Seuraavaksiko taas palkansaajien lompakolle? IL:n tietojen mukaan ylimpien tuloluokkien palkansaajille olisi tulossa veronkiristyksiä
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/306a066f-060c-456c-931f-a9380f674…
Ilmeisesti taas mennään palkansaajien lompakolle. Täytyypä harkita uudestaan puoluetta jota äänestää. Mitenköhän nuo tuloluokat on jaettu kun kuitenkin ylimmässä desiilissä on jo melko pienillä tuloilla?
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Oi kyllä se jää suomessa ruokakin monella ostamatta jos jotain haluaa. Pienituloisella on niin pienet tulot. Aika järkyttävää röyhkeyttä sinulta olettaa että niin ei olisi.
niin monella tosiaa haluttaa sitä tupakkia ja viinaa enemmän kuin ruokaa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääomatuloihin ei ilmeisesti uskalleta vieläkään koskea
Olisi se aika kohtuutonta, koska se on itse tienattua rahaa. Paljon loogisempaa leikata tukia ja palkkoja, koska ne rahat tulevat joltain muulta.
No kun ei ole itse tienattua rahaa, joku muu on sen tuloksen tehnyt. Sinua ei veroteta kuin voitoista ja niiden eteen et ole tikkua ristiin laittanut.
Kuka muu on lääkärin tuloksen tehnyt kuin lääkäri itse? Tai vaikka juristin?
Vierailija kirjoitti:
Taasko rikkaimmat vinkuu että me ei haluta maksaa mitään yhteiskunnan maksuja. Köyhät saa maksaa kaiken
Köyhät ei maksa mitään, heille maksetaan suuria summia, mutta ei auta, rahat on aina loppu. Työnteko on heille tuntematon käsite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylimpien veroluokkien kiristys kuulostaa todella hyvältä idealta. Jokaisen säädyn kuuluu osallistua näihin talkoisiin.
Kun 2 % suomalaisista maksaa jo nyt 20% välittömistä veroista, niin arvaa kahdesti, miten helposti tänne saadaan niitä ulkomaalaisia korkeakoulutettuja tosiosaajia? Miksi ei voida leikata menoista? Sitähän IMF meiltä vaatii, ei yletöntä verotusta, jonka ansiosta ei kannata tehdä töitä. Miksi tienata 9000 e/kk, kun osa-aikatyössä 6000 e/kk tienaamalla saa lähes saman summan itselleen.
IMF sanoi leikkauksia oikeansuuntaisiksi, mutta totesi että lisäksi tarvitaan veronkorotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Huoh, taas viedään yhteiskuntaa pyörittäviltä työjuhdilta. Eikö nyt jumankauta tämäkään hallitus saa niitä lusmuja ja työttömänä makaavia töitä valikoivia uunoja hommiin. Tuet pois.
Tai sitten työnantaja vankilaan, jos kieltäytyy palkkaamasta työtöntä. Johan rupeaa palkanmaksu kiinnostamaan.
Ap, yli 7000e /kk on iso palkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylimpien veroluokkien kiristys kuulostaa todella hyvältä idealta. Jokaisen säädyn kuuluu osallistua näihin talkoisiin.
Kun 2 % suomalaisista maksaa jo nyt 20% välittömistä veroista, niin arvaa kahdesti, miten helposti tänne saadaan niitä ulkomaalaisia korkeakoulutettuja tosiosaajia? Miksi ei voida leikata menoista? Sitähän IMF meiltä vaatii, ei yletöntä verotusta, jonka ansiosta ei kannata tehdä töitä. Miksi tienata 9000 e/kk, kun osa-aikatyössä 6000 e/kk tienaamalla saa lähes saman summan itselleen.
Kuka tienaa osa-aikatyöstä 6000e/kk?
Vierailija kirjoitti:
Pääomat silti pakenevat nytkin Suomen pörssistä ja kurssilasku jatkuu.
Suomalainen liike elämä alkaa kohta olemaan vain muisto ja kaikki jäljellejäänyrt myydään kiinalaisille polkuhintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tienaa osa-aikatyöstä 6000e/kk?
Lääkärit ainakin.
Jaa että oikein kärsitte. Eiköhän suurituloisena sentään pärjää vielä kärsimättäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen liike elämä alkaa kohta olemaan vain muisto ja kaikki jäljellejäänyrt myydään kiinalaisille polkuhintaan.
Pääomatulon vero on 34%. Se on yli kolmannes jo. Eikö sinusta riitä? Useimmat ovat tuostä pääomastaan maksaneet jo tuloverotkin.
Leikataan saatana sairailta ja työttömiltä. Näin, ongelma ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Tämän hallituksen toimissa ei ole mitään järkeä. Ensin kevennetään verotusta ja nytkö sitä nostetaan takaisin?
Kaksi pashaa hallitusta nyt putkeen ja alamäki on valmis...
Olihan siinä välissä hallitus, joka ymmärsi että yhteiskunta on ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääomatulon vero on 34%. Se on yli kolmannes jo. Eikö sinusta riitä? Useimmat ovat tuostä pääomastaan maksaneet jo tuloverotkin.
Missä kohtaa väitin mitään pääomaverosta? Älä keksi omiasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taasko rikkaimmat vinkuu että me ei haluta maksaa mitään yhteiskunnan maksuja. Köyhät saa maksaa kaiken
Mehän se maksetaankin. Lyöpäs eurot tiskiin, Montako euroa meni viime vuonna veroihin. Minulla meni 48 000 €.
Hieno, lyöppä tiskiin myös kuinka paljon jäi käteen ja marisee sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mehän se maksetaankin. Lyöpäs eurot tiskiin, Montako euroa meni viime vuonna veroihin. Minulla meni 48 000 €.
Miten se liittyy mihinkään. Kysyttiin paljollako osallistui talkoisiin ja hän kertoi oman lukunsa. Kerro sinä omasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suhteettoman vähän verrattuna tuohon maksettuun verojen määrään.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää, miten voi leikata ihmisiltä, jotka maksavat jo paljon veroja - tuohan näkyy välittömästi arjessa ja hyvinvoinnissa. Esimerkiksi itsellä menee jo nyt kaikki rahat mitä tulee, vaikka on kohtalaisen isot tulot - menoja, harrastuksia ja laskuja on paljon, lisäksi asumiskulut, vakuutukset, sijoitukset, matkat... yhtään ei kyllä jää ylimääräistä antaa lisäverotukseen. Pienituloiset ja keskituloiset sentään saavat yhteiskunnalta paljon, joten heiltä voisi näitä saamisia vähentää. Itse maksan kaiken itse. Ja ei, älkää tulko selittämään että käytän palveluita - maksan itse niistäkin, koska käytän yksityistä terveydenhuoltoa, yksityisiä optikoita, en käytä julkisia, minulla on mökille yksityistie.
Sijoitukset.
Köyhällä ei ole niitä. Niistä on vielä varaa nipistää sinulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän Suomessakin ihmisellä olla mahdollista vaurastua työllään. Muutenhan tänne jää vain köyhät ja ma mut.