Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehuuko miehenne teitä usein? Ulkonäköä siis ja muutakin?

Vierailija
16.04.2024 |

Mun mies kehuu, on aina kehunut ja mietin, onko se yleistäkin? 

Ja vanha pariskunta olemme jo, ei mikään nuoripari, lapsetkin aikuisia.

Kommentit (235)

Vierailija
41/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harvoin, mikä tuntuu pahalta. Itse kehun miestä päivittäin ja paljon, olen sellainen että osoitan rakkautta kauniilla sanoilla. Mies on sanonut, että tuntuu pilkkaamiselta, kun vaikka sanon komeaksi, niin olen koittanut vähentää ylitsevuotavia kehuja. Varmaan huonoa itsetuntoa, ettei pysty ottamaan kehuja vastaan vaan tuntuvat lähinnä pahalta.

Mutta luulisi hänen huomaavan, että koska itse tykkään kehua, niin varmasti tykkäisin tulla kehutuksikin. Olen ottanut tavaksi kehua itse itseäni, niin mies voi sitten nyökytellä että joo niinpä, ei hän siinä kohtaa ala sentään väittämään vastaan että etpäs ole fiksu ja kaunis :D

Hyi hitto sua. Mies parka, saa syyn niskoilleen kun sinä kehut kiusallasi ja pönkittäen itseäsi. Tyypillinen ketunhäntä kainalossa tapaus.

Siis mitä höpötät? Mies on itse sanonut, että johtuu varmaan hänen huonosta itsetunnosta, ettei tykkää ulkonäön kehumisesta. Siispä olen alkanut kehua enemmän asioista, jotka eivät ole ulkonäkökeskeisiä, ne ei häntä häiritse kun tietää olevansa hauska ja fiksu, sitä vain ei usko että on (ihan oikeasti) komea. Aika paljon nyt luit rivien ohi omia juttujasi. 

Vierailija
42/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan kun asiasta valitan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Mitä järkee siinä on? Kehua kaunista kauniiksi tai rumaa kauniiksi, toinen tietää sen itsekin ja toinen vain tietää sun valehtelevan.

Kauneus on subjektiivista. Toisen silmään voi joskus näyttää hurmaavalta sellainenkin, joka monen silmään on kammottava. Kyllä minusta oli aika kamalaa olla miehen kanssa joka ei koskaan sanonut mitään hyvää ulkonäöstäni, vaikka muut miehet kyllä kehuivat ja sinkkuaikoina pidin itseäni ihan viehättävänä vaikka en mikään mallikaunis ollutkaan/olekaan. Kun kuitenkin kai tärkeintä olisi kokea olevansa kaunis juuri sen oman kumppanin silmissä. Arvoton olo tuntea että näyttää oman rakkaan mielestä perunalta, etenkin kun itselleni miehen ulkonäkö on kumppanin valinnassa ja viehättymisessä todella tärkeä juttu.

Vierailija
44/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kielemme on surkea kevyiden kehujen jakeluun. Kaikki on niin hemmetin vakavan kuuloista :(

Englanniksi pystyn tuuttaamaan kumppanille silmät suut täyteen pientä sanailua joka päivä, mutta kotimaisella "olet kaunis" tai "tykkään susta" kerran viikkoon kuulostaa vakavammalta kuin loppuiän avioliittolupaus.

Ei minusta, kuulisitpa miten mun mies kehuu, tuo kehuminen on siihen verrattuna todella pliisua ja realistista :)  

Aika moni tuntuu olevan pahoillaan siitä, ettei saa kehuja miehiltään. En osaa arvioida millaisen jäljen se itsekuhunkin jättää, jos ei kuule mitään kivaa ulkonäöstään (varsinkin seksiin), mutta jos olisin mies, niin miettisiin kyllä, että kehumisen nälkä on riski pettämiselle. Kun ne pelimiehet osaavat kehua. Ap

Vierailija
45/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kielemme on surkea kevyiden kehujen jakeluun. Kaikki on niin hemmetin vakavan kuuloista :(

Englanniksi pystyn tuuttaamaan kumppanille silmät suut täyteen pientä sanailua joka päivä, mutta kotimaisella "olet kaunis" tai "tykkään susta" kerran viikkoon kuulostaa vakavammalta kuin loppuiän avioliittolupaus.

Tämä on ihan totta muuten! Puhutaan miehen kanssa englantia kotona (hän tanskalainen), niin on kyllä paljon helpompi höpöstellä söpösiä englanniksi, ei ole ikäänkuin niin vakavaa.

Vierailija
46/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Mitä järkee siinä on? Kehua kaunista kauniiksi tai rumaa kauniiksi, toinen tietää sen itsekin ja toinen vain tietää sun valehtelevan.

Kauneus on subjektiivista. Toisen silmään voi joskus näyttää hurmaavalta sellainenkin, joka monen silmään on kammottava. Kyllä minusta oli aika kamalaa olla miehen kanssa joka ei koskaan sanonut mitään hyvää ulkonäöstäni, vaikka muut miehet kyllä kehuivat ja sinkkuaikoina pidin itseäni ihan viehättävänä vaikka en mikään mallikaunis ollutkaan/olekaan. Kun kuitenkin kai tärkeintä olisi kokea olevansa kaunis juuri sen oman kumppanin silmissä. Arvoton olo tuntea että näyttää oman rakkaan mielestä perunalta, etenkin kun itselleni miehen ulkonäkö on kumppanin valinnassa ja viehättymisessä todella tärkeä juttu.

Hyvin sanottu! Juuri näin se on. Ja tiedän etten ole superkaunis, mutta haluaisin olla rakkaan silmissä edes vähän kaunis enkä peruna jota voi pussata kun silmät sulkee. Ja kun minusta hän on niin tavattoman kuuma. Mutta vähitellen alkaa kadota halu intiimiyteen kun en koe olevani haluttava.

t. yksi niistä joita ei kumppani kehu

Vierailija
47/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehuu kyllä, ulkonäköä varsin useinkin... 29 vuotta yhdessä oltu, näkökin on ehtinyt rapistua siinä ajassa:-)

Vierailija
48/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minusta, kuulisitpa miten mun mies kehuu, tuo kehuminen on siihen verrattuna todella pliisua ja realistista :)  

Aika moni tuntuu olevan pahoillaan siitä, ettei saa kehuja miehiltään. En osaa arvioida millaisen jäljen se itsekuhunkin jättää, jos ei kuule mitään kivaa ulkonäöstään (varsinkin seksiin), mutta jos olisin mies, niin miettisiin kyllä, että kehumisen nälkä on riski pettämiselle. Kun ne pelimiehet osaavat kehua. Ap

Miksi sitten pakko olisi jatkaa puolison kanssa jolla on niin kova nälkä kehumiseen että pettää? Miksi jatkaa suhdetta jossa ei saa asioita joita suhteelta odottaa? Eikö silloin ole helpompi erota ja hakea esim. niitä kehuja muualta?

Itse en välttämättä haluaisi sitä pelimiestä joka kehuu jatkuvasti.

Vierailija
49/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä:) Hän kehuu mua söpöksi, ihanaksi, kauniiksi, elämänsä rakkaudeksi, onnen lähteeksi ja pimeiden päivien valoksi. Olemme olleet yhdessä noin kymmenen vuotta:) 

Vierailija
50/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Lisäksi voi todeta, että se on vähän loukkaavaakin torjua toisen kehut eli oma miesmaku. 

Itse asiassa meilläkin oli nuorempana tilanne, ettei mieheni ollenkaan käsittänyt olevansa todella komea. Siis objektiivisestikin ottaen hän oli aina ollut komea ja suosittu, mutta omakuva ei vastannut sitä. Yhä edelleen hän väittää olevansa tavis minuun verrattuna, mutta minun miesihannettani hän vastaa ihan sataprosenttisesti. Ajan mittaan hän on uskonutkin olevansa komea, kun olen luetellut miksi. Ehkä voisit halutessasi antaa tarkemman raportin hänen komeudestaan eli perustella miksi. Ap

Vierailija
51/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harvoin, mikä tuntuu pahalta. Itse kehun miestä päivittäin ja paljon, olen sellainen että osoitan rakkautta kauniilla sanoilla. Mies on sanonut, että tuntuu pilkkaamiselta, kun vaikka sanon komeaksi, niin olen koittanut vähentää ylitsevuotavia kehuja. Varmaan huonoa itsetuntoa, ettei pysty ottamaan kehuja vastaan vaan tuntuvat lähinnä pahalta.

Mutta luulisi hänen huomaavan, että koska itse tykkään kehua, niin varmasti tykkäisin tulla kehutuksikin. Olen ottanut tavaksi kehua itse itseäni, niin mies voi sitten nyökytellä että joo niinpä, ei hän siinä kohtaa ala sentään väittämään vastaan että etpäs ole fiksu ja kaunis :D

Hyi hitto sua. Mies parka, saa syyn niskoilleen kun sinä kehut kiusallasi ja pönkittäen itseäsi. Tyypillinen ketunhäntä kainalossa tapaus.

Siis mitä höpötät? Mies on itse sanonut, että johtuu varmaan hänen huonosta itsetunnosta, ettei tykkää ulkonäön kehumisesta. Siispä olen alkanut kehua enemmän asioista, jotka eivät ole ulkonäkökeskeisiä, ne ei häntä häiritse kun tietää olevansa hauska ja fiksu, sitä vain ei usko että on (ihan oikeasti) komea. Aika paljon nyt luit rivien ohi omia juttujasi. 

No nuo kohdat sun kommentistasi on kursivoitu, joten en lukenut rivien välistä. Syyllistät puolisoasi sun omasta ajatusmaailmastasi.

Vierailija
52/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi sitten pakko olisi jatkaa puolison kanssa jolla on niin kova nälkä kehumiseen että pettää? Miksi jatkaa suhdetta jossa ei saa asioita joita suhteelta odottaa? Eikö silloin ole helpompi erota ja hakea esim. niitä kehuja muualta?

Itse en välttämättä haluaisi sitä pelimiestä joka kehuu jatkuvasti."

Pitkässä parisuhteessa on monta riski-aikaa ja -tekijää, mutta niitä yhdistää usein se, että jokin olennainen tarve ei tule nähdyksi tai ei tule kuulluksi kokonaisena, moninaisena ihmisenä, jolloin tuo uusi ihminen tarjoaa paremman peilauksen ja ihastuminen syntyy. 

Tarve tulla ihailluksi oman sukupuolensa edustajana ja seksuaalisena olentona on normaali inhimillinen tarve. Minusta on ymmärrettävää, että sen puuttuessa sitä helposti etsii muualta, jos ei kotoa saa. Ja tätä tapahtuu sekä miehille että naisille. Ap 

Vierailija
53/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehuu paljon. Enkä ole mallinmitoissa. 

Vierailija
54/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kukaan saanut miestä kehumaan jos mies ei itse ole sellaista hoksannut tehdä? miten selviätte kehuttomuudesta, vai oletteko eronneet, kannattiko?

Vierailija
55/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miksi sitten pakko olisi jatkaa puolison kanssa jolla on niin kova nälkä kehumiseen että pettää? Miksi jatkaa suhdetta jossa ei saa asioita joita suhteelta odottaa? Eikö silloin ole helpompi erota ja hakea esim. niitä kehuja muualta?

Itse en välttämättä haluaisi sitä pelimiestä joka kehuu jatkuvasti."

Pitkässä parisuhteessa on monta riski-aikaa ja -tekijää, mutta niitä yhdistää usein se, että jokin olennainen tarve ei tule nähdyksi tai ei tule kuulluksi kokonaisena, moninaisena ihmisenä, jolloin tuo uusi ihminen tarjoaa paremman peilauksen ja ihastuminen syntyy. 

Tarve tulla ihailluksi oman sukupuolensa edustajana ja seksuaalisena olentona on normaali inhimillinen tarve. Minusta on ymmärrettävää, että sen puuttuessa sitä helposti etsii muualta, jos ei kotoa saa. Ja tätä tapahtuu sekä miehille että naisille. Ap 

Ymmärrät pettäjiä vai mitä yrität selittää? Kamalia vaatimuksia asetat puolisoille, miksi ei saa olla ihan vaan oma itsensä, kehuvana tai kehumattomana?

Vierailija
56/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkia kehuta, mikä on varsin ymmärrettävää.

Vierailija
57/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä kehunut koskaan yksikään enkä enää ole parisuhteessa ollutkaan 20 vuoteen. Pelkkiä moitteita on saanut kuulla joko ihan suoraan päin naamaa tai sitten mukamas vitsin varjolla v*ttuilua.

Tiedän kyllä etten ole (ollutkaan) mikään missi, mutta kyllä sitä kumppanilleen voisi edes joitakin kauniita sanoja osoittaa. Eihän ulkonäkö siihen vaikuta miltä sanat kuulijastaan tuntuu saati etteikö ne ikävät sanat satuttaisi.

Vierailija
58/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehun kyllä vaimoani aika useinkin, vaimo vaan ei kehu minua oikeastaan koskaan. 

Vierailija
59/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän koko keskustelun voisi tiivistää kysymykseen. Miksi haluat muuttaa puolisoasi? Ne jotka halajavat kehuja, pakottaisivat toisen muuttamaan tapojaan.

Vierailija
60/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän koko keskustelun voisi tiivistää kysymykseen. Miksi haluat muuttaa puolisoasi? Ne jotka halajavat kehuja, pakottaisivat toisen muuttamaan tapojaan.

Tai: Miksi olet ihmisen kanssa, joka ei näe sinussa mitään hyvää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme