Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seuraavaksiko taas palkansaajien lompakolle? IL:n tietojen mukaan ylimpien tuloluokkien palkansaajille olisi tulossa veronkiristyksiä

Vierailija
13.04.2024 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/306a066f-060c-456c-931f-a9380f674…

Ilmeisesti taas mennään palkansaajien lompakolle. Täytyypä harkita uudestaan puoluetta jota äänestää. Mitenköhän nuo tuloluokat on jaettu kun kuitenkin ylimmässä desiilissä on jo melko pienillä tuloilla?

Kommentit (133)

Vierailija
121/133 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme itkua taas kerran! Silloin kun valtion talous pitää laittaa kuntoon niin kaikki osallistuvat. Köyhiä on kuritettu jo yltäkyllin, nyt on hyvin toimeentulevien vuoro. Kuten sanottua, niin jo oli aikakin, että rikkaat osallistuvat talkoisiin.

Mutta kun me olemme osallistuneet niihin koo ajan moninkertaisesti köyhiin verrattuna. Emme saa mitään tukia ja maksamme veroja enemmän kuin muissa maissa. Mikä teille perkeleen loisille oikein riittää?

Vai ei tukia! Yksityislääkärillä käynnistä Kelan korvausta nostettiin reilusti. Hyvätuloisten avustamista sekin on, ei köyhällä ole varaa siihen.

Marinin hallitus poisti kaikki KELA korvaukset.

Vierailija
122/133 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylimpien veroluokkien kiristys kuulostaa todella hyvältä idealta. Jokaisen säädyn kuuluu osallistua näihin talkoisiin.

Tämä toteamus on 100%:sta paskapuhetta. Miksi pitää kommentoida tällaisia, jos ei ole ymmärrystä asian todellisesta laidasta.

Ei millään tavalla ole paskapuhetta.Kaikki muutkin saa tuntea suurta epämukavuutta elämässään, jopa lähtemään kodistaan, lapset eroon ystävistään, leikkaamaan ruokakulujaan. On täysin oikein että suurituloisetkin joutuisivat yhtä paljon luopumaan omastaan. En tiedä mitä se on sitten heidän mittakaavassaan, mutta esimerkiksi kiinteistöveroa voisi nostaa amerikan tyyliin yli 500 000e asunnoista, että niitä veroja maksettaisiin oikeasti kymmeniä tuhansia vuosittain. Se olisi jo aika lailla sama epämukavuus kuin yksinhuoltajan 300-600e tuloleikkaukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/133 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin yli 25 vuoden työkokemuksella näistä asioista voin todeta, että 10 vuoden päästä yritetään epätoivoisesti paikkailla tämän hallituksen tuhoja. 

Ja ainakin minä olen saanut tarpeekseni enkä aio jäädä korjailemaan mitään. Tällä maalla on ollu tarjottavana lamaa lähes koko elämäni ja varmasti aina niinä tärkeinä hetkinä kun olisi tarvinnut turvaa, eli lapsuudessa, ammattia valitessa, kouluttautuessa ja töiden hakuun ryhtyessä. Ja sitten kun on saanut vain ei-oota, pitäisikin jäädä paikkailemaan tuhoja, eli ei edelleenkään saamapuolella vaan nyhdetään irti viimeisetkin rippeet. Melkein naurattaa.

Sitähän se on ollut koko elämä 70-80 luvulla syntyneille. Pelkkää säästämistä ja leikkaamista koko elämä. Silti mitään ei jää käteen siitä säästämisestä.

Vierailija
124/133 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion talous saadaan kuntoon kun hankaloitetaan lisääntymistä kaikilta, joilla ei ole toinen aste käyty, on sairaseläkkeellä tai pitkäaikaistyötön. Ei lapsilisää näille, ei ilmaista päivähoitoa, ei mitään lisää yhden aikuisen tukien päälle. Vaihtoehto on jättää lisääntymättä, antaa lapsi adoptioon tai muuttaa loisasukkaaksi toiseen maahan. Tai yksinkertaisesti ryhdistäytyä ja elättää pentueessa itse. Näillä tukielättien jälkeläisillä emme tee mitään, koska tyhmyys ja heikkolahjaisuus periytyy ja huoltosuhde sen kuin heikkenee.

Vierailija
125/133 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan, että tuet ovat jatkossa vastikkeellisia ja edellyttävät maanpuolustusharjoittelua. Työttömät ja muut kupparit ensimmäisenä rintamalle jos ongelmia tulee itänaapurin kanssa. Voivat olla edes joskus hyödyksi.

Vierailija
126/133 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää, miten voi leikata ihmisiltä, jotka maksavat jo paljon veroja - tuohan näkyy välittömästi arjessa ja hyvinvoinnissa. Esimerkiksi itsellä menee jo nyt kaikki rahat mitä tulee, vaikka on kohtalaisen isot tulot - menoja, harrastuksia ja laskuja on paljon, lisäksi asumiskulut, vakuutukset, sijoitukset, matkat... yhtään ei kyllä jää ylimääräistä antaa lisäverotukseen. Pienituloiset ja keskituloiset sentään saavat yhteiskunnalta paljon, joten heiltä voisi näitä saamisia vähentää. Itse maksan kaiken itse. Ja ei, älkää tulko selittämään että käytän palveluita - maksan itse niistäkin, koska käytän yksityistä terveydenhuoltoa, yksityisiä optikoita, en käytä julkisia, minulla on mökille yksityistie. 

No onhan sulla mistä ottaa ja supistaa -paitsi suhteellisuudentajua.

Vierailija
127/133 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkatalkoisiin osallistuvat kaikki tai ei kukaan. On se niin surkeaa kun joutuu maksamaan veroja,  yhyy. Nyt vähän sitä henkistä kasvua ja aikuisuutta, niin elämä näyttää taas hyvältä.

Vierailija
128/133 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus ei palkitse lahjakkuutta ja ahkeruutta, koska vie eniten kaikkein parhailta työntekijöiltä, jotka ansaitsevat eniten. Tämä on sosiaalidemokratiaa, jossa kenelläkään ei ole mahdollisuutta vaurastua työtä tekemällä. Suomessa tulee toimeen kohta vain syntymällä rikkaaseen sukuun ja perimällä omaisuuden. Itse tekemällä ei voi pärjätä. On täysin kohtuutonta ottaa niiltä, joilta otetaan jo eniten. Ymmärrän, että yhteiskunnan varoilla elävät köyhät ja eläkeläiset joutuvat kiristämään vähän menojaan, mutta työtä tekeville kuuluu palkka tehdystä työstä. Nythän Suomessa yli puolet menee jo hyväntekeväisyyteen verojen muodossa. Ihmisillä pitäisi olla oikeus valita, kuinka paljon joutuvat elättämään niitä, jotka eivät tee tarpeeksi.

Kun kävelee nenä pystyssä, siihen sataa sisään...

Vierailija
129/133 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taasko rikkaimmat vinkuu että me ei haluta maksaa mitään yhteiskunnan maksuja. Köyhät saa maksaa kaiken

Mehän se maksetaankin. Lyöpäs eurot tiskiin, Montako euroa meni viime vuonna veroihin. Minulla meni 48 000 €.

No jospa te hyvät ja kiltit rikkaat voisitte maksaa meille huonoille ja tuhmille pienituloisille parempaa palkkaa, niin ei tarvittaisi kolmea sivutyönantajaa? Voisin kerrankin saada sen 2000€/kk puhtaana käteen.

Ai ei vai? Miksi ei?

Vierailija
130/133 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taasko rikkaimmat vinkuu että me ei haluta maksaa mitään yhteiskunnan maksuja. Köyhät saa maksaa kaiken

Mehän se maksetaankin. Lyöpäs eurot tiskiin, Montako euroa meni viime vuonna veroihin. Minulla meni 48 000 €.

No jospa te hyvät ja kiltit rikkaat voisitte maksaa meille huonoille ja tuhmille pienituloisille parempaa palkkaa, niin ei tarvittaisi kolmea sivutyönantajaa? Voisin kerrankin saada sen 2000€/kk puhtaana käteen.

Ai ei vai? Miksi ei?

Koska palkkana ei Suomessa kannata verojen takia maksaa mitään. Nettopalkastasi on jo toinen mokoma mennyt maksuja ja veroja ennenkuin sinä saat sen tilillesi.

Vierailija
131/133 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ei vai? Miksi ei?

Mistä työstä me teille sitä palkkaa maksettaisiin? Minä olen varakas, mutta ammattini on vain pahainen sosiaalityöntekijä. Mihin minä ketään palkkaisin ylipäätään? Kyllä teidän pitää itse se osaamisenne hankkia ja työpaikkanne.

Vierailija
132/133 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä näitä lukiesssa huomaa että on sekin kurjaa kun on rikas, mutta huonosti  toimeentuleva. Voi voi kun ei jää sijoitettavaksikaan juuri mitään.

Vierailija
133/133 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät heikkolahjaiset ovat tämän maan syöpä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä