Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seuraavaksiko taas palkansaajien lompakolle? IL:n tietojen mukaan ylimpien tuloluokkien palkansaajille olisi tulossa veronkiristyksiä

Vierailija
13.04.2024 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/306a066f-060c-456c-931f-a9380f674…

Ilmeisesti taas mennään palkansaajien lompakolle. Täytyypä harkita uudestaan puoluetta jota äänestää. Mitenköhän nuo tuloluokat on jaettu kun kuitenkin ylimmässä desiilissä on jo melko pienillä tuloilla?

Kommentit (133)

Vierailija
101/133 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylimpien veroluokkien kiristys kuulostaa todella hyvältä idealta. Jokaisen säädyn kuuluu osallistua näihin talkoisiin.

Tämä toteamus on 100%:sta paskapuhetta. Miksi pitää kommentoida tällaisia, jos ei ole ymmärrystä asian todellisesta laidasta.

Vierailija
102/133 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei olisi tulossa? Tuloluokassa 3100€/kk suomen tuloveroprosentti on 22% kun taas Tanskassa se on 32%. Tuloverotus on varmin tapa kartuttaa valtion veropohjaa vakaan työllisyyden aikana kun taas alv-prosentin nostaminen on hyvin epävarma tapa koska se vaikuttaa kulutuksen määrään. Tanska on lähes velaton ja siellä ihmiset ovat tyytyväisiä veroilla saamiinsa palveluihin. Täällä kynnetään jossain ihmeen mutakuopassa kun ei uskalleta laittaa asioita kerralla kuntoon!!!

Tässähän nyt onkin tarkoitus verottaa entistä enemmän ylempää keskiluokkaa eli yli 3100e/kk tienaavia. Esim. 6000e tienaavat maksavat jo tuloveroakin Suomessa enemmän kuin Tanskassa, jossa verotus oli ennen maailman korkeinta. Lisäksi Suomessa on vielä muut maksut korkeita (esim. TyEL). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/133 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin yli 25 vuoden työkokemuksella näistä asioista voin todeta, että 10 vuoden päästä yritetään epätoivoisesti paikkailla tämän hallituksen tuhoja. 

Ja ainakin minä olen saanut tarpeekseni enkä aio jäädä korjailemaan mitään. Tällä maalla on ollu tarjottavana lamaa lähes koko elämäni ja varmasti aina niinä tärkeinä hetkinä kun olisi tarvinnut turvaa, eli lapsuudessa, ammattia valitessa, kouluttautuessa ja töiden hakuun ryhtyessä. Ja sitten kun on saanut vain ei-oota, pitäisikin jäädä paikkailemaan tuhoja, eli ei edelleenkään saamapuolella vaan nyhdetään irti viimeisetkin rippeet. Melkein naurattaa.

Vierailija
104/133 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha, pettääkö myös kokkareet omat äänestäjänsä persujen lisäksi - tämähän on liian hyvää ollakseen totta (enkä usko ennen kuin näen mustaa valkoisella).

No, eihän kokoomus ole pettämässä suurpääomaa, jonka edunvalvoja on. 

Jos joku on muuta luullut, niin se on ihan oma vika. Itse olen aina ihmetellyt miksi puolueen kannatus on yli 2 prosennttia? 

Vierailija
105/133 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No miksi juuri KÖYHÄT aina on vaatimassa progression lisäämistä. Jos he MIELELLÄÄN ovat jakamassa niin sittenhän suhteellinen vero ei ole ongelma. Otetaan heiltäkin tämä liki 40% veroina pois, ja kysytään sitten että voidaanko vielä ottaa 5-10% ekstraa. Jos verotukseni uhkaisi kiristyä 5-10% niin muuttaisin töineni ulkomaille. Jo nyt minulla on tilanne että työnantajani haluaisi minun muuttavan pääkonttorimaahan."

No pakkaa laukkusi ja lähde, kukaan ei jää kaipaamaan. 

Köyhät jäisivät kaipaamaan, kun taas yksi nettomaksaja lähtee. Ettekö oikeasti ymmärrä, miten pienen porukan harteilla maan talous lepää? Ei ne rahat sossutukiin puissa kasva. 

Puhu sitten, kun velaton omaisuus mitataan miljoonissa...

Vierailija
106/133 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No miksi juuri KÖYHÄT aina on vaatimassa progression lisäämistä. Jos he MIELELLÄÄN ovat jakamassa niin sittenhän suhteellinen vero ei ole ongelma. Otetaan heiltäkin tämä liki 40% veroina pois, ja kysytään sitten että voidaanko vielä ottaa 5-10% ekstraa. Jos verotukseni uhkaisi kiristyä 5-10% niin muuttaisin töineni ulkomaille. Jo nyt minulla on tilanne että työnantajani haluaisi minun muuttavan pääkonttorimaahan."

No pakkaa laukkusi ja lähde, kukaan ei jää kaipaamaan. 

Köyhät jäisivät kaipaamaan, kun taas yksi nettomaksaja lähtee. Ettekö oikeasti ymmärrä, miten pienen porukan harteilla maan talous lepää? Ei ne rahat sossutukiin puissa kasva. 

Puhu sitten, kun velaton omaisuus mitataan miljoonissa...

Mitataan jo

Vierailija
107/133 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäiskö joku mulle tämän perusajatuksen auki että se on juuri valtio, jonka tulee tarjota lähes kaikki? Että on joku ideaalitilanne elää käytännössä kommunismin alla?

Entä jos reilusti pienemmällä verokannalla ihmiset saisivat itse valita, mihin enemmän käteen jäävää kuukausituloaan käyttävät ja annettaisiin markkinatalouden toimia niin kuin se on suunniteltu. 

Vierailija
108/133 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin yli 25 vuoden työkokemuksella näistä asioista voin todeta, että 10 vuoden päästä yritetään epätoivoisesti paikkailla tämän hallituksen tuhoja. 

Ja ainakin minä olen saanut tarpeekseni enkä aio jäädä korjailemaan mitään. Tällä maalla on ollu tarjottavana lamaa lähes koko elämäni ja varmasti aina niinä tärkeinä hetkinä kun olisi tarvinnut turvaa, eli lapsuudessa, ammattia valitessa, kouluttautuessa ja töiden hakuun ryhtyessä. Ja sitten kun on saanut vain ei-oota, pitäisikin jäädä paikkailemaan tuhoja, eli ei edelleenkään saamapuolella vaan nyhdetään irti viimeisetkin rippeet. Melkein naurattaa.

Täältä kannattaa löhteä heti kun voi. Nyt on aika samanlaiselle muuttoliikkeelle kuin 60-luvulla. Suomi ei enää elätä kansalaisiaan.

Vierailija
109/133 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se niin mene, että kun rikkaalta otetaan pois niin köyhä siinä rikastuu sitten automaattisesti.

Vierailija
110/133 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kaikki varallisuus jaettaisiin tasan, niin 5 vuoden kuluttua samat tollot olisi taas köyhiä.

Vierailija
111/133 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kaikki varallisuus jaettaisiin tasan, niin 5 vuoden kuluttua samat tollot olisi taas köyhiä.

Samaa mieltä.

Vierailija
112/133 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi vain 65 tonttua.

Vierailija
113/133 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme itkua taas kerran! Silloin kun valtion talous pitää laittaa kuntoon niin kaikki osallistuvat. Köyhiä on kuritettu jo yltäkyllin, nyt on hyvin toimeentulevien vuoro. Kuten sanottua, niin jo oli aikakin, että rikkaat osallistuvat talkoisiin.

Vierailija
114/133 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme itkua taas kerran! Silloin kun valtion talous pitää laittaa kuntoon niin kaikki osallistuvat. Köyhiä on kuritettu jo yltäkyllin, nyt on hyvin toimeentulevien vuoro. Kuten sanottua, niin jo oli aikakin, että rikkaat osallistuvat talkoisiin.

Mutta kun me olemme osallistuneet niihin koo ajan moninkertaisesti köyhiin verrattuna. Emme saa mitään tukia ja maksamme veroja enemmän kuin muissa maissa. Mikä teille perkeleen loisille oikein riittää?

Vierailija
115/133 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun me olemme osallistuneet niihin koo ajan moninkertaisesti köyhiin verrattuna. Emme saa mitään tukia ja maksamme veroja enemmän kuin muissa maissa. Mikä teille perkeleen loisille oikein riittää?

Vai ei tukia! Yksityislääkärillä käynnistä Kelan korvausta nostettiin reilusti. Hyvätuloisten avustamista sekin on, ei köyhällä ole varaa siihen.

Vierailija
116/133 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse viitsi tehdä täyttä työviikkoa, eikä tee mieskään. Ei maksa vaivaa. Ennemmin käytän vähemmän rahaa, mutta nautin elämästä ja teen mitä itse haluan. Kuin että painan niska limassa töitä, jotta laiskoilta elämänkalluilta ei leikattaisi.

Vierailija
117/133 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Rikkaat osallistukoot säästötalkoisiin myös. Ehkä hekin vattuuntuvat hallitukseen sillä tyylillä.

Vierailija
118/133 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai ei tukia! Yksityislääkärillä käynnistä Kelan korvausta nostettiin reilusti. Hyvätuloisten avustamista sekin on, ei köyhällä ole varaa siihen.

Niin kun julkisella ei hoitoa saa, pitää ostaa sitä muualta. Mutta mitä tulee väitteeseesi, niin työterveydessähän me käymme. Se ei maksa mitään, koska se on osa palkkaa.

Vierailija
119/133 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikataan saatana sairailta ja työttömiltä. Näin, ongelma ratkaistu.

Nykyään tosiaan voisi luulla, että päättäjät ovat yhteistyössä paholaisen kanssa.

No Raamatussa kyllä suoraan sanotaan että näin asia onkin.

Vierailija
120/133 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on kuritettu koko työurani ajan. Minun työlläni maksamista veroista on elätetty sinua ja kavereitasi yli 30 vuoden ajan. Vaihdettaisko välillä osia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme