Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulle oli järkytys miten hyvää elämä on USA:ssa!!!

Vierailija
12.04.2024 |

Asuttiin Yhdysvalloissa 9 kk miehen työprojektin takia ja se oli minun elämän parasta aikaa.

Elintaso kohosi ja vaikka asuttiin vuokralla rahaa jäi yli joka kuukausi monta tonnia. Asunto oli condo, jossa oli uima-allas ja oma gym, tenniskentät ym. Oltiin aika etelässä, niin ilmasto oli hyvä.

Meillä kävi kotiapulainen yksityisestä firmasta 16 tuntia viikossa. Sain olla lasten kanssa ja he kävi preschoolia kolme päivää viikossa, niin minulle jäi omaakin aikaa, minkä käytin kieliopintoihin.

Terveydenhuolto toimi miehen työn kautta koko perheelle ja heillä on yhteyshenkilö, jonka avulla kaikki lääkäriajat ym järjestyi useimmiten samalle päivälle jos aamulla soitti.

Sain paljon ystäviä ja kaikki olivat tosi kiinnostuneita ulkkariperheestä. Saatiin kutsuja barbequehin ja muualle koko ajan. Ihmiset on ihanan avoimia ja iloisia.

Lähdetään heti takaisin kun vaan mahdollista.

Kommentit (873)

Vierailija
861/873 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Suomessa niin, että toimeentulotuella tai pienellä palkalla elävällä pitää olla samanlainen elintaso kuin vaikka 10000 ansaitsevalla? 

Ja miksi kuvittelet, että heillä olisi samanlainen elintaso?

Mutta eikö täällä koko ajan valiteta miten Amerikassa ihminen joutuu elämään pienituloisena ja tuloerot suuret? Kävi mielessä, että Suomessa kaikilla on sama tulotaso riippumatta siitä onko työssä vai ei. 

Vierailija
862/873 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli USA:n kannattaa lähteä,  jos puolisolla on siellä hyvä työpaikka?

Eihan tanne muuten paasekaan ihan helpolla, hyva tyopaikka on oltava joko itsella tai puolisolla. Jos lopputili tulee niin sitten on lahdettava maasta pois.

Oikeasti näin 2020-luvulla kannattaa vihdoin ottaa käyttöön ne ääkköset näppäinasetuksista. 

Äntää usköttävämmän kuvan kun kirjoittää ämerikän pörvööstä suömäläiselle pälställe.

Meowww!  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/873 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija Millä viisumilla pääsi maahan?

ei kai se Auri sinne muuttanut ole, kunhan käy tekemässä keikkaa.

Aijaa. Esitteli uutta kotiaan siellä miten oli laittanut ja sisustanut. Sinne jäi varmaan ja hyvät on katsojaluvut. Tuolla tahkoo rahaa ei lopu siivottavat törkykohteet. 

No ehkä se sitten on muuttanut, en seuraa kovin tarkasti. Mutta varmaan sen viisumin on joku firma sponssannut. 

Vierailija
864/873 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijaa. Esitteli uutta kotiaan siellä miten oli laittanut ja sisustanut. Sinne jäi varmaan ja hyvät on katsojaluvut. Tuolla tahkoo rahaa ei lopu siivottavat törkykohteet. 

No ehkä se sitten on muuttanut, en seuraa kovin tarkasti. Mutta varmaan sen viisumin on joku firma sponssannut. 

Voittanut arvonnassa green cardin?

Vierailija
865/873 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihan tanne muuten paasekaan ihan helpolla, hyva tyopaikka on oltava joko itsella tai puolisolla. Jos lopputili tulee niin sitten on lahdettava maasta pois.

Oikeasti näin 2020-luvulla kannattaa vihdoin ottaa käyttöön ne ääkköset näppäinasetuksista. 

Äntää usköttävämmän kuvan kun kirjoittää ämerikän pörvööstä suömäläiselle pälställe.

No itselläni oli vähän aikaa tuollainen känny, missä ei ääkkösiä. Olin saanut lahjaksi ulkomailta ja kun oma känny meni rikki tuo toimi varakännynä vähän aikaa. Ihan Suomessa siis kirjoittelin sillä. Oli kyllä ärsyttävää, mutta en malttanut olla kirjoittamatta sillä tännekin palstalle ja tekstarit huoh minkä kuvan joku ei tuttu sai jolle ei ollut selvää, että mulla ääkkösetön känny. Joku otti varmaan brassailuna, vaikka ihan oikeasti siinä ei ollut ääkkösiä. Mut mun puolesta sai ottaa. Hauskaahan se on vaan. Käytin tuota vaan väliaikaisesti. Ihan tuntematon merkki oli. Että se siitä "Joku yrittää esittää "

Muistaakseni joku silloin matki vastaten kirjoitukseeni ilman ääkkösiä. 

Vierailija
866/873 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse oli USA:ssa töissä vain puolisen vuotta, olin komennuksella suomalaisen työnantajan palveluksessa, ja sain palkkani Suomesta. Palkka oli naurettavan pieni, sillä elinkustannukset olivat kalliita. Nimellisesti hinnat saattoivat olla hieman edullisempia kuin Suomessa, mutta käytännössä joka paikassa piti tippiä antaa 20-25 %, joten ravintolat, taksit, parturit yms. menivät siltikin Suomen hintoihin tai jopa yli. 

Enemmän kuin raha-asiat, minua painoi elämänlaadun surkeus. Kaupunki, jossa asuin, oli Helsinkiä isompi, mutta silti siellä ei ollut yhtään sinfoniaorkesteria, oopperaa, tai edes kunnollista kirjastoa. Ravintolatarjonta oli lähinnä pikaruokaa, eikä edes ruokakaupoissa meinannut löytää tuoretta kalaa, leipää tai vihanneksia. Ain

How many Opera houses are there in the United States? There are a total of 152 Opera houses in the United States as of March 15 2024.

Missä ihmeen Podunkissa se lafka oli?

USAssa on paljon oopperaTALOJA, jotka toimivat nykyään esim. elokuvateattereina. Mutta nyt googlettelin, ja tuon silloisen asemapaikkani lähelle, puolta pienempään kaupunkiin on perustettu ooppera vuonna 2012, eli pari vuotta oman keikkani jälkeen. Eli hyvää kehitystä sielläkin. En silti mistään hinnasta haluaisi palata kyseiseen paikkaan, sillä elämänlaatu Suomessa on tosiaan ihan eri tasolla. Ehkäpä tuo ooppera-kaupunki olisi muutenkin miellyttävämpi, kuka tietää. 

Vierailija
867/873 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sano kaupungin nimeä?

Vierailija
868/873 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdysvalloissa eletään uutta aikaa, eikä tarvitse olla bussien varassa, kun lähtee oopperaan. Uber tai Lyft vie ja tuo joustavasti. 

Omalla autolla vielä mukavampi hurauttaa naapurikaupunkiin missä se ooppera on. Kaliforniasta on moni muuttanut Arizonaan tai Nevadaan asumaan, lentävät omalla koneella tyomatkat.

Vierailija
869/873 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sini ja Scrub Daddy sponsoroineet. Katsoin eilen hanen videotaan mutta kimittaa siihen tyyliin etta en jaksanut loppuun asti. Ihmettelin etta kukaan ei ollut huomauttanut hanelle etta "roskat" on "trash" eika "trashes", ammattisanastoa kuitenkin.

Dirty milk carton oli cartoon, mutta mitas pienista. :D

Vierailija
870/873 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itselläni oli vähän aikaa tuollainen känny, missä ei ääkkösiä. Olin saanut lahjaksi ulkomailta ja kun oma känny meni rikki tuo toimi varakännynä vähän aikaa. Ihan Suomessa siis kirjoittelin sillä. Oli kyllä ärsyttävä

Nykyaikaisissa kännyköissä kuten tietokoneissa on valmiiksi paljon eri kieliä, mukaanlukien suomi. Riittää kun napsauttaa haluamansa kieliasetuksen päälle. Kieliasetuksia voi myös vaihdella lennosta.

Vierailija
871/873 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itselläni oli vähän aikaa tuollainen känny, missä ei ääkkösiä. Olin saanut lahjaksi ulkomailta ja kun oma känny meni rikki tuo toimi varakännynä vähän aikaa. Ihan Suomes

Minka neuvon annat sille joka on niin patalaiska etta ei jaksa vaivautua yhden AV:n takia?  Palstan laatu ei muutenkaan ole mitaan huippuluokkaa kun eivat saa edes lainausta toimimaan. 

Vierailija
872/873 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdysvalloissa eletään uutta aikaa, eikä tarvitse olla bussien varassa, kun lähtee oopperaan. Uber tai Lyft vie ja tuo joustavasti. 

Omalla autolla vielä mukavampi hurauttaa naapurikaupunkiin missä se ooppera on. Kaliforniasta on moni muuttanut Arizonaan tai Nevadaan asumaan, lentävät omalla koneella tyomatkat.

Tottakai sitä omaakin autoa voi käyttää, mutta Uberia ja Lyftiä käyttäen jää itse ajaminen pois ja parkkeeraaminen. Väliajalla voi vaikka alkoholipitoisen virvokkeen nauttia. Itselläni ei ole tapana nautti alkoholia missään tilanteissa, mutta toiset tykkää. 

Vierailija
873/873 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen töitä yrityksessä, jolla on toimipisteitä ympäri maailman. Olen ollut tyytyväinen palkkaani Suomessa (7 200 €/kk), mutta kieltämättä naamani hieman venähti, kun kuulin USA:ssa (Austin, TX) samaa työtä samassa projektissa tekevän kollegani palkan (17 000 USD/kk). Olen harkinnut muuttoa.

Heihei! Olen onnellinen puolestasi, jos pääset pois täältä!

Hra / Rva vierailija unohti kertoa, että täällä LA:n nurkilla kämpän vuokra on 2...3x Härmän hintataso, n. 45m2 yksiö/kaksio helposti 3,5kUSD/kk, ja p...nhan tämä on, ja nyt etenkin savuinen. Lähikauppojen hinnat sama juttu l. nämä on Suomeen nähden 2...3x. Ainoa mikä samaa hintatasoa on viinat l. mielellään se käteen jäävä potti pitääkin olla moninkertainen Suomeen tms. Eurooppaan nähden. Onneksi on. Suomalaisilla liksoilla täällä löytää itsensä tavaisalta. Työnteko on pelkkää höpöttämista ja parviälyä(?). Paljon parjatut ruotsalaiset diskuteeraajat häviää 6-0. Harkitsenko muuttoa? Harkitsen mm. takaisinmuuttoa, mutta kun ei Kelan hommiin halua, niin meneehän se täälläkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme