Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käyttääkö täällä muut Propral nimistä lääkettä sydämen tykytyksiin, ahdistukseen, jännitykseen, esiintymiskammoon tms.

Vierailija
18.04.2024 |

Itselle työterveyslääkäri kirjoitti reseptin kun kerroin omasta jännityksestä ja ahdistuksesta esim. tilanteissa, joissa on paljon ihmisiä tai vaikka esiintyessä ihmisille. Itselle toiminut tosi hyvin! Sydän ei enää hakkaa tuhatta ja sataa, en enää jännitä niin paljoa, en änkytä eikä puhe takertele. Oisinpa tiennyt tästä lääkkeestä amk-opintojen aikana niin ei olisi tarvinnut jännittää jokaista oppariseminaaria tai esiintymistä jne. olisi säästynyt niin paljon henkistä vaivaa.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennenaikaisiin suosituksiin söin niitä.

Pöh. Supistuksiin siis.

Vierailija
22/56 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt yli 20 vuotta rytmihäiriöihin ja verenpaineeseen ja aina jännittävissä tilanteissa otan vielä ylimääräisen pillerin, eli joinakin päivinä menee 160 mg. Valkosormisuutta on tullut, mutta se on pieni ongelma siihen verrattuna, miten hyvin lääke auttaa niihin vaivoihin, joihin sitä tarvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän samaan tarkoitukseen 40mg. Jos on oikeasti tosi jännittävä tai tärkeä tilanne, otan lisäksi opamox 15mg koska itsessään propral ei aina riitä. 

Vierailija
24/56 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla tulee tuosta lääkkeestä hirveä hiki, epätodellinen olo ja huimaus

Ja höpöhöpö, sillä ei ole mitään sivuvaikutuksia edes isolla (80mg/vrk) annoksella.

Niinpä, ihan turhaan se haittavaikutusluettelokin tehty, kaikissa muissakin lääkkeissä.

Vierailija
25/56 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on loistava lääke pumpun hakkaamiseen ja pulssin karkailuun jos sellaiseen on taipumusta. Auttaa tilapäisissä tuskatiloissa myös, kuten krapulassa.

Propral on yleensä ensimmäinen migreenin estolääke, jota testataan jos migreeni ei pysy kurissa. Propralia on monia käyttöaiheita.

Vierailija
26/56 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ihan OK fyysisten oireiden hillitsemiseen.

Miinuksena itselläni: treeneistä menee tehot samana päivänä ja satunnaisesti on tullut käyttöpäivän iltana todella reipas päänsärky.

Vierailija
27/56 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te saatte tätä? Itse menin julkiselle puolelle pyytämään apua kun jännittää liikaa esimerkiksi näytöt kouluissa ja sen vuoksi en ole saanut ammattia. SSRI lääkettä vaan tunkivat. Johtuuko siitä koska on masennushistoria yli kymmenen vuotta sitten? Kysyin että eikö ole mahdollista mitään muuta saada, vastaus oli tiukka EI.

En osannut silloin sanoa suoraan propral kun kuulin tästä lääkkeestä myöhemmin. Mietin nyt kokeilisiko uudestaan. Vai varaisiko ajan suoraan yksityiselle. Mitään yleistä masennuslääkkeet tai ahdistuneisuutta ei ole. Samanlaisia jännityksiä kuin muillakin tässä keskustelussa. Ja en silti tätä lääkettä saanut. Ihmettelen.

Vierailija
28/56 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 mg:lla tuli itselläni hallusinaatioita, ei mitään pahoja mutta sellaisia aivojen arvauksia. Tien reunassa oleva aurauskeppi oli sekunnin ajan poro yms. Siihen loppuu näiden syönti. Määrättiin paniikkikohtauksiin. 

Vierailija
29/56 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääke on helvetistä. Huimausta, happi loppuu. Portaita ei voi nousta, menee korvat lukkoon ja happi loppuu. Oksettaa myös portaiden nousun jälkeen. 

Liian iso annos noilla oireilla. 

10mg otin ja tuli nuo oireet.

Mulla riittää puolikas 10mg tabletista. Mullakin tulee propralista helposti outo olo ja se johtuu varmaan siitä, että mulla on luonnostaan alhainen verenpaine. Outoa oloa tulee vähemmän, jos otan samanaikaisesti buranan ja propralin. 

Vierailija
30/56 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia annoksia te syötte sitä? Itse otin kerran 2 x 10 mg, mutta esityksen aikana tuntui silti että sydän jyskyttää ja happi loppuu. Pitäisikö vaan suosiolla ottaa 30 tai 40 mg seuraavalla kerralla?

Vierailija
31/56 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran otin lääkärin määräyksestä, hirviä olo. Beetasalpaaja

Vierailija
32/56 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri sanoi, että tuo lääkeaine vaikuttaa kuin autolla ajaisi jatkuvasti käsijarru päällä. Kun sykkeen pitäisi liikkuessa lisääntyä, tuo estää sen.

Vierailija
33/56 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te saatte tätä? Itse menin julkiselle puolelle pyytämään apua kun jännittää liikaa esimerkiksi näytöt kouluissa ja sen vuoksi en ole saanut ammattia. SSRI lääkettä vaan tunkivat. Johtuuko siitä koska on masennushistoria yli kymmenen vuotta sitten? Kysyin että eikö ole mahdollista mitään muuta saada, vastaus oli tiukka EI.

En osannut silloin sanoa suoraan propral kun kuulin tästä lääkkeestä myöhemmin. Mietin nyt kokeilisiko uudestaan. Vai varaisiko ajan suoraan yksityiselle. Mitään yleistä masennuslääkkeet tai ahdistuneisuutta ei ole. Samanlaisia jännityksiä kuin muillakin tässä keskustelussa. Ja en silti tätä lääkettä saanut. Ihmettelen.

Älä täytä väärin sitä masennuskysely lappua. Liioittele niihin positiivisuutta. Varsinkin jos on masennusleima otsa ennestään. Olen joskus kuullut että propralia ei ole saanut työttömänä mutta työsuhteessa ollessaan kyllä. 

Vierailija
34/56 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdota itse ja sano, että haluaisit ainakin Propralia kokeilla. Jos ei ole perussairauksissa estettä niin Propralia yleensä myönnetään aika matalalla kynnyksellä koska ei ole esim. väärinkäyttöpotentiaalia juurikaan. Tsemppiä :) 

Vierailija
35/56 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisin yksityiselle ja perustelisin selkosuomella, mitä varten tarvin Propralia eikä mitään muuta troppia.

Vierailija
36/56 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on sopinut todella hyvin Propral ja on ihan pelastus! Mulla mieto annos (10mg) tästä ja ahdistuksen voimakkuudesta riippuen riittää 1/4 tabletista 2 tablettiin. Voimakkaimmaisiinkin ahdistuskohtauksiin auttaa jotka minulla menevät hyvin fyysisiksi kun ahdistus nousee voimakkaasti, jännitän myös olkapäitä ja hartioita ja alkaa huimaamaan ja syke kohoaa mikä puolestaan pahentaa ahdistusta - eli muodostuu tosi huono noidankehä. Propralin avulla pystyn katkaisemaan sen katastrofiajatus & ahdistuskelan jo alkuvaiheessa kun tulee ensimmäiset oireet. Mun mielestä ihan aliarvioitu lääke ahdistukseen :) 

Vierailija
37/56 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääke on helvetistä. Huimausta, happi loppuu. Portaita ei voi nousta, menee korvat lukkoon ja happi loppuu. Oksettaa myös portaiden nousun jälkeen. 

Liian iso annos noilla oireilla. 

10mg otin ja tuli nuo oireet.

Mulla riittää puolikas 10mg tabletista. Mullakin tulee propralista helposti outo olo ja se johtuu varmaan siitä, että mulla on luonnostaan alhainen verenpaine. Outoa oloa tulee vähemmän, jos otan samanaikaisesti buranan ja propralin. 

Burana kohottaa verenpainetta. Jos ei halua ottaa Buranaa tai ei voi ottaa sitä niin kaupasta Lakrisal-salmiakkikarkkipötkö tai sen halvempi versio Lidlistä nostaa verenpainetta kohtuullisen nopeasti.

Vierailija
38/56 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdota itse ja sano, että haluaisit ainakin Propralia kokeilla. Jos ei ole perussairauksissa estettä niin Propralia yleensä myönnetään aika matalalla kynnyksellä koska ei ole esim. väärinkäyttöpotentiaalia juu

Kiitos. Nyt ehkä saan koska tiedän tästä lääkkeestä enemmän. Perustelen myös sillä että en halua lääkettä mikä vaikuttaa 24/7 vaan tarvitsen vain tietyissä tilanteissa. 

Vierailija
39/56 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on välillä tullut keskusteluja vastaan ja olen ajatellut, että tätä täytyy kokeilla, jos vielä kolmekymppisenä uskaltaudun uudestaan yrittämään opiskelua. Aiemmat opinnot jäivät kaikki kesken, kun en pystynyt olemaan ryhmätilanteessa enkä etenkään ryhmän edessä esitelmöimässä mitään.

Vierailija
40/56 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon panoa te typykät olette vain vailla 👉👌