Seuraavaksiko taas palkansaajien lompakolle? IL:n tietojen mukaan ylimpien tuloluokkien palkansaajille olisi tulossa veronkiristyksiä
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/306a066f-060c-456c-931f-a9380f674…
Ilmeisesti taas mennään palkansaajien lompakolle. Täytyypä harkita uudestaan puoluetta jota äänestää. Mitenköhän nuo tuloluokat on jaettu kun kuitenkin ylimmässä desiilissä on jo melko pienillä tuloilla?
Kommentit (133)
Haha, pettääkö myös kokkareet omat äänestäjänsä persujen lisäksi - tämähän on liian hyvää ollakseen totta (enkä usko ennen kuin näen mustaa valkoisella).
Onneksi teille yhteiskuntaa pyörittäville työjuhdille vieläkin jää tarpeeksi elämiseen, vaikka verottaja viekin ison osan. Toista se on työttömillä ja yksinhuoltajilla.
"eli osallistut näihin talkoisiin REILUSTI pienemmällä panoksella kuin minä. Turha siis tulla vaatimaan minulta lisäpanostuksia ennen kuin itse olet edes samalla hehtaarilla osallistumisessa."
Köyhä jakaa mielellään vähästään, rikas ei edes yltäkylläisyydestään.
Tajuatko, että jos sulta viedään esimerkiksi 5-10%:a ennemmän veroja kuin nyt, sinulle jää edelleen enemmän käteen kuin monen ihmisen BRUTTOtulot on. Anteeksi, mutta toivottavasti saat jonkun pitkän ja kivuliaan sairauden, joka vähitellen kuihdutta sun kropan. Ehkä sitten opit, mitä on empatia.
-eri
Vierailija kirjoitti:
"eli osallistut näihin talkoisiin REILUSTI pienemmällä panoksella kuin minä. Turha siis tulla vaatimaan minulta lisäpanostuksia ennen kuin itse olet edes samalla hehtaarilla osallistumisessa."
Tajuatko, että jos sulta viedään esimerkiksi 5-10%:a ennemmän veroja kuin nyt, sinulle jää edelleen enemmän käteen kuin monen ihmisen BRUTTOtulot on. Anteeksi, mutta toivottavasti saat jonkun pitkän ja kivuliaan sairauden, joka vähitellen kuihdutta sun kropan. Ehkä sitten opit, mitä on empatia.
-eri
No miksi juuri KÖYHÄT aina on vaatimassa progression lisäämistä. Jos he MIELELLÄÄN ovat jakamassa niin sittenhän suhteellinen vero ei ole ongelma. Otetaan heiltäkin tämä liki 40% veroina pois, ja kysytään sitten että voidaanko vielä ottaa 5-10% ekstraa. Jos verotukseni uhkaisi kiristyä 5-10% niin muuttaisin töineni ulkomaille. Jo nyt minulla on tilanne että työnantajani haluaisi minun muuttavan pääkonttorimaahan.
Vierailija kirjoitti:
-eri
Ei kyllä ole kuullostanut, että köyhä jakaisi senttiäkään vähästään mielellään. Sellainen köyhien ulina on käynyt tässä jo vuoden päivät ettei ole tosissakaan. Asumistuestakin huudetaan tälläkin pastalla päivittäin monella eri ketjulla ja sitä kun ei edes poistettu, pikkusen vaan höylättiin pienemmäksi. Ja tajuatteko te, että siihen isompaan tuloon tehdään aivan saatanasti enemmän ja vastuullisempaa duunia kuin siihen tukihimmeliin, minkä saa pekällä munien kaivelulla sohvalla.
"No miksi juuri KÖYHÄT aina on vaatimassa progression lisäämistä. Jos he MIELELLÄÄN ovat jakamassa niin sittenhän suhteellinen vero ei ole ongelma. Otetaan heiltäkin tämä liki 40% veroina pois, ja kysytään sitten että voidaanko vielä ottaa 5-10% ekstraa. Jos verotukseni uhkaisi kiristyä 5-10% niin muuttaisin töineni ulkomaille. Jo nyt minulla on tilanne että työnantajani haluaisi minun muuttavan pääkonttorimaahan."
No pakkaa laukkusi ja lähde, kukaan ei jää kaipaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Ei kyllä ole kuullostanut, että köyhä jakaisi senttiäkään vähästään mielellään. Sellainen köyhien ulina on käynyt tässä jo vuoden päivät ettei ole tosissakaan. Asumistuestakin huudetaan tälläkin pastalla päivittäin m
Ymmärrätkö, ettei köyhiltä voida viedä enempää, kun sitten he eivät saa mitään kulujaan maksetuksi. Ihan mielelläni maksan itse enemmän veroja, ettei kenenkään tarvitsisi joutua talousahdinkoon. No tietenkin on varmaan se tietty wannaberikkaiden luokka, jotka itkevät, kun ei rahat riitä elintasovelkojen maksuun. Kukaan ei ole mitään pakottanut velaksi ostamaan.
Ymmärrätkö, ettei köyhiltä voida viedä enempää, kun sitten he eivät saa mitään kulujaan maksetuksi. Ihan mielelläni maksan itse enemmän veroja, ettei kenenkään tarvitsisi joutua talousahdinkoon. No tietenkin on varmaan se tietty wannaberikkaiden luokka, jotka itkevät, kun ei rahat riitä elintasovelkojen maksuun. Kukaan ei ole mitään pakottanut velaksi ostamaan.
Mitä kuluja? Asumista subventoidaan, sairaskulut menevät Kelaan täysimääräisenä, samoin vakuutukset ja sähkölaskut. Lasten päivähoidosta eivät maksa pennin hyrrää. Mitä kuluja heillä voi olla ruokansa lisäksi?
Vierailija kirjoitti:
"No miksi juuri KÖYHÄT aina on vaatimassa progression lisäämistä. Jos he MIELELLÄÄN ovat jakamassa niin sittenhän suhteellinen vero ei ole ongelma. Otetaan heiltäkin tämä liki 40% veroina pois, ja kysytään sitten että voidaanko vielä ottaa 5-10% ekstraa. Jos verotukseni uhkaisi kiristyä 5-10% niin muuttaisin töineni ulkomaille. Jo nyt minulla on tilanne että työnantajani haluaisi minun muuttavan pääkonttorimaahan."
Köyhät jäisivät kaipaamaan, kun taas yksi nettomaksaja lähtee. Ettekö oikeasti ymmärrä, miten pienen porukan harteilla maan talous lepää? Ei ne rahat sossutukiin puissa kasva.
Vierailija kirjoitti:
Leikataan saatana sairailta ja työttömiltä. Näin, ongelma ratkaistu.
Nykyään tosiaan voisi luulla, että päättäjät ovat yhteistyössä paholaisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi teille yhteiskuntaa pyörittäville työjuhdille vieläkin jää tarpeeksi elämiseen, vaikka verottaja viekin ison osan. Toista se on työttömillä ja yksinhuoltajilla.
Yksinhuoltaja ei ole köyhä-sanan synonyymi. Joillakin yksinhuoltajilla on hyvä tilanne, voi olla peritty asunto tai hyvät tulot ja lapsen toinen vanhempi maksaa ehkä isoja elatusmaksuja lapsesta. Toisesssa ääripäässä olevilla on aivan hyvin erilaista.
Vierailija kirjoitti:
"Toki. Jos näin epäillään käyvän, niin sitten olisi varmaan syytä miettiä jotain sitoumuksia ja soveltuvuustestejä vastineena koulutukseen pääsylle. Kyllä Suomesta löytyisi sellaisiakin ihmisiä jotka haluavat oikeasti auttaa ja parantaa, eikä se rikastuminen niinkään kiinnosta."
Sellainen mukava sopimussakko, jos lähtee pois julkiselta sektorilta vaikka ennen kuin 5 tai 10v työura on takana. Puolustusvoimien lentäjillä ainakin aiemmin oli tällainen sopimus...
Tämä olisi lääkäreille erittäin tärkeä saada aikaiseksi! Kalliita liksoja kiskovat vuokralääkärit tekevät entisestään kalliista sotesta vieläkin kalliimpaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kuluja? Asumista subventoidaan, sairaskulut menevät Kelaan täysimääräisenä, samoin vakuutukset ja sähkölaskut. Lasten päivähoidosta eivät maksa pennin hyrrää. Mitä kuluja heillä voi olla ruokansa lisäksi?
Kuule monet köyhät eivät saa Kelan tukia ollenkaan. Heillä vasta onkin vaikeaa. Väliinputoajat ja veloissa olevat tietävät, mistä puhun.
Toivottavasti monet tekee itsemurhan sitäkin kautta tulot vähenee kun maksajat vähenee ja niiden kautta hallitus oppii ettei eläkeläisiltä tule leikata. Ruuan verotuksen lisäksi myös joukkoliikenteen hintojen nostaminen verotuksen kautta on järjetöntä. Vähentää entisestää joukkoliikenteen käyttäjiä. Vaikka TSL ja muut valittavat sitä ettei ole nykyisinkään riittävästi joukkoliikenteen käyttäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule monet köyhät eivät saa Kelan tukia ollenkaan. Heillä vasta onkin vaikeaa. Väliinputoajat ja veloissa olevat tietävät, mistä puhun.
Kohta varmaan kaivat esiin jostain nelirajaajahalvaantuneen viiden lapsen yksinhuoltajan, joka ihmeen kaupalla ei saa latin latia Kelastakaan ja elättää koko lapsilaumansa ihan pyhällä hengellä ja Herlinien maksamalla kateusverolla.
Vierailija kirjoitti:
-eri
Hän varmasti tekee töitäkin se palkkansa ääneen kuin ne tuntemasi monta ihmistä, joille maksetaan sosiaaliTUKEA vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Köyhillä on progressio kulutuksessa. 600e/kk saavalle köyhälle 100e tuote on 16,66% hänen kuukausituloistaan kun 6000e/kk saavalle 100e on 1,66% joten köyhät maksaa tosiasiassa suhteessa tuloihinsa monta kertaa enemmän kuin hyvätuloiset. Jos olisimme reiluja niin köyhän satasen tuote olisi 6000e/kk tienaavalle 1000e hintainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinhuoltaja ei ole köyhä-sanan synonyymi. Joillakin yksinhuoltajilla on hyvä tilanne, voi olla peritty asunto tai hyvät tulot ja lapsen toinen vanhempi maksaa ehkä isoja elatusmaksuja lapsesta. Toisesssa ääripäässä olevilla on aivan hyvin erilaista.
Ihan kuin tässä ei oltaisi enemmän työjuhtia kuin jokin internetin perseellään itkevä paperinpyörittäjä jolla ei väsy kuin korkeintaan käsi kahvikupin kantamisesta. Sitten sitä vielä palkitaan siitä kolminkertaisella palkalla kun on yhteiskunnan turhin menoerä ja se vielä luulee tekevänsä töitä niin että voi aukoa päätään yksinhuoltajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhillä on progressio kulutuksessa. 600e/kk saavalle köyhälle 100e tuote on 16,66% hänen kuukausituloistaan kun 6000e/kk saavalle 100e on 1,66% joten köyhät maksaa tosiasiassa suhteessa tuloihinsa monta kertaa enemmän kuin hyvätuloiset. Jos olisimme reiluja niin köyhän satasen tuote olisi 6000e/kk tienaavalle 1000e hintainen.
Oletko sitä mieltä, että 40h/viikko töitä tekevä kokopäivätyöntekijä ei saisi tienata enempää kuin tuilla elävät? Että työllä ei voisi päästä parempaan asemaan elämässään tai parempiin tuloihin kuin kotona maleksimalla?