"Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun", sanoo Maija Laura Kauhanen
Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun, sanoo Maija Laura Kauhanen
Maija Laura Kauhasen mielestä Suomessa pitäisi puhua enemmän valkoisuudesta. Helsingin Sanomien Puheenvuoro-sarjassa esitetään kiinnostavia keskustelunavauksia.
Kommentit (365)
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo kirja myy vai miksi sitä pitää täällä mainostaa?
oiskohan joku kuplassa elävän vihervassaritoimittelijan kaveri taas
Vierailija kirjoitti:
"Luulen myös, että vastaavasssa tutkimuksessa päästäisiin myös täysin päinvastaiseen tulokseen. Usein nämä "tutkimukset" ovat varsin tarkoitushakuisia sen agendan mukaan mitä taustaorganisaatiota ne edustavat."
Luulen kyllä että eniten tarkoitushakuinen on tässä tapauksessa sinun halusi pitää tutkimusta vääränä kun sen lopputulos ei sinua mielytä.
Jos tehdään tieteellistä tutkimusta niin aina ja joka tilanteessa ennen tekemistä, sen kuluessa ja sen jälkeen tulee olla tarkkana sen kanssa että tutkimus on oikein tehty ja tulokset kuvaa niitä asioita joita analyysissä niiden kuvataan kuvaavan. Muuten menee tutkijalta maine ja uskottavuus.
Tää toki vain oikeissa tieteellisissä tiedekunnissa. Jossain uustieteessä taitaa olla toisenlaiset meiningit kun katsoo miten helposti naistutkimuksessakin on saanut julkaistua täyttä soopaa.
Muuten aina kun poliittinen aktivismi tai valtio joka sitä harjoittaa rupeaa sanelemaan tieteelle mitä se saa tutkia ja mitä tuloksia saa julkaista niin mennään huonoon suuntaan.
"Työnantaja saa vaikka 300 hakemusta, joissa viitisen vieraskielistä. Miten voisit pakottaa ottamaan juuri niistä vieraskielisistä nimistä?"
Ei tässä olla mitään pakottamassa vaan kyse oli tutkimuksesta. Mutta jos nimellä ei olisi vaikutusta niin silloin ulkomaalaisella nimellä pitäisi päästä haastatteluun ihan yhtä usein kuin suomalaisella.
"Muuten aina kun poliittinen aktivismi tai valtio joka sitä harjoittaa rupeaa sanelemaan tieteelle mitä se saa tutkia ja mitä tuloksia saa julkaista niin mennään huonoon suuntaan. ."
Ehdottomasti samaa mieltä. Mutta se että joku ei tykkää tutkimuksen lopputuloksesta ei vielä tee tutkimuksesta mitään valtion ohjailemaa. Ihan vain täällä keksittiin että kun tutkimuksen tulos ei vastanut omia käsityksiä niin jotenkin väärä sen on oltava. Vaikka ei siis ollut mitään tietoa edes siitä kuka sen oli tehnyt, puhumattakaan että tietäisi miten se on tehty.
Tutkimuksewssa voidaan havaita rasismia ja ennakkoluuloja ihan ilman että siihen liittyy mitään valtion ohjailua.
Tämän eukon mukaan suomalaiset muuttavat muihin maihin joukolla, sylkevät ja raiscaavat kantaväestöä, kuvaavat kantaväestöstä nöyryytysvideoita nettiin ja uhkaavat maan valloituksella? Niin pitkään kun ruskeat ja afrot tekevät tätä suomalaisille meidän OMASSA kotimaassamme se turpa pysyy kiinni "räsismistä"
"Jos tehdään tieteellistä tutkimusta niin aina ja joka tilanteessa ennen tekemistä, sen kuluessa ja sen jälkeen tulee olla tarkkana sen kanssa että tutkimus on oikein tehty ja tulokset kuvaa niitä asioita joita analyysissä niiden kuvataan kuvaavan."
Kyllä. Mutta sen sijaan näköjään netissä voi tuomita tutkimuksen ihan mutulla vääräksi edes lukematta sitä. Ja sen jälkeen hurskastella hyvän tieteellisen tutkimuksen periaatteista.
Taas joku valkoinen saarnaamassa muille valkoisille. Kato Kauhanen peiliin.
Vierailija kirjoitti:
"Työnantaja saa vaikka 300 hakemusta, joissa viitisen vieraskielistä. Miten voisit pakottaa ottamaan juuri niistä vieraskielisistä nimistä?"
Ei tässä olla mitään pakottamassa vaan kyse oli tutkimuksesta. Mutta jos nimellä ei olisi vaikutusta niin silloin ulkomaalaisella nimellä pitäisi päästä haastatteluun ihan yhtä usein kuin suomalaisella.
Miksi perheet valitsevat sukunimen sukupuolen perusteella? :) Ja miksi annatte isän nimen lapsille siinäkin tapauksessa että se johtaa syrjintään? Ei käy sääliksi, mitäs valitsette isän nimen. Sietääkin syrjiä.
on rasismia ostaa 1 €/kg perunoita kun vieressä 2€/kg perunoita
t. valkoihoislapseton vihervassarifeministi monikulttuurisesta hesasta
Maija Laura Kauhanen (s. 1985) on helsinkiläinen kirjailija ja kääntäjä. Hän opiskeli maisteriksi kuusi vuotta ja reppureissasi sitten kuusi vuotta.
heh
Skotti ihastelee oleskeluni kestoa, kuten kaikki, mutta
näyttää odottavan jatkoa.
Me siis tunnetaan ennestään, sanon ja viittoilen kohti
Hummerinpyytäjää, joka pullistelee hellyttävästi lihaksiaan raa-
hatessaan ties mitä tukkia keskemmälle nuotiota. Me tavattiin,
kun mä olin täällä ekan kerran, kaksi vuotta sitten.
Skotti nojautuu lähemmäs minua ja nyökkää kohti Hum-
merinpyytäjää.
Tulitko sä takaisin hänen takiaan? hän kysyy silmät loistaen.
En! sanon ja suoristaudun. Olin tulossa tänne ja laitoin
tolle viestiä. Ja se olikin just tullu tänne. Kun hummerinpyynti-
kausi loppui.
Skotin ilme synkkenee: Ole varovainen.
Häkellyn. Miksi hullun rakkauden poissaolo johtaa varoi-
tukseen?
Sitä vaan, että muistakaa käyttää ehkäisyä.
Repeän taas nauramaan. Kokaiini tekee minut tällaiseksi,
tiedän kuka olen ja mihin minusta on. Muiden väärinkäsitykset
eivät horjuta sitä.
Tietysti me käytetään kondomia! sanon kovaan ääneen.
Se on meille tärkeää. Me kumpikin harrastetaan seksiä mo-
nien eri ihmisten kanssa.
En tiedä miksi tuo yleistää noin (paitsi saadakseen huomiota ja myyntiä?). Jos hän on kasvanut noin ja ollut puuttumatta näkemäänsä rasismiin niin sitten on, mutta turha kai on muita samasta syyttää.
Vierailija kirjoitti:
Tämän eukon mukaan suomalaiset muuttavat muihin maihin joukolla, sylkevät ja raiscaavat kantaväestöä, kuvaavat kantaväestöstä nöyryytysvideoita nettiin ja uhkaavat maan valloituksella? Niin pitkään kun ruskeat ja afrot tekevät tätä suomalaisille meidän OMASSA kotimaassamme se turpa pysyy kiinni "räsismistä"
TÄMÄ! WHITE LIVES MATTER!
SUOJELKAA SUOMALAISTA ROTUA ENNENKUIN KUOLEMME SUKUPUUTTOON
Suomessa ihminen punnitaan tekojensa pohjalta, ei ulkonäkönsä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta siinähän tapauksessa niitä hakijoita pitäisi olla 50/50 suomenkielisiä ja ulkomaalaisia nimiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi perheet valitsevat sukunimen sukupuolen perusteella? :) Ja miksi annatte isän nimen lapsille siinäkin tapauksessa että se johtaa syrjintään? Ei käy sääliksi, mitäs valitsette isän nimen. Sietääkin syrjiä.
Mene hoitoon sukunimihullu ja jätä tavalliset, normaalit ihmiset rauhaan
Olin seitsemäntoista, kun kävin ensimmäistä kertaa tref-
feillä mustan miehen kanssa. Ne olivat muutenkin elämäni
ensimmäiset treffit. Tutustuin mieheen samalla tavalla kuin
kaikkiin mustiin ihmisiin, joiden kanssa tuohon aikaan pää-
dyin puheisiin: länsiafrikkalainen mies tuli iskemään minua,
kun odotin junaa. Joskus se oli bussi. Olin imarreltu siitä,
että tuntematon huomasi minut ja pyysi minua treffeille, ja ajattelin, että minua huomattavasti vanhempi mies voisi
ostaa minulle Alkosta väkeviä.
Totta kai siis annoin miehelle numeroni. Tekstiviestein
me sovimme tapaamisen nykytaiteen museon edustalle.
Mitä enemmän tässä maassa jauhetaan jostain saatanan kuvitellusta räsismistä, sitä enemmän alan inhoamaan ulkomaalaisia. Meidän omat mummot ja papat makaa paskat housussa vuodeosastoilla ja kotihoidon armoilla, mutta se ei kiinnosta ketään. Pitää vaan ottaa tänne lisää ulkkareita ja kaikki Suomen rahat menevät Ukrainaan ja m a m u i h i n.
En näe Suomella enkä Euroopalla tulevaisuutta. Mustat valloittavat kohta joka paikan...
Vierailija kirjoitti:
Olin seitsemäntoista, kun kävin ensimmäistä kertaa tref-
feillä mustan miehen kanssa. Ne olivat muutenkin elämäni
ensimmäiset treffit. Tutustuin mieheen samalla tavalla kuin
kaikkiin mustiin ihmisiin, joiden kanssa tuohon aikaan pää-
dyin puheisiin: länsiafrikkalainen mies tuli iskemään minua,
kun odotin junaa. Joskus se oli bussi. Olin imarreltu siitä,
että tuntematon huomasi minut ja pyysi minua treffeille, ja ajattelin, että minua huomattavasti vanhempi mies voisi
ostaa minulle Alkosta väkeviä.
Totta kai siis annoin miehelle numeroni. Tekstiviestein
me sovimme tapaamisen nykytaiteen museon edustalle.
Palstapenan näppis sauhuaa kun hän kirjoittaa kuviteltua seksifantasiaansa av:lle :D Noh, kukin tyylillään
"Luulen myös, että vastaavasssa tutkimuksessa päästäisiin myös täysin päinvastaiseen tulokseen."
Miten sellainen mielestäsi tapahtuisi?