Millä elätät itsesi jos sinua ei kerta kaikkiaan edes huolita töihin. Ei toimi että otan minkä työn tahansa!
Millä elätät itsesi jos sinua ei kerta kaikkiaan edes huolita töihin. Ei toimi että otan minkä työn tahansa!
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
Mä esim olen niin sairas etten pääse eläkkeelle enkä pääse fyysisiin töihinkään enkä opiskeluihin. Siinä on ollut miettimistä, että miten pärjää.
Voisitko hakea Ei-fysisiä töitä? Vaikka puhelinmyyntiä, tai Kaupankassaa?
Opiskeluihin jos ei pääse, mitä voi olla vialla? Ammattikouluun tai rekrykoulutuksiin työkkäri voisi auttaa sua pääsemään?
Entäs Kelan kuntoutus?
Vierailija kirjoitti:
Toiminimi ehdottajalle: työtön hakee työpaikkaa, firman perustaminen ei ole kaikille vaihtoehto.
Miksi ei? Yrittäjäthän on kaikki rikkaita, jotka repii ansionsa työntekijän selkänahasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä mahtaa olla syy ettet työllisty? Pitäiskö sun tehdä jotain muutoksia jotta saisit töitä?
Minulla ainakin ikä 50+ ja lääkärin toteama vajaakuntoisuus. Kovin fyysistä työtä en pysty tekemään, mutta eläkkeelle en pääse, koska en ole täysin työkyvytön.
Elikkä töitä pystyt siis tekemään.
Raakkaat vaan rankat fyysiset työt pois ja haet niitä muita hommia.
Koulutuskin toiselle alalle on vaihtoehto.
Miksi täällä valitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiminimi ehdottajalle: työtön hakee työpaikkaa, firman perustaminen ei ole kaikille vaihtoehto.
Miksi ei? Kerro hyvä syy. Pelkkä "ei vaan oo" ei ole riittävä syy.
Mä en henkilökohtaisesti osaisi firmaa pyörittää, olen nimittäin miettinyt sitäkin vaihtoehtoa. Osaisin tehdä kyllä itse työn, mutta en osaa myydä, enkä markkinoida eli en usko saavani tarpeeksi toimeksiantoja, että firma oikeasti pyörisi. En handlaa asiakaspalveluakaan, koska en ymmärrä ihmisiä. Mun on vaikea hallita isoja kokonaisuuksia, vaikea ymmärtää budjetteja ja olen huono aikatauluttamisessa ja ajankäytössä. Mutta olen hyvä siinä, mitä teen työkseni, niin kauan, kun joku muu hoitaa nuo edellä mainitut asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No opiskelet ammatin joka elättää
Mikä ammatti sairaalle jolla eläkkeelle pääsyyn 5v.
esim. lähihoitajan, koulussa voisit saada hyväksiluetuksi aiemmat opinnot, joten voisit saada tutkinnon nopeammin kuin muut, Sitten työelämässä 3 vuotta. Ja veilä eläkkeelläkin voisit tehdä jos haluat lisätuloja.
Entäs parturikampaaja? Liekkö parivuotinen koulutus?
En ole tämä jolle näitä ehdotit. Itselläni on tuki ja liikuntaelinsairaus, reuma ja muita sairauksia. En pääse opiskelemaan kokiksi, parturi-kampaajaksi enkä lähihoitajaksi. Mihinkään ei fyysiseen työhön ei pää riitä eli opiskelut ei onnistu. Eläkkeelle en ole päässyt. Ja olen ollut työkokeilussa keittiö, siivous ja pesulatyöhön. Eivät terveydellisten syiden takia onnistuneet, joten sain lääkärintodistuksen enkä saanut työkkäristä karenssia.
Yrittäkääpä hakea "siivousta" tai muuta vastaavaa, kun papereista näkee, että on käyty kouluja "ihan liikaa" ja tehty "vastuullisempaakin" työtä. Eikä niitä merkintöjä voi poiskaan jättää, kun sitten jäisi valtava aukko.
Mikähän meille on vaihtoehto? No puhelinmyyntiä saa kokeilla 1-4 viikkoa, jos ei pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan luonnossa on tapahtunut karsintaa. Ei linnutkaan tuo ruokaa kuin poikasilleen.
Luonnossahan moni eläin tappaa ja jopa syö poikasiaan, pitäisikö ottaa mallia?
Vierailia kiroili:
Aina olen työllistänyt itseni siivoustyöllä. Ilman ajokorttia tai autoa.
Tämä. Aina on töitä joissa on työvoimapulaa. Palkka on huono, tulijoita ei ole. Itsekin vihaan siivousta, tiedän mitä se on olen tehnyt porrassiivouksia opiskelijana,olisi pakkorako niin tekisin kyllä sitä hommaa vaikka inhoan, palkka on huono ja koulutuskin ihan jotain muuta. Pääasia että tulee toimeen? Eikö?
Haluan työskenellä yksin. Jo kahden tiiimissä on lusmu tai päällepäsmäri.
Huomattakoon että suomalaiset jatkuvasti vähenevät.
Vierailija kirjoitti:
Mä esim olen niin sairas etten pääse eläkkeelle enkä pääse fyysisiin töihinkään enkä opiskeluihin. Siinä on ollut miettimistä, että miten pärjää.
Pääsit kuitenkin nettiin kirjoittamaan tuon tekstin. Mikset siis pääsisi opiskelemaan etänä AMK-inssiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kesällä tarvitaan sesonkityöntekijöitä ympäri maata. Kyselkää. Ei kukaan tule ovikelloa soittamaan.
Ja näissä on vaatimuksena oma AUTO. Ja Kela vaatii toimeetntulotuki hakemuskessa MYYMÄÄN sen heti pois jos ei ole työtä.
Umpikuja. Tahallaan vaikeutetaan työllistymistä.
Alle 5000 euron autoa ei kela vaadi myymään minnekään. Minkälainen auto sulla oikein pitäisi olla, että kelpaisi?
Tää keskustelu menee taas tätä tuttua kaavaa pitkin, että jokaiseen ehdotukseen keksitään aina jotain miksi se ei muka toimi
Miksi ei vaan voi pitää päätään kiinni, kun mikään ei kerran oikeasti kiinnosta
Vierailija kirjoitti:
Yrittäkääpä hakea "siivousta" tai muuta vastaavaa, kun papereista näkee, että on käyty kouluja "ihan liikaa" ja tehty "vastuullisempaakin" työtä. Eikä niitä merkintöjä voi poiskaan jättää, kun sitten jäisi valtava aukko.
Mikähän meille on vaihtoehto? No puhelinmyyntiä saa kokeilla 1-4 viikkoa, jos ei pärjää.
Kyllä ne voi jättää pois, kun muutat cv:si kronologisesta osaamisperustaiseksi. Tai kronologisenakin jos påivität sen koskemaan vain aivan viimeisiä vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko alkaa tekemään rikoksia, kuten nuruudessa tuli tehtyä monta vuotta.
Siihen sentään alkaa jo kädet ja jalatkin toimimaan, eikä sairauskaan enää paina
Eipä tuo pieni näpistely ostosten lomassa ole mikään vaativa homma, kun on onnistunut tähänkin asti. Kyllä minulla työkuntoa sen verran on, että saan sen 4 hakemusta kuukaudessa lähetettyä, mutta työnantajat alkaa olla neliraajahalvautuneita, kun ei mitään vastauksia kuulu hakemuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
esim. lähihoitajan, koulussa voisit saada hyväksiluetuksi aiemmat opinnot, joten voisit saada tutkinnon nopeammin kuin muut, Sitten työelämässä 3 vuotta. Ja veilä eläkkeelläkin voisit tehdä jos haluat lisätuloja.
Entäs parturikampaaja? Liekkö parivuotinen koulutus?
En ole tämä jolle näitä ehdotit. Itselläni on tuki ja liikuntaelinsairaus, reuma ja muita sairauksia. En pääse opiskelemaan kokiksi, parturi-kampaajaksi enkä lähihoitajaksi. Mihinkään ei fyysiseen työhön ei pää riitä eli opiskelut ei onnistu. Eläkkeelle en ole päässyt. Ja olen ollut työkokeilussa keittiö, siivous ja pesulatyöhön. Eivät terv
Tulihan se sieltä se neliraajahalvaantunutkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiminimi pystyyn ja alat tarjota kotisiivousta. Kysyntää on melko varmasti, kun nyt monet firmat myy ei-oota kun koitat kotisiivoojan saada. Ei tartte olla kenenkään palkkalistoilla joka vetää välistä.
helppoa se on kotisohvalta näitä keksiä. Ostatko sinä kotisiivousta joltain ikälopun näköiseltä sairaalta ihmiseltä, jolla ei ole mitään referenssejä. Ehkä ostat.
Helppo se on sieltä kotisohvalta lytätä joka ikinen toteutuskelpoinen idea. Vaikeampaa on lähteä oikeasti tekemään.
Toimivat kotisivut pystyyn, ilmaiseksi voi tehdä vaikka facebook-sivuna. Hyvät mainostekstit. Hymyilevä kuva. Ihan sama vaikka on sairas, ei se kuvassa näy. Käännä referenssien puute voitoksi; aloittavan yrityksen tarjouksena kotisiivoukset tutustumistarjouksena / alennuksella / kerää
muuten jos on sairas,useita ongelmiaselkärangassa,rappeutumia,synnynnäistä vikaa,ollut välilevynpullisymia, ikä näkyy rangassa. itse vain 1 maitotölkin voin kantaa. toisessa kädessä keppi, vain yksi päivän kohokohta, jos se on ikkunanpesu, ei muuta,ei edes hammaslääkäriin, vuodevaatteiden vaihdossa olisi hyvä olla pua, se on helvetillistä tuskaa, jos kampaamo, sille pv ei muuta,max illall jonkun ruuan yhdelle. 2 vuotta eläkeikään ja edessä paska vanhuus,ei lähiomaisia auttamassa, yksi heikkokuntoinen henkilä auttaa kun auto hänellä,mutta kuinka kauan. toki hyvitän avun,bensaa, lounaalle menköön,,eli siihen optimoida rahaa myös. moneen vuoteen en itse ole käynyt kaupassa. hän akateemisena osaa tehdä hakemkukset,toki sisällön määritän itse,mutta koneiden käyttö hankalaa jne. vai ei sairaus näy kun hymyileeeeee, no men irvistelemään peilin eteen,,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä mahtaa olla syy ettet työllisty? Pitäiskö sun tehdä jotain muutoksia jotta saisit töitä?
Minulla ainakin ikä 50+ ja lääkärin toteama vajaakuntoisuus. Kovin fyysistä työtä en pysty tekemään, mutta eläkkeelle en pääse, koska en ole täysin työkyvytön.
Elikkä töitä pystyt siis tekemään.
Raakkaat vaan rankat fyysiset työt pois ja haet niitä muita hommia.
Koulutuskin toiselle alalle on vaihtoehto.
Miksi täällä valitat?
Olen hakenut nyt koronapandemian alun jälkeen 27 kertaa työvoimakoulutuksiin. Lopetin hakemisen, kun työkkärissä sanoivat ettei tällä iällä ja koulutusten määrällä tulla valitsemaan. Minulla on 2 ammattitutkintoa, molemmat fyysiseen työhön. koulutus pitää olla työvoimakoulutus tai oppisopimus. Opintolainaa en tässä iässä ala ottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailia kiroili:
Aina olen työllistänyt itseni siivoustyöllä. Ilman ajokorttia tai autoa.
Tämä. Aina on töitä joissa on työvoimapulaa. Palkka on huono, tulijoita ei ole. Itsekin vihaan siivousta, tiedän mitä se on olen tehnyt porrassiivouksia opiskelijana,olisi pakkorako niin tekisin kyllä sitä hommaa vaikka inhoan, palkka on huono ja koulutuskin ihan jotain muuta. Pääasia että tulee toimeen? Eikö?
Haluan työskenellä yksin. Jo kahden tiiimissä on lusmu tai päällepäsmäri.
Mitenkä tää suomalaisten väheneminen tähän asiaan liittyy?
kirjoitti:
Ainahan luonnossa on tapahtunut karsintaa. Ei linnutkaan tuo ruokaa kuin poikasilleen.
Luonnossahan moni eläin tappaa ja jopa syö poikasiaan, pitäisikö ottaa mallia?
0rpo veisi toimeentulotaistelun ihmissyöntiin ja nälänhätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoiva-avustaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsit kuitenkin nettiin kirjoittamaan tuon tekstin. Mikset siis pääsisi opiskelemaan etänä AMK-inssiksi?
Siksi kun on pahat oppimisvaikeudet. En pääse edes lukion lyhyttä matikkaa läpi enkä saa merkonomin tutkintoakaan suoritettua. Luuletko ettei yli 50v ole tullut vaikka mitä opiskelua ja työtä yritettyä?
Siihen sentään alkaa jo kädet ja jalatkin toimimaan, eikä sairauskaan enää paina