Jos sota alkaisi, lähtisitkö pakoon ulkomaille? Minä lähtisin
Kommentit (447)
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on paljon isänmaan pettureita. Kaikki hyöty kyllä otetaan irti (tuet ym. maksuttomat palvelut), mutta mitään ei olla valmiina tekemään sen eteen. Ainoastaan hyötyvät oikeuksista, mutta velvollisuuksia ei ole. Niin oksettavaa porukkaa, etteivät sanat riitä.
Ei tullut mieleen että on ihmisiä jotka on syntyneet tänne mutta ei pääse pois koska eivät saa tarpeeksi rahaa kokoon vaikka on useampi ammattitutkinto ja töitä tehdään niska limassa?
Ei liity sodan uhkaan olen lapsesta asti koittanut järjestää asioita jotta pääsis pois näköjään ainoa keino on korkea kouluttautua.
Vierailija kirjoitti:
Mitä minä menisin sinne toiseen maahan sitten tekemään? Elelemään tyytyväisenä hykerrellen, että olenpas turvassa, eipä tarvitse sodasta murehtia! Lähtiskös huvipuistoon vai rannalle.
Minä menisin töihin.
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi. Minulla on sodan ajan sijoitus ja olisin siinä tehtävässä. Perhe turvassa maaseudulla tilalla, jossa voi elää ja sen verran harvaanasuttua, ettei sinne pommitetakaan.
Ei intissä sitten kertoneet mitä puolustettaan ensi sijaisesti? Tyhjää maaseutua vai kaupunkeja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lähde, olen käynyt intin ja työnantajani on varannut minut kriisitilanteissa firman hommiin.
Huvittaa nämä, jotka meuhkaa, että eivät puolustaisi Orpoa, Purraa blaablaa. Naapurissa voi olla pikkuisen ikävämpiä johtajia kuin joku suomalainen pikkupoliitikko
Mikä tämä firma on? Sähkölaitos? Sairaala?
It-alalla olen. Ja olen siis nainen, jos sillä on mitään merkitystä
Internetti on aika tiukassa pommitusten takia. Voi olla että pääset puolustusvoimien avuksi riippuen taidoistasi.
IT- ala on käsitteenä aika laaja.
Ei kun minut on nimenomaan puolustusvoimat myöntänyt työnantajan palvelukseen kriis
Eli jos teet töitä sodan alla teet maanpuolustus työtä. Esim. kukkakauppias ei saa työntekijää vapautettua sodan takia koska se ei ole yhteiskunnan toiminnalta silloin tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän meilläkin hirveästi arvostetaan näitä meille loikanneita sotia paenneita.
jotkut arvostaa jotkut ei. mikä on pointtisi?
Jos minulla olisi lapsia, niin voisin harkita heidän takiaan, koska heillä vielä elämä edessä, mutta itse koen, että olen jo sen verran saanut kokea elämää, että ei minun tarvitse keinolla millä hyvänsä omaa henkeäni suojella.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti lähtisin.
T. Simo Hovari
Sinunlaisten "ihmisten" takia en puolusta.
Käännyn omia vastaa ja ....... kaltaisesi paskakasat.
Sabotoin tätä paskamaata ja sen paskoja kansalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Minun isälleni tuli lähtökäsky kun hän 17 vuotiaana oli maatöitä tekemässä. Kuulemma kylmäsi ja hän ajatteli voiko tämä olla totta. Oli se. Palasi lopulta kotiin sotainvalidina. Elossa, mutta sodassa saatu vamma kiusasi häntä päivittäin aina kuolemaansa saakka. Silti hän kasvatti perheen, koulutti meidät lapset, oli ahkera työntekijä ja maailman lempein isä. Hän opetti meille isänmaan- ja lähimmäisenrakkauden joka edelleen ohjenuoranamme on. Siksi itkettää mihin tämä maailma on menossa ja osin mennyt.
Ei jonnet tiedä, helppo elämä, palstalla voi huudella ilman häpeän tunnetta. Kiitos ja kumarrus. Ennen oli miehet rautaa, ja löytyy vieläkin isäsi kaltaisia oikeita miehiä Suomesta, ne vaan eivät roiku hölynpölynVauva-palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti lähtisin.
T. Simo Hovari
Sinunlaisten "ihmisten" takia en puolusta.
Käännyn omia vastaa ja ....... kaltaisesi paskakasat.
Sabotoin tätä paskamaata ja sen paskoja kansalaisia.
Suojellaan nyt edes Venäjän Ukrainan rintamaa paenneita nuoria venäläismiehiä. Heille on karu kohtalo tiedossa, jos Suomi vallataan. Oletko itse paskakasa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lähde, olen käynyt intin ja työnantajani on varannut minut kriisitilanteissa firman hommiin.
Huvittaa nämä, jotka meuhkaa, että eivät puolustaisi Orpoa, Purraa blaablaa. Naapurissa voi olla pikkuisen ikävämpiä johtajia kuin joku suomalainen pikkupoliitikko
Mikä tämä firma on? Sähkölaitos? Sairaala?
It-alalla olen. Ja olen siis nainen, jos sillä on mitään merkitystä
Internetti on aika tiukassa pommitusten takia. Voi olla että pääset puolustusvoimien avuksi riippuen taidoistasi.
IT- ala on käsitteenä aika laaja.
Ei kun minut on nimenomaan puolust
Väitinkö jotain muuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun isälleni tuli lähtökäsky kun hän 17 vuotiaana oli maatöitä tekemässä. Kuulemma kylmäsi ja hän ajatteli voiko tämä olla totta. Oli se. Palasi lopulta kotiin sotainvalidina. Elossa, mutta sodassa saatu vamma kiusasi häntä päivittäin aina kuolemaansa saakka. Silti hän kasvatti perheen, koulutti meidät lapset, oli ahkera työntekijä ja maailman lempein isä. Hän opetti meille isänmaan- ja lähimmäisenrakkauden joka edelleen ohjenuoranamme on. Siksi itkettää mihin tämä maailma on menossa ja osin mennyt.
Ei jonnet tiedä, helppo elämä, palstalla voi huudella ilman häpeän tunnetta. Kiitos ja kumarrus. Ennen oli miehet rautaa, ja löytyy vieläkin isäsi kaltaisia oikeita miehiä Suomesta, ne vaan eivät roiku hölynpölynVauva-palstalla.
Miun itäsuomalainen mummini 90+ aina sanoo, että tietäisivätpä ihmiset mitä sota on ja millaista elämä oli sodan aikana, niin he eivät valittaisi kaikesta kun kuitenkin yltäkylläisyydessä elävät verrattuna sota-aikaan ja vuosiin sen jälkeen. Nykyään 'villiruoan' syöminen on muotia, mutta aikoinaan se oli pakko koska oli nälkä. Voikukan juuret, puiden vuosikasvut, savi ym. kelpasi. Esim. ei ollut kahvia vaan korkeintaan korviketta ja moni asia oli kortilla, enkä tarkoita pankkikorttia. Mumminikin joutui jo 15 vuotiaana lähtemään kotoaan kaupunkiin ja menemään piikomaan kun rahasta oli pulaa, mutta raskaitakin töitä maaseudulla oli pakko tehdä jo pikkulapsesta.
Ei tarvi kun olen jo täällä Espanjan Aurinkorannikolla. Vauva-palstaa on mukavampi lukea rannalla kuin räntäsateessa.
Vierailija kirjoitti:
Pakkaisin lapset ja lemmikit ja lähtisin mökille 80km päähän. Oma koti on strategisesti niin lähellä lennostoa, että tässä olisi varmaan turhan vaarallista. Mies on ilmoittautunut ns nopean toiminnan joukkoihin, joten hän ei mukaamme lähtisi. Vanhempani asuvat Itä-Suimessa, heidät pyytäisin meidän mökille.
Noin tekisi varmaankin moni. Itselläni ei mökkiä ole, mutta vanha rintsu. Poikani joutuisi rintamalle, niin esikoiseni perheen evakuoisin tänne. Toivon mukaan, ja todennäköisesti turvallisemmalle alueelle. Täällä hätätilaan paremmat fasiliteetit, ja me vanhan koulukunnan ihmiset, jotka ei jää peukalo suussa ihmettelemään mitään.
Totta kai jäisin puolustamaan kotimaatani pycciltä. Viimeiseen asti.
Lähtisin. Mitä paskassa maassa mitään puolustettavaa. Hyvää itsenäisyyden muisto päivää vaan ne viettää ketkä viettää.
Haluat kohdata heidät ennemmin rintamalla?