Millä elätät itsesi jos sinua ei kerta kaikkiaan edes huolita töihin. Ei toimi että otan minkä työn tahansa!
Millä elätät itsesi jos sinua ei kerta kaikkiaan edes huolita töihin. Ei toimi että otan minkä työn tahansa!
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä esim olen niin sairas etten pääse eläkkeelle enkä pääse fyysisiin töihinkään enkä opiskeluihin. Siinä on ollut miettimistä, että miten pärjää.
Pääsit kuitenkin nettiin kirjoittamaan tuon tekstin. Mikset siis pääsisi opiskelemaan etänä AMK-inssiksi?
Siksi kun on pahat oppimisvaikeudet. En pääse edes lukion lyhyttä matikkaa läpi enkä saa merkonomin tutkintoakaan suoritettua. Luuletko ettei yli 50v ole tullut vaikka mitä opiskelua ja työtä yritettyä?
Osaat kuitenkin kirjoittaa, vai onko sulla joku kelan maksama avustaja, joka sulle nää tekstit sanelusta kirjoittaa
Uskottavuus häipyi jo ensimmäisellä sivulla
Vierailija kirjoitti:
Mikä mahtaa olla syy ettet työllisty? Pitäiskö sun tehdä jotain muutoksia jotta saisit töitä?
kyllä ikäsyrjintää vaan on. heikko äly rajottaa paljon, nykyisin ihan uudenlaista työtä joihin ei enää edellytykiä kuten äitini nuoruudessa, ihan ulko-ovissa luki tarvitaan työvoimaa jne. helppoja duuneja joihin yksinkertainenkin pääsi. heikkolahjaisuttaa on, se lisää pelkoja yrittää tulla mukaan yhteiskuntaan. siinä rajalla,että ei ihan kehitysvammainen,joten ikäänkuin väliinputoaja. kovia vaatimuksia nykyisin. monikaan ikääntynyt ei osaa käyttää tekniikkaa tai on niin hidas. ,,vai muutoksia tehdä,, mieti syvällisemmin .onkos sulla kiva vapaapäivä,tuskin kehtaat maksattaa työnantajalla tänne kirjoitteluaikaa, vai ihanko jo terveenä nautit kivuttomista eläkepäivistä, vai vuorotyöaamuna iltaa kohti valmistaudut ojentamalla tyhmiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä esim olen niin sairas etten pääse eläkkeelle enkä pääse fyysisiin töihinkään enkä opiskeluihin. Siinä on ollut miettimistä, että miten pärjää.
Pääsit kuitenkin nettiin kirjoittamaan tuon tekstin. Mikset siis pääsisi opiskelemaan etänä AMK-inssiksi?
Siksi kun on pahat oppimisvaikeudet. En pääse edes lukion lyhyttä matikkaa läpi enkä saa merkonomin tutkintoakaan suoritettua. Luuletko ettei yli 50v ole tullut vaikka mitä opiskelua ja työtä yritettyä?
Osaat kuitenkin kirjoittaa, vai onko sulla joku kelan maksama avustaja, joka sulle nää tekstit sanelusta kirjoittaa
Osaan kirjoittaa ja lukea. Ongelmani ovat matemaattiset aineet, kirjanpito ja tietokoneissa monet asiat.
kannattaa vain yrittää jotain hakea :)
on ei fyysisiä töitäkin mihin ei tarvitse välttämättä koulutusta
et maininnut paikkakuntaa mutta katso esim. tämän tyyppisiä töitä https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/12300451
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat sillä että "Ei toimi että otan minkä työn tahansa!" ? Jos tarvitset työn niin miksi ei mikä tahansa työ "toimi"?
Olen eri, mitta eihän se nyt aina onnistu ottaa ihan mitä tahansa työtä. Ensinnäkin monella on rajoitteita jo fysiikan puolella. On olemassa vaikka kuinka paljon ammatteja, joihin jollain 150 cm pituisella 45 kiloisella naisella ole edes fyysisiä voimia toimia siinä työssä.
Toisilla on ongelmia kehossa, selkä, olkapää tai vaikka huimaamista ja korkeanpaikan kammoa. Toiset ovat erittäin allergisia, ehkä pölylle, pesuaineille, kasveille tai vaikka määrätyille ruuille. Sieni allergia voi olla niin paha, ettei voi olla edes samassa tilassa.
Joskus yötyöt ovat mahdottomia, koska on suht pieniä lapsia, muttei puolisoa auttamassa. Toiset eivät ole tarpeeksi älykkäitä työn vaatimuksiin. Toisilla ei riitä kielitaito ja jollain ei kestä psyyke sen työn henkistä rasittavuutta. Toiset eivät voi tehdä vuorotyötä, koska heidän unirytmi tuhoutuu ja he alkavat kärsiä unettomuudesta, joka johtaa pahoihin mielenterveysongelmiin. Joillakin liian rasittava työ puhkaisee autoimmuunitaudin pahat oireet.Toiset eivät saa näkönsä takia ajokorttia, kuten he joilla ei ole syvyysnäköä ja kaikki työt, jossa vaaditaan ajokorttia ovat pois suljettuja jne. Ihminen jolla on tarkkaavaisuushäiriö ei voi tietenkään ottaa tai mennä työhön jossa vaaditaan tarkkuutta ja keskittymistä jne,
On lukemattomia syitä, miksi se ei vaan onnistu ottaa mitä tahansa työtä. Se ei vaan toimi monelle, että menee jollekin työkkärin sivulle ja valitsee ensimmäisen minkä tahansa ei ammattikoulutusta vaativan työn listassa, hakee sen, saa sen ja aloittaa.Kai tämän luulisi olevan selvää kaikille. Se ei vaan toimi, että ottaa minkä tahansa työn. Ei hakijoille tai heitä palkkaaville.
Täällä on kirjoittelemassa ihmiset, jotka eivät tiedä rekrytoinnista mitään ja kuvittelevat, että töihin pääsee helposti.
Minä olin jokunen vuosi sitten isossa siivousfirmassa töissä ja työnkuvaani kuuluin mm. haastatella työnhakijoita. Jos oli pienikin epäily siitä, että haastateltavalla oli jotakin fyysistä kremppaa, niin automaattinen hylkäys. Samoin todella korkea kynnys ottaa töihin jos ikää oli 50+ vuotta. Jos oli ikää ja ei mitään entistä kokemusta siivouksesta, niin sai olla ainoa hakija, että sellainen otettiin.
Mä en toki sano, että joka firmassa ja yksikössä näin toimitaan, mutta siinä yksikössä missä minä olin toimittiin.
Nykyään olen toisella alalla hr-hommissa ja eipä tännekään niin vain töihin tulla, ei ainakaan ilman kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
kannattaa vain yrittää jotain hakea :)
on ei fyysisiä töitäkin mihin ei tarvitse välttämättä koulutusta
et maininnut paikkakuntaa mutta katso esim. tämän tyyppisiä töitä https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/12300451
On kyllä niin räätälöity sille nuorehkolle taiteilijaystävälle, joka osaa laittaa ja ylläpitää taidenäyttelyä tiedotuksineen päivinern;))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No opiskelet ammatin joka elättää
Mikä ammatti sairaalle jolla eläkkeelle pääsyyn 5v.
esim. lähihoitajan, koulussa voisit saada hyväksiluetuksi aiemmat opinnot, joten voisit saada tutkinnon nopeammin kuin muut, Sitten työelämässä 3 vuotta. Ja veilä eläkkeelläkin voisit tehdä jos haluat lisätuloja.
Entäs parturikampaaja? Liekkö parivuotinen koulutus?
kampaajaksi pääset ilman koulutusta, oma liike niin ei ole työnantajaa joka vaatii tokarin. eikös ennen sanotuu jos ei pää riitä mihinkään, kaikki menee kampaajaksi, eli ryhdyt vaan, starttirahaa jne. edullinen toimitila tai onko talo,,jossa jokin sivuhuone,takkahuone tms,,ns kotiparturi. siihen työhän e vaadta mitään. kehitysvammayksiköissäkin harjoittelevat noita töitä. hoitajatkin sanoo että ookoo jälkeä on,säästyy heillä kampaamokulut kun hoidettavat leikkaa.,värjää, muotoilee. kampauksia kihartimilla. värjäysreseptit katsoo paerista paljonko mitän laittaa purnukkaann. jos osaa keittää kahvin ,osaa värjätä ja raidoittaa kuontalon
Te jotka ehdottaneen puhelinmyyntiä niin kai te ymmärrätte, että siinä pitää saada myytyä ihmisille puhumalla jotain? Suomessa varmaan puolet ihmisistä ei saa edes itse vastattua puhelimeen. Monella on suoraan puhelinkammo.
Nyt sitten osa selittää, että myy vain siellä puhelimessa jotain. Uskotteko te ihan oikeasti, että kaikki ihmiset saisivat myytyä jotain puhumalla puhelimessa? Puhelintyö vaatii määrätyn luonteen tai tulos on nolla myyntiä. Se vaatii halua ja taitoa kommunikoida vieraiden ihmisten kanssa ja oikeasti hyvää taitoa siinä. Se ei riitä, että sanoo moi, osta tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoiva-avustaja.
mitä työ pitää sisällään ,,jos itse tarvitsee hoivaa. kauppa-asiointia ei itse enää jaksa tehdä, kodin töissä apua jos vaan saa. pelkästään lähtö,matkat kohteeseen hoivaa antamaan muille kun kepin kanssa vinossa kävelee,, ooota mun pitää olla hetki selällään- no sittenkö vaikka lukee lehteä toiselle sairaalle, tuosta kohteesta a kohteeseen b on jo itse niin väsnyt,että millä rahalla saat illaksi itsellesi kotiavun,, ai tienaa niin hyvin lukemalla lehteä,että voi ostaa kotiavun. jos ostoskassia ei voi selkärankaongelmien takia kantaa vuosiin,,mitä hoivaa siinä annat muille. no puhelimessa voisi olla kuuntelija apu,,saisi kohtuuasennossa olla kotona ja vastata pu kuten on auttavia puhelimia. no se olisi kiva työ,, itse jaksaisin n3-4h pv sitä vielä tehdä. mutta nuokin työt suoritetaan -ei kotona, jossain toimistoilla fyysisesti, tietonetta ei juurikaan osaa käyttää, vain s postit, ei tilastoja pdf koota soittajista tms vaatisiko se tuollaista,,ei vaan vihkoon yläs soittajat,avun luonne jne. tai joku koostaisi puhelintiedot jälkeenpä'in-
kampaajaksi pääset ilman koulutusta, oma liike niin ei ole työnantajaa joka vaatii tokarin. eikös ennen sanotuu jos ei pää riitä mihinkään, kaikki menee kampaajaksi, eli ryhdyt vaan, starttirahaa jne. edullinen toimitila tai onko talo,,jossa jokin sivuhuone,takkahuone tms,,ns kotiparturi. siihen työhän e vaadta mitään. kehitysvammayksiköissäkin harjoittelevat noita töitä. hoitajatkin sanoo että ookoo jälkeä on,säästyy heillä kampaamokulut kun hoidettavat leikkaa.,värjää, muotoilee. kampauksia kihartimilla. värjäysreseptit katsoo paerista paljonko mitän laittaa purnukkaann. jos osaa keittää kahvin ,osaa värjätä ja raidoittaa kuontalon.
Oletko tosissasi? Oletko sinä valmis maksamaan 100€ siitä, että ihminen jolla ei ole koulutusta ja kokemusta värjää ja leikkaa hiuksesi?
Yksi asia on harjoitella ilmaiseksi kihartimella kaverin hiuksilla, toinen se, että pyytää 100€ vieraalta ihmiseltä hiusten värjäämisestä, josta ei ole mitään kokemusta.
Ehdota nyt Japaniin lähtemistä malliksi tai poptähdeksi vielä ja sitten ollaankin hienosti näiden luovien ratkaisujen parissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina olen työllistänyt itseni siivoustyöllä. Ilman ajokorttia tai autoa.
Tämä. Aina on töitä joissa on työvoimapulaa. Palkka on huono, tulijoita ei ole. Itsekin vihaan siivousta, tiedän mitä se on olen tehnyt porrassiivouksia opiskelijana, mutta jos olisi pakkorako niin tekisin kyllä sitä hommaa vaikka inhoan, palkka on huono ja koulutuskin ihan jotain muuta. Pääasia että tulee toimeen? Eikö?
Paskaduunit on opiskelijoille. Aikuisen paskaduuniin perustuva elämä ei ole elämisen arvoinen.
Jos aikuinen ihminen ei muuhun pysty niin silloin niiden paskaduunien kelvattava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
esim. lähihoitajan, koulussa voisit saada hyväksiluetuksi aiemmat opinnot, joten voisit saada tutkinnon nopeammin kuin muut, Sitten työelämässä 3 vuotta. Ja veilä eläkkeelläkin voisit tehdä jos haluat lisätuloja.
Entäs parturikampaaja? Liekkö parivuotinen koulutus?
kampaajaksi pääset ilman koulutusta, oma liike niin ei ole työnantajaa joka vaatii tokarin. eikös ennen sanotuu jos ei pää riitä mihinkään, kaikki menee kampaajaksi, eli ryhdyt vaan, starttirahaa jne. edullinen toimitila tai onko talo,,jossa jokin sivuhuone,takkahuone tms,,ns kotiparturi. siihen työhän e vaadta mitään. kehitysvammayksiköi
Saakohan kampaamon perustamiseen enää nykyään starttirahaa? Sen verran paljon kilpailtu ala, että epäilen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
voitko olla noin tyhmä. oppisvaikedet,,kyllä ihminen osaa tehdä huippu hyvää ruokaa, kirjoittaa kirjeitä,yleistieto jopa erinomainen,,mutta kyllä,avustaja todella kirjoittaasanelusta vaikeimmat,itse asian osaa ilmaista monipuolisesti,mutta esim. hakemusten,liitteiden pdf yms ei ollenkaan. siis osaa vasta hakemuskysymyksiin, laajojakin asioita kirjoittaa,jopa hyviä kuvauksia sanavarastollisesti,mutta tekninen osaaminen älylaitteilla lähes nolla. jos ostaa uden läppärin, se on blacco, mitään kykyä laittaa sitä käyttöön, jopa pelkoja. lukion matikka ihan eri sarjassa kuin osaat trimmata vaikka koiria hyvin. maalaat tauluja, teet ruokia,jopa hienoja kakkuja. älä sinä siellä länkkyleuka esitä besserwisseriä.pilkka osuu vielä omaan nikkaan,ties mitä sulle käy elämässä vielä, vaipoissa halvaantuuneena ,, jännä juttu miten noin usein käy, itku pitkästä ilosta
Minusta ihmiselle, jolla ei ole kampaajakoulutusta ei tulisi edes antaa starttirahaa. Me puhumme aineista, jotka ovat myrkyllisiä ja voivat aiheuttaa pahojakin vammoja. Parempi, että perustavat leipomon. Tosin en tiedä onko sekään hyvä, että ammattitaidoton ihminen, jolla ei ole koulutusta ruokahygieniasta tekee sitäkään pienessä keittiössään.
Vierailija kirjoitti:
Pakko alkaa tekemään rikoksia, kuten nuruudessa tuli tehtyä monta vuotta.
Miksi töiden tai muun hyödyllisen tekeminen ei ole vaihtoehto?
Ylipäätään eikö ihmisillä ole mitään taitoja, joita hyödyntää elannon hankkimiseksi?
Vierailija kirjoitti:
kampaajaksi pääset ilman koulutusta, oma liike niin ei ole työnantajaa joka vaatii tokarin. eikös ennen sanotuu jos ei pää riitä mihinkään, kaikki menee kampaajaksi, eli ryhdyt vaan, starttirahaa jne. edullinen toimitila tai onko talo,,jossa jokin sivuhuone,takkahuone tms,,ns kotiparturi. siihen työhän e vaadta mitään. kehitysvammayksiköissäkin harjoittelevat noita töitä. hoitajatkin sanoo että ookoo jälkeä on,säästyy heillä kampaamokulut kun hoidettavat leikkaa.,värjää, muotoilee. kampauksia kihartimilla. värjäysreseptit katsoo paerista paljonko mitän laittaa purnukkaann. jos osaa keittää kahvin ,osaa värjätä ja raidoittaa kuontalon.
Oletko tosissasi? Oletko sinä valmis maksamaan 100€ siitä, että ihminen jolla ei ole koulutusta ja kokemusta värjää ja leikkaa hiuksesi?
Yksi asia on harjoitella ilmaiseksi kihartimella kaverin hiuksilla, toinen se, että pyytää 100€ vieraalta ihmiseltä hiusten värjääm
voi itse opiskella kampaajaksi, harjoittelee omalla kalollaan, äippä isä koeasiakkaina., jos kehitysvammayksiköissä osaa tyyppi lukea paperista ainesekoitussuhteet,hapetteet niin kai sinäkin luet. sisäänajovaiheessa edullisemmin duunaat. värjäähän akat markettiaineillakin omia hiuksiaan, saati jos tukusta ostat merkkitavaraa. on meikkipäitä, treenaat niillä,peruukkeja joihin koekampauksia,leikkauksia. helppoo kuin heinänteko. on halpoja liiketiloja tai kotikampaamo, myös on liikkuvia kampaajia, menee jopa toisen kotiin,esim vanhusten tykä. silloin mukana pesusetti, välineet, auto no tietty. et tarvii toimitilaa
Vierailija kirjoitti:
kolme ammattia olen opiskellut, ei oikein tälläkään hetkellä elätä
Vierailija kirjoitti:
Te jotka ehdottaneen puhelinmyyntiä niin kai te ymmärrätte, että siinä pitää saada myytyä ihmisille puhumalla jotain? Suomessa varmaan puolet ihmisistä ei saa edes itse vastattua puhelimeen. Monella on suoraan puhelinkammo.
Nyt sitten osa selittää, että myy vain siellä puhelimessa jotain. Uskotteko te ihan oikeasti, että kaikki ihmiset saisivat myytyä jotain puhumalla puhelimessa? Puhelintyö vaatii määrätyn luonteen tai tulos on nolla myyntiä. Se vaatii halua ja taitoa kommunikoida vieraiden ihmisten kanssa ja oikeasti hyvää taitoa siinä. Se ei riitä, että sanoo moi, osta tämä.
Ainakin itse heitin puhelinmyynnin ironisesti / vitsillä, koska olen aivan samaa mieltä kuin sinä. "Kuka tahansa" voi kyllä mennä sinne yrittämään 1-4 viikkoa, mutta se on henkisesti rankkaa työtä / tuuripeliä, ja mikään firma ei anna montaa kuukautta olla siellä edes pienellä pohjapalkalla, jos myyjä ei myy tarpeeksi.