Kaverini oli ihmeissään kun tajusi, että luottokortti kannattaa maksaa aina vaikka tili menisi tyhjäksi. Ei ollut tajunnut
..että se sama raha on sieltä luotolta käytettävissä mutta korkoja ei tarvitse maksaa jos kerran kk maksaa sen pois.
Nyt hänelle jää satoja euroja enemmän rahaa vuodessa
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä luottokortin käytöstä tulee aina kuluja. Kannattaisko sille kaverille vielä vinkata, että kannattaisi säästää, että ei tarvitsisi käyttää sitä luottoa ollenkaan.
Voisitko ystävällisesti kertoa, mitä kuluja luotokortin käytöstä aiheutuu, kun koko summan maksa aina heti ensimmäisessä laskussa kokonaan pois?
Ei mitään.-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä luottokortin käytöstä tulee aina kuluja. Kannattaisko sille kaverille vielä vinkata, että kannattaisi säästää, että ei tarvitsisi käyttää sitä luottoa ollenkaan.
Eikä tule.
Mulla ainakin siirto käyttötilille maksaa parikymppiä.
Missä tilanteessa noin tarvitsee toimia? Eihän tuossa ole mitään järkeä, koska ostoksen voi maksaa suoraan sieltä creditilta ja sitten tarvitsee vain maksaa korttilasku pois, kun se tulee. En keksi mitään tilannetta, jossa rahaa pitäisi siirtää luottopuolelta käyttötilille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä tule.
Missä tilanteessa noin tarvitsee toimia? Eihän tuossa ole mitään järkeä, koska ostoksen voi maksaa suoraan sieltä creditilta ja sitten tarvitsee vain maksaa korttilasku pois, kun se tulee. En keksi mitään tilannetta, jossa rahaa pitäisi siirtää luottopuolelta käyttötilille.
Luottokortilta ei kai pysty maksamaan laskuja, esim vuokraa? Ehkä tuo tyyppi siirtää laskujen maksamista varten rahaa luotolta pankkitilille, en tiedä. Minä käytän luottokorttia vain nettiostoksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. En ole eläissäni omistanut luottokorttia. Joka kk jää 1000€ säästöön.
Alapeukuttajalle, olen 53v.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kuluja? Ei minulla tule edes kk- tai vuosimaksuja. Kauppiaalle tulee kuluja, mutta se jakaantuu kaikille asiakkaille ja kannattaa kauppiaalle. Lisää myyntiä.
Vierailija kirjoitti:
paljon luottokortista sitten menee korkoa, vaikka kuukaudessa tonnista?
Jos laskutuskaudelta kertyneet maksut maksaa heti laskun tullessa pois, korkoa ei mene senttiäkään. Jos maksaa vain osan ostoksista, sitten korkoa pitää maksaa siitä osasta, jotka maksamisen siirsi myöhemmäksi.
Jos siis olen tehnyt credit-kortilla ostoksia laskutuskaudella vaikkapa 420 eurolla, saan laskun, jonka summa on 420 euroa ja eräpäivä seuraavassa kuunvaihteessa. Jos maksan tuon 420 euroa, korkoa ei mene. Jos maksan vähemmän, jään velkaa kortin myöntäneelle pankille ja maksan siitä summasta korkoa. En tiedä, paljonko korko olisi, koska olen aina maksanut koko korttivelan pois heti eräpäivänä. Joskus olen jopa maksanut ylimääräistä, jos olen tehnyt laskutuskauden lopun ja eräpäivän välissä jonkin isomman ostoksen creditillä. Silloin pankki vähentää korttisaldoa ylimääräisen maksun verran ja seuraavan kuukauden lasku pienenee vastaavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä tule.
Miksi pitää siirtää mitään käyttötilille? Enpä ole koskaan moista tehnyt.
Jos tekee kuten aloittaja opastaa eli maksaa luoton kokonaan pois ja rahaa ei ole riittävästi, niin millä rahalla maksat laskut, vuokran mahdollisen lainalyhennyksen.
Itse lyhennän luottoa huomioiden muun budjetin. Esim. Nyt luottoa on 1900€, lyhennän sen kolmessa kuukaudessa pois. Ja meneehän siitä korkoa, mutta kaikessa lainassa on aina korko.
Joskus iät ajat sitten luottokorteissa oli vuosimaksut. Ehkä joillain on muistikuva sellaisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä tule.
Jos tililtä pitää maksaa laskuja, eikä tilillä ole rahaa, kun on mennyt maksamaan sen luottokorttilaskun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä tule.
Luottokortilta ei kai pysty maksamaan laskuja, esim vuokraa? Ehkä tuo tyyppi siirtää laskujen maksamista varten rahaa luotolta pankkitilille, en tiedä. Minä käytän luottokorttia vain nettiostoksiin.
Tuotapa en tullut ajatelleeksi. Mitään järkeähän tuossa ei ole, jos ei ole pakko tehdä noin ja jos on pakko toimia noin, talous on sekaisin ja pitää saada kuntoon mahdollisimman nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. En ole eläissäni omistanut luottokorttia. Joka kk jää 1000€ säästöön.
Alapeukuttajalle, olen 53v.
Onko tämä joku kilpailu? Itse olen viittä vaille 50 ja säästän 1000 eur kk ja minulla on kaksikin luottokorttia. Käytän niitä nettiostoissa vakuutusten saamiseksi ja matkavarauksissa jos matkanjärjestäjä menee konkurssiin, luottoyhtiö kantaa vastuun. Ei ole mitään tekemistä yli varojen elämisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä tule.
Jos tekee kuten aloittaja opastaa eli maksaa luoton kokonaan pois ja rahaa ei ole riittävästi, niin millä rahalla maksat laskut, vuokran mahdollisen lainalyhennyksen.
Itse lyhennän luottoa huomioiden muun budjetin. Esim. Nyt luottoa on 1900€, lyhennän sen kolmessa kuukaudessa pois. Ja meneehän siitä korkoa, mutta k
Ap:n kaveriko se siinä? No ihan sillä luotolla maksat. Kun olet maksanut sen luottolaskun pois, niin voit taas käyttää sitä. Näin vältyt korkojen maksulta jota nyt hölmönä turhaan teet. Ymmärrätkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä tule.
Jotta ei tarvitsisi sitten maksaa niitä luoton korkoja? En tiedä, kun en koskaan käytä luottokorttia. Mutta miten voi maksaa siirto omalle tilille? Ei se mitään ainakaan kahden käyttötilin välillä maksa.
Mitään korkoja ei tule kun maksaa laskun pois joka kuukausi. Minulla luottokortin käyttö on täysin ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä tule.
Jos tililtä pitää maksaa laskuja, eikä tilillä ole rahaa, kun on mennyt maksamaan sen luottokorttilaskun.
Siellä luotolla on sitä rahaa. Miten tää on näin vaikeeta joilekin 😅
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö että luotolla ostaessa saat "vakuutuksen" ostamillesi tuotteille? Luottoyhtiö on vastuussa, että saat tilaamasi tuotteet tai rahat takaisin.
Totta, tuosta olen kuullutkin. Ilmeisesti, jos vaikka tilaat netistä, tuo on hyvä. Moni lentoyhtiö ei edes huoli luototonta maksua, en tiedä miksi.
Hmmm.
Vierailija kirjoitti:
Käytän luottokorttia kaikkiin nettiostoksiin. Ei siitä tule mitään lisäkuluja kun maksaa laskun aina 100% lyhennyksellä. Asuntolainaa/rahaa kun on tarpeeksi niin ei tule kortista kuukausimaksuja.
Koskaan en osta mitään luotolla, ellei sitä rahaa ole jo ennestään tilillä.
Eihän sulla ollut tarpeeksi rahaa tilillä ostaa sitä asuntoa kun piti lainaa ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Joskus iät ajat sitten luottokorteissa oli vuosimaksut. Ehkä joillain on muistikuva sellaisista.
On niissä kaiketi vuosimaksuja nykyäänkin, mutta ainakin omassa pankissani luottokortti taitaa sisältyä palvelupakettiin ja se taas "maksetaan" pankin myöntämillä bonuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä tule.
Jotta ei tarvitsisi sitten maksaa niitä luoton korkoja? En tiedä, kun en koskaan käytä luottokorttia. Mutta miten voi maksaa siirto omalle tilille? Ei se mitään ainakaan kahden käyttötilin välillä maksa.
Mitään korkoja ei tule kun maksaa laskun pois jo
Mutta miksi luottokorttia käyttää ylipäätään joka kuukausi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä tule.
Luottokortilta ei kai pysty maksamaan laskuja, esim vuokraa? Ehkä tuo tyyppi siirtää laskujen maksamista varten rahaa luotolta pankk
Pystyy.
Etkö lukenut aiempaa, että ei mene mitään, ilmaista on. Tyhmiä ollaan, kun ei tajuta.