"Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun", sanoo Maija Laura Kauhanen
Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun, sanoo Maija Laura Kauhanen
Maija Laura Kauhasen mielestä Suomessa pitäisi puhua enemmän valkoisuudesta. Helsingin Sanomien Puheenvuoro-sarjassa esitetään kiinnostavia keskustelunavauksia.
Kommentit (365)
Kyllä on tyhmä nainen ja tottakai haastattelu oli hyy särissä.
Onneksi kukaan täysijärkinen ei ota häntä vakavasti.
Aina kun joku ottaa ihonvärin näin erikseen esille, Kauhanen, voi hänellä olettaa olevan rasistinen maailmankatsomus. On tarve selitellä miten hän lihavana VALKOISENA näkee MUSTAN läpi kun hikiset paikat lätsähtää yhteen...mitä ihmettä? Teettää siis työtä että Kauhanen löytää sieltä sisältä ihmisen.
En itse omaa vihervasemmistolaista ideologista ajattelutapaa vaan olen realisti, mikäli näen jotain mikä minua miellyttää saatan kinnostua hänestä, en yritä oikeuttaa sitä kellekään tai tyrkyttää sitä selityksin, kuten kauhanen. Onko rasismia jos en koulun ensimmäisellä luokalla pitänyt yhdestä Mikosta joka välillä yritti kiusata pienempiään ja oli ärsyttävä, luultavasti ei, entä jos samasta syystä en tykännyt eräästä ehkä Turkkilaistustaisesta pojasta, kyllä. Olen siis rasisti. Sen sijaan pidin kovasti hänen vuotta vanhemmasta siskostaan, Felizistä...olen siis varmaan misogynisti koska rasistia minusta ei hänen tapauksessaan saa levottua.
Luuleeko Kauhanen saavansa näillä kirjoituksillaan lisää Nigaragualaisia ravunpyytäjiä, jotka hän mainitsi, vai kalliolaisten hippien hyväksynnän. Ei hän ainakaan Suomalaisten enemmistön silmissä kovin järkevältä vaikuta.
Mahtanevatko koskaan päästäkään, ihan aidosti epäilen asiaa.