Seuraavaksiko taas palkansaajien lompakolle? IL:n tietojen mukaan ylimpien tuloluokkien palkansaajille olisi tulossa veronkiristyksiä
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/306a066f-060c-456c-931f-a9380f674…
Ilmeisesti taas mennään palkansaajien lompakolle. Täytyypä harkita uudestaan puoluetta jota äänestää. Mitenköhän nuo tuloluokat on jaettu kun kuitenkin ylimmässä desiilissä on jo melko pienillä tuloilla?
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taasko rikkaimmat vinkuu että me ei haluta maksaa mitään yhteiskunnan maksuja. Köyhät saa maksaa kaiken
Köyhät ei maksa mitään, heille maksetaan suuria summia, mutta ei auta, rahat on aina loppu. Työnteko on heille tuntematon käsite.
Haista sinä v.. ttu, juuri tulin töistä. Köyhänä ole muutaman satasen sijoittanut ja kummasti nuo sataset muutamassa vuodessa ovat tuplaantuneet, sellaista se on kapitalistin elämä, raha tulee rahan luo, muutaman satasen sijoituksilla pysyy kyllä köyhänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää, miten voi leikata ihmisiltä, jotka maksavat jo paljon veroja - tuohan näkyy välittömästi arjessa ja hyvinvoinnissa. Esimerkiksi itsellä menee jo nyt kaikki rahat mitä tulee, vaikka on kohtalaisen isot tulot - menoja, harrastuksia ja laskuja on paljon, lisäksi asumiskulut, vakuutukset, sijoitukset, matkat... yhtään ei kyllä jää ylimääräistä antaa lisäverotukseen. Pienituloiset ja keskituloiset sentään saavat yhteiskunnalta paljon, joten heiltä voisi näitä saamisia vähentää. Itse maksan kaiken itse. Ja ei, älkää tulko selittämään että käytän palveluita - maksan itse niistäkin, koska käytän yksityistä terveydenhuoltoa, yksityisiä optikoita, en käytä julkisia, minulla on mökille yksityistie.
Sijoitukset.
Köyhällä ei ole niitä. Niistä on vielä varaa nipistää sinulta.
Sijoitukset ovat ihmisen omaa omaisuutta. Ihan kuten alushousut tai vaikka koti. Oikeastiko sinä ehdotat, että valtio alkaa varastaa ihmisten omaisuutta? Viedäänkö sinulta koti vai talvitakki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taasko rikkaimmat vinkuu että me ei haluta maksaa mitään yhteiskunnan maksuja. Köyhät saa maksaa kaiken
Köyhät ei maksa mitään, heille maksetaan suuria summia, mutta ei auta, rahat on aina loppu. Työnteko on heille tuntematon käsite.
Haista sinä v.. ttu, juuri tulin töistä. Köyhänä ole muutaman satasen sijoittanut ja kummasti nuo sataset muutamassa vuodessa ovat tuplaantuneet, sellaista se on kapitalistin elämä, raha tulee rahan luo, muutaman satasen sijoituksilla pysyy kyllä köyhänä.
No sijoita LISÄÄ....
Mistä ihmeen sijoituksista puhutte. Nyt oli puhe palkkatuloista. Ei minulla ole mitään sijoituksia kun olen valmistunut muutama vuosi sitten?
Vierailija kirjoitti:
Ei vieläkään hallitus saanut julkista sektoria kavennettua vaikka säästöt olisivat miljardiluokkaa varsinkin kuntien osalta.
309 kuntaa ne voisi muuttaa 7 lääniksi yhdessä sote alueiden kanssa yksi johto joka lääniin ja loput veroelätit tuottavaan työhön yksityiselle paikkaamaan työvoimapulaa köäsien helituttelujen sijaan?
Suomen karu tilanne sanotaan suoraan: Emme yksinkertaisesti pysty vastaamaan tähän lupaukseen
Meillä on 309 kuntaa. Tarvitsemmeko me enää 309 kuntaa niiden hyvinvointipalveluiden tuottamiseen, joita me tällä hetkellä tuotamme? Veikkaan, että emme tarvitse, Corin toteaa.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/suomen-karu-tilanne-sanotaan-suoraan-e…
Mitä vähemmän kuntia, sen helpompi niiden johto on korruptoida. Kohta suomi on muutaman rikkaan pankkirisuvun ostama ja kaikki asiat päin p3rcettä.
Vierailija kirjoitti:
Työnteko ei kannata nytkään ainakaan suuret tulot siksi lääkäritkin tekevät puolikasta päivää kun arvostavat vapaa-aikaa verojen jäleken mitättömän rahan sijasta
Se lääkäreiden verojen jälkeen "mitätön" raha olisi meille muille (myös kriittisen tärkeää työtä tekeville) todella hyvä palkka. Jos lääkärit saisivat pitää isomman osan palkastaan, niin pitäisivät sitten enemmän lomia ja jäisivät nuorina eläkkeelle, kun saavuttaisivat taloudellisen riippumattomuuden.
Itseasiassa paras tapa lääkäripulan korjaamiseen olisi varmaan laskea lääkärien palkkoja sille tasolle, että parin päivän viikot ei enää riittäisi hyvään elintasoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnteko ei kannata nytkään ainakaan suuret tulot siksi lääkäritkin tekevät puolikasta päivää kun arvostavat vapaa-aikaa verojen jäleken mitättömän rahan sijasta
Se lääkäreiden verojen jälkeen "mitätön" raha olisi meille muille (myös kriittisen tärkeää työtä tekeville) todella hyvä palkka. Jos lääkärit saisivat pitää isomman osan palkastaan, niin pitäisivät sitten enemmän lomia ja jäisivät nuorina eläkkeelle, kun saavuttaisivat taloudellisen riippumattomuuden.
Itseasiassa paras tapa lääkäripulan korjaamiseen olisi varmaan laskea lääkärien palkkoja sille tasolle, että parin päivän viikot ei enää riittäisi hyvään elintasoon.
Lääkäri voi aina muuttaa muualle. Esim yhdysvalloissa hän voi työllään tulla miljonääriksi. Ideasi vain pahentaisi oleellisesti lääkäripulaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mehän se maksetaankin. Lyöpäs eurot tiskiin, Montako euroa meni viime vuonna veroihin. Minulla meni 48 000 €.
Hieno, lyöppä tiskiin myös kuinka paljon jäi käteen ja marisee sitten.
Suhteettoman vähän verrattuna tuohon maksettuun verojen määrään.
Joka kuitenkin on enemmän kuin tuo 48 000€, miten paljon sinun armosi pitäis vuodessa tienata kun tuo veromääräsi on 10 000€ suurempi kuin minun palkkani jota teen 8h päivässä 5pv viikossa ja koen että elämäni on ihan hyvää, minulla on kaikkea mitä normaaliin elämään tarvitaan ja säästöönkin jää, lisäkulutus olisi tuhlausta ja en usko että sinunkaan käärinliinoihisi taskuja laitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää, miten voi leikata ihmisiltä, jotka maksavat jo paljon veroja - tuohan näkyy välittömästi arjessa ja hyvinvoinnissa. Esimerkiksi itsellä menee jo nyt kaikki rahat mitä tulee, vaikka on kohtalaisen isot tulot - menoja, harrastuksia ja laskuja on paljon, lisäksi asumiskulut, vakuutukset, sijoitukset, matkat... yhtään ei kyllä jää ylimääräistä antaa lisäverotukseen. Pienituloiset ja keskituloiset sentään saavat yhteiskunnalta paljon, joten heiltä voisi näitä saamisia vähentää. Itse maksan kaiken itse. Ja ei, älkää tulko selittämään että käytän palveluita - maksan itse niistäkin, koska käytän yksityistä terveydenhuoltoa, yksityisiä optikoita, en käytä julkisia, minulla on mökille yksityistie.
jep, olet täysin oikeassa. Eikun
mullakin paljon harrastuksia ja sijoituksia, sekä matkoja, joista ei missään nimessä saa leikata.
T: sairauden takia työkyvytön ja toimeentulotuella, kun just tällä diagnoosilla ei pääse sairaslomalle/eläkkeelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sijoita LISÄÄ....
Kouluttamisestani huolimatta lapseni haluavat ruokaa joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri voi aina muuttaa muualle. Esim yhdysvalloissa hän voi työllään tulla miljonääriksi. Ideasi vain pahentaisi oleellise
Toki. Jos näin epäillään käyvän, niin sitten olisi varmaan syytä miettiä jotain sitoumuksia ja soveltuvuustestejä vastineena koulutukseen pääsylle. Kyllä Suomesta löytyisi sellaisiakin ihmisiä jotka haluavat oikeasti auttaa ja parantaa, eikä se rikastuminen niinkään kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeen sijoituksista puhutte. Nyt oli puhe palkkatuloista. Ei minulla ole mitään sijoituksia kun olen valmistunut muutama vuosi sitten?
Mitä sekoilet? "ei minulla ole mitään sijoituksia KUN olen valmistunut MUUTAMA vuosi sitten?" Mitä tekemistä noilla on muka keskenään. Minulla oli sijoituksia JO opiskeluaikana. Ja onhan sinulla ollut jo opiskelujenkin jälkeen aikaa kerryttää sijoituksia muutama vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri voi aina muuttaa muualle. Esim yhdysvalloissa hän voi työllään tulla miljonääriksi. Ideasi vain pahentaisi oleellise
Paitsi Suomen lääkärintutkinnolla ei pääse tekemään jenkeissä lääkärin töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mehän se maksetaankin. Lyöpäs eurot tiskiin, Montako euroa meni viime vuonna veroihin. Minulla meni 48 000 €.
Hieno, lyöppä tiskiin myös kuinka paljon jäi käteen ja marisee sitten.
Suhteettoman vähän verrattuna tuohon maksettuun verojen määrään.
Joka kuitenkin on enemmän kuin tuo 48 000€, miten paljon sinun armosi pitäis vuodessa tienata kun tuo veromääräsi on 10 000€ suurempi kuin minun palkkani jota teen 8h päivässä 5pv viikossa ja koen että elämäni on ihan hyvää, minulla on kaikkea mitä normaaliin
eli osallistut näihin talkoisiin REILUSTI pienemmällä panoksella kuin minä. Turha siis tulla vaatimaan minulta lisäpanostuksia ennen kuin itse olet edes samalla hehtaarilla osallistumisessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne suuret tulot, vaan tuloja pienemmät menot. Tuossa sunkin listassa on monta asiaa, joiden väliltä valita, että mistä säästät. Nykyään ihmisillä on kummallinen käsitys, että tulot nousevat jatkuvasti. Jatkuva kasvu ei vain reaalimaailmassa ole mahdollista. Anna kun arvaan, otit velkaa sijoittaaksesi, kun luulit, että 0-korot kestävät ikuisesti ja sijoituksista tulee tuottoa ikuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylimpien veroluokkien kiristys kuulostaa todella hyvältä idealta. Jokaisen säädyn kuuluu osallistua näihin talkoisiin.
Me osallistumme jo veroissa. Olemme se tuloluokka, jolta viedään eniten ja jotka kärsivät jo nyt eniten. Nytkö halutaan siis viedä entistä enemmän itse tienaamaamme rahaa?
Niin, kenenkään työntekijän asemassa olevan ei koskaan pidä äänestää oikeistoa. Tämä on vähänkään asioista ymmärtäville täysin selvää, oikeisto ajaa 2 prosentin rikkaimman asiaa.
Myös meidän jokaisen duunarin, asemasta riippumatta, työehdot heikkenee. Tätä saa kun äänestää oikeistoa.
Niin no, olisko Petterin kannattanut kysyä joltakin matematiikassa yli vitosen saaneelta ennenkuin meni laukomaan vaalilupauksia veronkevennyksistä. Oli jo silloin selvää, ettei Suomen taloutta saada tasapainoon, jos samaan aikaan lasketaan veroja. Petteri ei vain millään ymmärtänyt asioiden yhteyttä.
Miksi ei olisi tulossa? Tuloluokassa 3100€/kk suomen tuloveroprosentti on 22% kun taas Tanskassa se on 32%. Tuloverotus on varmin tapa kartuttaa valtion veropohjaa vakaan työllisyyden aikana kun taas alv-prosentin nostaminen on hyvin epävarma tapa koska se vaikuttaa kulutuksen määrään. Tanska on lähes velaton ja siellä ihmiset ovat tyytyväisiä veroilla saamiinsa palveluihin. Täällä kynnetään jossain ihmeen mutakuopassa kun ei uskalleta laittaa asioita kerralla kuntoon!!!
"Toki. Jos näin epäillään käyvän, niin sitten olisi varmaan syytä miettiä jotain sitoumuksia ja soveltuvuustestejä vastineena koulutukseen pääsylle. Kyllä Suomesta löytyisi sellaisiakin ihmisiä jotka haluavat oikeasti auttaa ja parantaa, eikä se rikastuminen niinkään kiinnosta."
Sellainen mukava sopimussakko, jos lähtee pois julkiselta sektorilta vaikka ennen kuin 5 tai 10v työura on takana. Puolustusvoimien lentäjillä ainakin aiemmin oli tällainen sopimus...
Pitäis tullakkin verot vois olla 80 prossaa ja vielä jäis paalua.