Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun", sanoo Maija Laura Kauhanen

Vierailija
14.04.2024 |

Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun, sanoo Maija Laura Kauhanen

Maija Laura Kauhasen mielestä Suomessa pitäisi puhua enemmän valkoisuudesta. Helsingin Sanomien Puheenvuoro-sarjassa esitetään kiinnostavia keskustelunavauksia.

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010285167.html

Kommentit (365)

Vierailija
361/365 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eurooppalaisten aikanaan harjoittama orjakauppa Afrikasta on vain pieni osa kaikesta maailmassa tapahtuneesta orjakaupasta. Mustat ovat paljon enemmän käyneet orjakauppaa keskenään ja arabimaat ovat olleet isoja orjakauppiaita. Jostain syystä ainoastaan Eurooppalaisten harjoittamasta orjakaupasta jaksetaan keuhkota maailman sivu."

No ei se valkoisten käymä orjakauppa siitä mitenkään parane vaikka muut olisivat tehneet samaa miten paljon. Yksi paha ei kumoa toista pahaa.

Jos muut kulttuurit eivät vielä ole päässeet siihen vaiheeseen että ne kykenisivät käsittelemään kriittisesti omaa menneisyyttään niin ei siitä seuraa että mekin voimme vain unohtaa koko asian.

Mahtanevatko koskaan päästäkään, ihan aidosti epäilen asiaa.

Vierailija
362/365 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on tyhmä nainen ja tottakai haastattelu oli hyy särissä.

Onneksi kukaan täysijärkinen ei ota häntä vakavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/365 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä valetta 

Vierailija
364/365 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun joku ottaa ihonvärin näin  erikseen esille, Kauhanen, voi hänellä olettaa olevan rasistinen maailmankatsomus. On tarve selitellä miten hän lihavana VALKOISENA näkee MUSTAN läpi kun hikiset paikat lätsähtää yhteen...mitä ihmettä? Teettää siis työtä että Kauhanen löytää sieltä sisältä ihmisen. 

En itse omaa vihervasemmistolaista ideologista ajattelutapaa vaan olen realisti, mikäli näen jotain mikä minua miellyttää saatan kinnostua hänestä, en yritä oikeuttaa sitä kellekään tai tyrkyttää sitä selityksin, kuten kauhanen. Onko rasismia jos en koulun ensimmäisellä luokalla pitänyt yhdestä Mikosta joka välillä yritti kiusata pienempiään ja oli ärsyttävä, luultavasti ei, entä jos samasta syystä en tykännyt eräästä ehkä Turkkilaistustaisesta pojasta, kyllä. Olen siis rasisti. Sen sijaan pidin kovasti hänen vuotta vanhemmasta siskostaan, Felizistä...olen siis varmaan misogynisti koska rasistia minusta ei hänen tapauksessaan saa levottua.

Luuleeko Kauhanen saavansa näillä kirjoituksillaan lisää Nigaragualaisia ravunpyytäjiä, jotka hän mainitsi, vai kalliolaisten hippien hyväksynnän. Ei hän ainakaan Suomalaisten enemmistön silmissä kovin järkevältä vaikuta.

Vierailija
365/365 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

afrikka afrikkalaisille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi