Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä elätät itsesi jos sinua ei kerta kaikkiaan edes huolita töihin. Ei toimi että otan minkä työn tahansa!

Vierailija
16.04.2024 |

Millä elätät itsesi jos sinua ei kerta kaikkiaan edes huolita töihin. Ei toimi että otan minkä työn tahansa!

Kommentit (176)

Vierailija
101/176 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ottaisin ystäväpiirin ja sukulaiset apuun. Ilmoittaisin että voin pestä ikkunat, käydä kaupassa tai siivota. Kesällä marjastaisin ja tarjoutuisin leikkaamaan vaikkapa nurmikon vanhukselle joka ei itse pysty. Sopisin tietysti sopivan palkan, en hyäksikäyttäisi ketään enkä alkaisi hyväksikäytettäväksi. Kotitalousvähennys toki otettava huomioon.

Kun tekee jotain, siitä saa itsekin paljon pelkkä oleilu ei ole hyäksi huomaan sen itsekin kun olen eläkkeellä. Kun hoitaa hommansa kunnolla ja rehellisesti sana kiirii ja kohta olet täystyöllistetty.

Menestystä :)

Vierailija
102/176 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäkääpä hakea "siivousta" tai muuta vastaavaa, kun papereista näkee, että on käyty kouluja "ihan liikaa" ja tehty "vastuullisempaakin" työtä. Eikä niitä merkintöjä voi poiskaan jättää, kun sitten jäisi valtava aukko.

Mikähän meille on vaihtoehto? No puhelinmyyntiä saa kokeilla 1-4 viikkoa, jos ei pärjää.

No mikä ihmmen PAKKO sitä CVtä on antaa ollenkaan? Ite en edes kehtaa lähettää CV:tä näihin alemman tason duuneihin nähtäväksi, koska ei ne niillä yliopisto-tiedoilla tee yhtään mitään, kun on ihan eri aloilta. Esim. latinan kielen osaaminen ei auta siivoustyöhön, tai kaupan kassan kesätyöhön, ennemminkin voisi ehkä vaikeuttaa. Kirjotan vaan työhakemuksen missä listaan aiemmat työpaikat jotka on tältä samalta alalta, tai läheltä. Ja kerron vain ne koulutukset joista voisi olla hyötyä. Tämä on räätälöity hakemus. 

Aika usein se CV ihan pyydetään laittamaan.

Toki on myös niitä vuokrafirmoja, jotka "pakottaa" kirjoittamaan vaan yhteystiedot ja muutaman rivin tekstiä.

Tämäkään ei sitten suojaa siltä, etteikö viimeistään haastattelijaa kiinnostaisi, "kuka sä olet ja mitä olet aikasi kuluksi tehnyt". Suoranainen valehtelu ei kuulu tapoihini, vaikken mä niillä tutkinnoilla olis heti ekana naamaa hieromassa. En myöskään aio tällaisten takia mm. poistaa historiaani internetistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/176 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan luonnossa on tapahtunut karsintaa. Ei linnutkaan tuo ruokaa kuin poikasilleen.

Olisi hyvä jos koulusta tai edes uutisista jäisi päähän muutakin kuin yksi alakoulun biologiantunti.

Vierailija
104/176 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko alkaa tekemään rikoksia, kuten nuruudessa tuli tehtyä monta vuotta.

Siihen sentään alkaa jo kädet ja jalatkin toimimaan, eikä sairauskaan enää paina 

Jep toimii kädet ja jalat, ja rötöstelijähän tekee kolmivuorotyötä. Ai että, rötöstellä pystyy vaikka se homma on täynnä fyysisiä haasteita, mutta ei rehellisiä töitä??

Vierailija
105/176 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en millään. Tapan itseni.

Vierailija
106/176 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan luonnossa on tapahtunut karsintaa. Ei linnutkaan tuo ruokaa kuin poikasilleen.

Olet elukka. 

Vierailija
107/176 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina olen työllistänyt itseni siivoustyöllä. Ilman ajokorttia tai autoa. 

Täällä ei ole ainoatakaan siivoojan paikkaa auki. 

Vierailija
108/176 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäkääpä hakea "siivousta" tai muuta vastaavaa, kun papereista näkee, että on käyty kouluja "ihan liikaa" ja tehty "vastuullisempaakin" työtä. Eikä niitä merkintöjä voi poiskaan jättää, kun sitten jäisi valtava aukko.

Mikähän meille on vaihtoehto? No puhelinmyyntiä saa kokeilla 1-4 viikkoa, jos ei pärjää.

Yritäpä sinäkin päivittää tietosi tälle vuosikymmenelle. Nykyään töitä haetaan laittamalla vain oleellinen koulutus ja viimeisimmät työpaikat. Ei koko historiaa (aukkoineen) kuulukaan laittaa. Katso millaisia on cv:t nykyään, ne tehdään canvalla, asiaa mahtuu tosi vähän. Yhteen paperiin pitäisi mahduttaa kaikki. 

Ja minä olen 48, hakemassa uuteen paikkaan, en ole päivittänyt cv:tä 20 vuoteen, kyselin tästä joku aika sitten palstalla että tosiaanko cv näyttää nykyään värikkäältä yhdeltä a4:ltä. Kyllä. Ja siihen ei mahdu kaikki. Voit aivan hyvin jättää liian vastuullisen koulun ja työn pois ja laitat vain ne, joista on hyötyä siinä työssä johon haet. Pakkokin on karsia, cv ei nykyään ole 3-4 sivuinen. 

Vierailija
109/176 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten pitää vaan hommata puoliso.  Aina jonkun saa.

Tuon idean voi vetää vessasta alas !

Vierailija
110/176 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Itse olen aina toiminut näin.

Vierailija
111/176 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on elatusvelvollisuus, koska olemme naimisissa. Joten miehen palkalla elän. Jos mies joutuu työttömäksi, sitten eletään säästöillä. Jos mies kyllästyy elättämiseen ja haluaa erota, minulle jää eron jälkeen yli miljoonan euron edestä omaisuutta, jonka saan kyllä riittämään, kun elän säästäväisesti.

Minulla on ollut elämässäni aikoja, jolloin ei oikeasti ole ollut mitään muuta syötävää kuin riisiä (onneksi oli edes sitä!), joten jyrkkäkään elintason pudotus ei ole ongelma. 

Vierailija
112/176 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritäpä sinäkin päivittää tietosi tälle vuosikymmenelle. Nykyään töitä haetaan laittamalla vain oleellinen koulutus ja viimeisimmät työpaikat. Ei koko historiaa (aukkoineen) kuulukaan laittaa. Katso millaisia on cv:t nykyään, ne tehdään canvalla, asiaa mahtuu tosi vähän. Yhteen paperiin pitäisi mahduttaa kaikki. 

Ja minä olen 48, hakemassa uuteen paikkaan, en ole päivittänyt cv:tä 20 vuoteen, kyselin tästä joku aika sitten palstalla että tosiaanko cv näyttää nykyään värikkäältä yhdeltä

Hohhoijaa vaan. Olen jo kauan sitten karsinut CV:ni yksisivuiseksi ja alkamaan vuodesta 2017. Miten karsin AMK-tutkinnon ja maisteritutkinnon pois? Kerronko olevani ylioppilas? Peruskoulusta valmistunut?

Töiden suhteen ongelma ei ole niin iso: voin kertoa, että minulla x vuotta kokemusta hanttihommissa a, b ja c, koska se on totta. Vuosia ei tarvitse kertoa, voisin tehdä "osaamisperusteisen" CV:n ja leikkiä, että kukaan ei kysele mitään. Ihan viimeksi 2 viikkoa sitten luin Linkkarissa HR-yrityksen kirjoituksen, että "heivatkaa ne subjektiiviset osaamis-CV:t pois ja esittäkää asia ihan vaan kronologisesti, kiitos."

Vierailija
113/176 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ottaisin ystäväpiirin ja sukulaiset apuun. Ilmoittaisin että voin pestä ikkunat, käydä kaupassa tai siivota. Kesällä marjastaisin ja tarjoutuisin leikkaamaan vaikkapa nurmikon vanhukselle joka ei itse pysty. Sopisin tietysti sopivan palkan, en hyäksikäyttäisi ketään enkä alkaisi hyväksikäytettäväksi. Kotitalousvähennys toki otettava huomioon.

Kun tekee jotain, siitä saa itsekin paljon pelkkä oleilu ei ole hyäksi huomaan sen itsekin kun olen eläkkeellä. Kun hoitaa hommansa kunnolla ja rehellisesti sana kiirii ja kohta olet täystyöllistetty.

Menestystä :)

Jos minä alkaisin täällä markkinoida vanhuksille pihatöiden tekemistä, niin he varmasti suostuisivat kerran päästäkseen minusta eroon. Sen jälkeen olisin alueen vihatuin vanhusten hyödyntäjä. Ei se noin mene. 

Sukulaiset myös olettavat että teet kaiken ilmaiseksi, koska sulla ei ole muutakaan tekemistä.

Siitä vaan kilpailemaan thaikkujen kanssa marjamarkkinoista, jotka keräävät hetkessä ämpärin täyteen.

Vierailija
114/176 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkä aikais  työttömille voisi eutanasia olla hyvä ratkaisu. Miksi toisten rahoilla elävän pitäisi kärsiä kun on keino lopettaa kuluerän kotkotukset helposti. Toivotaan että eutanasia laki tulee pian voimaan.

No sinulle ainakin.

Vierailija
115/176 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta teillä on mennyt hyvin, jos vasta nyt olette näiden kysymysten edessä. Itse jouduin näitä miettimään jo 90-luvulla. 

Minulle on jäänyt 90-luvulta mieleen se, miten mahtavalta tuntui, kun oli löytänyt osa-aikaisen työn. Se oli kyllä jonkinlaisen bussimatkan päässä eikä niitä tunteja viikossa kovin monta ollut. Mutta se fiilis oli ihan mahtava, kun tajusi, että minulla on jatkossa aina varaa ruokaan!

Vierailija
116/176 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä? Miksi miljoona suomalaista asuu yksin ylikalliissa yksiössä? Monessa asiassa säästää, kun asuu kaksin. Ei tarvitse asua missään pienessä kopissa, missä seinät kaatuu päälle.

Vierailija
117/176 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkä aikais  työttömille voisi eutanasia olla hyvä ratkaisu. Miksi toisten rahoilla elävän pitäisi kärsiä kun on keino lopettaa kuluerän kotkotukset helposti. Toivotaan että eutanasia laki tulee pian voimaan.

Eutanasia olisi paras ratkaisu kaltaisillesi heikkolahjaisille vaja.keille, jotka eivät osaa yhdyssanoja kirjoittaa. 

Vierailija
118/176 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eutanasia ei tarkoita ihmisryhmän eliminointia yhteiskunnan taholta vaan yksittäisen ihmisen avustettua kuolemaa hänen itsensä toiveesta, eikä syyksi riitä se että veronmaksajat haluavat hänelle eutanasian. 

Vierailija
119/176 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina olen työllistänyt itseni siivoustyöllä. Ilman ajokorttia tai autoa. 

Tämä. Aina on töitä joissa on työvoimapulaa. Palkka on huono, tulijoita ei ole. Itsekin vihaan siivousta, tiedän mitä se on olen tehnyt porrassiivouksia opiskelijana, mutta jos olisi pakkorako niin tekisin kyllä sitä hommaa vaikka inhoan, palkka on huono ja koulutuskin ihan jotain muuta. Pääasia että tulee toimeen? Eikö? 

No tokihan se näin olisi. Harmi vaan että itsellä oikea käsi meni tapaturman seurauksena siihen kuntoon että en pysty edes rättiä puristamaan, meni työkyky omiin ammatteihin. Mulla ei onnistu moppaus yhdellä kädellä. Opiskelen jälleen ja toivottavasti tälle tulevalle alalle työllistyn. Muuhun työhön en enää kykene. 

Vierailija
120/176 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pitkä aikais työttömille" 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Mene kouluun, saatanan kakara!