Jos sota alkaisi, lähtisitkö pakoon ulkomaille? Minä lähtisin
Minä en jäisi tätä paskahallitusta puolustamaan.
Kommentit (447)
En varmaan ammattini vuoksi pääsisi lähtemään, mutta lähettäisin kyllä vanhempani ulkomaille tyttäreni ja koiramme kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on asunto Espanjassa, niin sitten menisimme sinne.
Alapeukuttajat voisi kertoa, että mikä hiertää? Kun mies ei ensinnäkään kuulu reserviin ja ollaan senikäisiäkin, että ei meitä ensimmäisenä eikä toisena huhuiltaisi, niin mikä ongelma? Turha tulla sanomaan, että ei täältä pääse pois. Mehän saatetaan olla jo valmiiksi siellä Espanjassa. Sitten vaan jäädään sinne.
Venäjän asevoimien tappiot ajalta 24.02.2022-19.04.2024 :
* 457830 (+870) sotilasta
* 347 lentokonetta
* 325 helikopteria
* 7205 (+9) taistelupanssarivaunua
* 13852 (+17) panssaroitua miehistönkuljetus- ja taisteluajoneuvoa
* 762 (+2) ilmatorjuntajärjestelmää
* 1046 MLRS raketinheitinjärjestelmää
* 15671 (+53) kuorma-autoa ja polttoainesäiliöautoa
* 1915 yksikköä erikoiskalustoa
* 11658 (+21) tykistöasejärjestelmää
* 9311 (+27) operatiivis-taktisen tason miehittämätöntä lennokkia
* 26 sotalaivaa ja venettä
* 1 sukellusvene
* 2096 (+3) risteilyohjusta
Mikäköhän muuttobuumi Venäjällä tulisikaan, jos sota syttyisi ja alkaisi liikeka*nnallepano? Edellisen seuraukset näkyvät kotimaassammekin, kun nyt elätämme näitä pakenijoita, nuoria venäläismiehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttajat voisi kertoa, että mikä hiertää? Kun mies ei ensinnäkään kuulu reserviin ja ollaan senikäisiäkin, että ei meitä ensimmäisenä eikä toisena huhuiltaisi, niin mikä ongelma? Turha tulla sanomaan, että ei täältä pääse pois. Mehän saatetaan olla jo valmiiksi siellä Espanjassa. Sitten vaan jäädään sinne.
Meinasit, että sodan aikana muita tehtäviä ei ole kuin sotiminen? Kyllä siviiliväestöllekin löytyy hommaa ja paljon
Vierailija kirjoitti:
Naisväki voi lähteä Espanjan asunnolle, mutta me miehet jäädään hoitamaan velvollisuutemme kuten pitääkin.
Naisväkeä tarvitaan kotimaassa ihan kuin ennen vanhaan!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisväki voi lähteä Espanjan asunnolle, mutta me miehet jäädään hoitamaan velvollisuutemme kuten pitääkin.
Täällä on ihan tarpeeksi siviilipalvelukseen siirtyneitä pellejä hoitamaan ne naisten työt.
Kylläpä on paljon isänmaan pettureita. Kaikki hyöty kyllä otetaan irti (tuet ym. maksuttomat palvelut), mutta mitään ei olla valmiina tekemään sen eteen. Ainoastaan hyötyvät oikeuksista, mutta velvollisuuksia ei ole. Niin oksettavaa porukkaa, etteivät sanat riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasit, että sodan aikana muita tehtäviä ei ole kuin sotiminen? Kyllä siviiliväestöllekin löytyy hommaa ja paljon
Kyllä minä maanpuolustusvelvollisuuden tiedän, mutta usko nyt, että meistä olisi enemmän haittaa kuin hyötyä. Ihan jokaikinen yhteiskunnan jäsen ei ole siellä sodanaikaisissa tukitehtävissä. Vai meinaatko että kaikki rapajuopot ja nistitkin pistetään talkoisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakanamuijat sitten hommiin vaan.
Jos sota alkaisi, lähtisitkö pakoon ulkomaille? Minä lähtisin
Olisit tosiaanki raukka,minä minä ,mitä muista kunhan pääsen piiloon.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on paljon isänmaan pettureita. Kaikki hyöty kyllä otetaan irti (tuet ym. maksuttomat palvelut), mutta mitään ei olla valmiina tekemään sen eteen. Ainoastaan hyötyvät oikeuksista, mutta velvollisuuksia ei ole. Niin oksettavaa porukkaa, etteivät sanat riitä.
Lähtijät ovat yleensä kyllä sellaisia joilla on varaa siihen. Boomereita joilla Espanjassa loma-asunnot jne.. Ei todellakaan ne jotka joutuvat turvautumaan tukiin yms., heillä ei ole varaa edes lähteä ja elellä ulkomailla.
Mitä minä menisin sinne toiseen maahan sitten tekemään? Elelemään tyytyväisenä hykerrellen, että olenpas turvassa, eipä tarvitse sodasta murehtia! Lähtiskös huvipuistoon vai rannalle.
Vierailija kirjoitti:
Mitä minä menisin sinne toiseen maahan sitten tekemään? Elelemään tyytyväisenä hykerrellen, että olenpas turvassa, eipä tarvitse sodasta murehtia! Lähtiskös huvipuistoon vai rannalle.
Kyllä minua läheisteni tilanne huolettaisi. Varmasti seuraisin tiiviisti uutisia ja auttaisin omaa lähipiiriä, jos mahdollista.
En lähtisi. Minulla on sodan ajan sijoitus ja olisin siinä tehtävässä. Perhe turvassa maaseudulla tilalla, jossa voi elää ja sen verran harvaanasuttua, ettei sinne pommitetakaan.
Ihan sen mukaan mikä käsky on. Minusta on työkyvyttömänä pitkäaikaistyöttömänä / -sairaana luultavasti sodan aikana enemmän haittaa kuin hyötyä, mutta jos puolustusvoimissa ollaan sitä mieltä, että tilanne on niin paha, että minuakin tarvitaan, niin sitten teen sen mitä pystyn.
Meillä on loma-asunto Thaimaasa mutta kumpikin vanhemmista ollaan käyty intti, joten loma-asunnolle lähetettäisiin iltatähti ja isovanhemmat. Muut puolustettaisiin maatamme
Minun isälleni tuli lähtökäsky kun hän 17 vuotiaana oli maatöitä tekemässä. Kuulemma kylmäsi ja hän ajatteli voiko tämä olla totta. Oli se. Palasi lopulta kotiin sotainvalidina. Elossa, mutta sodassa saatu vamma kiusasi häntä päivittäin aina kuolemaansa saakka. Silti hän kasvatti perheen, koulutti meidät lapset, oli ahkera työntekijä ja maailman lempein isä. Hän opetti meille isänmaan- ja lähimmäisenrakkauden joka edelleen ohjenuoranamme on. Siksi itkettää mihin tämä maailma on menossa ja osin mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Minne on kadonnut suomalainen sisu?
Sinne minne kunnia ja velvollisuus (ei pelkästään maanpuolustuksessa). Haudattiin sotaveteraanien kanssa.