Millä elätät itsesi jos sinua ei kerta kaikkiaan edes huolita töihin. Ei toimi että otan minkä työn tahansa!
Millä elätät itsesi jos sinua ei kerta kaikkiaan edes huolita töihin. Ei toimi että otan minkä työn tahansa!
Kommentit (176)
Eipä se auta ku etuuksia nostella. Mä kans nostelen tällä hetkellä. Olen raksa-alalla ja tällä hetkellä ei vaan ole töitä. Olen hakenut kaikenlaista kaupan alan työtä, puutarhaan kausitöihin, parkkivahdiksi. En ole päässyt edes haastatteluun. Toki mulla on asperger ja meistä autisteista nyt muutenkin kohtalaisen pieni osa on töissä. Eiköhän ala kuitenkin lähde taas vetämään ja koska olen tunnetusti hyvä työntekijä rajoituksistani huolimatta, pääsen jonnekin taas hommiin. Mut sitä odotellessa nostelen ansiosidonnaista.
Päättää tietysti päivänsä. Sitähän maan päättäjät on usean hallituksen aikana haluneet. Jos olet köyhä niin päätä päiväsi mitä aiemmin sen parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No opiskelet ammatin joka elättää
kolme ammattia olen opiskellut, ei oikein tälläkään hetkellä elätä
Voisitko ryhtyä yrittäjäksi?Monet yritykset mieluummin ostaa palvelut toiselta yritykseltä kuin ottaa omille palkkalistoille tekijän.
Että on todella fiksun oloinen ja hyvännäköinen VOI OLLA ESTE TYÖNSAANNILLE. Este ei koske välttämättä 'vähempilahjaisia'. Mitä paskaduuneja voi saada / tehdä joihin pääsee tyrkyttämällä itsensä niihin? Listatkaa jotain todella järkevää - vaiN EI-OO TODELLISUUTTA?
SOSIAALINEN KOTITAUSTAKIN PAISTAA LÄPI. Jos olet täysin tippunut taustastasi ja kuljet hoitamattomana ja ryysyissä niin sekään ei auta. APU ON TODELLA VAIKEA LÖYTÄÄ TÄHÄN VAIVAAN!
Siellä taitaisin siivota vähän muutakin, lopullisesti, ei tuottaisi nämä paskakoneet enään paskaa!
Elän työttömyyskorvauksilla sitten.
Ei ne suuren suuria ole, mutta jos en saa ns. avoimilta työmarkkinoilta työtä, teen kuuliaisesti vaaditut hakemukset, nostan ansiosidonnaista niin kauan kuin saa, ja sitten kun se lakkaa tulemasta ja putoan työmarkkinatuelle, olen itse aktiivinen ja kyselen palkkatukityöpaikkaa tai edes kuntouttavaa työtoimintaa.
Viimeksi mainitusta hyötyy edes sen verran, että saan jokaiselta työtoimintapäivältä sen 10,09€ rahaa + bussikortin ilmaiseksi. Haluan heti alkuun kolme työtoimintapäivää, joita varten etsin mahdollisimman kevyen ja helpon työtoiminnan.
Elämistäni helpottaa suuresti se, että olen naimisissa, puoliso on työelämässä ja meillä on omakotitalo, jossa ei ole penniäkään velkaa. Lisätuloja tulee parista sijoitusasunnosta. Ja jos omaa aikaa jää runsaasti, alan pyörittämään myös airbnb -bisnestä kesämökistämme. Saa ehkä siitäkin hiukan rahaa, mutta tarjoaisinkin halvalla viikkovuokralla sitä aina silloin, kun itse ei käytä.
Eräskin kirjoittaja kehui opiskelleensa 3 ammattia, ilmeisesti paskanpuhuja, tyhjäntoimittaja, taivaanrannanmaalari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ammatti sairaalle jolla eläkkeelle pääsyyn 5v.
Hoiva-avustaja.
Pitääkö tuohonkin käydä kouluja vai pääseekö ihan pystymetsästä, kunhan vain hakee? Onko fyysistä hommaa?
Valvira suosittaa, että hoiva-avustajilla olisi suoritettuna kaksi tutkinnon osaa sosiaali- ja terveydenhuoltoalan perustutkinnosta. Se vastaa yhden lukuvuoden mittaisia opintoja. Käytännössä hoiva-avustajaksi pääsee ilman koulutusta.
https://duunitori.fi/ammattiopas/sosiaali-ja-hoiva-ala/hoiva-avustaja
Hoiva-avustaja.
Pitääkö tuohonkin käydä kouluja vai pääseekö ihan pystymetsästä, kunhan vain hakee? Onko fyysistä hommaa?
Valvira suosittaa, että hoiva-avustajilla olisi suoritettuna kaksi tutkinnon osaa sosiaali- ja terveydenhuoltoalan perustutkinnosta. Se vastaa yhden lukuvuoden mittaisia opintoja. Käytännössä hoiva-avustajaksi pääsee ilman koulutusta.
https://duunitori.fi/ammattiopas/sosiaali-ja-hoiva-ala/hoiva-avustaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ammatti sairaalle jolla eläkkeelle pääsyyn 5v.
esim. lähihoitajan, koulussa voisit saada hyväksiluetuksi aiemmat opinnot, joten voisit saada tutkinnon nopeammin kuin muut, Sitten työelämässä 3 vuotta. Ja veilä eläkkeelläkin voisit tehdä jos haluat lisätuloja.
Entäs parturikampaaja? Liekkö parivuotinen koulutus?
kampaajaksi pääset ilman koulutusta, oma liike niin ei ole työnantajaa joka vaatii tokarin. eikös ennen sanotuu jos ei pää riitä mihinkään, kaikki menee kampaajaksi, eli ryhdyt vaan, starttirahaa jne. edullinen toimitila tai onko talo,,jossa jokin sivuhuone,takkahuone tms,,ns kotiparturi. siihen työhän e vaadta mitään. kehitysvammayksiköi
No huh huh!!! Täytyy varmaan jatkossa alkaa uudella kampaajalla pyytämään nähtäväksi ammattitodistus! IKINÄ, IKINÄ, IKINÄ en antaisi yhdenkään kouluttamattoman henkilön laittaa hiuksiini minkäänlaista shampoota kummempaa kemikaalia! Joku tuttu voisi tasoitella hätätapauksessa hiusten latvoja, mutta että kouluttamaton henkilö alkaisi oikein leikata, niin ei herranjestas!
Tuo juttuhan nyt oli täyttä puppua muutenkin, kukaan ei perusta kampaamoa ilman koulutusta, se vaatii jo osaamista/ koulutusta oman yrityksen pyörittämisestä. Muutenkin mulla kyllä kilahtaa, kun tällä tavalla poljetaan eri alojen koulutettuja ammattilaisia! Miksi meillä ylipäätään on tiettyjen alojen ammattikoulutusta, kun jatkuvasti saa kuulla, että "kuka tahansa osaa ilman koulutusta"?? Ja kun näinhän ei ole. Se on vaan teidän joidenkin harha, että kun olette itse kikostellut jotain kotona omin tavoin ja opein, niin kuvittelette, että siitä voi hypätä tekemään samaa ammatiksi ilman kouluttautumista ja laajempaa ymmärrystä asiasta.
Luin muutaman viestin ekalta sivulta, en sitten tiedä mitä pitäisi enää ajatella palstalaisten tyhmyydestä ja luetun ymmärtämättömyydestä. Pelottavaa että näin tyhmillä ihmisillä on äänioikeus ja osa heistä ovat lisääntyneet.
Jos ikäsi huitelee 58-59, niin et juuri mistään saa. Et saa yhtään mitään.
Ryhdy hra Auervaaraksi. Ainiin, kun sekään ei onnistu.
No håmåille persaukoksi. Se sulla on. Myy.
Kenellä on aikaa, resursseja opettaa jo aikuista töihin, työaikoihin, työtapoihin, jos ei ole päivääkään koskaan töitä tehnyt? Harmillista kaikkinensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta teillä on mennyt hyvin, jos vasta nyt olette näiden kysymysten edessä. Itse jouduin näitä miettimään jo 90-luvulla.
Entäs jos on syntynyt vasta 90-luvulla??? Ovat onnekkaita, kun ei - luojankiitos - vielä ensimmäiseen kahteenkymmeneen vuoteen ole tarvinnut työasioita murehtia, mutta nyt hekin jo joutuvat.
Siis, jos on syntynyt 90-luvulla, opiskele.
Yksinkertaista ja välttämätöntä.
Wolt-kuskiksi pääsee kuka vaan.
Hanki sähköpyörä jos olet niin baskassa kunnossa ettet jaksa polkea. Sen voit sitten varastaa koska niinhän te tukirotat uhoatte, että rupeatte varastamaan jos ei ilmaista rahaa tule.
Siinä hommassa ei pääse nälkäkään tulemaan kun voit aina syödä kuormasta.
Kyllä minusta noita sossurottia voisi alkaa harventamaan, tavalla tai toisella.
Eihän niiden viesti ole mikään muu kuin se, että ilmaista rahaa pitäisi tulla entiseen malliin ja sitten luetellaan tekosyitä toisensa jälkeen miksi mikään muu ei tule kyseeseen.
Ei tuollainen elämä ole elämisen arvoista eikä noista ihmisistä ole mitään hyötyä kenellekään koskaan. Miksi niiden pitäisi elää? Luonto on aina karsinut epäkelpoja yksilöitä ja siksi me olemmekin jalostuneet sellaisiksi kuin olemme. Kuolema on osa luonnon kiertokulkua ja joillekin se tulee aiemmin ja joillekin myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Wolt-kuskiksi pääsee kuka vaan.
Hanki sähköpyörä jos olet niin baskassa kunnossa ettet jaksa polkea. Sen voit sitten varastaa koska niinhän te tukirotat uhoatte, että rupeatte varastamaan jos ei ilmaista rahaa tule.
Siinä hommassa ei pääse nälkäkään tulemaan kun voit aina syödä kuormasta.
Onko mutua vai kokemusta?
Käsittääkseni sinne listoille on ihan jonoa. Ei kaikkia halukkaita voi ottaa, koska työstä tulisi kuskeille kannattamatonta jos joka nurkalla olisi kuski kärkkymässä tilauksia. Sitä on pakko säännöstellä jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäkääpä hakea "siivousta" tai muuta vastaavaa, kun papereista näkee, että on käyty kouluja "ihan liikaa" ja tehty "vastuullisempaakin" työtä. Eikä niitä merkintöjä voi poiskaan jättää, kun sitten jäisi valtava aukko.
Mikähän meille on vaihtoehto? No puhelinmyyntiä saa kokeilla 1-4 viikkoa, jos ei pärjää.
No mikä ihmmen PAKKO sitä CVtä on antaa ollenkaan? Ite en edes kehtaa lähettää CV:tä näihin alemman tason duuneihin nähtäväksi, koska ei ne niillä yliopisto-tiedoilla tee yhtään mitään, kun on ihan eri aloilta. Esim. latinan kielen osaaminen ei auta siivoustyöhön, tai kaupan kassan kesätyöhön, ennemminkin voisi ehkä vaikeuttaa. Kirjotan vaan työhakemuksen missä listaan aiemmat työpaikat jotka on tältä samalta alalta, tai läheltä. Ja kerron vain ne koulutukset joista voisi olla hyötyä. Tämä on räätälöity hakemus.
Entäs jos on syntynyt vasta 90-luvulla??? Ovat onnekkaita, kun ei - luojankiitos - vielä ensimmäiseen kahteenkymmeneen vuoteen ole tarvinnut työasioita murehtia, mutta nyt hekin jo joutuvat.