Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko makaroni köyhän parasta ruokaa?

Vierailija
17.04.2024 |

Vaikuttaa siltä että on

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela antaa joka kuukausi 560€ jokaiselle "köyhälle" ruokarahaa niin miksi muka pitää syödä vain makaroonia? Lisäksi saavat leipäjonosta kaksi kassillista ilmaista ruokaa joka viikko. Lopettakaa jo nuo pskapuheet siitä että ei ole varaa ruokaan sillä kyllä kaikki tietävät että teille ruoka on ILMAISTA .

Ei se mitään ruokarahaa ole. Ihmisillä on muitakin menoja kuin vuokra ja ruoka.

Niinkuin mitä menoja? Ruoka,vuokra ja sähkölasku ei ainakaan niitä ole sillä ne maksaa valtio ja loput laskut ja menot ovat ihan omavalintaisia asioita. Näin se vaan menee..

Vierailija
62/102 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peruna on terveellisempää.

Perustele? Perunassa on enemmän vain kaliumia ja c-vitamiinia, joka taitaa hävitä keittäessä. Pastassa on enemmän muita kivennäisaineita. Peruna myös nostaa verensokeria nopeammin kuin täysjyvämakaroni.

Ei pidä paikkansa. Perunan glykeeminen indeksi on pienempi kuin makaronin. Jos et tiennyt, niin glykeeminen indeksi on mitta-asteikko, joka ilmoittaa verensokerikuormittavuuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna kannattaa syödä kuorineen. Tai kylmänä. Tai kylmänä ja kuorineen. Nam!

Vierailija
64/102 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön perunaa ja riisiä lisukkeena, en koskaan makaronia. 

Vierailija
65/102 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opetelkaa nyt vihdoinkin tekemään se hernekeitto itse. Mikään ruoka ei ole niin helppoa tehdä. Siitä pienestä pussista kuivattuja herneitä tulee ihan tolkuton määrä soppaa! 

Ohjeet löytyy netistä. Maailman helpoin ruoka ja kuka nyt ei hernekeitosta tykkäisi?

Eihän se ole osaamisesta kiinni, vaan nimenomaan ettei siitä oikein kukaan tykkää. Joskus on kiva syödä lautasellinen, mutten mä viiden litran kanssa tee mitään.

Mutta tölkkihernarista tykkää? Opettele tekemään paremmin. Eikä sitä koko pussia pakko ole kerralla laittaa. Tai jos laittaa, osan voi pakastaa näppäriin annosrasioihin.

Vierailija
66/102 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunasta voi tehdä keitinperunoita, uuniperunoita, soppaa, muusia, lohkoperunoita, ranskiksia, sipsejä ja sitä voi myös laittaa taikinoihin. Perunaa voi myös raastaa vegaanisiin kasvispihveihin korvaamaan vegetaristisiin kasvispihveihin käytettävää kananmunaa.

Lisäksi perunajauhoja tarvitaan kiisseleihin!

Vierailija
67/102 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ovat valintansa tehneet joten miksi edes kehtaavat valittaa köyhyydestään? Välillä tuntuu siltä kuin nämä ihmiset olisivat irtaantuneet todellisuudesta aivan täysin. Ei kukaan ole määrännyt heitä olemaan toisten elätteinä vaan he ovat valinneet sen ihan itse. Jokaisella suomalaisella on syntymästään asti samat mahdollisuudet ja jokainen on saanut itse tehdä omat päätöksensä ja valintansa.

Ei ole pakko olla köyhä ja vastuuton,vaan edelleenkin voi ja saa tehdä muutoksia elämäänsä sekä valita toisenlaisen elämäntavan ja luopua köyhyydestään. Kaikki on vain itsestä kiinni. 

Vierailija
68/102 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perunasta voi tehdä keitinperunoita, uuniperunoita, soppaa, muusia, lohkoperunoita, ranskiksia, sipsejä ja sitä voi myös laittaa taikinoihin. Perunaa voi myös raastaa vegaanisiin kasvispihveihin korvaamaan vegetaristisiin kasvispihveihin käytettävää kananmunaa.

Lisäksi perunajauhoja tarvitaan kiisseleihin!

Kiusaukset ja uunipadat melkein unohtui!

Vierailija
69/102 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruna kannattaa syödä juurineen.

Vierailija
70/102 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ovat valintansa tehneet joten miksi edes kehtaavat valittaa köyhyydestään? Välillä tuntuu siltä kuin nämä ihmiset olisivat irtaantuneet todellisuudesta aivan täysin. Ei kukaan ole määrännyt heitä olemaan toisten elätteinä vaan he ovat valinneet sen ihan itse. Jokaisella suomalaisella on syntymästään asti samat mahdollisuudet ja jokainen on saanut itse tehdä omat päätöksensä ja valintansa.

Ei ole pakko olla köyhä ja vastuuton,vaan edelleenkin voi ja saa tehdä muutoksia elämäänsä sekä valita toisenlaisen elämäntavan ja luopua köyhyydestään. Kaikki on vain itsestä kiinni. 

Usein, mutta ei se aina ole niin suoraviivaista.

Vierailija
71/102 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela antaa joka kuukausi 560€ jokaiselle "köyhälle" ruokarahaa niin miksi muka pitää syödä vain makaroonia? Lisäksi saavat leipäjonosta kaksi kassillista ilmaista ruokaa joka viikko. Lopettakaa jo nuo pskapuheet siitä että ei ole varaa ruokaan sillä kyllä kaikki tietävät että teille ruoka on ILMAISTA .

Niin juuri. Joka päivä täällä joku on valittamassa kuinka ruokaan ei raha riitä. Miten se on mahdollista kun joka kuukausi saa ilmaista rahaa Kelalta ja vielä noita ruokakasseja sen lisäksi. Aivan käsittämätöntä on. Mitä pitäisi vielä saada kun kaikki on jo ilmaista, ei ole tarvinnut tuntiakaan tehdä töitä näiden etujen vuoksi.  

Vierailija
72/102 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät näyttää ihan klonkkuilta.

Päinvastoin,he näyttävät ryhävalailta. Massiivisilta obeeseilta.

No varmaan, kun eivät syö kuin makaronia, spagettia tai muuta hiilarimättöä. Opetelkaa tekemään muutakin ruokaa. Ei se vaadi kuin sen, että viitsii harjoitella. Aluksi ei välttämättä tule ihan herkkua, mutta sitä kautta oppii mitä kannattaa lisätä ja mitä laittaa vähemmän. 

Esimerkiksi kaalilaatikko on todella herkkua, kun sen tekee hyvin. Ja papujen, herneiden ja linssien käyttö myös haltuun. Turha valittaa ettei ne maistu miltään, ei se makaronikaan miltään maistu. Opetelkaa mausteiden käyttö. 

Mitä enemmän oppii maustamaan ruokaa mausteilla, sitä vähemmän siinä tarvitsee käyttää lihaa makua tuomaan. 

Kaikkien riokavalioon palkokasvit ei käy. Ja monet ei halua kuulostaa pätkittäin tyhjenevältä ilmapallolta hajuhaittoineen. Jälkimmäinen on yksinään riittävä syy olla kyllästämättä ruokavaliotaan niillä. Yksi syy on se, että iso osa niistä on tuontikamaa. Yksi syy se, että ne on GMO-tuotteita sen huonossa merkityksessä. 

Vierailija
73/102 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös leivän päällä maistuu. Mulla ei köyhänä ollut varaa ostaa tomaattia leivän päälle, joten kokeilin perunaviipaleita keitetystä potaatista. Olikin niin hyvää, että teen sitä joskus vieläkin. Gourmet versiona ne viipaleet voi paistaa pannulla rapeiksi, ojoiii!

Vierailija
74/102 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peruna on terveellisempää.

Perustele? Perunassa on enemmän vain kaliumia ja c-vitamiinia, joka taitaa hävitä keittäessä. Pastassa on enemmän muita kivennäisaineita. Peruna myös nostaa verensokeria nopeammin kuin täysjyvämakaroni.

Ei pidä paikkansa. Perunan glykeeminen indeksi on pienempi kuin makaronin. Jos et tiennyt, niin glykeeminen indeksi on mitta-asteikko, joka ilmoittaa verensokerikuormittavuuden.

Pastan glykeeminen indeksi on matalampi kuin keitetyn perunan. Jopa sen valkoisen höttömakaronin. 

Vierailija
75/102 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

72, niitä ilmavaivoja tulee, jos syö niitä kasviksia liian harvoin. Ei minulla tule nykyään enää niistä mitään pierettämistä, koska kroppani on niin tottunut niihin ruokiin. 

Sen sijaan mulla nykyään liha pierettää, koska syön sitä enää harvoin. Kauheita lihan hajuisia pieruja. 

Vierailija
76/102 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tänään hyvää kasvismakaronilaatikkoa. Tein ensin muhennoksen nuhjaantuvien ym kasvisten jämistä pussi pakastekasviksiakin meni, monenlaisia sipuleita oli ja purjon lehtipuolta ym. Proteiiniksi laitoin linssejä ja qvinoaa (kuivattuja paketista. ovat halpoja ja riittoisia) en koskaan käytä niitä suolaliemessä myytäviä kalliita säilykkeitä.

Laitoin muhennosta kerroksittain vuokaan ja väliin makaroneja kuivina ja kasvislientä sekoitettuna kananmuniin päälle ja paistoin uunissa. Tosi hyvää tuli. Ruokaillessa sai halutessaan ripotella juustoraastetta päälle. Seurasin kypsyessä, että ei tarvitse lisää nestettä.

Vierailija
77/102 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

72, niitä ilmavaivoja tulee, jos syö niitä kasviksia liian harvoin. Ei minulla tule nykyään enää niistä mitään pierettämistä, koska kroppani on niin tottunut niihin ruokiin. 

Sen sijaan mulla nykyään liha pierettää, koska syön sitä enää harvoin. Kauheita lihan hajuisia pieruja. 

Mulla on tapahtunut ihan sama asia. Ennen kasvikset pieretti, nykyään liha. Ja ne "lihapierut" haisee aivan järkyttävälle! Ihan kuin mätänisin sisältäpäin.

Vierailija
78/102 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ceylonin tee 100 pussia 1 e (Xtra Prismassa). Ceylon teessä on paljon kofeiinia. Lisäksi Ceylon teellä on paljon hyviä terveysvaikutuksia. 

Tuli vaan mieleen.

Vierailija
79/102 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna myös.

Vierailija
80/102 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna on ravintorikkaampaa ja halvempaa, ja lisäksi paremman makuista.