Miksi aina väitetään, että naisten on helpompi löytää seuraa? Kokemukseni mukaan asia on päinvastoin.
Jotain täysin epämääräistä jörnimisseuraa joo kyllä varmaan löytyy, mutta jos etsii kumppania niin koulutetun, perusnätin ja asioistaan huolehtivan kolmikymppisen kaupunkilaisnaisen on kyllä pikemminkin paljon vaikeampaa löytää vakiintunutta suhdetta kuin vastaavan tasoisen miehen.
Kommentit (988)
Vierailija kirjoitti:
" Miehet haluaa seksiä, mutta naiset haluaa kupata miehen lompakolla."
Suomeksi: luin näin amerikkalaiselta incel-sivustolta joten sen on pakko olla totta Suomessakin.
Pitäiskö sun seurata vähän tarkemmin tämän keskustelun kulkua ja asiayhteyksiä, niin et tekisi itsestäsi idioottia kaikkien silmissä?
Redditin femcels-palsta suljettiin, koska inkwell-naiset hukkuivat treffiehdotuksiin.
Mun kokemus on miehenä, joka on ollut ensin aika tavis, sitten parikymppisenä hyvinvoiva ja urheilua paljon harrastava. Kolmas vaihe oli masennusta sairastava ja 10-15 kg lihonut. Nyt onneksi masennuksesta parantunut ja laihduttanut.
Taviksena en juuri kiinnostusta herättänyt, muutama harva kiinnostui. Tosi helppoa oli siinä vaiheessa, kun olin parhaimmillani ulkoisesti. Ei yllättävää, mutta ehkä silti vähän yllätti se että kaikki tapahtui "itsestään". Naiset teki aloitteet omalla tavallaan, jos minä en tehnyt. Eli hakeutuivat seuraan, hymyilivät paljon, kyselivät kaikenlaista, nauroivat jutuilleni ja kehuivat minua milloin mistäkin. Lopulta kyllästyivät odottamaan että pyydän heidät treffeille ja alkoivat käymään suoremmaksi että asia etenee. Naiset palasi pitämään yhteyttä, jos minä en niin tehnyt. Seurustelujutut oli maailman helpoin asia ja sai valita parhaat päältä.
Sitten se masennuskausi ja lihominen. Sillä ei ollut juuri merkitystä miten kovasti yritin. Sellainen kova yrittäminen itsessään on jo monille turn-off, mutta vähemmän yrittämälläkään en saanut naisia, koska ensivaikutelma ei ollut enää niin hyvä kuin nuorena urheilullisena miehenä.
Kyllä se vaan niin on että jos naiset kiinnostuvat sinusta ensivaikutelman perusteella niin elämä on helppoa. Jos taas eivät kiinnostu niin onnea vaan sen kanssa että jotenkin tempuilla herätät kiinnostuksen.
Vierailija kirjoitti:
"Omissa kokemuksissani naiset antavat seksiä jo ensimmäisellä, viimeistään toisella, tapaamiskerralla, vaikken ole sellaista välttämättä edes odottanut enkä tapaamista sen luonteiseksi mieltänytkään. Toisaalta olen melko hyvännäköinen, mikä varmasti vaikuttaa asiaan. Samat naiset ehkä pihtailisivat enemmän muilta miehiltä tavatessaan(?)."
No nainen haluaa seksiä jos se mies tuntuu sellaiselta että sen kanssa seksi olisi kivaa. Ei se riipu suoraan ulkonäöstä.
Ei tietenkään. Koen olevani myös ihan ok seuramies ja kykeneväinen keskustelemaan monista asioista. Naiset usein kommentoivat, että heillä on turvallinen olo kanssani. En siis ilmeisesti ole ainakaan mikään täysi friikki heidän mielestään. Ulkonäkö vaikuttaa tietenkin tässäkin kaikessa taustalla, mutta tietenkään en väitä, etteivätkö myös käytös ja yleisolemus olisi tärkeitä asioita.
" Ei mun taviskaverit saa lähes koskaan baarista ketään naista mukaansa vaikka kuinka yrittävät. "
Niin koska se baarista yhden yön seuraa hakeva naiseten joukkokin on lopulta melko pieni. Ne taviskaverisi kyllä saisivat sitä seksiä paljon useammin jos tekisivät ne aloiteensa jossain muualla kuin siinä baariympäristössä jossa on aika eri säännöt kuin muussa elämässä.
Olen huomanut että suositut miehet jotenkin myös kuvittelevat että heille on koko ajan tarjolla kaikki naiset. Mutta näin ei ole. Tosi iso osa naisista ei ole missään miesten iskettävissä koska he eivät roiku baareissa eivätkä ole edes Tinderissä (ainakaan niin että sieltä oikeasti jotain hakisivat). Heille se pariutuminen tapahtuu ihan eri paikoissa ja eri säännöillä kun sen baareissa suositun miehen maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
"Omissa kokemuksissani naiset antavat seksiä jo ensimmäisellä, viimeistään toisella, tapaamiskerralla, vaikken ole sellaista välttämättä edes odottanut enkä tapaamista sen luonteiseksi mieltänytkään. Toisaalta olen melko hyvännäköinen, mikä varmasti vaikuttaa asiaan. Samat naiset ehkä pihtailisivat enemmän muilta miehiltä tavatessaan(?)."
No nainen haluaa seksiä jos se mies tuntuu sellaiselta että sen kanssa seksi olisi kivaa. Ei se riipu suoraan ulkonäöstä.
Joo, ei se ihan täysin liity ulkonäköön, mutta mitä olen vierestä seurannut omien kavereiden pyristelyitä versus omat pokaukset, niin uskaltaisin väittää tässä olevan iso kausaliteetti. Ja nämä mun frendit on ihan tavallisen näköisiä ja mukavia perusmiehiä; kohteliaita, ystävällisiä ja eivät jää jankkaamaan jos nainen sanoo ei. Siltikin mun ja heidän välillään on ihan jäätävän ISO ero onnistumisissa mitä tulee naisten saamiseen baareissa ja yökerhoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" Miehet haluaa seksiä, mutta naiset haluaa kupata miehen lompakolla."
Suomeksi: luin näin amerikkalaiselta incel-sivustolta joten sen on pakko olla totta Suomessakin.
Pitäiskö sun seurata vähän tarkemmin tämän keskustelun kulkua ja asiayhteyksiä, niin et tekisi itsestäsi idioottia kaikkien silmissä?
Jos kyse oli satiirista niin se oli kyllä aika huonosti ilmaistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö, kyllä naisen on huomattavasti helpompi löytää seuraa, kuin miehen.
Enkä puhu nyt mistään pelkistä seksisuhteista, vaan muutenkin.
Kukaan ei halua huonoa seuraa. Pitäisi varmaan tarkentaa, että puhutaan hyvästä ja halutusta seurasta. Sellaista ei ole helppo löytää. Jonkun puliukon voi repäistä naapurista seuraksi vaikka heti, mutta ei kiinnosta.
Niin tässä taas ilmenee naisten nirsous. Ei tietenkään kukaan halua huonoa seuraa, mutta miesten pitää usein enemmän sellaiseen tyytyä jo heti alkuvaiheessa, koska eivät voi olla yhtä valikoivia kuin naiset. Ehkä monelle naiselle on vaikea löytää heidän oman mittapuunsa mukaan hyvää seuraa, mutta miehille taas voi olla vaikeaa löytää edes minkäänlaista seuraa. Naiset eivät yksinkertaisesti ymmärrä miesten perspektiiviä ja kok
Miksi siitä nirsoudesta pitää loukkaantua? Eri
Tinderissä on arviolta 80 % miehiä ja loput naisia. Voi arvata kuinka paljon huomiota naiset saavat ja kuinka tavallinen hyvä mies ei saa tykkäyksiä eikä vastauksia naisilta.
"Siltikin mun ja heidän välillään on ihan jäätävän ISO ero onnistumisissa mitä tulee naisten saamiseen baareissa ja yökerhoissa."
Siinähän se ero juuri tulee, eli baareissa ja yökerhoissa. Ei niissä pelata samoilla säännöillä kun muussa elämässä ja ne eivät ole se paikka jossa tavismies on vahvoilla. Sielle se pieni piiri parhaan näköisia naisia ja miehiä pelaa omia pelejään. Todella moni mies pärjäisi paremmin kun unohtaisi baarit kokonaan ja keskittyisi siihen muuhun elämään jossa heidän vahvuutensa tulevat paljon paremmin esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö, kyllä naisen on huomattavasti helpompi löytää seuraa, kuin miehen.
Enkä puhu nyt mistään pelkistä seksisuhteista, vaan muutenkin.
Kukaan ei halua huonoa seuraa. Pitäisi varmaan tarkentaa, että puhutaan hyvästä ja halutusta seurasta. Sellaista ei ole helppo löytää. Jonkun puliukon voi repäistä naapurista seuraksi vaikka heti, mutta ei kiinnosta.
Niin tässä taas ilmenee naisten nirsous. Ei tietenkään kukaan halua huonoa seuraa, mutta miesten pitää usein enemmän sellaiseen tyytyä jo heti alkuvaiheessa, koska eivät voi olla yhtä valikoivia kuin naiset. Ehkä monelle naiselle on vaikea löytää heidän oman mittapuunsa mukaan hyvää seuraa, mutta miehille taas voi olla vaikeaa löytää edes minkäänlaista seuraa. Naiset eivät yksinkertaisesti ymmärrä miesten perspektiiviä ja kok
Tässä on varmasti totuuden siemen mukana.
Miehet ehkä keskivertoa useammin ns. tyytyvät parisuhteessaan, koska eivät saa juuri sitä naista, johon ovat esimerkiksi voimakkaasti ihastuneet.
Sen sijaan tämä epätasapaino on osittain keinotekoinen. Keskimääräisesti ottaen naiset panostavat enemmän ulkoiseen habitukseensa ja myös sosiaalisiin taitoihinsa, osittain siksi, että näitä yleisesti "odotetaan" naisilta ja osittain siksi, että voisivat näin menestyä pariutumisessa. Osa nuorista miehistä on alkanut aikaisempaa enemmän panostamaan ulkonäköönsä, ilmeisesti hyvin tuloksin, mutta monella olisi edelleen paljon tehtävää. Puhettakaan sosiaalisista taidoista, etenkin tunnetaidoista.
Jos jotakin olen oppinut naisten seurassa pärjäämisestä niin se on se, että jos haluaa menestystä, niin omien tunne- ja sosiaalisten taitojen on oltava kunnossa. Hyväntuuliset, iloiset, hauskat, kuuntelemisen ja kohtaamisen taidon omaavat, tunteitaan ilmaisevat miehet ovat yllättävän tavoiteltuja kumppaneita.
"Niin tässä taas ilmenee naisten nirsous. "
Ei ole nirsoutta ottaa vain sitä mistä oikeasti tykkää. Se on vain ihan normaalia valintaa.
Vierailija kirjoitti:
No ihan järkevältä kuulostaa. Jos mies yrittäisi täysin lokkeilla minun rahoillani niin en sitä pitkään katsoisi kuten en myöskään sitä että olisin miehelle vain masturbaation väline.
En myöskään oleta, että saisin tyydyttää omat tarpeeni miehellä välittämättä hänen tarpeista tai hänestä henkilönä muuten tippaakaan, tai että mies antaisi rahansa minulle.
Perus käytöstapoja, ei mitään spleinausta.
Kiva. Ja sen takia niitä yhdenyön juttuja kutsutaan tuolla nimellä; ei kahden tai kolmen yön. Minä olen harrastanut kolminumeroisen määrän seksiä eri naisten kanssa ja suurin osa niistä on näitä baarista mukaan tarttuneita yhdenyön juttuja. Ei seksi useinkaan mitään tajunnanräjäyttävää ole minullekaan ollut näissä kohtaamisissa. Jokin siinä kuitenkin vetoaa niin minuun kuin suureen joukkoon naisiakin. Kyllä, olen komea mies ja sosiaalisesti myös melko taitava, joten tiedostan olevani miesten vähemmistöä tässä kontekstissa. Joku tuossa aiemmin kirjoittikin, että chadeille on omat säännöt seksin suhteen ja olen tästä omien kokemusten kautta samaa mieltä. Ei mun taviskaverit saa lähes koskaan baarista ketään naista mukaansa vaikka kuinka yrittävät.
Niin. Myös minun kokemukseni on se, että hoikka, kaunis hottisbeibe saa helpommin baarista miehen kuin lihava ja rupsahtanut nainen. Hottisbeibeille on omat säännöt seksin suhteen, rupsahtaneet eivät saa lähes koskaan baarista miestä vaikka kuinka yrittävät. Tuleeko tämä yllätyksenä sinulle?
Vierailija kirjoitti:
"Chadeilla on eri säännöt kuin tavallisilla miehillä."
Niin koska he pyörivät ihan eri ympyröissä. Se tavallinen mies ei vain ymmärrä että se on tietty porukka niin miehistä kuin naisistakin joka pyörii näissä "ringeissä" eikä siellä ole sen enempää jokainen nainen kuin siellä olisi jokainen mieskään.
Varsin iso osa naisista ei halua satunnaista seuraa vaan parisuhteen joten eivät he ole siellä missä nämä "Chadit" ovat eikä kukaan "Chad" heitä siksi saa. Mutta sen sijaan että se tavismies kääntäisi katseensä näiden tavisnaisten puoleen niin hän katselee kateellisena niitä naisia jotka "Chadien" pienessä piirissä pyörivät.
Olen nelikymppinen komea mies eli sellainen "Chad". Tinderin kautta kun seuraa olen viimeisten vuosien aikana hakenut, niin useimmiten treffeille valikoituu korkeasti koulutettuja, hyvännäköisiä, fiksuja ja elämänsä kunnossa pitäviä naisia. On ollut opettajia, asianajajia, lääkäreitä, sairaanhoitajia, taidealalla olevia jne. Minua ei myöskään viehätä sellaiset instabimbon oloiset naiset, vaan pikemminkin hillityn tyylikkäät tai hieman hipsterihenkiset tapaukset. Kaiken kaikkiaan olen ollut useamman kymmenen naisen kanssa treffeillä ja näistä on reilusti yli puolet mennyt seksiin toisilla tai kolmansilla treffeillä. En tiedä miten nämä mun kokemukset menevät yksiin sun viestin kanssa, mutta hieman uskallan olla eri mieltä tuosta sun luonnehdinnasta, sillä nämä mun naisjutut on olleet ihan tavallisia tapauksia (toki viehättäviä, mutta ei mitään instapyllistelijöitä ollenkaan).
Vierailija kirjoitti:
" Ei mun taviskaverit saa lähes koskaan baarista ketään naista mukaansa vaikka kuinka yrittävät. "
Niin koska se baarista yhden yön seuraa hakeva naiseten joukkokin on lopulta melko pieni. Ne taviskaverisi kyllä saisivat sitä seksiä paljon useammin jos tekisivät ne aloiteensa jossain muualla kuin siinä baariympäristössä jossa on aika eri säännöt kuin muussa elämässä.
Olen huomanut että suositut miehet jotenkin myös kuvittelevat että heille on koko ajan tarjolla kaikki naiset. Mutta näin ei ole. Tosi iso osa naisista ei ole missään miesten iskettävissä koska he eivät roiku baareissa eivätkä ole edes Tinderissä (ainakaan niin että sieltä oikeasti jotain hakisivat). Heille se pariutuminen tapahtuu ihan eri paikoissa ja eri säännöillä kun sen baareissa suositun miehen maailmassa.
Kaikkein suosituimmat miehet ovat sosiaalisesti taitavia, avoimia, hauskoja ja rentoja, olematta vähääkään aggressiivisia, hyökkääviä ja uhkaavia. He osaavat paitsi viettelyn, myös kohtaamisen taidon. Sen vuoksi he aina ikään kuin ajautuvat sellaisiin tilanteisiin, joissa naiset mielellään lähtevät heidän mukaansa. Sosiaalisesti taitavilla miehillä tämä huokuu koko habituksesta, joka on myös itsevarmuuden vahvistama. Jäykkien, vaivaantuneiden oloisten, yliäänekkäiden, yliyrittävien miesten mukaan ei juuri naisia lähde.
Vierailija kirjoitti:
"Niin tässä taas ilmenee naisten nirsous. "
Ei ole nirsoutta ottaa vain sitä mistä oikeasti tykkää. Se on vain ihan normaalia valintaa.
Se on nirsoutta, mutta en sano, että nirsous on itsessään huono asia. Minäkin olen miehenä nirso, ja toisin kuin useimmalla miehellä, minulla on myös varaa siihen. Mutta ymmärrät varmasti, että tällainen epäsuhta pariutumisessa aiheuttaa etenkin pitkällä aikavälillä yhteiskunnallisia ongelmia ja levottomuuksia. Tämän takia pariutumista on perinteisesti säädelty niin miesten kuin naisten osalta, jotta jonkinlainen tasapaino säilyy eivätkä ihmiset pariudu ihan miten sattuu. Naisilla on varaa olla nirsoja, miehillä ei, pienehköä vähemmistöä lukuunottamatta. Taustasyyt ovat puhtaasti biologiset.
Vierailija kirjoitti:
Mun kokemus on miehenä, joka on ollut ensin aika tavis, sitten parikymppisenä hyvinvoiva ja urheilua paljon harrastava. Kolmas vaihe oli masennusta sairastava ja 10-15 kg lihonut. Nyt onneksi masennuksesta parantunut ja laihduttanut.
Taviksena en juuri kiinnostusta herättänyt, muutama harva kiinnostui. Tosi helppoa oli siinä vaiheessa, kun olin parhaimmillani ulkoisesti. Ei yllättävää, mutta ehkä silti vähän yllätti se että kaikki tapahtui "itsestään". Naiset teki aloitteet omalla tavallaan, jos minä en tehnyt. Eli hakeutuivat seuraan, hymyilivät paljon, kyselivät kaikenlaista, nauroivat jutuilleni ja kehuivat minua milloin mistäkin. Lopulta kyllästyivät odottamaan että pyydän heidät treffeille ja alkoivat käymään suoremmaksi että asia etenee. Naiset palasi pitämään yhteyttä, jos minä en niin tehnyt. Seurustelujutut oli maailman helpoin asia ja sai valita parhaat päältä.
Sitten se masennuskausi ja lihominen. Sillä ei ol
Ikävä kyllä ei pelkästään lihomisesi, vaan varmasti myös masennuksesi löi leimansa sinuun. Ei ihminen voi mitään sille, että ei pysty olemaan parhaimmillaan ja houkuttelevimmillaan, jos mielenterveys on huonossa kunnossa. Sen pystyy kyllä huomaamaan ja aistimaan. Ja jos yritit paikata huonoa oloasi entistä kovemmalla yrittämisellä, sekin varmasti tuntui.
Aloin seurustella mieheni kanssa alle 20-vuotiaana. Olen siitä saakka kuullut muilta naisilta, että parhaimmat naiset jäävät sinkuiksi koska heidän on niin vaikeaa löytää seuraa. Ehkä se on selitys sinunkin tilanteellesi.
"Miehet ehkä keskivertoa useammin ns. tyytyvät parisuhteessaan, koska eivät saa juuri sitä naista, johon ovat esimerkiksi voimakkaasti ihastuneet. "
Näin voi olla mutta ei sitten kannata olla kovin yllättynyt että suurin osa lähestymisyrityksistä ei onnistu jos se mies ei itsekään ole oikein täysillä mukana. Se kun kyllä näkyy jos se mies on vain seksin perään eikä ole siitä naisesta muuten niin kiinnostunut.
Minua on yritetty iskeä baarissa tosi monta kertaa ja vain kerran olen lähtenyt sieltä miehen matkaan. Ja se mies oli ihan tavismies joka kuitenkin kävi kanssani siellä kahden tunnin todella syvällisen ja intensiivisen keskustelun jossa tunsin olevani hänestä oikeasti kiinnostava ihan myös ihmisenä ja persoonana eikä vain potentiaalisena reikänä. Eikä muuten edes ehdottanut seksiä vaan minä olin se joka ehdotti jatkoja.
Tuosta miehestä tuli muuten sitten aviomieheni.
"Samojen tutkijoiden mukaan parisuhteet aiheuttavat naisille ei-onnellisuutta ja parisuhteettomuus onnellisuutta."
Tutkijat itse harvoin sekoittavat korrelaatiota ja kausalitettia. Tutkimuksista tehdyissä lehtijutuissa taas näin tapahtuu jatkuvasti.