Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos sota alkaisi, lähtisitkö pakoon ulkomaille? Minä lähtisin

Vierailija
19.04.2024 |

Minä en jäisi tätä paskahallitusta puolustamaan.

Kommentit (447)

Vierailija
81/447 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti afganistaniin menisin ja perustaisin kebabbilan.

Vierailija
82/447 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin hyvinkö Venäjällä menee että resursseja riittää meneillään olevan sodan lisäksi hyökätä vielä nato-maahan?

Tämä. Ukrainan sodan takia sieltä loikkasi heti miljoona. No paljonkohan sitten mahtaisi loikata jos niille annettaisiin käsky hyökätä johonkin NATO maahan? Saattaisi niiden omat piiput kääntyä sitä kremliä kohti?

Semmoinen päiväuni ja trolliketju tänään iigorilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/447 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lähde, olen käynyt intin ja työnantajani on varannut minut kriisitilanteissa firman hommiin. 

Huvittaa nämä, jotka meuhkaa, että eivät puolustaisi Orpoa, Purraa blaablaa. Naapurissa voi olla pikkuisen ikävämpiä johtajia kuin joku suomalainen pikkupoliitikko

Mikä tämä firma on? Sähkölaitos? Sairaala?

It-alalla olen. Ja olen siis nainen, jos sillä on mitään merkitystä

Internetti on aika tiukassa pommitusten takia. Voi olla että pääset puolustusvoimien avuksi riippuen taidoistasi.

IT- ala on käsitteenä aika laaja.

Vierailija
84/447 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei olisi sotatilanteessa mitään hyötyä (sairaseläkeläinen, huono hermoinen ja -kuntoinen) että kai  jäisin tänne tapettavaksi.

Minulla ei ole myöskään varaa matkustaa ja asua missään ulkomailla.

Miten te, jotka olisitte lähdössä aioitte rahoittaa matkanne ja asumisenne, jos sota kestää vuosia?

Ja minne ulkomaille te ylipäänsä olette menossa ja otetaanko teidät sinne vastaan?

Vierailija
85/447 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmasti jättäisi tänne poikiani  sotimaan ja kuolemaan. Hommaisin vaikka minkälaisen tus sarin  jolla voisin posauttaa edes yhden ryz zän hengiltä ( mieluummin itse pääpirun )

En todellakaan lähtisi pakoon. Olenhan äiti.

Vierailija
86/447 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lähde, olen käynyt intin ja työnantajani on varannut minut kriisitilanteissa firman hommiin. 

Huvittaa nämä, jotka meuhkaa, että eivät puolustaisi Orpoa, Purraa blaablaa. Naapurissa voi olla pikkuisen ikävämpiä johtajia kuin joku suomalainen pikkupoliitikko

Internetti on aika tiukassa pommitusten takia. Voi olla että pääset puolustusvoimien avuksi riippuen taidoistasi.

Ei kun minut on nimenomaan puolustusvoimat myöntänyt työnantajan palvelukseen kriisin ajaksi. Olen tällä hetkellä vapautettu mm. kertausharjoituksista tämän vuoksi.

Vierailija
87/447 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän meilläkin hirveästi arvostetaan näitä meille loikanneita sotia paenneita.

Vierailija
88/447 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtisin rintamalle puolustamaan maata, kun tänne kirjoittelevista ei näyttäisi olevan siihen. Ja karkurit saa hyvin mieluusti jäädä sille tielleen eikä takaisin paluuta. Hävetkää. Ennen rintamakarkurit ammuttiin.

Väärin.

Rauhanaikainen kuolemanrangaistus poistui lopullisesti Suomen laista vuonna 1949 ja sodanaikainen vuonna 1972.

Talvi- ja jatkosodan aikana pantiin täytäntöön noin 550 kuolemanrangaistusta, joista 90 prosenttia annettiin vakoilijoille ja tuhotöiden tekijöille. Sota-aikana langetettiin kaikkiaan 681 kuolemantuomiota; tuomituista ylivoimaisesti suurin osa oli Neuvostoliiton kansalaisia.[19] Väliaikaisen lain nojalla rangaistukset pantiin täytäntöön ampumalla. Taistelutilanteissa ja niiden yhteydessä esimiehen ampumisoikeutta sotapelkuruudesta käytettiin joitakin kertoja. Tunnettu tapaus on aseistakieltäytyjä Arndt Pekurisen teloitus Uhtualla syksyllä 1941.[20]

Rintamakarkuruus tarkoittaa että henkilö joka on antanut sotilasvalan sekä on lääkärin mukaan maanpuolustusvelvollinen kieltäytyy toteuttamasta velvollisuuttaan ja pakenee. Tässä tilanteessa hänet vangitaan ja asetetaan syytteeseen ja hän saan todennäköisesti vankeutta.

Vierailija
89/447 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun minut on nimenomaan puolustusvoimat myöntänyt työnantajan palvelukseen kriis

Aaaa. Olet siis sotilasreservissä.

Vierailija
90/447 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu niin oudolta, että pitäisi jotain tuntemattomia ampua. Ampuisin mieluummin tiettyjä omia. 

Vierailija
91/447 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun minut on nimenomaan puolust

Ei, vaan minusta on tehty VAP, eli henkilövaraus

Vierailija
92/447 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on suomalaisten koti eikä meillä ole missään muualla sitä olemassa.

Vierailija
93/447 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ei olisi sotatilanteessa mitään hyötyä (sairaseläkeläinen, huono hermoinen ja -kuntoinen) että kai  jäisin tänne tapettavaksi.

Miten te, jotka olisitte lähdössä aioitte rahoittaa matkanne ja asumisenne, jos sota kestää vuosia?

Ja minne ulkomaille te ylipäänsä olette menossa ja otetaanko teidät sinne vastaan?

Kansainväliset lait velvoittaa ottamaan vastaan. Sinä olet vain kuluerä silloin Suomessa. Resurssit on valmiiksi tiukassa saati että on henkilöitä jotka ei kykene maanpuolustukseen millään tavoin.

Vierailija
94/447 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinut on vapautettu kertausharjoituksista niin olet antanut sotilasvalan eli käynyt intin.

Vierailija
95/447 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansainväliset lait velvoittaa ottamaan vastaan. Sinä olet vain kuluerä silloin Suomessa. Resurssit on valmiiksi tiukassa saati että on henkilöitä jotka ei kykene maanpuolustukseen millään tavoin.

Niin, tiedän että olen jo nyt pelkkä kuluerä Suomessa. Senpä takia en lähtisikään minnekään. Tappakaat tähän jos kiduttamatta tappavat.

Vierailija
96/447 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rautalankaa: olen käynyt intin ja nyt minusta on tehty VAP työnantajan pyynnöstä. Eli en osallistu nyt seuraavan 5 vuoden aikana kertausharjoituksiin, enkä mahd sodan aikana lähde rintamalle, vaan olen työnantajan käytössä turvaamassa tarjoamamme palvelut ja toiminnan. En tiedä toimiiko täällä lainaukset oikein, ihme palsta

Vierailija
97/447 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalmo on uudissana, mutta meillä ei ole muutakaan sanaa kuolleelle ruumiille, joten pakkohan sitä on käyttää. 

Wikipediasta: Jo Agricolan aikana sana ruumis merkitsi sekä elävää että kuollutta ihmisen ruumista. Vuonna 1945 lääkäripiireissä haluttiin muodostaa lääketieteeseen käsite, joka erottelisi nämä kaksi, erityisesti koska vasta lääketieteen sanastoon kehitetty tekosana keho oli laajentunut yleiskieleen ja aiheuttanut sen, että osuvamman sanan puutteessa ruumis alkoi tarkentua merkitsemään kuollutta ruumista. Vuonna 1948 vasta perustettu Kielitoimisto kehitti uuden sanan kalmo, merkitsemään kuollutta ruumista.

Vierailija
98/447 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai te venäläiset pakenisitte kun olette pelkureita.

Ikävä kyllä monta tarpeeksi rohkeaa on siellä kannaksella pyssyn kanssa. 

Vierailija
99/447 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu niin oudolta, että pitäisi jotain tuntemattomia ampua. Ampuisin mieluummin tiettyjä omia. 

Tuntuu ehkä oudolta, mutta logiikkani on tämä: jokainen ihminen on oletusarvoisesti ystäväni, kunnes jos ei ole. Tuntematon toinen sotaan pakotettu ei ole viholliseni.

Vierailija
100/447 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jos vaan kun. Vaikka Suomesta on pikkuhiljaa kadonnut ja katoamassa valtavasti sellaista minkä olen kokenut puolustamisen arvoiseksi (esim. kaikkien saatavilla oleva terveydenhuolto), ja minua sylettää ajatus siitä että tämän hallituksen rotat vain piiloutuisivat koloihinsa, kun me muut joudumme tekemään taas uhrauksia heidänkin edestään - niin en voi lähteä koska veljeni joutuu sotimaan, enkä voi jättää häntä. Minulla ei ole hirveän paljon menetettävää, mutta oman maan ja kansan menettäminen ei ainakaan helpottaisi elämää, joten olen valmis taistelemaan loppuun asti. Rintamalla tai kotirintamalla, missä ikinä tarvitaan.

Minusta on mielenkiintoista että vanhempani, jotka ovat olevinaan niin isänmaallista ja persua, ovat ilmoittaneet lähtevänsä sodan syttyessä maanpakoon Saksaan. Saksaan! Ikäänkuin siinä vaiheessa sota ei olisi sielläkin. Tavallaan tämä tieto vaikutti päätökseeni pysyä täällä veljeni tukena, koska halveksin heitä ja heidän pelkuruuttaan. Hylkäävät omat lapsetkin.

N32