Mitä tarkoittaa simpsakka?
Just yks emäntä mainosti facebookissa uutta lytyttä tukkaansa, niin joku oli kehunut simpsakan näköiseksi. Mikä he###tti
on simpsakka????
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Näin se kieli köyhtyy. Nuorilla ei ole sanoja. On vaikea kuvailla tunteitaan ja keskustella, kun on kovin rajalliset käsitteet- ja käsitykset.
Aapee lukemaan KIRJOJA!
Kielesi on köyhä.
Lukisivat edes Aku Ankkoja, varsinkin vanhoja.
Minä olen. Hoikka, hyvännäköinen, hyvä kroppa, pitkä tukka kiiltää,, nuorekas. Miehiä riittää!
N67
Vierailija kirjoitti:
Tekopirteä Suomisen Pipsa ikään katsomatra, näsäviisas kannan ottaja, ei kovin terävä. Polkkamittainen tukka, ainoa pronomini jonka tuntee on minä.
Ja terävä pystynenä jossa pisamia.
Jotenkin hirveä koko sana. Simpsakka.
Simpsakka on just sellainen kun hiukset leikattu lyhyeksi ja sitten haetaan huomiota somessa. Aina löytyy vähintään yksi, joka kommentoi sanalla "simpsakka"
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekopirteä Suomisen Pipsa ikään katsomatra, näsäviisas kannan ottaja, ei kovin terävä. Polkkamittainen tukka, ainoa pronomini jonka tuntee on minä.
Ja terävä pystynenä jossa pisamia.
Ei oo mulla pystynenää eikä polkkatukkaa, nätti pitkä tukka vieläkin.
N67
Vanhempaa simpanssinaarasta tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pantava
Käyttää avokaulaisia puseroita ja liian lyhyitä hameita
Naitava? Ai ei tainnu olla kysymys varmaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on kyllä eri kivasti kääntynyt simpsakka aivan päinvastaiseksi kuin mitä se tarkoittaa! Osaatko sä suomen kieltä lainkaan vai oliko heittosi vaan sellaista hassun hauskaa hassuttelua? Ollllliiiiiii, älä viitsi olla tuollainen!
Vierailija kirjoitti:
pirteä, sievä, nuorekas.
t. kielikeskus
Yhden yön juttu.
t. Artzi
Vierailija kirjoitti:
Simp=simpanssi.
Sakka=lasin/pullon pohjalle jäänyt moska.
Simp/sakka= simpanssimainen kaiken juonut akankuvatus.
Mäkynen mainittu.
Simpsakka kuvailee rasittavaa ihmistä tai höösäriä. Sellaista, jolla on energiaa, mutta huonolla tavalla.
Mun mielestä esim. Carrie Sinkkuelämässä (vanhempanakin) on simpsakka: hoikka, pirtsakka, nätti, menevä, ulospäinsuuntautunut - ei liity hiuksiin mitenkään.
mun mielstä mitä kuullut 60 vuotta sanan merkityksestä, on ketterä, nopealiikkeinen, pikku sievä,hoikka sopusuhtainen,söpö ja silmää väreille ja habitukselle. ero kuitenkin onko söpö, kaunotat, komia nainen,,missit ei oo simpsakoita. usein simpsakka nimi vasta 45....eteenpäin...
Simpsakka on alkujaan myönteinen sana, mutta sana on kulunut treffisanastossa ja useille merkitsee nykyään jotakin negatiivista. Vähän niin kuin pirtsakkakin.
Simpsakka tyttö = nätti, reippaan ja iloisen oloinen nuori nainen.
Huru-ukko? Joutomies? Äijänketale? Ei varmaan katujätkä, vaikka keksii uudissanoja. Moska oli tuttu sana. Samoin sakka. Hän on -kemisti, jonka astian joku tyhjensi viimeiseen pisaraan.