Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt ruikuttavat Fugessa olevat kansaneläkettä saavat!

Vierailija
19.04.2024 |

https://yle.fi/a/74-20084551

On se kauheeta ja hirveetä!! Miks just mulle tehdään tämmöstä! 🤬🤬

Kommentit (1021)

Vierailija
581/1021 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että on pahansuopaisia ihmisiä tällä palstalla. Tuolla kylmän kevään kauhisteluketjussa kehoitetaan kaikkia lämpöä kaipaavia muuttamaan ulkomaille.

Kun sitten pienituloinen eläkeläinen sen tekee, ja vasten tahtoaan joutuu tulemaan takaisin Suomeen, niin siitä ollaan vahingoniloisia ja naureskellaan, että tervetuloa.

Kenenkään etu ei ole se, että köyhä eläkeläinen, joka ei täällä asu, pakotetaan täällä asumaan.

Vierailija
582/1021 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaatteko muuten tuossa yle.fi-jutussa kohdan:

Kotimaassa lihamestarina työskennellyt Pitkänen löysi työn puhelinkeskuksesta, jossa hän palvelee suomalaisen Traficomin asiakkaita.

TOTA MITÄ?

Valtionvirasto Traficom palvelee suomalaisia Espanjasta käsin?

Nyt olisi kyllä ihan ensimmäiseksi valtionvirastojen siirtäminen muihin maihin kiellettävä.

Työpaikat siirtyvät maasta pois? Mikä järjetön yhtälö.

Monet muutkin valtionvirastot ovat siirretty Espanjaan. Ei tuossa ole mitään uutta. Iät ajat sitten jo tehty peliliike tehostamisen nimissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/1021 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä tähän saakka on maksettu kansaneläkettä Suomesta Fuengirolaan muuttaneille ?

Onko sillä väliä missä eläkeläinen eläkeaikaansa viettää???

Ei, kunhan ei kuppaa sosiaalietuuksia Suomesta.

No ne saa ne sosiaalietuudet Suomessa. Ja monet päälle vielä isomman eläkeläisten asumistuen. Yksikin frendini jolla on liikuntavaikeuksia asuu kalliissa asunnossa jossa tämä liikuntakykyongelma huomioitu👍 Sipilän hallitus yritti puuttua eläkkeensaajan asumistukiin mutta se hankaloittaa monen kroonikkosairaan mahdollisuuksia itsenäisempään elämään ja olisi ajanut heitä toimeentulotuella.  Kaikki vammais- järjestöt älähti. Leikkaukset eläkeläisten asumistukeen peruttiin.

Tuo Lady ei välttämättä tule saamaan eläkeläisten asumistukea mutta saa kansaneläkkeensä Suomessa. Hän ei kykene ansaitsemaan ilmeisesti eläkkeen päälle jotta voisi elää parempaa elämää terveydelleen Espanjan ilmastossa

Vierailija
584/1021 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmenkymmenen vuoden päästä taas itketään kun toiset ovat tajunneet säästää oman eläkkeensä itse ja toiset ovat tuhlanneet rahansa elämään. Parasta on kun ottaa itse vastuun omista tuloista ja kulutuksesta ja luottaa mahdollisimman vähän yhtään mihinkään yhteiskunnan tukiin missään vaiheessa elämää. 

Vierailija
585/1021 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo juttu, kun ei mene läpi, vaikka ihan asiallista tekstiä kirjoittaa verrattuna näihin muihin kirjoituksiin.

Vierailija
586/1021 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtava määrä kateutta tällä palstalla!

Vierailija
587/1021 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut 15 vuotta työelämässä päiväkodissa, eli pienipalkkaisella alalla ja minun työeläkelaskelma on jo 37 vuotiaana yli 700. En ymmärrä miten ikänsä töitä suomessa tehnyt voi saada vain 700 euroa työeläkettä? Kyllähän eläkettä nyt kertyy enemmänkin kuin minimi kansaneläkkeen raja. Siis todellisuudessa nämä ihmiset eivät syystä tai toisesta ole olleet työelämässä. Työeläke maksetaan kyllä.

Ei mun sairas läheinen ollut kauaa työelämässä. Kakskymppisenä sairastu, kolmekymppisenä liikuntakyky alko pettää ja uupumus painaa ja olla useita leikkauksia takana, kuoli alle viiskymppisenä. Kuinka tehokas sun mielestä pitäs olla ennen työkyvyttömyyselökettä? Ootko persu vai? 

Vierailija
588/1021 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmenkymmenen vuoden päästä taas itketään kun toiset ovat tajunneet säästää oman eläkkeensä itse ja toiset ovat tuhlanneet rahansa elämään. Parasta on kun ottaa itse vastuun omista tuloista ja kulutuksesta ja luottaa mahdollisimman vähän yhtään mihinkään yhteiskunnan tukiin missään vaiheessa elämää. 

Se on täysin epävarmaa. Mitkään vakuutukset ei kata kaikkea ja voivat mennä konkkaan tai muuttaa sopimuksia. Kaikki säästöt ja sijoitukset voi kadota vaikka hakkereille tai muun maailman ongelmiin. Kyllä paras on vahva valtio. 

Vierailija
589/1021 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkortannikoilla ja kanarioilla on niitäkin jotka elävät omillaan ja omistavat siellä kodin ja lentävät ennen kesää Suomeen  ja lähtevät taas syksyllä. Saavatko asumistukea Espanjaan ??????  Ei kai. 

Vierailija
590/1021 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut 15 vuotta työelämässä päiväkodissa, eli pienipalkkaisella alalla ja minun työeläkelaskelma on jo 37 vuotiaana yli 700. En ymmärrä miten ikänsä töitä suomessa tehnyt voi saada vain 700 euroa työeläkettä? Kyllähän eläkettä nyt kertyy enemmänkin kuin minimi kansaneläkkeen raja. Siis todellisuudessa nämä ihmiset eivät syystä tai toisesta ole olleet työelämässä. Työeläke maksetaan kyllä.

Ei mun sairas läheinen ollut kauaa työelämässä. Kakskymppisenä sairastu, kolmekymppisenä liikuntakyky alko pettää ja uupumus painaa ja olla useita leikkauksia takana, kuoli alle viiskymppisenä. Kuinka tehokas sun mielestä pitäs olla ennen työkyvyttömyyselökettä? Ootko persu vai? 

Ymmärrätkö kultsi myös sitä että työkyvyttömyyseläke on ihan lopun elämäksi maksettava raha monella koska ihminen on todettu työkyvyttömäksi ja ei kuntoudu ja sen saadakseen usein kartoitetaan elämää vuosien ajan ennenku noin ison tuen saa. Aatteleksä silleen että joku ois täysin elämänsä kunnossa ja siitä vaa sitten työkyvyttömäksi saappaat jalassa? Munkin läheinen kuule opiskeli, kävi töissäkin vaikka kokoajan ramppas leikkauksissa. Sitten lopulta ei enää jalat kantanu. Opettele elämää kiitos.

Vierailija
591/1021 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä ihme tätä kateuden määrää! 

Usein tälläkin palstalla saa lukea, kuinka joku itse ei missään tapauksessa haluaisi muuttaa pois Suomesta eikä ainakaan Espanjaan. Ja nyt kaikki pitää saada takaisin sieltä.

Onneksi muutimme pois Suomesta jo yli 25 v. sitten ja elämme onnellisena ulkomailla ja maksamme veromme tänne. Saimme lähes ilmaisen koulutuksen, kiitos siitä, mutta jo silloin maksoimme niin paljon veroja, että eiköhän ne kulut tulleet aika hyvin katettua. Omat lapset sen sijaan eivät juuri ehtineet kuluttaa yhteiskunnan varoja Suomessa, mutta niinpä sitten heitäkin verotetaan ihan muualla.

Vierailija
592/1021 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt, mutta en ymmärrä, että tämä henkilö on ilmeisesti työkyvyttömyyseläkkeellä ja kuitenkin tekee töitä jossan call centerissä? Työkykyä siis kuitenkin löytyy? Mikä homma?

Kyseessä on pariskunta. Terveempi käy Traficomin Call Centerissa töissä.

Vierailija
593/1021 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän pariskunta elää jos saa esim 3000 puhtaana käteen eikä tarvi sossuntukia ei Suomessa ei ulkomailla. Onko tilastoitu miten menee kelan rahaa ulkomaille? 

Vierailija
594/1021 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on täysin epävarmaa. Mitkään vakuutukset ei kata kaikkea ja voivat mennä konkkaan tai muuttaa sopimuksia. Kaikki säästöt ja sijoitukset voi kadota vaikka hakkereille tai muun maailman ongelmiin. Kyllä paras on vahva valtio. 

