Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei haluakaan lasta

Vierailija
17.04.2024 |

Olen vaikeassa tilanteessa. Olemme seurustelleet kolme vuotta. Mies on tiennyt lapsitoiveeni jo suhteen alusta, sillä ikäni puolesta (silloin 37 v.) olin tilanteessa jossa tämä oli ainut vaihtoehto; olla rehellinen toiselle mitä toivoo.

Hän ilmoitti kolmen vuoden seurustelun jälkeen ettei pysty isäksi sittenkään vaikka on uskonut että pystyy. Mies rakastaa kuitenkin minua eikä halua kuitenkaan laskea irti tai lopettaa suhdetta.

Minä olen toivonut perhettä ja koen että minut on petetty. Mutta rakastan miestä, hän on elämäni mies. Mies taas sanoo että halusi mun onnellisuutta mutta että ei pystykään isäksi. Perhehaavetta minun on niin vaikea kuvitella ilman häntä sillä hän sytytti halun saada lapsi. Aiemmin sitä ei minulla ollut...

Mitä ihmettä teen? Olo on kuin vankilassa...

Jätän suuren rakkauteni vai hyväksyn sen että lasta minulle ei tule?

En pääse päässäni ulos tästä kehästä tällä hetkellä...

Onko kellään kokemuksia vastaavasta? Kaikki näkökulmat voi auttaa eteenpäin...

Kommentit (410)

Vierailija
241/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos alkaa seurustella 37-vuotiaan lapsia haluavan naisen kanssa ja suhteen alussa ilmoittaa haluavansa lapsia, kyllä se silloin on jo lupaus yrittää lapsia, suunnitelma. Ei mikään epämääräinen haave.

Mies on kusettanut sinua. Sulla ei ole mitään moraalista velvoitetta olla kusettamatta takaisin, mutta noin idiootin miehen kanssa en lapsia haluaisi ellen olisi todella epätoivoinen.

Yksityiselle klinikalle mars! Ja ero.

Jos ap on kolme vuotta hoomoilasena vaan odotellut ja ihmetellyt eikä mitään ole tapahtunut, niin saa kyllä syyttää itseään.

Vierailija
242/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies vei sinun aikaasi turhaan kolme vuotta kunnes kertoi totuuden. Mistäköhän muusta on valehdellut? Toi on aika olennainen asia ja itse en haluaisi seurustella tyypin kanssa, joka ei halua lapsia 

Mielen muuttaminen ei ole valehtelua ja asia ei ole olennainen kaikille.

Jännästi mieli muuttui juuri kun naisen aika alkaa loppua, aikuiselta mieheltä.

Ap kertoi heidän seurustelleen 3 vuotta. Se nyt ei ole aika eikä mikään vielä minkään kiveen hakattujen mielipiteiden muodostamiseksi.

Kyllä tuossa iässä ihminen tietää jos ei missään nimessä halua lapsia. Sehän on edellytys toimivaan suhteeseen neljääkymppiä lähestyvän naisen kanssa, että on samat suun

No ap:han kertoi että mies halusi seurustelun alussa ja nyt ei enää _ap:n_ kanssa missään nimessä halua.

Ei tuo vielä mitenkään poissulje sitä että mieli tulevaisuudessa jonkun muun kanssa lisääntymisasialle taas lämpenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tilanteessa jättäisin ehkäisyn pois. En suostuisi yhdyntään kuin täysin ilman, ei kumia. Lisäisin todennäköisyydet tulla raskaaksi kaikin keinoin joihin arvoni joustaisivat

Minäminäminä. Perhehelvetti vastahankaisen miehen kanssa lapsen kasvuympäristöksi, pääasia että _minä_ pääsen käyttämään kohtua. 20v+ kärsimysnäytelmä kolmelle ei haittaa.

Aikuisen vaihtoehdot:

- ero

- lapsiunelman hautaaminen ikuisiksi ajoiksi

Höpöhöpö. Kyllä nainenkin saa kerran elämässään olla itsekäs, aina ei tarvi uhrautua

No ei kyllä priorisoi kukaan täysjärkinen omaa mielihaluaan sen seurauksena lapselle aiheutuvan paskan elämän yli, haloo!?

Ap olisi varmasti hyvä äiti. HALOO!?=!?!?

En tunne häntä henkilökohtaisesti, joten mitään ei pysty sanomaan. Voi olla hyvä tai voi olla huono.

Mutta sen tiedän varmasti, että kukaan lapsi ei voi hyvin elämässä jossa hänellä on isä joka ei häntä halunnut, kuten ei voi myöskään perhe/parisuhde tämmöisen isän kanssa.

Vierailija
244/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies vei sinun aikaasi turhaan kolme vuotta kunnes kertoi totuuden. Mistäköhän muusta on valehdellut? Toi on aika olennainen asia ja itse en haluaisi seurustella tyypin kanssa, joka ei halua lapsia 

Ap kertoi heidän seurustelleen 3 vuotta. Se nyt ei ole aika eikä mikään vielä minkään kiveen hakattujen mielipiteiden muodostamiseksi.

Kyllä tuossa iässä ihminen tietää jos ei missään nimessä halua lapsia. Sehän on edellytys toimivaan suhteeseen neljääkymp

Eipäs sanonutkaan, vaan ettei pysty isäksi. Aloitus ei ole niin pitkä ettei sitä oikein kovasti yrittämällä kykenisi kunnolla lukemaan.

Vierailija
245/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tilanteessa jättäisin ehkäisyn pois. En suostuisi yhdyntään kuin täysin ilman, ei kumia. Lisäisin todennäköisyydet tulla raskaaksi kaikin keinoin joihin arvoni joustaisivat

Minäminäminä. Perhehelvetti vastahankaisen miehen kanssa lapsen kasvuympäristöksi, pääasia että _minä_ pääsen käyttämään kohtua. 20v+ kärsimysnäytelmä kolmelle ei haittaa.

Aikuisen vaihtoehdot:

- ero

- lapsiunelman hautaaminen ikuisiksi ajoiksi

Höpöhöpö. Kyllä nainenkin saa kerran elämässään olla itsekäs, aina ei tarvi uhrautua

No ei kyllä priorisoi kukaan täysjärkinen omaa mielihaluaan sen seur

höpöhöpö. 

Vierailija
246/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei välttämättä ole muuten provo edes, sillä naistyökaveri on samassa tilanteessa. Hän todennäköisesti jää nyt ilman lapsia, sillä ikääkin on jo 44v. Hoidoissa on käynyt yksityisellä, mutta tuloksetta."

Tämä olisi hyvä kaikkien naisten tiedostaa, että kun tulee lisää ikää, niin hoidot eivät välttämättä auta enää. Vaikka rahaa olisi kuinka paljon sekä hoitoja jatkettaisiin, niin se on takaa että lapsia nainen enää saisi.

Feminismillä on myös sormet tässä pelissä, kun sekoittaa naisten päät väittämällä naisten pystyvän samaan kuin miehet. Feminismin mielestä naisten kannattaa luoda uraa, matkustaa sekä kaiken ilmasto hömppää. Lapset sitten tulee itsestään sekä kumppani. Itsestään ei tarvitse huolehtia, vaan lihotaan sekä rupsahdetaan. Tässä on sitten lopputulos, että nauttikaa nyt hyvät naiset sinkkuudestaan sekä vapaudestaan.

Vierailija
247/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n tilanne on hankala, sillä vaikka ap nyt ottaisi eron, niin uuden kumppanin löytäminen tuossa iässä, joka haluaisi lapsia on hyvin vaikeaa. Miehiä tuskin on jonoksi asti, jotka ovat valmiina tai haluavat tulla isäksi. Paras vaihtoehto on adoptoida lapsi. Toki ap saa yrittää vielä löytää miehen, mutta pitää olla realisti eikä turhaan kiduttaa itseään enää. Ap:n on nyt vaan hyväksyttävä se tosi asia, että oman lapsen saamisen aika meni jo. 

Adoptio on kyllä aika pitkä prosessi nykyään ja yksin adoptio  riippuu maiden omista säädöksistä.

Osa maista ei anna adoptiolupaa yksin adoptoivalle.

Vierailija
248/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti ap sitäkin vaihtoehtoa, että nyt jäät miehen kanssa yhteen ja luovut lapsihaaveista. Sitten muutaman vuoden päästä mies löytääkin uuden rakkauden ja tekee lapsia hänen kanssaan. Miltä tuntuisi? Harkitse vakavasti lapsen hankkimista hoidoilla, tai siis lapsen yrittämistä.

Vierailija
249/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuossa iässä ihminen tietää jos ei missään nimessä halua lapsia. S

Ap ei tainnut kertoa, onko pariskunnalla ollut ehkäisy käytössä tämän koko kolme vuotta?

Voisko tilanne olla sellainen, että mies peruuttaa tässä vaiheessa, kun lapsettomuustutkimukset pitäisi alkaa?

Miehen mielessä on herännyt kysymys, jospa vika löytyisikin minusta? Tämä voi miehelle (kin) olla vaikea asia. Helpompi vain kieltää, ettei minusta ole isäksi ja kieltäytyä tarkemmista tutkimuksista.

Vierailija
250/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä teitä naisia oikein vaivaa??? Jos haluatte saada lapsia, niin miksi odotatte johonkin +35v??? Tehkää lapset ennen 30v, niin ei tarvitse murehtia tai olla katkera jälkikäteen... Itsepähän olette elämästänne vastuussa, jos mies on epävarma perheestä, niin vaihtoon vaan. Kyllä perheen perustamisen haluisia miehiä löytyy, jotka ovat kunnollisia sekä vastuullisia.

T. N 32 ja 4 lapsen äiti

No meillä ei saatu yrityksistä huolimatta. Useampien hoitojen kautta sitten lopulta onnistuttiin. Meni siinä aikaakin. Onneksi olkoon sinulle. Kaikille se ei ole aina yhtä helppoa. 

Vierailija
251/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko edes yrittäneet? Voi olla ettei halua tai voi olla että luulee ettet saa tai ei itse saa lapsia.

Miten ihmeessä vasta 3 v seurustelun jälkeen tilanne on tuollainen?

Kannattaa miettiä haluaako lapsen vai ei. Ihmeellistä sälyttää syytä miehen harteille. Jos tiedät olevasi 40-vuotias (?) olet itse vastuussa siitä, haluatko hakeutua hedelmöityshoitoihin.

Ota itseäsi niskasta ja tajua, että sinun on itse päätettävä, haluatko yrittää hankkia lapsen.

Vierailija
252/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju taas valaisee keskivertomaisen mielenmaisemaa. Tärkeintä ei ole rakkaus, vaan minämimäminä ja minun lisääntymiseni.

Vierailija
253/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikä on sinun unelmasi? Jos se on lapsi, nyt alkaa olla viimeiset hetket käsillä. Itse sain toisen lapsen 42v, joten toivoa on, mutta ei kannata jäädä odottelemaan. 

Vierailija
254/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuossa iässä ihmine

Tässä voi olla perää. Kun ollaan vasta ajatuksen asteella, asia voi olla ihan ok. Sitten kun pitäisi oikeasti tehdä jotain asian suhteen, menee pupu pöksyyn. Hyvä, että asia paljastui, vielä on toivoa. Mies ilmeisesti on varannut ajan vasektomiaan ja sinä hedelmällisyyshoitoihin? En oikein näe tässä yhteistä tulevaisuutta...

Vierailija
255/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mies ole enää sinun suuri rakkautesi etkä sinä hänen. Mies kusetti sinua aika huolella. Jos jäät suhteeseen niin katkeroidut. Ero tulee ja mies hommaa nuoremman kanssa lapsia.

Suosittlen joko eroa tai lasta yksin hoidoilla tai tulet vahingossa raskaaksi.

Vierailija
256/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi on sinulle tärkeämpä, saada lapsi (vaikka yksin) vai elää tuon miehen kanssa? Jos lapsen haluat, on toimittava nyt eikä mitään takeita ole onnistumisesta.

Hedelmöityshoitojen ikäraja on 40 v.

Ei ole yksityisellä mitään ikärajoja.

Vierailija
257/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä teitä naisia oikein vaivaa??? Jos haluatte saada lapsia, niin miksi odotatte johonkin +35v??? Tehkää lapset ennen 30v, niin ei tarvitse murehtia tai olla katkera jälkikäteen... Itsepähän olette elämästänne vastuussa, jos mies on epävarma perheestä, niin vaihtoon vaan. Kyllä perheen perustamisen haluisia miehiä löytyy, jotka ovat kunnollisia sekä vastuullisia.

T. N 32 ja 4 lapsen äiti

No meillä ei saatu yrityksistä huolimatta. Useampien hoitojen kautta sitten lopulta onnistuttiin. Meni siinä aikaakin. Onneksi olkoon sinulle. Kaikille se ei ole aina yhtä helppoa. 

No, sen takia kannattaa alkaa yrittää lasta heti kun sopiva kumppani on löytynyt. Sillä koskaan ei voi tietää miten tulevaisuudessa asiat muuttuvat. Voi olla että juuri sinulle on annettu huonot kortit tulla raskaaksi ja sitä kautta saada lapsia.

Vierailija
258/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi on sinulle tärkeämpä, saada lapsi (vaikka yksin) vai elää tuon miehen kanssa? Jos lapsen haluat, on toimittava nyt eikä mitään takeita ole onnistumisesta.

Hedelmöityshoitojen ikäraja on 40 v.

Ei ole yksityisellä mitään ikärajoja.

Mitään? On onhan. Ikärajat on sekä miehellä että naiselle. Naisen ikäraja 46v.

Vierailija
259/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teille käy vahinko. Mies saattaa lähteä, mutta maksaa silti, joten jos muut turvaverkot ovat kunnossa, niin anna miehen mennä.

Hän saattaa kelpuuttaa lapsen sitten, kun hän osaa puhua, potkia palloa jne.

Ei ketään saa pakottaa vanhemmaksi.

Vanhemmaksi voipi tulla ihan siksi, että ei huolehdi ehkäisystä kun harrastaa seksiä.

Harvoin jos koskaan siihen miestä pakotetaan. Oma valinta, jos ei ehkäise.

Painostus ei siis ole pakottamista?

Muistetaan tuo myös seksissä noin yleensä. Naisen painostus ei ole pakottamista. Uhkailukin lienee ok.

Vierailija
260/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei naisilla ole mitään synnyinoikeutta lasten hankkimiseen. Miehillä ei ole mitään velvollisuutta lahjoittaa naisille siementä lapsia varten.

Eipä tungeta peniksiä naisiin jos ei haluta lapsia, hyvät herrat! 

Ehkäise tai ole panematta. Jälkimmäinen varmaan sulle normaalitila.

Juu niin on, vaikka olenkin naimisissa.

Panemisen arvo on aika vähäinen, jollei tarkoituksena ole saada lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän