Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*MARRASMURUT MAANANTAISTA TORSTAIHIN*

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lukea teidan kuulumisia. Meilla jaksellaan hyvin, torstaina on laakarinaika niin paivitan mittoja sen jalkeen ;)

Kertokaa kierukasta mita olette tykanneet, sattuiko sen asentaminen jne? Se on harkinnassa, uskon etta lapsiluku on nyt taynna.

Turvaistuimena on britaxin roundabout, taalla voit kayda asennuttamassa istuinen oikeaoppisesti autoon poliisiasemalla. Sehan on niiden isoin ongelma etta ne eivat ole kunnolla kiinni.

Kuinka teilla muilla on paino lahtenyt? Monet naisevat laihtuvat ihan silmissa imettaessa, ma en vaan ole niita naisia :( paino nousee helposti jos en ole tarkkana :' (

Kylla aika on mennyt nopeasti, pian tulee 3kk mittariin. Hurjat pakkaset siella, onko muuten paljon lunta?

Vierailija
22/62 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

BettyBlu, kirjoittelin eilen että ainakaan minulle kierukan laitto ei tunnu papa-koetta kummemmalta.

Meillä on yksi koira, tiibetinterrieri, eikä se ole ollut moksiskaan vauvasta.

Painoa tuli 20 kg.... laitoksella lähti vain 5, kotiuduttua kun turvotukset suli niin paino tippui kilon päivässä muutamia päiviä, jäi kuitenkin reilu 10 kiloa. Se on nyt pikkuhiljaa vähentynyt, jäljellä 6-7 kg. Ennen joulua kun mässäsin suklaata joka ilta ja homejuustoa (kun oli joutunut olemaan niin pitkään ilman homejuustoa) ei paino laskenut, mutta nyt hissukseen laskee. Vaikka tällä vauhdilla en ole raskautta edeltävissä mitoissa vauvan ollessa 4 kk, kuten kävi kummankin pojan kohdalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kirjoittaa samalla kun tyttö syö...

Kierukasta: minulla oli Levonova (nyk. Mirena) hormonikierukka 5½ vuotta, eikä huolettomampaa ehkäisyä voi olla. Koko aikana ei tullut kuukautisia lainkaan, laittaminen/poistaminen ei tuntunut lainkaan. Pillereistä tulin ihan hirviöksi, mutta hormonikierukka ei vaikuttanut lainkaan mielialoihin. Erinomainen ehkäisymenetelmä, suosittelen! Kierukkaan saa kela-alennuksen, mikäli se määrätään runsaiden kuukautisvuotojen hoitoon. Muista mainita asiasta lääkärille, mikäli kärsit runsaista vuodoista.

ON: jostakin syystä uni loppui tänään jo aamuseitsemältä. Varmasti illemmalla nukutttaa...tänään olisi kaiken lisäksi esikoisen tokaluokan syyslukukauden arviointikeskustelu. Eipä taida tulla mitään ihmeitä kun tyttö on oikea kouluintoilija ja kaikessa ihan superhyvä. No josko ensi vuonna kolmas luokka toisi enemmän haasteita kun tulee uusia aineita ja kokeisiinkiin isoja tekstialueita...puhumattakaan ranskan kielen opinnoista. On tosi hyvä juttu, ettei noista koulujutuista tarvitse päätään vaivata.

Eilen vaunuttelin pakkasesta huolimatta reilun tunnin verran. Tyttö oli ihanan lämmin kun pääsimme kotiin. Edes sormet eivät olleet kylmät. nyt pitäisi vaunutella 1½ h kun ajattelin käydä aleostoksilla samalla reissulla kun haemme isommat sisarukset koulusta. He tarvitsevat kunnolliset talvihousut ja keskimmäinen lisäksi jotakin kaulansa suojaksi...

Kanelisokeri

Vierailija
24/62 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntui jo ihan " lämpimältä" ...

Oltiin perhekerhossa ja otin Pertunkin sisälle, ennen se on aina nukkunut kerhon ajan ulkona. Nyt se nukkui ekan tunnin kaukalossa ja heräs sitten vähän katselemaan ja syömään. Tullessa pakkasin sen vaunuihin ulos nukkumaan. Poikakin tuli jo koulusta ja nyt askartelevat siskon kanssa. Koulussa oli leikelty lumihiutaleita... Arvatkaas onko niitä nyt muutama täälläkin ;)

Onko kellään AKNE-ongelmaa? Mä mietin ehkäisyasiaa senkin kannalta. Kun joskus sanottiin, ettei hormoonikierukkaa ainakaan sen vuoksi. ? KOkemuksia? Mulla imetyksen aikana tosi hyvässä kunnossa iho, mutta sitten kun se loppuu, alkaa naama kukkia. Ja raskauksien aikana on ollut naama hirvees kunnos. Nytkin paljon arpia , mutta ei ainuttakaan finniä. Oon aina syönyt sewn vuoksi Diane Nova-yhdistelmäpillereitä, mutta imetyksen ajan on pelailtu kumien ja ehkäisypuikkojen kanssa. Vauvalehdes vaan oli niistäkin, ettei suositella imetyksen ajaksi ja ne kyllä ärsyttää limakalvoja.

Kauheesti ei oo kyllä viime aikoina ollut ehkäisyyn tarvettakaan, mutta minipillerit(Cerazette) sain jälkitarkastukses. En oo niitäkään alottanu, kun mietin, alkaako heti vuodot. Mulla kun menkat on aina olleet pois imetyksen ajan ( 8-10kk) joten en niitä kyllä tieten tahtoen halua. EFFICA Kokemuksia minipillereistä ja vuodoista, sekä aknesta? Varmaan tosi yksilöllisiä juttuja. Jälkitarkastuslääkäri ei osannut sanoa mitään asiasta!!

Kaukalo meillä on esikoiselle ostettu Safety Baby. Oon tykännyt juuri siksi, että on tilava! Meillä kun kaks ekaa synty heinäkuusssa, niin mahtu hyvin vielä puolivuotiaina talvitamineissa kyytiin. Tosin silloin olivat jo niin painavia, että joskus reilun puolen vuoden iässä ollaan laitettu isompaan istuimeen, kun ei kaukalossa kuitenkaan enää kanneltu. Jos olis paljon rahaa, ostaisin Gracon autobaby-kaukalon. Tuntuu tosi kätevältä telakkansa ansioista. Ja siksi, että saa ostoskärryyn kiinnitettyä päälle, sekä matkarattaisiin. Varsinkin ruokaostosten teko koko viiden hengen perheen voimin on yhtä konstailua. Jos laitat kaukalon kärryihin, mihin ostokset? jne...

No joo jos sitten tekis taas jotain järkevää...

Vierailija
25/62 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Koitanpas " ajankuluksi" vastailla galluppeihin mikäli muistan mitä kaikkea on kysytty..

Kaukalona meillä on Gracon autobaby. Painavahan se on ja jossain sitä on arvosteltu ei niin turvalliseksi, mutta on se kyllä ihanan helppo! Kaukalo on niin helppo naksauttaa telakkaan ja turvavöiden kanssa ei tarvitse pelata joka kerta. Millaisia nuo muut kaukalot muuten ovat, onko niissäkin joku lukitus, vai täytyykö vyöt kiinnittää joka kerta? En perehtynyt muihin kaukaloihin juurikaan, kun saimme autobabyn kavereilta käytettynä.

Lemmikkinä on koira. Koira on suhtautunut vauvaan hienosti, vähän näkyy olevan suojeleva + vauvan itku huolestuttaa koiraa. Olemme myös huomanneet että koiralla on välillä kova halipula.

MItään selkeää käytäntöä pakkasrajan suhteen meille ei ole tullut, kun näitä kovempia pakkaspäiviä on ollut vasta pari. Eilen olimme kaupungilla autolla ja nyt teidän kirjoituksia luettuani mietin että kyllähän me varmaan voimme tänäänkin käydä ulkoilemassa (pakkasta n -14). Meillä on talossa kuisti, missä lämpötila näyttää pysyvän 5 astetta korkeampana kuin ulkona. Siellä on hyvä nukuttaa vauvaa pakkasellakin.

Asumme omakotitalossa. Talo rakennettu 50-luvulla. 4h+k+s+2wc+khh, neliöitä n 120. Oikein sopiva talo meille tällä hetkellä. Muutos suunnitelmat koskevat tällä hetkellä lähinnä pihapiiriä.

Lapsia saisi tulla lisää, kolme taitaa olla meidän toive. Marrasvauvahan oli meidän ensimmäisemme ja vaatiikin juuri huomiota, joten tämä tarina oli tässä :).

Vierailija
26/62 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kertaa kirjoittelen nyt tänne teidän puolelle, kun odotus puolella olin joulukuisissa, laskettuaika kun oli sielläkin kuun loppupuolella ja viimeisten joukossa (26.12.) Meidän pikku neitimme päätti kuitenkin putkahtaa kiireellä maailmaan (rv36+1) jo marraskuun puolella (29.11.) Neiti oli syntyessään aika pieni eli 48cm ja 2430g. Muuten kuitenkin kaikki on mennyt hyvin alusta asti, vaikka ennenaikanen olikin. Hyvin on tasasesti kasvanut, syö ja nukkuu.

Olen käynyt teidän juttuja nyt lukemassa oikeastaan päivittäin kun monella niin samanikäisiä pikkusia. Jos vaan mukaan mahtuu niin mielelläni liittyisin=)

Lyhyesti vielä itsestä eli olen 29v (itse asiassa kolmekymppiä kurkkii jo ovella uhkaavasti kun maaliskuussa kymmenluvut vaihtuvat) ja nyt siis kohtapuoleen 2kk pikkuneidin äiti pääkaupunkiseudulta. Tämä on siis meidän ensimmäinen. Asutaan kolmiossa pienkerrostalossa ja lemmikkejä meillä ei ole..... siinä muuten samalla vastaus pariin galluppiinkin=)

ja jos vielä kommentoisin muutamaan muuhunkin, joita muistan:

G: PESUKONEENA meillä on Bosch, noin vuoden vanha ja tyytyväinen olen ollut. Nyt havittelenkin siihen päälle kuivausrumpua, kun tuntuu että tota pyykkiä on ihan loputtomiin, vaikka meitä ei ole kuin kaksi aikuista ja pikkunen.

G: TURVAKAUKALONA Britax, tarkemmin en nyt muista. Kaverilta on lainassa ja hyvin on asiansa ajanut, vaikka muutaman vuoden vanha onkin.

G: PAKKASRAJAA olen minäkin miettinyt täällä. Oikeastaan ensimmäistä kertaa eilen, kun Helsinginkin asteet lopulta meni yli kympin. Eilen vielä nukutin ulkona, kun oli noin 11, kun neiti pihalle meni, mutta tänään päädyin nyt sitten sänkyyn, kun ulkona edelleen 13 eikä tunnu tuosta lämpenevän. vaikka hyvin nopeasti taidan kuitenkin ulos palata nukuttamaan jos nämä pakkaset nyt tästä jatkuvat eikä tota kylmemmäksi kuitenkaan mene, kun neiti paljon paremmin nukkuu ulos ja huomattavasti pidempiä unia. tänään oli nimittäin sellasta taistelua unien kanssa äskön kun ei meinaa millään malttaa nukkua vaikka aivan väsynyt onkin, mutta kädet vaan vispaa miljoonaa. No lopulta se uni kuitenkin onneksi vei voiton.

Nyt tällä kertaa ei enempää, menenpa taas pyykkien kimppuun.

nani ja pikkunen 7vkoa ja risat

Vierailija
27/62 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka voi pahentaa aknea. Miunlla ei varsinaiseesti aknea ole, joskus joku näppy, mutta hormonikierukan aikaan oli hiusrajassa ja leukaperissä jkv. Muuten kyllä hormonikierukka oli tosi kätevä. Pillereistä jotkut pahentaa, jotkut parantaa aknea. Hyviä akne-ihoiselle ovat varsinkin Diane Nova ja Yasmin.

Vierailija
28/62 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin hakemassa postit ja siellä oli neidille kutsu hepatiitti B-rokotteen tutkimukseen 2kk vauvoille. Onkohan muut saaneet samaa? Pitäisköhän mennä mukaan vai ei.... ?

ja anteeksi jos aiheesta ollut puhetta jo aikaisemmin=)

Vierailija
29/62 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

painosta: Mulla tuli raskausaikana 19kg lähtöpainoon lisää. Siitä lähti synnytyksen jälkeen 15kg viikon aikana (olihan noita 2 plus turvotukset). Noin viikko sitten olin lähtöpainossa - maidoton/munaton dieetti teki tehtävänsä, ei niinkään imetys. Nyt on dieetti ohi, enkä ole uskaltanut puntarille. Maha on ainakin taas pullistunut, on tullut herkuteltua sen dieetinkin edestä. Minä en myöskään kuulu imetyksellä laihtuviin.

kaukalo: Meillä on 2 Britaxin rock-a-tot -kaukaloa. Nämä oli edullisia, jonkin testin mukaan toiseksi turvallisimpia, ja menee tosi lyhyisiinkin vöihin, ja tärkein: kaikista kevyin!

Taas kuuluu huuto, olisin enemmänkin kirjoittanut, mutta mentävä on...

Alia ja pojat 3kk

Vierailija
30/62 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin nettiyhtydet pelaa, joten kuulumisa kertoilemaan=). Yritin tuossa vähän lukea mitä on tapahtunut- en tosiaan joulukuun jälkeen ole koneella käynyt- eipä ole ehtinytkään. Onpa sitä kädet täynnä näiden pienten kanssa- ja muutimme vielä tähän väliin niin jopas on kiirettä pitänyt! En suosittele muuttoa kolmen pienen kanssa.....Saati jos remppaa joutuisi tekemään: Laatikot ón joulukuun alusta olleet tiiviisti suurin osa pakattuna, lapset sairastivat siitä kuun alusta viime viikkoon asti kutakuinkin koko ajan, joten mukavaa on ollut =). Onneksi tämä pienin on selvinnyt vain nuhalla!

Niin, tyttöhän meilläkin tosiaan on, näin muistin virkistämiseksi: Tai no niitähän on kolme..( 02,-05 ja 06) Kotimme on rintamamiestalo vuosimallia 50, rempattu- onneksi. Huoneita on 5+köökki ja sitten on täyskellari missä kodinhoitohuone, pari varastoa (toisessa on nyt kuntosalin tynkää tulossa..) ja sitten iso takkahuone ja iso sauna. Neliöitä yhteensä on noin 180, riittävästi. Tosin kolmessa kerroksessa joten liikuntaa saa pakostakin päivän mittaan =). On tässä tulossa jossain vaiheessa vähän tekemistä- kuisti tehdään lämpimäksi, keittiö uusitaan jne. Mutta joskus tulevaisuudessa vasta.

Turvakaukalo meillä on vuosimallia 2000, en muista kyllä merkkiä- mutta on hyvä ja tilava...Aktan joku malli se on.. Haalarit päällä menee hyvinkin.

Lemmikkejä ei enää ole- eikä tule. Ei ehtisi hoitaa tarpeeksi..Vaikka rakastan karvaturreja kylläkin.

Mitähän vielä: niin tänään käytiin neuvolassa, jo kolmen kuukauden!! Kamalaa kun aika menee. Tyttö oli kasvanut hyvin, pituutta oli 59,5 (synt. 49) ja painoa 5950g . Käyrillä mennään ;). Tyttö syö hyvin ja nyt myös pari yötä menty täysillä unilla- mutta eipä ole auttanut äippää kun meillä nuo isommatkin vielä valvottaa. Puoli viisi heräsi keskimmäinen ja siitä mentiin aamuun puoliunessa. esikoisella taas kasvukipuja jotka valvottaa.

Lapsiluku on täynnä- vaikka kuumetta pukkaisikin. Ehkäisyä emme siis tarvi.. kun on hoidettu sektion yhteydessä sekin homma.

Mitähän vielä. Olisi niin paljon varmaan juttua, mutta hyppään kelkkaan tästä jutusta =). Tapaamiseen emme varamaankaan lähde, vaikka mukavalta kuulostaisi: Täältä kun on niin monen mutkan takana kaikki paikata :)

Haltijapipari ja tyttötrio

Vierailija
31/62 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joukkoon tietenkin mahtuu NANI =) Ihanan pikkuisena teidän neitinne on syntynyt! Jaksan aina pieniä ihastella, kun tämä juuri nytkin tissillä viihtyvä tyttömme kuuluu taas jättiläisten joukkoon ja koen sen itse aika *nolona*, kun vauvani masussa niin lihotin... Ja kun vauvat kasvavat niin vauhdilla, niin tuntuu jo nyt, että tyttö on valtava. Vaikka toisaalta onkin kasvanut hiukan hitaampaan kuin veljensä.

Siitä hepatiitti B -rokotetutkimuksesta on ollu juuri juttua. Meillekin tuli kutsu, mutta emme mene, sillä olemme mukana rotavirustutkimuksessa. JokaNiistäinen perhe tekee omat päätöksensä, eri syistä. Me osallistuisimme muuten jollei tuota em. juttua jo olisi.

LEMMIKKEJÄ meillä ei ole, sillä olemme allergisia. Muutoin kyllä =) Ja onhan tuo mies... =P

EHKÄISYNÄ meillä ei ole kuin nuo lapset =D Kumit ei sovi minulle ja... Kuukautiset ovat aikaisemmilla kerroilla alkaneet joskus9-10kk synnytyksestä. Ei kiinnosta kierukat tai pillerit, mutta enpä mitään pohdi, jollei mies ala vaatia =) Pitää muuten kysyä siitä papasta seuraavassa neuvolassa, kun en muista, milloin se on viimeksi otettu =O

Nyt tuo makkara tuolla sängyssä möykkää =)

TalviSalama + Tiiti 2½kk

Vierailija
32/62 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli galluppi: kuinka lämmin teillä on asunnot ja talot näillä pakkasilla?

Ekaksi vastaan omaani,eli meillä on nyt kovien pakkas päivien lämpötilat olleet sisällä vain +18-+19 astetta...

joelia siinä mietin että kuinka vauvalle näin viilee sisätila vaikuttaa...

Pakkasrajana meillä on vauvoilla aina ollut juuri kanssa tuo -10 astetta ja en vielä kertaakaan ole nukuttanut nukuttamalla Joelia ulos vaan on nukkunut kun ollaan kävelemässä käyty.

Vanhemmat lapset ovat sitten olleet ulkona yli -20 asteen pakkasellakin kun ovat itse halunneet ja puettu vaan tarpeex.

Lapsi luku määrä meillä on täynnä nyt,olis ollut täysi jo kolmen aikana mutta sitten kun neljäs sai alkunsa pillereiden kanssa niin halusimme lapsen kuitenkin pitää...mies menee nyt seuraavan kuun puolella vasektomiaan...

Lemmikkiä meillä ei nyt ole,mutta meillä on ollut 2 gerbiiliä kun lapsia oli 2 sitten meillä on ollut marsu kun meillä oli 3 lasta sitten meillä oli kissa joka karkasi omille teilleen pentuna ja sitten meillä oli koiran pentu mutta mulle ja nuorimmalle tytölle tuli astma oireita koirasta joten nyt ei ole sitten mitään.

Tapaaminen hmmm...en taida päästä vaikka oliskin jossain suht lähellä,kun ei ole päivisin mulla autoa ja mies on sillä viikonloppuisinkin näytelmä harrastuksissaan...

meillä on chicco merkkinen turvakaukalo/istuin,ei kovin tilava tuokaan talvivaatteilla...

painosta: mulla nousi tässä odotuksessa paino vajaat 5kg ja nyt on synytyksen jälkeen lähtenuyt 9kg,josta olen iloinen nimittäin painoni ei ole saatu laskemaan aikaisemmin millään kun söin diane nova pillereitä joiden aikana aloin Joeliakin odottamaan niin nyt onneksi sitten edes hieman laskee paino.

Mullahan on reilusti ylipainoa kun ekasta odotuksesta painoni nousi yli 35kg toisesta 10 kg ja kolmannesta 12kg ja noiden välissä en saanut kuin tuommoisen 10kg pois ennen kuin aloin odottamaan joelia.

Eikä mulla akneakaan ole jonkin verran näppyjä mutta ei kunnon aknea ainakaan,diane novaa käyttäessä ei ollut finnejä lainkaan eli siihen tehos mutta ei ehkäissy raskautta ainakaan mulla.

Mutta tässä vastauksia galluppeihin...

Nyt taas muihin hommiin...

toivoovauvaa ja joel sekä 2 muuta lasta

Vierailija
33/62 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan :)

Meillä Recaro Young Profi Plus -turvakaukalo. Ei mikään valtavan tilava, mutta kun pidetään siinä lähes aina Eisbärchen-lämpöpussia, niin vauva sopii kyytiin mainiosti kun ei tarvi laittaa paksuja talvivaatteita päälle. Toi lämpöpussi on meinaan tosi lämmin ja lisäks kun auto on yleensä aina lämmitetty (sisätilanlämmittimellä siis) lähtiessä, niin mikäs siinä on matkustellessa. Ainaki mun mielestä tossa Recarossa on pään alue vauvalla tosi hyvin tuettuna ja ainakin meijän pikkuherra on siinä mielellään.

Ollaan oltu kaukaloon TOSI tyytyväisiä, koska siinä on paitsi telakka, myös Isofix-kiinnitys, että edes telakkaa ei tarvi alkaa turvavöillä pelailemaan kiinni vaan naksauttaa vaan isofixeihin. Ja lisäks tossa on telakka tosi vankka ja se on metallia, joten pysyy kyllä ehdottoman hyvin ainakin meijän molemmissa autoissa paikallaan.

Varmaan tossa joskus puolen vuoden iässä sitte ostetaan joku isompi istuin, täytyy kattoa oisko saatavilla isofixeihin menevää selkä menosuuntaan olevaa mallia. Jos ei, niin sitte tarvii ottaa vöihin tuleva mutta ehdottomasti mieluiten ostetaan isofix-juttu, koska ollaan siihen kyllä tosi tykästyneitä :)

Me ollaan nyt ulkoiltu sellasissa -14 lämpötiloissa ja vauva on ollu kyllä ihan lämmin ja nukkunu tosi hyvin joka kerta. Mutta oon aatellu että yli -15 asteessa en taida hirveesti lähteä ulos sen kanssa, varsinkaan jos yhtään tuulee.

Piparminttu

Vierailija
34/62 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä rupes pyryttään oikein kunnolla ja taitaa toi pakkanenkin mennä pyllylleen,höh...!

LAPSILUKU: Mä haluaisin ainakin kolme muksua ja mies on tyytyväinen tähän yhteenkin,mutta eiköhän meille vielä ainakin yx vaavi joskus tule=)! Mä olisin ollu jo ihan valmis uuteen raskauteen,mutta mies sano virnuillen ettei ennen ku toi eka menee kouluu...heh heh=)!

LEMMIKIT: Meillä on 5-vuotias tyttökisu,joka lähinnä pelkää vauvaa=)! Mä kyllä haluaisin koirankin,mutta siihenkään toi ukko ei oo suostunut...onpa mulla kummallinen mies...=)!

ASUNNON LÄMPÖTILA: Ollaan pyritty pitämään lämpö jossain +22-24 asteessa,sopii mun mielestä meille kaikille ihan kivasti. Puilla kun lämmitetään,ni välillä voi tietty heitellä lämpötila mutta pääasiassa noin.

Käytiin tänään jo poitsua kattomassa ja siellä jakseltiin ihan hienosti! Painoa on nyt 4285g ja hymyjä ihan valtava kasa=)! Lääkäri meinas,että jos kaikki on torstaina labra-kokeissa ja muutenkin ok, ni voitais saada poika perjantaina kotiin,IHANAA=)! Kyllä jo olis aikakin,kun on kolme viikkoo menny tällä sairaala reissulla.

Meillä olis nyt sitte 4.2 vihdoin ristiäiset,mä oon yrittänyt pikkuhiljaa järjestellä paikkoja ja nakitin pikkusiskoni leipomishommiin=)! Ite inhoon yli kaiken leipomista,en tiiä miksi...

Nimi saatiin sentään päätettyä tossa pari viikkoo sitten,sekin meinas olla vaikeeta,mutta kyllä se sieltä sitte löyty=)!

Mutta huomiseen Murut=)!

Tiitiäinen78 & " nestori" 10vkoa

Vierailija
35/62 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muustakin.

Turvakaukalo: meilla on Britaxin rock-a-tot deluxe. Ostettiin esikoiselle 2001 ja hyvin on toiminut siitä asti. On aika tilava, kakkonen mahtui kaukaloon vielä 1v kun oli aika pieni kokoinen. Parasta tuossa kaukalossa on, että se on tosi helppo kiinnittää autoon, mulla kun tuppaa hermo aina kiristymään kaikenlaisten kiinnitysten kanssa jos ei heti onnistu.

lapsiluku: luulisin, että on täysi. Miehen mielestä ainakin kolme riittää meille. Ja munkin järki sanoo, että nyt on lapset tehty. Mutta vannomaan en mene...

paino: vaaálla en ole käynyt sitten jälkitarkastuksen. Sillon oli kiloja vielä 2 jäljellä, mutta luulen, että nyt niitä on enemmän, sillä oon nauttinut suklaata ja juustoja ihan liikaa! Joka ilta olen syönyt suklaata viimesen 2 kuukauden aikana, nyt on pakko lopettaa! En kuitenkaan välitä niin noista kiloista vaan löysästä nahasta. BettyBlue tästä taisi kyselläkin, ainakin musta näyttää siltä, että kolmannen jälkeen ei tuo nahka enää palaudu samalla tavalla kuin aikaisemmin. Eli pitää pikkuhiljaa aloitella kaikki liikuntaharrastukset, itseäni häiritsee keskivartaloni ylimääräinen nahkavararengas. Liikuntaharrastuksiin meno vähän vaikeuttaa se, etten haluaisi kauheasti olla erossa pojasta kun ei se oikein kunnolla osaa pullosta syödä. Toistaiseksi olen siis tyytynyt vaunukävelyihin.

Ollaan kosmon kanssa aloitettu harrastukset: lauantaina alkoi vauva-uinti ja tänään äiti+ vauvajumppa. Kosmo tykkäs uinnista tosi paljon, ainut miinus on, että altaassa pitää olla jo 8.00 ja Kosmo nukkuu yleensä aamuisin aina 10 asti. Tuntuu aika raaalta herättää poika aamulla lähtemään uimaan. senpä takia en oikein tiedä jatketaanko uintia vai ei. Uimassa oli ihanaa, molemmat tykättiin ja kosmo oli ihan rauhallinen ja tyytyväinen, tosin meinasi nukahtaa kesken uinnin. en oikein tiedä.. Mitä ootte mieltä?

Nyt pojalle ruokaa, lisää myöhemmin.

onna

Vierailija
36/62 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli 20kg painoa, joista lähti ekan parin viikon aikana 15kg. Sitten seuraavat 2kg lähti pikku hiljaa ja vielä 3 jäljellä. Eiköhän nää tästä. Esikoisen imetyksen loputtua olin kiikun kaakun normaalin ja alipainon rajoilla, joten eiköhän nuo 3kg sula tässä aika itsestään.

Tyttö on nyt parina yönä taas syönyt n. 5 tunnin unien jälkeen, kaipa se tähän nyt loppui se 9h yöuni hänellä... Mutta onhan se kai ihan normaalia, että 3kk ikäinen kaipaa enemmän tissimaitoa kuin 2kk ikäinen jaksaakseen nukkua ja kasvaa. Itsellä meinaa vaan väsymys painaa, kun olen niin huono nukahtamaan yöllä uudestaan herättyäni. Viime yönä esikoinen heräsi klo 1 ja vaati toimenpiteitä, sen jälkeen pyörin vaikka kuinka kauan ja kuuntelin toisten unta... Ja sitten klo 3 jälkeen alkoi vauva ähisemään, ensin yritin tutilla ja lopulta luovutin ja annoin tissiä. Ja taas hereillä... Ja miehen kello herätti toki mut ja taas hereillä. Ja sitten tyttö kaipasi vähän tissiä.

Onko joku muu yhtä huono tuossa nukkumisessa itse, vaikka vauva ei vaatisi juuri mitään palveluja yöllä? Rasittavaa!

Ja se PESUKONE G: meillä on 5 vuotta vanha Zanussi, muuten hyvä mutta ei ihan aina jaksa lingota kuten nuorempana... Haaveissa on, että kun tuosta aika jättää niin hankitaan pesutorni. Ois se kätevää.

Eipä nyt muuta!

Marrastoive

Vierailija
37/62 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa kuunneltavaa, kun täällä väännetään oikein tosissaan tossa sitterissä! Eli pieruja tulee ja välillä varren kanssa! :P

Eilen poitsu nukahti jopa jo siinä puoli kymmenen jälkeen! Heräs sitten siinä vähän ennen kahta syömään. Ite vaan tuli valvottua puolille öin, kun katteltiin elokuvaa.

Mitäs galluppeja niitä olikaan...

PEUSKONE on meillä Candy, joku viis vuotta vanha. On vielä toiminu ihan ok.

KAUKALO on joku vähän epäilyttävän näkönen.. Saatiin se tuttavalta, enkä yhtään tiiä kuinka vanha se on jne.. Mut Maxi-Cosi siinä lukee.. Aiotaan mahdollisimman pian ostaa joku uus istuin. Mikähän muuten mahtais olla semmonen, mihin vois jo aika pienen istuttaa ja joka menis myös mahdollisimman pitkään? Suositelkaa jotain... Hinnalla ei oo väliä, kun mun vanhemmat on luvannu sen kustantaa. Suurimpana kriteerinä on siis just se, et käy pienelle ja menis pitkään ja tietty mahdollisimman turvallinen kanssa.

LÄMPÖTILA sisällä on meillä siinä 20-24. Termostaateissa on kyllä jotain häikkää.. Meijän makkari on ihan liian kuuma. Patteri tohottaa täysillä väänsi termostaatin mihin hyvänsä asentoon! Ei niin hyvä juttu..

KILOJA ei oo mulla yhtään enää jäljellä. Ei niitä kyllä tullukaan kun joku 12. Mut sais kyllä paino pudota vielä jokusen kilon, lievästi ollaan painoindeksissä siellä lievän ylipainon puolella..

Jaa, mutta täytyypä mennä iltatoimille tästä. Ja saakin vaihtaa tosiaan vaipan tolle " rutisijalle" . :) Toivottavasti oli ne pahimmat rutinat jo siinä.

Vierailija
38/62 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tullutkaan sellainen pakkasyö mitä luvattiin,asteita meillä vain -8.

Tosi kiva että pystytään ulkoilla taas kunnolla.Mulla itsellä on vaikeuksia olla ulkona kovalla pakkasella astman takia ja 3v. neitiä en vielä yksin ulos laske.

Eli uutta galluppia keskiviikolle;Minkä ikäisen lapsen uskallat jättää jo yksin pihalle touhuamaan?

Eilen käytiin siellä neuvolassa ja neidin mitat oli huimat 61cm ja 6040g.

Miten teillä jotka otatte rotavirusrokotteen se annetaan?Meidän neuvolassa annetaan n.4kk ikäisenä.Tuntuu tosi myöhäiseltä kun jostain luin että 6vkosta ylöspäin.Nytkin pojan koulussa vatsatauti riehuu.

G vastauksia

eli lämpötila meillä n. +22-24 astetta.Makkarissa laskin +20 asteeseen kun ostettiin neidille Grobagin paksumpi unipussi.Ei ole kuulunut sänkystä öisin enää mitään " ähinöitä" .

Muihin olen tainnut jo vastata joten kahville :)

-kisupikkukuu ja taas mies ja lapset nukkuu-

Vierailija
39/62 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari galluppia vastaamatta:

Sisälämpötila meillä siinä 20 kieppeillä. Heh, köyhillä ei ole varaa lämmittää sähköllä kovin lämpimäksi... Ja kun takkaa ei ole, niin sitten pidetään villasukkia. Makkarissa meillä patterin termostaatti asetettu vain 17,5 kohdalle, tosiasiassa on kyllä vähän lämpimämpää. Mutta siis tykätään nukkua sopivassa lämpötilassa, ei liian kuumassa kun peitot kuitenkin korvissa ja parhaimmillaan neljä ihmistä samassa sängyssä... Ei kylmä ole vielä tullut! Mutta siis muualla asunnossa n. 20 astetta.

Lapsen ulkoilu: Meillä kyllä poika on tuossa takapihalla ulkoillut yksin keväästä/kesästä saakka. Syntynyt 10/03 eli 3 vuotta ja 3 kuukautta ikää herralla nyt. Mutta siis kyseessä rivarin takapiha, jossa ei mitään ns. näkyvää vaaran paikkaa, ei ojia, ei autoteitä, ei vesitynnyreitä tms. hukkumispaikkoja. Niin ja siis toki koko ajan itse olen valmiustilassa ja tarkkailen pojan liikkeitä ikkunasta. Ja silloin kun ääni lakkaa menen heti kurkkimaan, minne poika nyt meni. Pitää siis kovaa melua koko ajan ja se kuuluu sisälle saakka. Kesällä pidettiin aina takaovi auki ja huutelin vähän väliä kuulumisia. Mutta esim. mummolan pihalle en yksin päästäisi, iso piha, paljon potentiaalisia vaaroja, autotie vieressä jne. Mahdoton olisi sisältä valvoa.

Täällä oli -13 äsken pakkasta, jospa muutaman asteen lämpenisi niin tarkenisin itse lähteä pienelle lenkille...

Mutta nyt kuuluu alakerrasta ääniä...

Marrastoive

Vierailija
40/62 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva nukkuu ulkona, onneksi pakkaset vähän hellitti. Eilen ei sisällä nukkuminen oikein onnistunutkaan ja vauva oli yliväsynyt illalla.

Maanantaina uskaltauduin lähtemään jumppaan, jumppa oli hyvään aikaan eli klo 20-21 joten vauva meni jo yöunille kun lähdin. Kyllä oli ihanaa ja kyllä on kunto rapissut muutaman kk: aikana : ) Kunhan vauva alkaa saada soseita ja puuroja pääsee useammin jumppailemaan, nyt saa riittää tämä yksi kerta viikossa. Ehkä se painokin alkaa siitä laskemaan ja paikat taas kiinteytymään. Kiloja tuli riittävästi, noin 20 kg ja jäljellä on joku 6-7kg laskee kyllä pikkuhiljaa kokoajan imettäessä.

Vauvauinnit aloitamme maaliskuun lopulla kun vauva tulee 4 kk ikään, täällä vauvauinnista suositeltiin 4 kk ikään odottamista koska silloin vauvat kuulemma jaksavat paremmin, 3 kuiset kun ovat vielä usein aika uneliaita.

Lapsiluvusta: minä ilmeisesti kroonista vauvakuumetta sairastavana haluaisin vielä pitää yhdelle vauvalle paikkaa avoinna, eikä mieskään ajatusta ihan tyrmää. Päätös tämän kolmannen hankkimisesta oli helppo mutta neljännen kohdalla tuntuisi jo rikkovan jotain rajoja, meillä varmaan ainakin sukulaiset järkyttyisivät ; ) Aika näyttää, ikääkin (33) tosin alkaa kohta olla niin että kovin montaa vuotta ei kannata odotella. Tätä vauvaa tehtiin vuoden verran samoin kun esikoista, keskimmäinen taas tärppäsi kerrasta joten vaikea sanoa kuinka kauan menisi uuden raskauden alkamiseen kun sitä haluaisi.

silvain ja veepuli