Jep tää on tätä individualistista minä kyllä rahani ansaitsen omalla etevyydelläni ja vahvuudellani ihan itte ja mitään tukiverkostoja ei tarvi. Kaikki on ihan itte tehtyä. Oma terveyskin ja älykkyys ja  kestävyys. 

Vierailija
595/1021 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat tuohon kansaneläkettä lisäksi. Mutta ei tuolla 700€.:lla elä edes Espanjassa. 

Tiedän yhden eläkkeellä olevan yksinhuoltajan joka asuu  Espanjassa. Hänellä on aikuinen kehitysvammainen tyttö hoidostaan. Hän saa itse pientä.eläkettä.ja kehitysvammainen luultavasti kansaneläkettä tms. Suomessa talvella he eivät pysty kulkemaan kuin taksilla. Ja aikoinaan saivat taksiseteleitä ja apuvälineitä ja lomahoitoa yms. Espanjassa.eivät saa, vaan maksavat itse. Mutta tyttö pystyy kulkemaan siellä ulkona itse. Ei ole jäätä tai lunta. Suomessa he ovat paljon kalliimpia. Nyt he saavat vain sen yhden kansaneläkkeen. 

Vierailija
596/1021 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä tähän saakka on maksettu kansaneläkettä Suomesta Fuengirolaan muuttaneille ?

Onko sillä väliä missä eläkeläinen eläkeaikaansa viettää???

Ei, kunhan ei kuppaa sosiaalietuuksia Suomesta.

No Suomessa ne vasta niitä.kuppaavatkin. asumistuki, sairaanhoito, taksikortti yms yms. Paljon halvempaa antaa kansaneläke ja lähettää ulkomaille. 

Hitsi,.että ihmiset on yksinkertaisia. Eivät näe kokonaisuuksia.

Vierailija
597/1021 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryccät taas tässäkin ketjussa usuttamassa omanmaalaisten kimppuun. Älkää langetko näihin suomalaisviha-träppeihin. Oikeat ihmiset eivät ole sellaisia mulqquja mitä nämä oksennukset palstalla antavat ymmärtää. Kaikki on taktiikkaa. 

Toki mukana saattaa olla muutama suomalaisia vihaava mt-potilas ylilaudaltakin(harhoissaan luulevat että parikymppisenä maksavat kaikkien elämisen). 

Olisikin. Taitaa ennemmin olla purralaisia tai orpolaisia. Tunnistan tekstistä. 

Vierailija
598/1021 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mikä tässä oli ongelma, ihan hyvä vaan että iso osa muuttaa esim. Helsingistä pois. Mitä sillä on väliä missä eläkeläinen asuu.

Onhan sillä. Ei eläkeläinen syö rahaa vaan pistää sen kulutukseen. Onhan parempi että raha palvelee kulutuksen kautta Suomen taloutta, kampaamopalveluita, kauppoja, terveyspalveluita, apteekkeja, kuin valuu Espanjaan ja muihin maihin.

Ihanko tosissasi kuvittelet, että noin vaivainen ihminen ottaa ja käyttää pienen eläkkeensä kampaamossa? Apteekkiin menee toki rahaa. Samoin suutarille kenkien nastoittamiseen. Toivon, että hän löytää jonkun ammattikoulun salongin, jossa opiskelijat leikkaavat hiukset. 

Vierailija
599/1021 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuleppas sinä, ne kateudentunteet ovat siellä alakoululaisten keskuudessa. Ei ole varmaan yhtäkään aikuista ihmistä joka enää edes osaisi tuntea tuollaista.

Oletko vielä kiiltokuvien vaihteluiässä.

Vierailija
600/1021 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te kateudesta vollotatte, tuskin kukaan on kateellinen ihmiselle jota on kusetettu.
Tämä Ylen juttu on aikamoista kusetusta. Ei edes nyt uutisoida kuinka tulee ottaa selvää eläke-eduista jos muuttaa vanhana toiseen maahan.
Nyt Espanja/ Fuengirola ym tahtoo vanhat veks ja yrittäjiä kehiin. Näin pelkään ja juuri näin se tehdään, tulee mieleen valkoinen rasismi. Mustien kanssa ei näin voisi toimia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi