Mulle oli järkytys miten hyvää elämä on USA:ssa!!!
Asuttiin Yhdysvalloissa 9 kk miehen työprojektin takia ja se oli minun elämän parasta aikaa.
Elintaso kohosi ja vaikka asuttiin vuokralla rahaa jäi yli joka kuukausi monta tonnia. Asunto oli condo, jossa oli uima-allas ja oma gym, tenniskentät ym. Oltiin aika etelässä, niin ilmasto oli hyvä.
Meillä kävi kotiapulainen yksityisestä firmasta 16 tuntia viikossa. Sain olla lasten kanssa ja he kävi preschoolia kolme päivää viikossa, niin minulle jäi omaakin aikaa, minkä käytin kieliopintoihin.
Terveydenhuolto toimi miehen työn kautta koko perheelle ja heillä on yhteyshenkilö, jonka avulla kaikki lääkäriajat ym järjestyi useimmiten samalle päivälle jos aamulla soitti.
Sain paljon ystäviä ja kaikki olivat tosi kiinnostuneita ulkkariperheestä. Saatiin kutsuja barbequehin ja muualle koko ajan. Ihmiset on ihanan avoimia ja iloisia.
Lähdetään heti takaisin kun vaan mahdollista.
Kommentit (873)
Todennäköisesti oma elämäni olisi ollut 100% parempaa USAssa kuin täällä kateellisten työläisten paratiisissa. Poliitikot kusetti meiltä sen mahdollisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko kertyi eläkettä? Pääsikö köyhä naapurisi lääkäriin?
Eläkkeeseen on varaa säästää palkasta, koska palkka on paljon suurempi kun Suomessa.
T.eri
Juu. Suomessa ei ymmärretä, että meille annetaan propaganda-kuva Yhdysvalloista.
Eli USA:n kannattaa lähteä, jos puolisolla on siellä hyvä työpaikka?
Keikkahommat ja siellä asuminen on ihan eri leikkejä.
Teen töitä yrityksessä, jolla on toimipisteitä ympäri maailman. Olen ollut tyytyväinen palkkaani Suomessa (7 200 €/kk), mutta kieltämättä naamani hieman venähti, kun kuulin USA:ssa (Austin, TX) samaa työtä samassa projektissa tekevän kollegani palkan (17 000 USD/kk). Olen harkinnut muuttoa.
Vierailija kirjoitti:
Eihan tanne muuten paasekaan ihan helpolla, hyva tyopaikka on oltava joko itsella tai puolisolla. Jos lopputili tulee niin sitten on lahdettava maasta pois.
Yllätys, että hyvätuloiselle ja perusterveelle Yhdysvallat on mukava paikka. Muille ei niinkään.
Eipä kai se hullumpaa ole miehen siivellä elellä, oli maa mikä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samaa näkee Suomessa. Varmaan enemmänkin jos suhteuttaa asukaslukuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihan tanne muuten paasekaan ihan helpolla, hyva tyopaikka on oltava joko itsella tai puolisolla. Jos lopputili tulee niin sitten on lahdettava maasta pois.
Niin tämä siis niille rehdeille ihmisille. Kaikenlaisia luikureita kyllä ottavat sinne kaksin käsin verorahoilla asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti näin 2020-luvulla kannattaa vihdoin ottaa käyttöön ne ääkköset näppäinasetuksista.
Vierailija kirjoitti:
"Highlights of changes for 2024. The contribution limit for employees who participate in 401(k), 403(b), and most 457 plans, as well as the federal government's Thrift Savings Plan is increased to $23,000, up from $22,500. The limit on annual contributions to an IRA increased to $7,000, up from $6,500.Jan 8, 2024"
IRA = Individual Retirement Account.
Vierailija kirjoitti:
Et pysty säästämään muutamasta tuhannesta?
Vierailija kirjoitti:
Todellakin! Tai vaikka ihan itsellä!
Vierailija kirjoitti:
Teen töitä yrityksessä, jolla on toimipisteitä ympäri maailman. Olen ollut tyytyväinen palkkaani Suomessa (7 200 €/kk), mutta kieltämättä naamani hieman venähti, kun kuulin USA:ssa (Austin, TX) samaa työtä samassa projektissa tekevän kollegani palkan (17 000 USD/kk). Olen harkinnut muuttoa.
Heihei! Olen onnellinen puolestasi, jos pääset pois täältä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et pysty säästämään muutamasta tuhannesta?
Juu ja paljonkohan täällä tulevaisuudessa kertyy eläkettä 😄
Työtätekevien kannattaa lähteä Suomesta, kun vielä voi. Vaikka rapakon taakse, jos pääsee, ei sinne edes noin vain mennä.