Jos sota alkaisi, lähtisitkö pakoon ulkomaille? Minä lähtisin
Minä en jäisi tätä paskahallitusta puolustamaan.
Kommentit (447)
Pakottamalla ja fiduilemalla sotaan- tulee sitten paljon "vahinko-osumia" omiin
Mikä ihmeen kysymys tämä edes on? Että jättäisin Suomen naiset *yssien raiskattavaksi? Kuule siinä missä minä olen aseen kanssa ei yksikään vihollinen tule läpi, ja meitä on muitakin...
Vierailija kirjoitti:
Tämä pitää ennakoida, jos haluaa lähteä ulkomaille. Sodan syttyessä ei maasta niin vain poistuta.
Missään ei vain ole turvassa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaksoiskansalaisuus, lähtisin toiseen kotimaahan sikäläisellä passilla.
Mulla ei ole kuin kaksoisleuka, mutta ruotsiin tie veisi siinä tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Media on pelotellut sodan uhalla vuosikymmeniä eikä koskaan ole tullut mitään sotaa joten pelkkää Trollausta sellainen. ei ole tulossa sotaa.
Lol Veikkaus ei laita venäläisiä pelaajia nimeltä sen takia koska on joku sota lol todella säälittävää 😂😂😂😂
Off topic: Jospa lopettaisit tuon "lollittelun". Typerää penskojen kieltä. Ei kuulu aikuisten palstalle.
Vierailija kirjoitti:
No aivan taatusti veisin lapseni pois maasta jossa soditaan. Pakkohan siinä olisi sitten itsekin mennä.
No sehän riippuu ihan ammattistasi, asuinpaikan sijainnistasi ja iästäsi, että päästettäisiinkö sinut maasta pois. Sotatilanteessa katsotaan, että kaikkiin oleellisiin tehtäviin on riittävä määrä ihmisiä ja heille vielä reservi.
Jäisin mutta puollustaisin vain omaa omaisuuttani ja läheisiäni. Armeijaa pakoilisin. En laittas tikkua ristiin tämän maan päättäjien hyväksi. Menkööt orpo satonen purra Häkämies ja muut rajalle vastaan
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ei mitään kiinnostusta joutua vanhojen pedofiilijohtajien lihamyllyyn.
Sekoitat nyt varmaan Suomen omaan kotimaahasi.
Niin hyvinkö Venäjällä menee että resursseja riittää meneillään olevan sodan lisäksi hyökätä vielä nato-maahan?
Olen nähnyt paikan päällä, että miten palestiinalaiset asuvat edelleen muissa arabimaissa, kuin Gazassa. Telttakyliä ja kehitysapua. Se olisi suomalaistenkin kohtalo, jos meillä ei olisi oikein mitoitettuja puolustusvoimia, jonka selkäranka on suomalaiset miehet.
En lähde, olen käynyt intin ja työnantajani on varannut minut kriisitilanteissa firman hommiin.
Huvittaa nämä, jotka meuhkaa, että eivät puolustaisi Orpoa, Purraa blaablaa. Naapurissa voi olla pikkuisen ikävämpiä johtajia kuin joku suomalainen pikkupoliitikko
Miten tänöpäivänä sitten suin päin sotimaan kun monet miehetkin sitten lähinnä korvaamattomia sitten yrittäjinä yms ja mitään viime sodan veljeskaarteja niinkään enään korvaamaan sitten kaatumista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aivan taatusti veisin lapseni pois maasta jossa soditaan. Pakkohan siinä olisi sitten itsekin mennä.
No sehän riippuu ihan ammattistasi, asuinpaikan sijainnistasi ja iästäsi, että päästettäisiinkö sinut maasta pois. Sotatilanteessa katsotaan, että kaikkiin oleellisiin tehtäviin on riittävä määrä ihmisiä ja heille vielä reservi.
Sotatilanteessa asevelvollisten työvelvollisuusmääräys arvioidaan uusiksi.
Tämä tarkoittaa vapautusta mm. terveydellisistä syistä.
Asevelvolliset tarkoittaa: vakinaisessa palveluksessa, sekä reservissä että varareservissä olevat.
Maanpuolustusvelvollisuus ja sen mukainen työmääräys ei anneta henkilöille joka ei voi työn vaatimaksi ajaksi poistua kotoaan jatkuvaa huolenpitoa tarvitsevan lapsen tai muun henkilön hoitamisen vuoksi.
Työmääräys arvioidaan tekijän mukaan.
Tämä tarkoittaa vapautusta mm. terveydellisistä syistä.
Määräystä on noudatettava ellei siihen ole terveyteen taikka muuten pätevää syytä.
Valmiuslakirikkomuksesta tulee sakkoa.
Jokainen joka ei ole arvioinnin mukaan maanpuolustuskelpoinen lähetetään evakkoon ellei hän itse toisin halua.
Missään tilanteessa ei ole kuolemanrangaistusta.
Lähtisin rintamalle puolustamaan maata, kun tänne kirjoittelevista ei näyttäisi olevan siihen. Ja karkurit saa hyvin mieluusti jäädä sille tielleen eikä takaisin paluuta. Hävetkää. Ennen rintamakarkurit ammuttiin.
Vierailija kirjoitti:
En lähde, olen käynyt intin ja työnantajani on varannut minut kriisitilanteissa firman hommiin.
Huvittaa nämä, jotka meuhkaa, että eivät puolustaisi Orpoa, Purraa blaablaa. Naapurissa voi olla pikkuisen ikävämpiä johtajia kuin joku suomalainen pikkupoliitikko
Mikä tämä firma on? Sähkölaitos? Sairaala?
Nekö sitten pääsee pois joilla ammattia ja taitoja ei ole?
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen kysymys tämä edes on? Että jättäisin Suomen naiset *yssien raiskattavaksi? Kuule siinä missä minä olen aseen kanssa ei yksikään vihollinen tule läpi, ja meitä on muitakin...
Kiitos rakas sinulle. Me emme pärjäisi ilman kaltaisiasi miehiä.
Suomen nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä firma on? Sähkölaitos? Sairaala?
It-alalla olen. Ja olen siis nainen, jos sillä on mitään merkitystä
Vierailija kirjoitti:
Tämä pitää ennakoida, jos haluaa lähteä ulkomaille. Sodan syttyessä ei maasta niin vain poistuta.
Väärin.
Yksittäisiä rajanylityspaikkoja voidaan myös sulkea valtioneuvoston päätöksellä esimerkiksi kansallisen turvallisuuden perusteella, mutta rajanylityspaikan sulkemisella ei saa estää Suomen kansalaiselle kuuluvaa oikeutta saapua maahan tai jokaisen oikeutta lähteä maasta eikä loukata vapaata liikkuvuutta koskevan Euroopan unionin lainsäädännön piiriin kuuluvien henkilöiden oikeuksia eikä kenenkään oikeutta kansainvälisen suojelun saamiseen.
Käytännössä puolustusvoimat organisoi hallitun evakon.
Vuosikausia on suomalaisia haukuttu ties miksi, rasisteiksi ja sivistymättömiksi metsäläisiksi, maailman saastuttajiksi ja loisiksi ja nyt sitten pitäisi ryhtyä isänmaallisiksi poliitikkojen puolustajiksi? Miten monta kertaa ihmiset menevät samaan lankaan?