Milloin puututaan valtion suojatyöpaikkoihin ja säästetään niistä?
Kuinka paljon onkaan siellä lomailjoilta, jotka käyttä työpäivän omiin asioihin ja nukkumiseen?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Kunnan ja valtion virastossa tehdään ahkerasti liian usein työtä, josta ei ole kuin haittaa kokonaisuudelle.
Kuten?
Vierailija kirjoitti:
Joko se whistleblow on käytössä valtiolla?
Mikä se on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehohoitovuorokausi Suomessa 3500€ Saksassa 1250€. Milloin tutkitaan mihin rahat katoaa?
Tämä koska suomessa sairaanhoitajat väittävät että Saksassa sairaanhoitajat tienaa paremmin.
Varmaan tienaakin ja niitä on tuplasti, mutta mihin katoaa ne rahat?
Sote alan rahat katoavat varmaankin johtajien,tutkijoiden,asiantuntijoiden sekä muiden turhakkeiden palkkoihin. Mä katoin että on olemassa sellanen titteli myös kuin palkka-asiantuntija.
Se palkka-asiantuntija on useimmiten palkanlaskija. Pitää vaan olla hieno nimi kaikille. Kaikista hienoin kuulemani nimi palkanlaskijalle suomalaisessa työpaikassa on payroll analyst. Siivoojatkaan ei oo enää siivo
Se ei varmaan vaikuta ihmisen työnkuvaan vaikka hänen nimikkeensä vaihtuisi?
Vierailija kirjoitti:
Ihan noin niinkuin alkajaisiksi voisivat luopua niistä 7vko vuosilomista ja ottaa käyttöön saman 5vko/vuosi, mikä yksityiselläkin puolella on.
Ole huoleti, kyllä ne lomat katoaa, kun ulkoistetaan vähitellen kaikki. Tässä juuri ulkoistamisprosessia aloitellaan ja voin sanoa, että entisestään pienet palkat tippuu vielä lisää ja lomatkin leikkaantuu. Minä olen työtön 1.2.25 alkaen, kun tämä prosessi on päätöksessä. Ai niin, mutta sitähän te kateelliset haluatte, kaikkien kurjistamista entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen valtion virastossa töissä ja ainakin omassa työpaikassani on kova työtahti pienellä palkalla. Sairaanhoitajillakin on paljon paremmat palkat kuin valtion virkamiehillä. En ymmärrä mistä tämä käsitys tulee että valtiolla vaan lekoteltaisiin suojatyöpaikassa ja nostettaisiin isoa palkkaa. Ehkä johtoportaassa voi olla näin mutta alemman tason tavalliset virkamiehet raatavat pienellä palkalla.
No sitä en ihmettele että sh tienaa enemmän. Tuottavampaa ja vaativampaa se on kuin paperinpyörittely.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ole turhia, koska tekevät niin hirveästi koko ajan töitä. Ongelma on siinä, että jo yli 70 hengen organisaatio pystyy työllistämään itse itsensä tekemättä mitään oikeasti tärkeää. Ymmärrän, on toimintoja, jotka on välttämättömiä, mutta ei ole mitään perustetta, miksi porukan määrä monissa toiminnoissa ei ole laskenut murto-osaan aiemmasta tietokoneiden myötä. He ovat kehittäneet uusia prosesseja, uusia ohjeistuksia, lisää palvelukeskuksia jne. Jonkun pitäisi oikeasti käydä kovalla kädellä ne työtehtävät läpi ja äkkiä huomattaisiin, että monen työtä ei oikeastaan edes tarvittaisi, ellei joku olisi keksinyt sitä.
Otan esimerkiksi palkanlaskennan. En mainitse yksikköä, mutta 40 vuotta sitten oli kaksi palkkasihteeriä, jotka käsin laski palkat. Laskimella, kynä, paperi jne. Sitten tuli tietokoneohjelmat ja yksi pärjäsi. Nyt tarvitaan taas kaksi, toinen yksikköön, toinen palvelukeskukseen. Miksi? Mieluusti nämä
Tämä asia kannattaisi ehkä viedä eteen päin. Eli otat yhteyttä kyseiseen tahoon ja kysyt mitä kyseinen henkilö tekee tai on tekemättä. Se varmasti selvittäisi asioita sinulle ja hänen organisaatiolleen. Voisit samalla esittää keinoja tehdä asiat toisin tai jopa itse tehdä asiat tehokkaammin. Nykyään kun säästetään kaikessa niin sinusta olisi varmasti paljon apua kummassakin tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Puolustusvoimien esikunnissa on aivan älyttömiä suojatyöpaikkoja. Ei mitään tekemistä vuosikymmeniin - hyvä palkka, matala koulutus. Ainoastaan nuorena pitää muutama vuosi olla kouluttajana tai kenttähommissa, sitten voi downshiftata vuosikymmeniä jossain siviilivirassa paperihommissa omassa huoneessa pasianssia pelaten.
Ei sielläkään peruskoulupohjalla kukaan töihin jää. On aykkia, rukkia yms. Olisit käynyt niin tietäisut, tai sitten google.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnan ja valtion virastossa tehdään ahkerasti liian usein työtä, josta ei ole kuin haittaa kokonaisuudelle.
Kuten?
Trafi nyt ainakin
Vierailija kirjoitti:
Tämä asia kannattaisi ehkä viedä eteen päin. Eli otat yhteyttä kyseiseen tahoon ja kysyt mitä kyseinen henkilö tekee tai on tekemättä. Se varmasti selvittäisi asioita sinulle ja hänen organisaatiolleen. Voisit samalla esittää keinoja tehdä asiat toisin tai jopa itse tehdä asiat tehokkaammin. Nykyään kun säästetään kaikessa niin sinusta olisi varmasti paljon apua kummassakin tapauksessa.
JOs valiat valtiolla/kunnalla/kaupungilla asiat otetaan vastaan, ne viedään eteenpäin seuraaville ja sitä seuraaville esimiehille ja käsitellään. Tai sitten ei. Monesti asioiden ei haluta muuttua. Jos valitat liikaa huomaat kohta että saat siirron paskempiin hommiin. Sama on käynyt suurissakin firmoissa yksityisellä, toki siellä tekemättömyyteen syynä raha , valtiolla hyväveli.
Vierailija kirjoitti:
Ja Otkes! Miksi Otkes, Valvira ja Aluehallintovirastot tekee päällekkäistä työtä? Samoja asioita pyörittävät.
Ei tainnut Suomen Pankistakaan väki ja asiantuntijat vähentyä yhtään kun mentiin eurojärjestelmään ja euroopan keskuspankki tekee työt ja antaa rahamarkkinoitten määräykset.
Vierailija kirjoitti:
Ylellä suojatyöpaikkoja, joista vapaasti levitetään misogyniää. Kauanko vielä...?
Mites noi yliopistot, joissa graduja hylätään sen perusteella, että niissä kritisoidaan vääriä ideologioita? Ollaanko me jo osa Venäjää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylellä suojatyöpaikkoja, joista vapaasti levitetään misogyniää. Kauanko vielä...?
Mites noi yliopistot, joissa graduja hylätään sen perusteella, että niissä kritisoidaan vääriä ideologioita? Ollaanko me jo osa Venäjää?
Ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Täällä annetaan aina ratkaisuksi sotenpäälliköiden palkat tai että kansanedustajia pitäisi vähentää. Nämä ovat kuitenkin pieniä summia verrattuna kokonaiskakkuun- yleensä rakennukset ja tilat vievät paljon rahaa. Tiivistämällä ja tehostamalla toimintoja tulee säästöjä juuri sieltä missä resurssit ovat kulurakenteeseen nähden pienet.-
Rakennukset ja tilat verovaroin on muuten hyvä pointti. Etätyö olisi mahdollista jo todella monessa tehtävässä valtiollakin, mutta siellä ei olla alkuunkaan omaksuttu etätyöskentelyä samalla tasolla kuin yksityisellä. Olisi ekologistakin, kun ei tarvisi virkamiesten ajella keskustoissa sijaitseville toimistoilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan noin niinkuin alkajaisiksi voisivat luopua niistä 7vko vuosilomista ja ottaa käyttöön saman 5vko/vuosi, mikä yksityiselläkin puolella on.
Ole huoleti, kyllä ne lomat katoaa, kun ulkoistetaan vähitellen kaikki. Tässä juuri ulkoistamisprosessia aloitellaan ja voin sanoa, että entisestään pienet palkat tippuu vielä lisää ja lomatkin leikkaantuu. Minä olen työtön 1.2.25 alkaen, kun tämä prosessi on päätöksessä. Ai niin, mutta sitähän te kateelliset haluatte, kaikkien kurjistamista entisestään.
Eli luovutte mieluummin koko työpaikasta (joka siirtyy yksityiselle firmalle, jossa lomat 5vko/v) kuin kahdesta lomaviikosta vuodessa (7 viikosta 5 viikkoon)?
Se palkka-asiantuntija on useimmiten palkanlaskija. Pitää vaan olla hieno nimi kaikille. Kaikista hienoin kuulemani nimi palkanlaskijalle suomalaisessa työpaikassa on payroll analyst. Siivoojatkaan ei oo enää siivoojia, vaan ne on palveluvastaavia.