Kaverini oli ihmeissään kun tajusi, että luottokortti kannattaa maksaa aina vaikka tili menisi tyhjäksi. Ei ollut tajunnut
..että se sama raha on sieltä luotolta käytettävissä mutta korkoja ei tarvitse maksaa jos kerran kk maksaa sen pois.
Nyt hänelle jää satoja euroja enemmän rahaa vuodessa
Kommentit (136)
Elääkö ihmiset siis jossain luottokorttikierteessä?
Vierailija kirjoitti:
paljon luottokortista sitten menee korkoa, vaikka kuukaudessa tonnista?
Kukaan ei ole vastannut tähän vaan jankannut aloituksen pointtia siitä, että jos maksaa ajoissa niin ei mene mitään. Mutta korko sillä kortilla on, mikä se on?
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi luottokorttia käyttää ylipäätään joka kuukausi?
Vaikka siksi, että maksan luottokortilla netin striimauspalveluita (Netflix ja vastaavat), joista menee kuukausimaksu. Ihmiset tekevät myös nettiostoksia. Minulla on yleensä kortin luottopuolella 10-20 tapahtumaa kuukaudessa. Osa vain muutaman euron suuruisia, joitakin parin kympin maksuja ja sitten satunnaisesti jotain isompaa (50-200 euroa).
En ymmärrä, miksi jokainen ostos pitäisi maksaa luottokortilla, jos sitä rahaa kerran tilillä on. Onko se jotenkin hienompaa vai?
Lentoliput sun muut ymmärrän.
Vierailija kirjoitti:
Elääkö ihmiset siis jossain luottokorttikierteessä?
Elääkö ihmiset jossain sota-alueella? Elääkö ihmiset jollain roskaruualla? Elääkö ihmiset sinkkuina? Elääkö ihmiset (jatka itse tyhmä ilme naamalla honottavalla äänellä samanlaisia kysymyksiä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä luottokortin käytöstä tulee aina kuluja. Kannattaisko sille kaverille vielä vinkata, että kannattaisi säästää, että ei tarvitsisi käyttää sitä luottoa ollenkaan.
Eikä tule.
Mulla ainakin siirto käyttötilille maksaa parikymppiä.
Miksi pitää siirtää mitään käyttötilille? Enpä ole koskaan moista tehnyt.
Jotta ei tarvitsisi sitten maksaa niitä luoton korkoja? En tiedä, kun en koskaan käytä luottokorttia. Mutta miten voi maksaa siirto omalle tilille? Ei se mitään ainakaan kahden käyttötilin välillä maksa.
<
Se ei ole millään tavalla kytkötkissä pankkitiliini, joten omat rahani ovat turvassa mahdollisilta huijauksilta. Ja helppoa maksaa vain yksi könttäsumma pois joka kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole vastannut tähän vaan jankannut aloituksen pointtia siitä, että jos maksaa ajoissa niin ei mene mitään. Mutta korko sillä kortilla on, mikä se on?
No sehän riippuu ihan pankista. Mikset tarkista oman pankkisi korkoja jos niin kiinnostaa?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi jokainen ostos pitäisi maksaa luottokortilla, jos sitä rahaa kerran tilillä on. Onko se jotenkin hienompaa vai?
No ei pidäkään, mutta jos ostat matkat ja liput ja menee kortti tappiin, etkä tee muuta kuin lyhennä minimin, niin sitten oot kiinni siinä kortissa kuukaudesta toiseen kun korkojen vuoksi pääoma ei vähene. Nämä ihmiset luulee että menee jotenkin mystisesti enemmän rahaa jos vaan maksaisi jonkin aikaa sen luottolaskun aina pois, vaikka se johtaisikin siihen että pitää sitten kuun lopussa sitä taas käyttää.
Eli ihan juuri tästä ymmärtämästäsi käytöstä puhutaan, ei hätää.
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksaa joka ostoksen ja missä niin on väitetty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korko riippuu kunkin omasta pankista. Mulla on Op Visan korko 12,887%, just tarkistin.
Vierailija kirjoitti:
Ei hienompaa, mutta usein helpompaa. Esim. nuo nettipalvelut, jotka maksavat vain muutaman euron kuukaudessa, on paljon helpompi maksaa yhdessä luottokorttilaskussa sen sijaan, että nettipankkiin tulisi joka kuukausi vaikkapa 5 tai 10 kpl 2-10 euron laskua, jotka pitäisi jokainen hyväksyä erikseen maksettavaksi. Nyt minun tarvitsee maksaa yksi n. 50€ lasku joka kuukausi (+ tietysti mahdolliset nettikauppaostokset).
Mulla on luottokortin kuukausittainen käyttöraja asetettu 10 000 euroon. En kuitenkaan käytä luottokorttia oikeastaan muulloin, kun ostaessani lentoja tai muuta useamman tuhannen euron kertaostoksia.
Maksan yleensä luoton aina pois seuraavasta palkasta, ettei tarvitse korkoja maksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä luottokortin käytöstä tulee aina kuluja. Kannattaisko sille kaverille vielä vinkata, että kannattaisi säästää, että ei tarvitsisi käyttää sitä luottoa ollenkaan.
Eikä tule.
Jotta ei tarvitsisi sitten maksaa niitä luoton korkoja? En tiedä, kun en koskaan käytä luottokorttia. Mutta miten voi maksaa siirto omalle tilille? Ei se mitään ainakaan kahden käyttötilin välillä maksa.
Mitään korkoja ei tule kun maksaa laskun pois joka kuukausi. Minulla luottokortin käyttö on täysin ilmaista.
Kyllä luotolta rahan siirtäminen tilille yleensä aiheuttaa kustannuksia esim. nordealla luotto on korollista heti siirtopäivästä lähtien
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä tule.
Jos tekee kuten aloittaja opastaa eli maksaa luoton kokonaan pois ja rahaa ei ole riittävästi, niin millä rahalla maksat laskut, vuokran mahdollisen lainalyhennyksen.
Itse lyhennän luottoa huomioiden muun budjetin. Esim. Nyt luottoa on 1900€, lyhennän sen kolmessa k
Moni tässä ketjussa on jo sinulle selittänyt, että koko luoton maksaminen ei ole mahdollista kaikille. On sellaisia menoja, joita ei voi maksaa luotolla kuten vuokra, laskut, kainalyhennykset. Tai kerro sinä miten ne maksat luotolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä tule.
<
Edelleenkään en ymmärrä miksi sitä rahaa pitää siirtää tilille kun kaikki maksut voi tehdä kortilla. Mutta kukin taplaa tavallaan. Minä käytän korttia ilmaiseksi ilman korkomaksuja ja tämä tyyli sopii minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä tule.
Jos tekee kuten aloittaja opastaa eli maksaa luoton kokonaan pois ja rahaa ei ole riittävästi, niin millä rahalla maksat laskut, vuokran mahdollisen lainalyhennyksen.
Itse lyhennän luottoa huomioiden muun budjetin. Es
Bank Norwegianin kortilla ainakin voi maksaa laskuja ja vuokran, jos tarve on.
Vierailija kirjoitti:
Helpompi seurata rahan kulutusta kun kaikki on samassa paikassa. Lisäksi saa rahanpalautusta 0.5% mikä ei ole paljon, mutta parempi kun ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmille sillä korolla ei ole mitään merkitystä, koska lasku maksetaan heti, eikä käytetä varsinaista luottoa. Kun ei käytä luottoa, ei tarvitse tietää korkoprosenttia. Sen tiedän, että korkoprosentti on korkea.
Kävin kuitenkin tarkistamassa koron nettipankista, vaikka en tiedolla itse mitään tee. Korko näyttää olevan 3kk euribor + 8.95% eli tällä hetkellä 12.887%. Ei tuollaista korkoa kannata maksaa ja siksi maksankin korttilaskun aina heti pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän luottokorttia kaikkiin nettiostoksiin. Ei siitä tule mitään lisäkuluja kun maksaa laskun aina 100% lyhennyksellä. Asuntolainaa/rahaa kun on tarpeeksi niin ei tule kortista kuukausimaksuja.
Koskaan en osta mitään luotolla, ellei sitä rahaa ole jo ennestään tilillä.
Eihän sulla ollut tarpeeksi rahaa tilillä ostaa sitä asuntoa kun piti lainaa ottaa.
Sanoinko että minulla on lainaa? Omassa pankissani on ehtona ilmaiselle kortille että säästöjä on 30k edestä tai lainaa sen verran. Huom. TAI