Jos sota alkaisi, lähtisitkö pakoon ulkomaille? Minä lähtisin
Kommentit (447)
Tämä hallitushan vaan hyötyisi siitä jos heidän aateveli Putin valloittaisi Suomen. Räsänen oli aiemmin ihastellut miten hienosti Putin vainoaa esim. seksuaalivähemmistöjä maassaan ja toivoi samaa Suomeen. Keskisarja lipsautti presidenttivaaleissa että Halla-Ahosta tehdään Suomen viimeinen presidentti, eli joko ikuinen Putin-tyylinen johtaja tyranniaan tai sitten Suomea ei enää ole (= olisimme osa Venäjää).
Vierailija kirjoitti:
Tutustukaapa siihen valmiuslakiin. Kun se tulee käyttöön esim sotatilanteessa, niin ei täältä kansalaiset niin vain pääse poistumaan. Valmiuslaissa sanotaan, että jokaisella Suomen kansalaisella on maanpuolustusvelvollisuus. Siinä aletaan katsomaan ihmisten siviiliammatteja ja sen mukaan määrätään tehtäviä kaikkien sukupuolien edustajille.
Käytännössä maasta poistumiseen tarvitaan erillislupa. X-määrä naisia ja lapsia päästetään maasta pois turvaan muualle, mutta ei todellakaan kaikkia halukkaita. Valtio saa ottaa käyttöönsä siinä tilanteessa myös ihmisten yksityisomaisuutta. Myös kaikki rahaliikenne ulkomaille jäädytetään yksityshenkilöiden osalta.
Kun katsoo valmiuslain pykäliä, niin aika tiukasti valtio ottaa siinä tilanteessa kontrollin kaikesta.
Wöö sivarit laitetaan miinan polkioiksi öyh.
Laulu iigorin kiusaksi
Suomi suomeni maa
tätä maata tahdon mä puolustaa
itsensä uhrata ja unohtaa
Suomi suomeni Maa
Vierailija kirjoitti:
Minne on kadonnut suomalainen sisu?
Ei se ole kadonnut, vaan luottamus suomalaiseen yhteiskuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jos vaan kun. Vaikka Suomesta on pikkuhiljaa kadonnut ja katoamassa valtavasti sellaista minkä olen kokenut puolustamisen arvoiseksi (esim. kaikkien saatavilla oleva terveydenhuolto), ja minua sylettää ajatus siitä että tämän hallituksen rotat vain piiloutuisivat koloihinsa, kun me muut joudumme tekemään taas uhrauksia heidänkin edestään - niin en voi lähteä koska veljeni joutuu sotimaan, enkä voi jättää häntä. Minulla ei ole hirveän paljon menetettävää, mutta oman maan ja kansan menettäminen ei ainakaan helpottaisi elämää, joten olen valmis taistelemaan loppuun asti. Rintamalla tai kotirintamalla, missä ikinä tarvitaan.
Minusta on mielenkiintoista että vanhempani, jotka ovat olevinaan niin isänmaallista ja persua, ovat ilmoittaneet lähtevänsä sodan syttyessä maanpakoon Saksaan. Saksaan! Ikäänkuin siinä vaiheessa sota ei olisi sielläkin. Tavallaan tämä tieto v
Hieno tarina hermanni.
Moi, iskä. Paljastinko sun master planin? Terveisiä vaan sinne Jämsään, käpykaartilainen.
Vierailija kirjoitti:
Minne on kadonnut suomalainen sisu?
Varmasti se ei ole mihinkään kadonnut. Näistäkään viesteistä ei oikeasti erota, että mitkä ovat omia ja mitkä näitä pietarinpalkkaamia m7elialojen lyttääjiä.
"Minä en jäisi tätä paskahallitusta puolustamaan"
Päivän paras.
Kuule Pjotr, sodassa ei puolusteta hallitusta vaan kotia, vapautta, itsenäisyyttä, isänmaata ja sen asukkaita.
Ainakin näin meillä Suomessa ja muualla vapaassa länsimaisessa maailmassa.
Toki teillä diktatuurissa asiat on toisin eli puolustatte tsaari Butler I mulkkendaalia.
Hohhoijaa, tämäkin ketju on rölläyspropagandaa.
En minä täältä mihinkään kyllä lähde, tämä on kotini. Ihminen puolustaa kotiaan. Ja niin olen minäkin osa Suomen satojen tuhansien reserviä. Ja sitä reserviä karhukin kunnioittaa.
Jos kuolen joka tapauksessa, niin vien mukanani pari pyccää.
Jokainen itseään kunnioittava suomalainen siinä vaiheessa tekee samoin. Oli siviili eli rintamalla.
Tämä on koti. Tänne ei kiusaaja tule.
Juu emme poistu kotoamme. Jäämme tänne puolustamaan kotiamme. Ei täältö ihan ilmaiseksi viedä mitään. Hintoihinsa tulee.
Vierailija kirjoitti:
Olen lähemmäs kuusikymppinen nainen ja asun lähellä itärajaa ja tullia.
Varmaankin lähtisin ja pakottaisin miehenikin mukaan vähän keskemmälle Suomea vanhaan kotitalooni jossa on kaksikin tukevaa kellaria, joihin tulee vesi (ja menee) ja joissa on sähkölämmitys.
Kai kyyröttäisimme siellä, niin kauan kun päätyisimme hermojen pettäessä itsemurhaan.
Ulkomaille emme menisi.
Missä siellä esimerkiksi asuisimme, hotellissako?
Asuisitte tietysti sen toisen maan sosiaalietuuksien varassa, ihan niin kuin tännekin tulevat tekevät.
En ole sotakelpoinen eikä ole lapsikaan. Joten voisin jäädä. Miehitystilanteessa lapsi lähtisi sukulaisiin Ruotsiin minä jäisin. Vastarinta ei välttämättä tarkoita ramboilua.
Ehdottomasti lähtisin jos vain mahdollista.
T: Entinen reservin upseeri.
Ei oo varaa lähteä mihinkään lähtisin jos olisi mahdollisuus muttakun ei ole.
Lähtisin ja jättäisin kotini varkaille tai njyssille? Ehkä kuolen kotiani puolustaessani, mutta parhaanipa teen enkä ole karkuriraukka.
Lisäksi minulla on iäkkäät vanhemmat, suuri suku ja ystäväpiiri. Jättäisin heidätkin? Ei hele! Nuoret olisivat rintamalla ja me vanhemmat huolehtisimme muusta.
Vierailija kirjoitti:
Pakkaisin lapset ja lemmikit ja lähtisin mökille 80km päähän. Oma koti on strategisesti niin lähellä lennostoa, että tässä olisi varmaan turhan vaarallista. Mies on ilmoittautunut ns nopean toiminnan joukkoihin, joten hän ei mukaamme lähtisi. Vanhempani asuvat Itä-Suimessa, heidät pyytäisin meidän mökille.
No ne lennostot tyhjenee heti jos alkaa jotain riskejä nousemaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaksoiskansalaisuus, lähtisin toiseen kotimaahan sikäläisellä passilla.
Miksi et lähde jo nyt?
Naisväki voi lähteä Espanjan asunnolle, mutta me miehet jäädään hoitamaan velvollisuutemme kuten pitääkin.
Hieno tarina hermanni.