Toisen naisen tunteet kun salasuhdekumppani menehtyy
Päästäisittekö toisen naisen miehen hautajaisiin?
Kommentit (787)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää tämä petettyjen vaimojen katkeruus, kun tosiasiassa varmaan 90 prosenttia näistä tilanteista alkaa niin, että se varattu mies kinuaa muilta naisilta. Kohdistakaa vihanne siihen mieheen tai keskustelkaa kotona. Ei ole niiden muiden naisten syy millään tapaa, että jonkun parisuhde on retuperällä.
Se on varmasti useimmille täysin selvää , että mies on tuossa tilanteessa se suurin syyllinen, mutta ei toinen nainenkaan ( tai mies) kyllä minkäänlaista kunnioitusta ainakaan minussa herätä. En haluaisi sellaista ystäväksikään , ei sellaiseen voi luottaa. Itsekeskeinen ja empatiakyvytön ihminen.
Typerää ja lapsellista yleistämistä ja mustavalkoisuutta. Se, että mulla on seksisuhde varatun miehen kanssa ei tee musta muussa elämässä epäluote
Silloin olisi syytä hakea apua.
Vierailija kirjoitti:
Vai pitäis jostain tuntemattomista vaimoista ja sen lapsista välittää. Ihan niinkun ne välittäis musta. Hoh hoijaa. Oon kenen kanssa haluan. En kylläkään oo syvemmin kiinnostunut pettävistä miehistä eli en halua mitään oikeaa suhdetta sellasen kanssa ja suosittelen ettei nää vaimotkaan haluais. Mutta tyhmiä naisia riittää.
Tässä juuri erittäin hyvä esimerkki empatiakyvyttömästä ihmisestä, jokaista en haluaisi edes ystäväkseni. Tämä kommentoija varmasti kulkee kadulla ohi, jos näkee tajuttoman ihmisen. " En piittaa tuntemattomasta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi naisia! En ole koskaan voinut ymmärtää, että joku suostuu kakkosnaiseksi, ei millään pahalla. Ajattelen myös miestä, joka tähän ryhtyy, hän ajautuu aina uusiin suhteisiin. Juicen sanoin Miten joku voi elää kaksoiselämää, kun en saa eletyksi tätä yhtäkään!
Kaksoiselämä voi olla muutakin. Esittää perheelle menevänsä töihin ja hilluu päivät jossain, valehtelee työpaikkansa, historiansa, koulutuksensa, mitä vaan.
Miten tämä liittyy nyt ketjun aiheeseen?
Liittyy varmaan siihen kaksoiselämäkommenttiin. Keskustelussa on oikeassakin elämässä luonnollista että aina ei puhuta tiukasti jostain vaan muustakin mitä joku sanoo tai jotenkin sivuaa aihetta. Joku sanoo jotain, toiselle tulee siitä jotain mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Onpa paljon jäykkää ja mustavalkoista, jopa ihanteellista ajattelua. Voi käydä niinkin että joskus se elämä yllättää.
Harvemmin sinunkaltaisesi kommentoija jostain syystä tarkoittaa kiistan molempia osapuolia. Harvemminpa se salaosapuoli valaistuu. Lähimmäs pääsi tuo, joka totesi olevansa voimaton lopettamaan traumasidostaan salattuun armaaseen. Eli että kyse ei ole rakkaudesta.
Näitä tarinoita on kuultu naurettavuuteen asti, jossa vaimo on tyhmä ahne rotta, ja minä vain pelastin hyvän miehen kuleksimasta. Juujuu. Ei yhtään jäykkää ja mustavalkoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tosiaan yleinen harhaluulo, että kaikki salasuhteet ovat vain pelkkää seksiä. Yleensä ne kaikkein satuttavimmat salasuhteet ovat juuri paljon muutakin. Jaetaan asioita asioita vieraalle, koska niitä ei voi omalle kumppanille jostain syystä jakaa.
Suurin syy pettämiselle on puuttuva tunneyhteys. Aika harva loppupeleissä pettää vain jännityksen ja villin seksin takia.
Niin. Pettäjähän se tunneyhteyden rikkoo.
Kyllä se tunneyhteys on yleensä ollut rikki jo ajat sitten. Puolisolle ei puhuta mitään, ei huomata, ei kosketeta, saati rakastella.
Niin, ei mikään ihme että se parisuhteessa torjuttu ja hylätty o
Nin että sanotaanko taas vaikka vaimo ei puhu, ei kosketa, ei anna koskettaa, ei kuuntele, ei rakastele, ei mitään, vaikka mies yrittää. Niin mies on narsisti joka odottaa kumppaninsa olevan ajatustenlukija? Ja tätä vuosia. Välillä viikkojen mykkäkoulua ettei nainen sano sanaakaan eikä vastaa mikä on vialla. Kyläilijöitä kun tulee tai joku soittaa on niin iloinen ja puhelias ja puhumattomuus alkaa heti kun vieraat lähtevät tai puhelu päättyy. Niin IHAN OIKEASTI se mies on hirviö? Minä tiedän mistä puhun, ei ole kyse siitä että yrittää huijata ketään salasuhteeseen. Ei edes ole sitä salasuhdetta mutta en ihmettelisi vaikka jossain vaiheessa olisikin.
Niin, kyllä naisissakin on narsisteja. Mutta on myös ylenmäärin näitä, jotka kokevat, että ainoa tapa hoitaa pettymyksiä on kieltäytyä kaikesta, ja pettymystä aiheuttaa kaikki se, mikä on ihannepuolisosta eroavaa. On jäänyt murrosikä päälle. Kuten on miehissäkin.
Ja yhtä paljon on näitä, jotka sanovat kokeilleensa kaikki konstit ja tehneensä kaikkensa. No harvemmin ovat, puhuttiin sitten laihtumisesta tai parisuhteista. On kokeiltu paria juttua ja niitäkin puolivillaisesti, ja sitten luovutetaan ja yritetään uudelleen sitä samaa, mikä ei viimeksikään toiminut, mutta ehkä 10 prosenttia pontevammin. Ja sitten kaikki passiivis-aggressiivisuus soppaan mausteeksi molemmin puolin.
Lapsena mukavinta oli mennä kylään kaverin luo, kun siellä molemmat vanhemmat olivat niin ihania ja rakastettavia. Istuttiin pyöreän pöydän ympärillä haitarilampun lämmössä, syötiin Oltermannia ikuisen edamin sijaan kun he olivat parempaa väkeä. Harvoin koki muualla sellaista miellyttävää laumatunnetta. Todellisuudessa he elivät perhehelvetissä, ja olivat äärimmäisen huojentuneita ja kiitollisia kun joutuivat hetkeksi katkaisemaan sen ja elämään kuin kaikki olisi hyvin. Heillä oli jostain kumman syystä joka viikonloppu vieraita, ja lasta ei voinut päästää teininäkään viikonloppuisin minnekään kun lauantai siivottiin ja sunnuntaina tuli vieraat. Oikeasti tytärtä taidettiin pitää henkivartijana, ettei riita pahene niin että tulee vielä äidille pataan. En väitä, että sinun tarinasi mies olisi väkivaltainen, päin vastoin hän saattaa olla liian alistettu ja rouva halveksii siksi. Mutta miksi silloin lähtisi salasuhdetta virittelemään, sanoo ennemmin suoraan niinkuin täällä joku joskus vinkkasi, että helmikuun viides minä muuten harrastan seksiä, ja sinä mietit oletko osapuolena. Sitten olisi jotain toivoa kääntää valtasuhde tasapainoisemmaksi. Muuten odottavan aika on todella pitkä, jos pitää puhallella sormiinsa odotellessaan mahdollisten lasten kasvavan.
766 hyvä kirjoitus. Ainoa mikä pisti silmään oli loppuosa, eihän se seksi ole se (ainoa) juttu mikä mättää. Vaan nimenomaan se tunneyhteys ja kaikki mikä siihen liittyy. Oma äitini oli kuvaamasi kaltainen nainen ja hänelle ei kyllä kukaan sanonut vastaan tai saattoi olla viimeiset sanat. Isäni oli silti -tietääkseni- aina uskollinen. Aikuisena ennen kuolemaansa kun kaikesta juteltiin sanoi ettei lähtenyt kun pelkäsi meidän (lasten) puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai pitäis jostain tuntemattomista vaimoista ja sen lapsista välittää. Ihan niinkun ne välittäis musta. Hoh hoijaa. Oon kenen kanssa haluan. En kylläkään oo syvemmin kiinnostunut pettävistä miehistä eli en halua mitään oikeaa suhdetta sellasen kanssa ja suosittelen ettei nää vaimotkaan haluais. Mutta tyhmiä naisia riittää.
Tässä juuri erittäin hyvä esimerkki empatiakyvyttömästä ihmisestä, jokaista en haluaisi edes ystäväkseni. Tämä kommentoija varmasti kulkee kadulla ohi, jos näkee tajuttoman ihmisen. " En piittaa tuntemattomasta".
Mieti nyt itsekin. Jos mies on pettäjä, mitä hyödyttää, että yksi nainen kieltäytyy salasuhteestä hänen kanssaan? Mies kyllä löytää jonkun muunkin. Ei ulkopuoliset voi mitenkään kantaa vastuuta vaimosta ja lapsista.
Sinä varmaan olet niin empaattinen, että olet lähettänyt rahaa Gazaan ja käyt vapaaehtoistöissä? Vai koskevatko empatiasi rajat vain omaa välitöntä viiteryhmääsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti nyt itsekin. Jos mies on pettäjä, mitä hyödyttää, että yksi nainen kieltäytyy salasuhteestä hänen kanssaan? Mies kyllä löytää jonkun muunkin. Ei ulkopuoliset voi mitenkään kantaa vastuuta vaimosta ja lapsista.
Sinä varmaan
Palkkamurhaajan perustelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä varmaan
Jos jokainen kieltäytyisi salasuhteista, eipä niitä sitten olisi. Varsinaista vastuuta ei vaimosta ja lapsista pidä kantaa , mutta omista teoistaan kyllä . Aina pitää yrittää tehdä itse oikein, vaikka muut tekisivät väärin. Itseasiassa minulla on kyllä avustus kohteita ulkomaillekin ja useampi kotimaassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää tämä petettyjen vaimojen katkeruus, kun tosiasiassa varmaan 90 prosenttia näistä tilanteista alkaa niin, että se varattu mies kinuaa muilta naisilta. Kohdistakaa vihanne siihen mieheen tai keskustelkaa kotona. Ei ole niiden muiden naisten syy millään tapaa, että jonkun parisuhde on retuperällä.
Se on varmasti useimmille täysin selvää , että mies on tuossa tilanteessa se suurin syyllinen, mutta ei toinen nainenkaan ( tai mies) kyllä minkäänlaista kunnioitusta ainakaan minussa herätä. En haluaisi sellaista ystäväksikään , ei sellaiseen voi luottaa. Itsekeskeinen ja empatiakyvytön ihminen.
Typerää ja lapsellista yleistämistä ja mustavalkoisuutta. Se, että mulla on seksisuhde varatun miehen kanssa ei tee musta muussa elämässä epäluote
Missä kirjoitin, että tunnen empatiaa vain läheisiäni kohtaan?
Mä tiedän itse minkälainen olen, et sä.
Syyllistäminen nyt ei vaan pure. Nämä naiset, jotka vaativat muilta, tuntemattomilta naisilta, etteivät nämä olisi heidän miehensä kanssa, eivät ole itse moraalisia. Jos olisivat, eroaisivat pettäjästä eivätkä ainakaan rasittaisi ulkopuolisia vastuuttamalla näitä omasta surkeasta suhteestaan.
Vierailija kirjoitti:
Syyllistäminen nyt ei vaan pure. Nämä naiset, jotka vaativat muilta, tuntemattomilta naisilta, etteivät nämä olisi heidän miehensä kanssa, eivät ole itse moraalisia. Jos olisivat, eroaisivat pettäjästä eivätkä ainakaan rasittaisi ulkopuolisia vastuuttamalla näitä omasta surkeasta suhteestaan.
OCD-moraalia. Hyi en voi olla tekemisissä likaisten asioiden kanssa, jääkööt likaiset keskenään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä ystävämiestä vuosia kuunnellessani en ihmettelisi vaikka hairahtuisi jossain vaiheessa salasuhteeseen jos kivaan naiseen törmää. Sanoo että yhtä hyvin voisi olla poikamies-paitsi silloin ei joutuisi kuulemaan nälvimistä eikä kestämään mykkäkouluja- ja usein miettii että ajaa kallioon työmatkalla. On yrittänyt puhua vaimollensa kuinka tärkeää on puhua parisuhteessa ja kuinka kaipaisi kosketusta ja läheisyyttä, mutta ei. Lapsia heilläkin, siksi on vielä jaksanut.
Etsi nyt kaverilla apua hyvä mies 😳 Noin kova seksiaddiktio, että meinaa ottaa itsensä hengiltä ilman reikää! Lääkäri kirjoittaa jarrua!
Sinullahan se seksiaddiktio kun et muuta ymmärtänyt on. Hän kaipaa nimenomaan yhteyttä, puhumista, kosketusta (eri asia kuin seksi), läheisyyttä (eri asia kuin seksi) toki kosketu
Mahtaako vaimokin tietää tämän? Sen verran usein näkee täällä kommenttia, että ei kestä miestä lähimaillakaan, koska minkäänlainen läheisyys on miehestä seksuaalinen lupaus. Mistä sinä tiedät, onko kaverillasi samaa vikaa? Vai kaverin puolestako kyselet?
Ylipäätään nämä viattomien valitukset olisi helpompi ottaa todesta, jos niissä yritettäisiin edes pohtia omiakin vikoja eikä vain listata sen toisen hirviömäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi mennä hautajaisiin. Sen sijaan menisin suremaan häntä syvälle metsään, jossa meidän liekki kerran syttyi. Uskoisin hänen sielunsa olevan siellä.
Tämä. Ja tätä ei se mustasukkainen vaimo voisi minulta estää. Olin miehen elämässä jo kauan ennen vaimoa ja oli minusta kiinni ettemme koskaan menneet naimisiin.
Tämä on kyllä pikkumaisuuden huippu. Sulle ei kelvannut, joten jäit roikkumaan kuitenkin, ja kun lisukkeeksi otettu vaimo nieleskelee ahdistusta mahdollisesti jopa ymmärtämättä, miksi hänellä on sekundaolo, niin sinä et saa tyydytystäsi edes siitä, että olet päässyt pilaamaan hänen elämänsä. Vaan sinun täytyy vielä syyttää häntä siitä, että hän reagoi elämänsä mennessä pilalle? Rottahan sinä olet. Jos vihaatkin äitiäsi noin paljon, niin voisitko muistaa, ettei tämä nainen ole sinun äitisi?
774 tossahan oli ettei ole seksistä pelkästään kyse. Mun läheisellä suht sama tilanne, osaa miettiä itseään ja omaa toimintaansa myös parisuhteessa. Tiedän sen. Noita naisia nyt on ilman että mies ois paska vaikkei tunnu kaikille sopivan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi mennä hautajaisiin. Sen sijaan menisin suremaan häntä syvälle metsään, jossa meidän liekki kerran syttyi. Uskoisin hänen sielunsa olevan siellä.
Tämä. Ja tätä ei se mustasukkainen vaimo voisi minulta estää. Olin miehen elämässä jo kauan ennen vaimoa ja oli minusta kiinni ettemme koskaan menneet naimisiin.
Tämä on kyllä pikkumaisuuden huippu. Sulle ei kelvannut, joten jäit roikkumaan kuitenkin, ja kun lisukkeeksi otettu vaimo nieleskelee ahdistusta mahdollisesti jopa ymmärtämättä, miksi hänellä on sekundaolo, niin sinä et saa tyydytystäsi edes siitä, että olet päässyt pilaamaan hänen elämänsä. Vaan sinun täytyy vielä syyttää häntä siitä, että hän reagoi elämänsä mennessä pilalle? Rottahan sinä olet. Jos vihaatkin äitiäsi noin paljon, niin voisitko muistaa, ettei
Eihän tuossa puhuttu mitään äidin vihaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä pikkumaisuuden huippu. Sulle ei kelvannut, joten jäit roikkumaan kuitenkin, ja kun lisukkeeksi otettu vaimo nieleskelee ahdistusta mahdollisesti jopa ymmärtämättä, miksi hänellä on sekundaolo, niin sinä et saa tyydytystäsi edes siitä, että olet päässyt pilaamaan hänen elämänsä. Vaan sinun täytyy vielä syyttää häntä siitä, että hän reagoi elämänsä mennessä pilalle? Rottahan sinä olet. Jos vihaatkin äitiäsi noin paljon, niin voisitko muistaa, ettei
Mikä ihmeen äitiviha? täällä osataan tehdä kummallisia analyyseja ihmisistä joita ei tunneta yhtään. Tiedetään paremmin kuin ne jotka asioista kertovat.
Rotta on sosiaalinen, älykäs, rakastava eläin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on suhde varatun miehen kanssa ja olen toivottoman ihastunut mieheen. Miehelle olen vain seksiä varten. Jos mies nyt kuolisi, niin en todellakaan menisi hautajaisiin. Surisin ja itkisin yksin. Kävisin haudalla jossakin vaiheessa.
Tää on varmaan hyvin tyypillinen tarina. Tuskin kukaan nainen jonkun seksin takia miehessä roikkuu. Nainen on rakastunut ja edes hetki miehen kanssa on parempi kuin ei mitään. Parempi jakaa mies kuin jäädä ilman.
Miehillä on toisin. He haluavat vain vaihtelua seksielämäänsä ja "tylsään arkeen".
Joku rakkaustutkija on joskus sanonut, että rakastumisen tunne kestää n. 2 vuotta, sitten se muuttuu kotoisaksi syvemmäksi läheisyydeksi. Mutta jos rakastuneista toinen osapuoli kuolee, katoaa tai on muuten saavuttamaton, voi rakkaus kestää ikuisesti.
Kukaan ei vain tiedä, kuka se rakkaustutkija oli, joka noin sanoi.
Omaa empaattisuutta on vaikea arvioida. Ja kyllä empatiakyvyssä on puutteita , jos sitä kykenee tuntemaan vain läheisiä kohtaan. Se punnitaan tosipaikan tullen.