Kehuuko miehenne teitä usein? Ulkonäköä siis ja muutakin?
Mun mies kehuu, on aina kehunut ja mietin, onko se yleistäkin?
Ja vanha pariskunta olemme jo, ei mikään nuoripari, lapsetkin aikuisia.
Kommentit (235)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ulkonäköä pitäisi kehua? Sehän on mitä on eikä siihen voi oikeasti juurikaan vaikuttaa. "Oletpas laittanut tänään kauniita koristeita naamaasi."
Miksi ulkonäköä ei pitäisi kehua siinä missä jotain muutakin? Eihän siihenkään voi itse vaikuttaa osaako laulaa, piirtää tai onko älykäs, joten tuo ei oikeastaan ole mikään järkevä peruste olla kehumatta.
Mutta olen kyllä huomannut, että joidenkin ihmisten on vaikea ottaa kehuja vastaan ulkonäöstä. Kerrankin siitä lähes loukkaannuttiin tai ainakin hämmennyttiin, koska tämä ihminen ei selkeästi ollut siihen tottunut. Surullista mielestäni. Ap
Tekemisetä voi kehua ja se on suotavaakin, mutta ei sellaisesta johon itse ei voi vaikuttaa. Älä suotta ole surullinen. Jos joku kehuisi mun ulkonäköä nyt, pitäisisn häntä hulluna. Nuorempana ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ex ei kehunut. Jos joku muu kehui mistä asiasta tahansa, tuli mies vähättelemään ja sanomaan että asia ei ole näin, tai että tämä ihminen kehui vain saadakseen jotakin. Aiempi miesystävä kehui vain että olen mukava, eikä siitäkään kyllä kovin naisellinen olo tullut. Jostakin syystä kumppaneiksi on valikoitunut tällaisia, ja ne jotka ovat tutustumisvaiheessa kehuneet ovat jääneet rannalle.
Mistähän tuo mahtaa johtua, oletko miettinyt? Et ehkä ole tottunut kehumisen ja myöteisyyden perhekulttuuriin? Ap
No tuo on kyllä totta. En sitten tiedä koenko jotenkin alitajuisesti kehumisen epärehelliseksi tai epämiehekkääksi, tms. Mutta ennemminkin luulen, että nämä kehujat eivät vain muuten ole olleet tyyppiäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ulkonäköä pitäisi kehua? Sehän on mitä on eikä siihen voi oikeasti juurikaan vaikuttaa. "Oletpas laittanut tänään kauniita koristeita naamaasi."
Miksi ulkonäköä ei pitäisi kehua siinä missä jotain muutakin? Eihän siihenkään voi itse vaikuttaa osaako laulaa, piirtää tai onko älykäs, joten tuo ei oikeastaan ole mikään järkevä peruste olla kehumatta.
Mutta olen kyllä huomannut, että joidenkin ihmisten on vaikea ottaa kehuja vastaan ulkonäöstä. Kerrankin siitä lähes loukkaannuttiin tai ainakin hämmennyttiin, koska tämä ihminen ei selkeästi ollut siihen tottunut. Surullista mielestäni. Ap
Minusta enemmän surullista on se että osa ihmisistä kaipaa niitä kehuja päivittäin mutta jatkaa suhteessa jossa niitä ei saa koskaan. Se että ihmiset suhtautuu asioihin etitavalla ja valitsevat itselleen sopivan kumppanin on taas enemmän kiinnostavaa kuin surullista.
Ex ei kehunut ikinä, ei alussa eikä looussa. Olin lehmä, idiootti, läski kun jotain kommentoi.
Nykyinenkään avopuoliso ei mikään lurittelija ole mutta sanoo kyllä kauniiksi ja ihanaksi silloin tällöin ja osoittaa sen myös teoin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kehu ikinä. Harkinnut eroa monesti mutta toisaalta on muuten hyvä ihminen.
Kehutko sinä itse häntä? Ap
Kyllä, useinkin! Olen tosin vähentänyt sillä hän on kertonut ettei pidä siitä, ilmeisesti kehuminen puolin ja toisin on hänestä kiusallista. Varsin suomalaista
Miksi hän ei pidä kehumisesta? Minäkin olen huomannut, ettei kehuminen ole kaikille luontevaa. Tottumiskysymyskin varmaan osittain. Haluaisitko saada kehuja ja oletko pyytänyt niitä, jos haluaisit? Ap
Olen pyytänyt, useasti, mutta kun asiaan ei vuosien saatossa ole tullut muutosta, olen todennut, että ominaisuus hänessä lienee melko pysyvä ja parempi hyväksyä se tai lähteä. Ei hänellä mitään selitystä ole asiaan, toteaa vain että on vaikeaa. Jotkin kehut ovat helpompia, esim ulkonäköä ei saa kehua eikä hän kehu minun, se on paha, mutta suorituksia voi kehua, esim hyvin laitettua ruokaa tai saavutusta töissä. Kyllähän se itsetuntoa syö, mutta onneksi kehuja saa ystäviltä ja muilta miehiltä ainakin välillä.
Aika harvoin, mikä tuntuu pahalta. Itse kehun miestä päivittäin ja paljon, olen sellainen että osoitan rakkautta kauniilla sanoilla. Mies on sanonut, että tuntuu pilkkaamiselta, kun vaikka sanon komeaksi, niin olen koittanut vähentää ylitsevuotavia kehuja. Varmaan huonoa itsetuntoa, ettei pysty ottamaan kehuja vastaan vaan tuntuvat lähinnä pahalta.
Mutta luulisi hänen huomaavan, että koska itse tykkään kehua, niin varmasti tykkäisin tulla kehutuksikin. Olen ottanut tavaksi kehua itse itseäni, niin mies voi sitten nyökytellä että joo niinpä, ei hän siinä kohtaa ala sentään väittämään vastaan että etpäs ole fiksu ja kaunis :D
Joskus heikkona hetkenä nuorempana kysyin miksi kumppani ei kehu. Hän tokaisi siihen että "kai nyt hyvännäköinen ihminen itse tietää että on hyvännnäköinen, ei kai tarvitse jatkuvasti kehua?".
Sen koommin en ole kysynyt enkä miettinyt asiaa enää. Kyllä hän silloin tällöin kehuu edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kehu ikinä. Harkinnut eroa monesti mutta toisaalta on muuten hyvä ihminen.
Kehutko sinä itse häntä? Ap
Kyllä, useinkin! Olen tosin vähentänyt sillä hän on kertonut ettei pidä siitä, ilmeisesti kehuminen puolin ja toisin on hänestä kiusallista. Varsin suomalaista
Miksi hän ei pidä kehumisesta? Minäkin olen huomannut, ettei kehuminen ole kaikille luontevaa. Tottumiskysymyskin varmaan osittain. Haluaisitko saada kehuja ja oletko pyytänyt niitä, jos haluaisit? Ap
Yksi mieleen jäänyt keskustelu suomi24-palstalla oli sellainen, jossa mies kysyi että mitä hän voisi tyttöystävässään kehua. Apua! Kai se joillekin on täysin luonnotonta, että osaisi ed
Aloituksen motiivi oli osittain se, että olen alkanut epäillä, että kehuminen voi joidenkin mielestä olla jopa jotain epäilyttävää, koska eivät ole tottuneet sellaiseen jo omassa lapsuudenkodissaan. Sitten täytyy opetella se varta vasten kysymällä keskustelupalstalta neuvoa, mikä sinänsä on ihan fiksua tajuta, että kehuminen rakentaa suhdetta hyvään suuntaan. Siis opetella kehuminen aikuisena. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies sanoi enintään, että "olet laittanut meikkiä" tai "sulla on hame päällä". :D Sen kummempia kehuja ei kuulunut.
Toivoisitko parempaa kehumista ja myönteistä palautetta? Ap
Jos nuo kommentit tulevat vakavalla naamalla, niin ennemminkin tulee olo että olisiko parempi ilman meikkiä ja olisit nyt pysynyt niissä housuissa vaan. Olisi nyt edes joku hymy siinä tai joku adjektiivi käytössä. Ei kun hetkinen! Sanoi mies kerran, että "sinulla on punaiset kengät". :D Eli voisi se adjektiivikin vähän kuvata että mitä tuntemuksia vaatekappale herättää, eikä vain olla kuin neutraali selostus näkövammaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Aika harvoin, mikä tuntuu pahalta. Itse kehun miestä päivittäin ja paljon, olen sellainen että osoitan rakkautta kauniilla sanoilla. Mies on sanonut, että tuntuu pilkkaamiselta, kun vaikka sanon komeaksi, niin olen koittanut vähentää ylitsevuotavia kehuja. Varmaan huonoa itsetuntoa, ettei pysty ottamaan kehuja vastaan vaan tuntuvat lähinnä pahalta.
Mutta luulisi hänen huomaavan, että koska itse tykkään kehua, niin varmasti tykkäisin tulla kehutuksikin. Olen ottanut tavaksi kehua itse itseäni, niin mies voi sitten nyökytellä että joo niinpä, ei hän siinä kohtaa ala sentään väittämään vastaan että etpäs ole fiksu ja kaunis :D
Hyi hitto sua. Mies parka, saa syyn niskoilleen kun sinä kehut kiusallasi ja pönkittäen itseäsi. Tyypillinen ketunhäntä kainalossa tapaus.
Ei kehu. Ja jos kehuisi, olisin kovin hämmentynyt, koska en ole kaunis, enkä missään asiassa erityisen hyvä. Pomoni kyllä kehuu minua, samoin ystäväni, ja silloin tuntuu hyvältä. Mutta en kuitenkaan edes odota kehuja mieheltäni.
Hyvä kyllä huomata että en ole ainoa kehuitta jäävä ja niitä kaipaava. Välillä kyllä tosi omituista miten vieraat miehet kehuvat eikä oma saa sanottua mitään kaunista. Joskus ehkä jotain luonteesta mutta ei sanaakaan ulkonäöstä, ainakaan ei ole pinnallisista syistä kanssani, mutta kyllä tässä asiassa toivoisin edes valkoista valetta silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekemisetä voi kehua ja se on suotavaakin, mutta ei sellaisesta johon itse ei voi vaikuttaa. Älä suotta ole surullinen. Jos joku kehuisi mun ulkonäköä nyt, pitäisisn häntä hulluna. Nuoremp
Miksi sellaisesta ei voi kehua, johon ei voi itse vaikuttaa? En oikeasti ymmärrä. Minusta kun suurin osa kehumisesta on sellaista, ja lisäksi se minusta on sitä parasta kehumista. Eli olet ihana vain siksi, että olet juuri sinä, sitä ei tarvitse teoilla ja taidoilla ansaita.
Miltä se tuntuu, jos sanon, että sinä olet kaunis ihminen, sellaisena kuin juuri nyt olet? Tuntuuko se epämukavalta? Ap
Vierailija kirjoitti:
Joskus heikkona hetkenä nuorempana kysyin miksi kumppani ei kehu. Hän tokaisi siihen että "kai nyt hyvännäköinen ihminen itse tietää että on hyvännnäköinen, ei kai tarvitse jatkuvasti kehua?".
Ihana vastaus! Mulle joskus yksi tapailukumppani (mies) sanoi, että kun en kehu häntä koskaan. En edes ajatellut asiaa, mutta siinä ymmärsin, että en tainnut oikeastaan edes olla kunnolla viehättynyt hänestä. Yleensä nimittäin olen saanut palautetta, että kehun liikaa, ja kaverimiehetkin ovat luulleet minun yrittävän jotain kun "kukaan ei ole ikinä kehunut minua noin paljon!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta enemmän surullista on se että osa ihmisistä kaipaa niitä kehuja päivittäin mutta jatkaa suhteessa jossa niitä ei saa koskaan. Se että ihmiset suhtautuu asioihin etitavalla ja valits
Tuossa esimerkissäni, jonka sanoin antavan surullisen vaikutelman oli kyse naisesta, tuttavasta, ei parisuhteesta. Ja kehuminen oli vilpitön, pieni huomautus. Aloituksessa on kyse parisuhteesta. Se varmasti rakentuu sille perhekulttuurin pohjalle, joka itsekullakin on. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekemisetä voi kehua ja se on suotavaakin, mutta ei sellaisesta johon itse ei voi vaikuttaa. Älä suotta ole surullinen. Jos joku kehuisi mun u
Miksi sellaisesta ei voi kehua, johon ei voi itse vaikuttaa? En oikeasti ymmärrä. Minusta kun suurin osa kehumisesta on sellaista, ja lisäksi se minusta on sitä parasta kehumista. Eli olet ihana vain siksi, että olet juuri sinä, sitä ei tarvitse teoilla ja taidoilla ansaita.
Miltä se tuntuu, jos sanon, että sinä olet kaunis ihminen, sellaisena kuin juuri nyt olet? Tuntuuko se epämukavalta? Ap
Mitä järkee siinä on? Kehua kaunista kauniiksi tai rumaa kauniiksi, toinen tietää sen itsekin ja toinen vain tietää sun valehtelevan.
Kuulostaa kliseeltä. Ja siltä että haluat jotain.
Meidän kielemme on surkea kevyiden kehujen jakeluun. Kaikki on niin hemmetin vakavan kuuloista :(
Englanniksi pystyn tuuttaamaan kumppanille silmät suut täyteen pientä sanailua joka päivä, mutta kotimaisella "olet kaunis" tai "tykkään susta" kerran viikkoon kuulostaa vakavammalta kuin loppuiän avioliittolupaus.
Ei kehu. Seksin sanoo olevan hyvää mutta muuten ei kehu.
Kehuu, kuten minäkin häntä. Sanomme siis molemmat usein ääneen, kun tulee hyviä asioita mieleen toisesta.