Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin puututaan valtion suojatyöpaikkoihin ja säästetään niistä?

Vierailija
14.04.2024 |

Kuinka paljon onkaan siellä lomailjoilta, jotka käyttä työpäivän omiin asioihin ja nukkumiseen?

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehohoitovuorokausi Suomessa 3500€ Saksassa 1250€. Milloin tutkitaan mihin rahat katoaa?

Suomessa kuntien velkamäärä on kolminkertaistunut vuosituhannen vaihteessa ollen nyt 42,4 mrd euroa. Silti kunnalliset terveyden hoitopalvelut ovat heikentyneet radikaalisti vuosituhannen alusta. Minne rahat ovat menneet?

Kuntien palkkalistoilla on tosi paljon johtajia,asiantuntijiota ja tutkijoita. Soteuudistus toi yhden johtoportaan lisää.

Vierailija
22/75 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen valtion virastossa töissä ja ainakin omassa työpaikassani on kova työtahti pienellä palkalla. Sairaanhoitajillakin on paljon paremmat palkat kuin valtion virkamiehillä. En ymmärrä mistä tämä käsitys tulee että valtiolla vaan lekoteltaisiin suojatyöpaikassa ja nostettaisiin isoa palkkaa. Ehkä johtoportaassa voi olla näin mutta alemman tason tavalliset virkamiehet raatavat pienellä palkalla. 

Tämän minäkin haluaisin tietään. Kovasti on puhetta mutta ei mitään näyttöä asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen valtion virastossa töissä ja ainakin omassa työpaikassani on kova työtahti pienellä palkalla. Sairaanhoitajillakin on paljon paremmat palkat kuin valtion virkamiehillä. En ymmärrä mistä tämä käsitys tulee että valtiolla vaan lekoteltaisiin suojatyöpaikassa ja nostettaisiin isoa palkkaa. Ehkä johtoportaassa voi olla näin mutta alemman tason tavalliset virkamiehet raatavat pienellä palkalla. 

Höpö höpö, olen minäkin valtiolla töissä ja hyvä palkka ja paljon luppoaikaa. Älä viitsi valehdella tai sitten olet joku sihteeri, joka käyttää kopiokonetta jossain nurkassa hiki hatussa. Toki voi olla yksittäisiä työntekijöitä, joilla on paljon tehtäviä ja hamuavat itselleen kaiken. Mutta sitten on paljon niitä, joita kukaan ei enää edes muista, että ovat siellä töissäkään.

Vierailija
24/75 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehohoitovuorokausi Suomessa 3500€ Saksassa 1250€. Milloin tutkitaan mihin rahat katoaa?

Suomessa kuntien velkamäärä on kolminkertaistunut vuosituhannen vaihteessa ollen nyt 42,4 mrd euroa. Silti kunnalliset terveyden hoitopalvelut ovat heikentyneet radikaalisti vuosituhannen alusta. Minne rahat ovat menneet?

Kuntien palkkalistoilla on tosi paljon johtajia,asiantuntijiota ja tutkijoita. Soteuudistus toi yhden johtoportaan lisää.

Ja kuntien sotejohtajat katosivat. Se taitaa usein unohtua millainen organisaatio jokaisella kunnalla oli sotensa hoitamiseksi.

Vierailija
25/75 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkki saksalaisiin kustannuksiin?

https://link.springer.com/article/10.1007/s00101-008-1353-7

https://www.aerzteblatt.de/archiv/43690/Krankenhaus-Management-Kompeten…

Bitte schön!

Vierailija
26/75 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina voi teeskennellä muka kiireistä ja valitella kuinka paljon on töitä. Todellisuus on sitten ihan muuta. :(

Vierailija
27/75 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää nousta barrikadeille. Ei palstakirjoittelu ja vetoomukset auta. 

Vierailija
28/75 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja aina voi teeskennellä muka kiireistä ja valitella kuinka paljon on töitä. Todellisuus on sitten ihan muuta. :(

Kyllä niitä töitä voi olla kahden-kolmen edestä yhdelle ihmiselle. 

Vierailija
29/75 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä koska suomessa sairaanhoitajat väittävät että Saksassa sairaanhoitajat tienaa paremmin.

Ei tuossa 3500:ssa ole isoa sairaanhoitajan palkkaa vaan sen vuokratun LÄÄKÄRIN

Vierailija
30/75 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolustusvoimien esikunnissa on aivan älyttömiä suojatyöpaikkoja. Ei mitään tekemistä vuosikymmeniin - hyvä palkka, matala koulutus. Ainoastaan nuorena pitää muutama vuosi olla kouluttajana tai kenttähommissa, sitten voi downshiftata vuosikymmeniä jossain siviilivirassa paperihommissa omassa huoneessa pasianssia pelaten. 

Vierailija
31/75 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tarhatädinkin on oltava akateeminen 🤦🏻

Vierailija
32/75 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä koska suomessa sairaanhoitajat väittävät että Saksassa sairaanhoitajat tienaa paremmin.

Ei tuossa 3500:ssa ole isoa sairaanhoitajan palkkaa vaan sen vuokratun LÄÄKÄRIN

Ei se ole se lääkärikään. Ei se ole kenenkään palkka.

Tuolla häärää ilmiselvästi jossain välissä hyväveli!

Vierailija
33/75 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkki saksalaisiin kustannuksiin?

https://link.springer.com/article/10.1007/s00101-008-1353-7

https://www.aerzteblatt.de/archiv/43690/Krankenhaus-Management-Kompeten…

Bitte schön!

Danke! Mielenkiintoinen artikkeli mutta kaipaisin sekä kotimaisen että saksalaisen tehohoidon kustannusrakenteen tai lähinnä laskennallisten nimikkeiden eriyttämistä. Lyhyesti mitä kustannuksia kummassakin maassa on laskettu hintaan. Toki oli mielenkiintoista huomata ettei kuolleisuus ollut kasvanut vaikka tehostamista oli tehty.

Vierailija
34/75 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä mäkin olen miettinyt! Hirveästi haetaan säästökohteita työntekijöiden ostovoimaa tuhoten (mikä tuntuu lopulta vaan negatiivisesti valtion kassassa.. esim. alv:n nostopaineet häviäisi, jos ihmiset pystyisi ostamaan enemmän), mutta yhtään ei katsota sisäänpäin valtion ja kuntien omaan toimintaan ja tehosteta siellä. 

Ihan noin niinkuin alkajaisiksi voisivat luopua niistä 7vko vuosilomista ja ottaa käyttöön saman 5vko/vuosi, mikä yksityiselläkin puolella on. 

Vierailija
35/75 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 20 kuntaa riittäisi.                                                                            oHo

Vierailija
36/75 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän minäkin haluaisin tietään. Kovasti on puhetta mutta ei mitään näyttöä asiasta.

Ehkä tässä nyt ei puhuta sairaanhoitajista, vaan kaiken maailman tasa-arvo-asiantuntijoista ja muista huuhaapuuhaa-virkailijoista, joiden kohdalla kukaan ei huomaisi mitään, vaikka ko. henkilö jättäisi tulematta töihin. 

Vierailija
37/75 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä töitä voi olla kahden-kolmen edestä yhdelle ihmiselle. 

Höpö höpö- ei ole. 1/3 ihmisen työpanos. Voi olla että tekee päivän tiiviisti työtä ja sitten on loppuviikko luppoaikaa. Toki on paljon kokouksia ja turjaa jaarittelua ja itsensä pönkittämistä. Mutta niistäkin voisi luopua eikä kukaan huomaisi mitään.

Vierailija
38/75 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä mäkin olen miettinyt! Hirveästi haetaan säästökohteita työntekijöiden ostovoimaa tuhoten (mikä tuntuu lopulta vaan negatiivisesti valtion kassassa.. esim. alv:n nostopaineet häviäisi, jos ihmiset pystyisi ostamaan enemmän), mutta yhtään ei katsota sisäänpäin valtion ja kuntien omaan toimintaan ja tehosteta siellä. 

Ihan noin niinkuin alkajaisiksi voisivat luopua niistä 7vko vuosilomista ja ottaa käyttöön saman 5vko/vuosi, mikä yksityiselläkin puolella on. 

Näinpä.

Vierailija
39/75 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, olen minäkin valtiolla töissä ja hyvä palkka ja paljon luppoaikaa. Älä viitsi valehdella tai sitten olet joku sihteeri, joka käyttää kopiokonetta jossain nurkassa hiki hatussa. Toki voi olla yksittäisiä työntekijöitä, joilla on paljon tehtäviä ja hamuavat itselleen kaiken. Mutta sitten on paljon niitä, joita kukaan ei enää edes muista, että ovat siellä töissäkään.

Minä olin joskus yliopistolla töissä (valtion hommaa sekin), ja tein ehkä yhden päivän viikossa oikeasti töitä (olin muka täyspäiväinen työntekijä) ja silti tuli kauheasti kehuja kuinka nopeasti ja tehokkaasti sain asioita tehtyä. Erittäin verkkainen tahti oli siis muilla. 

Vierailija
40/75 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän voidaan mennä jos palkkatasoa kompensoidaan koska aikoinaan neuvotteluissa joustettiin palkan osalta juurikin loma-ajan vuoksi. Jos taas kyse on kateudesta niin mikään ei estä menemään samoilla ehdoilla töihin samalle sektorille. Eli toki voidaan sopia toisin kuten tesseissä on tähänkin asti sovittu. Kaikessa on kuitenkin kyse sovituista asioista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme