Kaverini oli ihmeissään kun tajusi, että luottokortti kannattaa maksaa aina vaikka tili menisi tyhjäksi. Ei ollut tajunnut
..että se sama raha on sieltä luotolta käytettävissä mutta korkoja ei tarvitse maksaa jos kerran kk maksaa sen pois.
Nyt hänelle jää satoja euroja enemmän rahaa vuodessa
Kommentit (136)
En ole minäkään tajunnut luottokortin ideaa, luulin että luotolla menee aika korko. Kieltämättä ihmettelin, miksi varakas jengi ostaa luotolle kun rahaa olisi muutenkin.
En siis ole ikinä credittiä omistanutkaan. Kaikki lennot ja hotellit olen maksanut tavallisella visa electronilla, nykyisin debitillä. Ei ole käynyt mielessäkään, että Finnair tai jokin jättimäinen hotelliketju menisi konkkaan juuri minun lomani aikana, ilman mitään varoitusmerkkejä. Varmasti jos minulla olisi isommat kulutustottumukset, luottokortissa olisi jotain järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi jokainen ostos pitäisi maksaa luottokortilla, jos sitä rahaa kerran tilillä on. Onko se jotenkin hienompaa vai?
Lentoliput sun muut ymmärrän.
Helpompi seurata rahan kulutusta kun kaikki on samassa paikassa. Lisäksi saa rahanpalautusta 0.5% mikä ei ole paljon, mutta parempi kun ei mitään.
Itse seuraan mobiilipankissa tapahtumia. Sovellus jaottelee kaikki valmiiksi. Koen että luottokorttia käyttäen tämä olisi hankalampaa.
Me maksetaan miehen kanssa ruokaostokset ym yhteiset menot aina luottokorteilla. Sitten maksetaan ne luottokorttilaskut yhteiseltä tililtä jolle kumpikin siirtää sovitun määrän rahaa kuussa. Ei mene mitään korkoa kun luottokorttilaskut maksaa heti pois kun lasku tulee. Kätevästi toiminut näin jo vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi jokainen ostos pitäisi maksaa luottokortilla, jos sitä rahaa kerran tilillä on. Onko se jotenkin hienompaa vai?
Ei hienompaa, mutta usein helpompaa. Esim. nuo nettipalvelut, jotka maksavat vain muutaman euron kuukaudessa, on paljon helpompi maksaa yhdessä luottokorttilaskussa sen sijaan, että nettipankkiin tulisi joka kuukausi vaikkapa 5 tai 10 kpl 2-10 euron laskua, jotka pitäisi jokainen hyväksyä erikseen maksettavaksi. Nyt minun tarvitsee maksaa yksi n. 50€ lasku joka kuukausi (+ tietysti mahdolliset nettikauppaostokset).
Mulla menee suoratoistot ihan automaattisesti pankkitililtä, ei tarvii hyväksyä erikseen.
"Ei viela sellaista diilia tullut vastaan etta minun kannattaisi maksaa vuosimaksu. Joku muu saattaa olla eri tilanteessa, esim on oma firma ja matkustaa paljon tyon takia ja saa lentopojoja ja muita etuja kortista jotka kattavat moninkertaisesti vuosimaksun."
Se oli joskus 1990-luvulla, kun luottokortista meni vuosimaksu. Ei minulla ole mennyt mitään vuosimaksuja vuosikausiin eikä myöskään pitkään aikaan mitään palvelupakettimaksuja Nordeassa. Luottokortti on minulle oikeasti ilmainen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä luottokortin käytöstä tulee aina kuluja. Kannattaisko sille kaverille vielä vinkata, että kannattaisi säästää, että ei tarvitsisi käyttää sitä luottoa ollenkaan.
Meillä ei ainakaan tule kuluja, vaan mukava summa riihikuivaa tilille kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksaa joka ostoksen ja missä niin on väitetty?
Me pyrimme maksamaan kaiken mahdollisen luottokortilla, koska siitä saa etuja esim. kun ostaa ruokakaupasta ruokaa, kun ostaa bensaa, kun syö ravintoloissa, kun matkustaa jne. Tyhmä joka ei näitä etuja hyödynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä luottokortin käytöstä tulee aina kuluja. Kannattaisko sille kaverille vielä vinkata, että kannattaisi säästää, että ei tarvitsisi käyttää sitä luottoa ollenkaan.
Meillä ei ainakaan tule kuluja, vaan mukava summa riihikuivaa tilille kerran vuodessa.
Mistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä?
Esim bank Norwegianilla cash back. Juurikin maksoin niillä pisteillä luottokorttilaskuni. Ilmaista rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä tule.
Vuosimaksu, tosin aika vähäinen ja luottokortti on hyvä olla esim. ulkomaille matkustaessa.
Mulla menee automaattisesti luottokorttilasku tililtä kerran kuukaudessa eikä tule mitään kuluja. Just ostin lomamatkan luottokortilla, kun siinä on matkavakuutus.
Vierailija kirjoitti:
Ei minullakaan ole luottokorttia, enkä ole tarvinnut. Jos tilillä ei ole ollut riittävästi rahaa olen säästänyt ja ostanut sitten. Taitavat olla Sanna Marinin äänestäjiä.
Pässi, ei luottoa käytetä vain siksi ettei ole rahaa.
Jotkut ostokset kuten lennot kannattaa maksaa luottokortilla ja lyhentää ennen kuin alkaa kasvaa korkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ainakaan tule. Sinulle tässä selkeästi pitäisi jotain vinkata.
No takuuvarmasti tulee kuluja. Joka ikisestä luottokortilla tehdystä ostoksesta menee noin 0.75- 2% luottokorttiyhtiölle.
Kenen arvelet maksavan sen? Vinkki: sitä ei maksa pankki eikä luottokorttiyhtiö eikä edes kauppias, vaikka lasku saattaakin kiertää jonkun näistä kautta.
Mutta on se silti huomattavasti halvempaa kuin käteisen käyttö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ainakaan tule. Sinulle tässä selkeästi pitäisi jotain vinkata.
No takuuvarmasti tulee kuluja. Joka ikisestä luottokortilla tehdystä ostoksesta menee noin 0.75- 2% luottokorttiyhtiölle.
Kenen arvelet maksavan sen? Vinkki: sitä ei maksa pankki eikä luottokorttiyhtiö eikä edes kauppias, vaikka lasku saattaakin kiertää jonkun näistä kautta.
Mutta on se silti huomattavasti halvempaa kuin käteisen
????
Vierailija kirjoitti:
En ole minäkään tajunnut luottokortin ideaa, luulin että luotolla menee aika korko. Kieltämättä ihmettelin, miksi varakas jengi ostaa luotolle kun rahaa olisi muutenkin.
En siis ole ikinä credittiä omistanutkaan. Kaikki lennot ja hotellit olen maksanut tavallisella visa electronilla, nykyisin debitillä. Ei ole käynyt mielessäkään, että Finnair tai jokin jättimäinen hotelliketju menisi konkkaan juuri minun lomani aikana, ilman mitään varoitusmerkkejä. Varmasti jos minulla olisi isommat kulutustottumukset, luottokortissa olisi jotain järkeä.
Ei sen yhtiön tarvitse mennä konkurssiin loman aikana, vaan matkan maksamisen ja loman välissä.
Eikä ostos välttämättä ole matka. Ehkä oletkin ostanut sohvan jostain kaupasta ja maksanut sohvasta käsirahan (vaikka puolet sohvan hinnasta), sohva luvataan toimittaa vaikkapa 2 kuukauden päästä. Sitten kauppa menee konkurssiin ja sohva jää saamatta, mutta rahat kuitenkin menivät.
Matkatoimistojen, lentoyhtiöiden ja erilaisten kauppojen konkursseja on tapahtunut. Googlaamalla löytyy esimerkkejä. Niissä jutuissa kerrotaan, että ostoksensa luottokortilla tehneet saavat rahansa takaisin korttiyhtiöltä, mutta käteisellä, tilisiirrolla tai debitillä maksaneet joutuvat tekemään vaatimuksen konkurssipesälle ja saavat hyvällä tuurilla ehkä osan rahoistaan takaisin kuukausien tai vuosien kuluttua, jos silloinkaan.
Credit card processing fees are paid by the merchant, not by the consumer. Businesses and their acquiring banks pay credit card processing fees to the consumer's credit card issuer, credit card network and payment processor. On average, credit card processing fees can range between 1.5% and 3.5% of the transactio
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hienompaa, mutta usein helpompaa. Esim. nuo nettipalvelut, jotka maksavat vain muutaman euron kuukaudessa, on paljon helpompi maksaa yhdessä luottokorttilaskussa sen sijaan, että nettipankkiin tulisi joka kuukausi vaikkapa 5 tai 10 kpl 2-10 euron laskua, jotka pitäisi jokainen hyväksyä erikseen maksettavaksi. Nyt minun tarvitsee maksaa yksi n. 50€ lasku joka kuukausi (+ tietysti mahdolliset nettikauppaostokset).
Mulla menee suoratoistot ihan automaattisesti pankkitililtä, ei tarvii hyväksyä erikseen.
Minun tililtäni ei mene asuntolainaa lukuunottamatta yhtäkään maksua automaattisesti. Automaattinen maksu ei ole minusta turvallinen vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Credit card processing fees are paid by the merchant, not by the consumer. Businesses and their acquiring banks pay credit card processing fees to the consumer's credit card issuer, credit card network and payment processor. On average, credit card processing fees can range between 1.5% and 3.5% of the transactio
Kyllä nuo maksut lopulta aina maksaa asiakas. Eivät kauppiaat omasta pussistaan tuollaisia maksa. Kauppiaat laskevat tarkasti, paljonko erilaisia kuluja kertyy tuotteiden hankintahinnan lisäksi ja paljonko kauppa haluaa tuottoa ja siitä voidaan sitten laskea asiakkaalta pyydettävä hinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nuo maksut lopulta aina maksaa asiakas. Eivät kauppiaat omasta pussistaan tuollaisia maksa. Kauppiaat laskevat tarkasti, paljonko erilaisia kuluja kertyy tuotteiden hankintahinnan lisäksi ja paljonko kauppa haluaa tuottoa ja siitä voidaan sitten laskea asiakkaalta pyydettävä hinta.
Silloinhan kaikki kaupan asiakkaat maksavat nämä luottokorteista aiheutuvat kulut, eli käteismaksaja, pankkikortilla maksava jne. Eli se on kaikkien kaupan asiakkaiden kulu ;).