Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulle oli järkytys miten hyvää elämä on USA:ssa!!!

Vierailija
12.04.2024 |

Asuttiin Yhdysvalloissa 9 kk miehen työprojektin takia ja se oli minun elämän parasta aikaa.

Elintaso kohosi ja vaikka asuttiin vuokralla rahaa jäi yli joka kuukausi monta tonnia. Asunto oli condo, jossa oli uima-allas ja oma gym, tenniskentät ym. Oltiin aika etelässä, niin ilmasto oli hyvä.

Meillä kävi kotiapulainen yksityisestä firmasta 16 tuntia viikossa. Sain olla lasten kanssa ja he kävi preschoolia kolme päivää viikossa, niin minulle jäi omaakin aikaa, minkä käytin kieliopintoihin.

Terveydenhuolto toimi miehen työn kautta koko perheelle ja heillä on yhteyshenkilö, jonka avulla kaikki lääkäriajat ym järjestyi useimmiten samalle päivälle jos aamulla soitti.

Sain paljon ystäviä ja kaikki olivat tosi kiinnostuneita ulkkariperheestä. Saatiin kutsuja barbequehin ja muualle koko ajan. Ihmiset on ihanan avoimia ja iloisia.

Lähdetään heti takaisin kun vaan mahdollista.

Kommentit (873)

Vierailija
261/873 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli 653 000 koditonta. Siellä ne kodittomat asuu teltoissa ja pahvilaatikoissa suurkaupunkien kaduilla. Eikä mikään muutu. On se niin hieno maa...

Jos jenkkien väkiluku on 333,3 miljoonaa, 653 000 ja risat kodittomia.

Suomessa on 5 556 000 ihmistä ja kodittomia reilu 3400. 

Joku äsken väitti, että suomessa näkee enemmän tota Philadelphian touhua, kuin siellä rapakon takana. Vaikea on noiden lukujen valossa uskoa. 

Eipä sillä, en olisi uskonut muutenkaan, koska meillä ei ole koko maassa edes yhtä kadunpätkää, jossa kodittomat tolla tavalla asuisivat teltoissa ja pahvilaatikoissa roskien keskellä ja vetäisivät huumeita ja sekoilisivat liikenteen seassa.

meidän kaupungin matkakeskus on sellainen

Vierailija
262/873 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, jos on hyvä palkka niin on mukavaa. Ei Amerikassa ole kaikilla hyvä palkka. Mutta kyllä se asiantuntijoille on parempi paikka kuin Suomi. 

Valkoiset ja aasialaiset elää todella leveästi. Latinot ja mustat ei (yleensä).

Todellinen persujen paratiisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/873 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos synnyt kultalusikka suussa, niin kiva paikka on. Luokkahyppy on lähes mahdoton, jos syntyy köyhään perheeseen. Köyhäksi jäät. 

Synnyin Suomessa paskainen puukeppi suussa. Olen raatanut kuin eläin 40 vuotta opiskellen yliopistossa ja työskennellen vaativissa asiantuntija ja johtotehtävissä.

Lopputuloksena voin sanoa että verottaja vei kaiken. Elätin vain lusmuja koko elämäni.

Miten täällä tehdään luokkahyppy?

Höpö höpö. Mitä maksoit yliopistosta? Ootko ostanut talon ja auton, onko kesämökkikin? Käyttänyt terveyspalveluita? Onko sulla lapsia, jotka on ilmaiseksi koulussa? Ja verottaja ei todellakaan vie kaikkea. Miten edes voisi? 

Vierailija
264/873 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Voit järkyttyä seuraavan kerran, kun näet minkä verran lastesi opiskelu maksaa USA:ssa."

Kaikki USAssa tietavat mita se makssa ja osaavat varautua. On stipendeja, lainoja ja muita kikkoja joilla kanslainen voi opintonsa rahoittaa. Turistille nama eivat heti aukea.

Korkeakoulututkinto ei ole yhtään halvempi Suomessa kuin Yhdysvalloissa. 

Ero on siinä, että Suomessa minun lasteni kauppatieteen opinnot maksavat sinä ja kaikki muut kansalaiset, ja USA:ssa lystin maksaa se joka siitä tutkinnosta tulee myös hyötymään. 

Helsingin yliopiston menot olivat viime vuonna 730 miljoonaa ja opiskelijoita oli yhteensä 30996. Se tarkoittaa että jos touhu rahoitettaisiin lukukausimaksuilla niin lukuvuosi maksaisi karkeasti 23500€. Silloin nelivuotisen tutkinnon hinnaksi Helsingissä tulisi noin 100000€ (ja asuminen, ruoka jne siihen päälle)  

USA:ssa yliopistotutkinto-opiskelu maksaa keksimäärin 26000$ vuodessa eli euroina 24400€. USA:ssa kuitenkin asuminen sisältyy usein lukukausimaksuihin eli voi olla, että yliopistotutkinto tulee USA:ssa halvemmaksi kuin Suomessa! Suomessa ne rahat vain kerätään sivullisilla eikä palvelun käyttäjältä. 

Vierailija
265/873 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos synnyt kultalusikka suussa, niin kiva paikka on. Luokkahyppy on lähes mahdoton, jos syntyy köyhään perheeseen. Köyhäksi jäät. 

Synnyin Suomessa paskainen puukeppi suussa. Olen raatanut kuin eläin 40 vuotta opiskellen yliopistossa ja työskennellen vaativissa asiantuntija ja johtotehtävissä.

Lopputuloksena voin sanoa että verottaja vei kaiken. Elätin vain lusmuja koko elämäni.

Uli uli. Olisit mennyt oikeisiin töihin joista kertyy eläkettä.

Eläkettä keräämälläkö Suomessa tehdään luokkahyppy? Lol. Olette niin tyhmiä, ettei teitä pitäisi päästää ulos.

Vierailija
266/873 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen töitä yrityksessä, jolla on toimipisteitä ympäri maailman. Olen ollut tyytyväinen palkkaani Suomessa (7 200 €/kk), mutta kieltämättä naamani hieman venähti, kun kuulin USA:ssa (Austin, TX) samaa työtä samassa projektissa tekevän kollegani palkan (17 000 USD/kk). Olen harkinnut muuttoa.

Entä Texasin yhteiskunta muuten? Aborttilait?

"WÖÖ ANTAKAA MUN TAPPAA MUN VAUVA!!! VI TUN NAZIT MIKS ETTE ANNA MUN TAPPAA MUN VAUVAA??!!!"

Vasemmistotransun ahdinko

Vierailija
267/873 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Voit järkyttyä seuraavan kerran, kun näet minkä verran lastesi opiskelu maksaa USA:ssa."

Kaikki USAssa tietavat mita se makssa ja osaavat varautua. On stipendeja, lainoja ja muita kikkoja joilla kanslainen voi opintonsa rahoittaa. Turistille nama eivat heti aukea.

Ero on siinä, että Suomessa minun lasteni kauppatieteen opinnot maksavat sinä ja kaikki muut kansalaiset, ja USA:ssa lystin maksaa se joka siitä tutkinnosta tulee myös hyötymään. 

Helsingin yliopiston menot olivat viime vuonna 730 miljoonaa ja opiskelijoita oli yhteensä 30996. Se tarkoittaa että jos touhu rahoitettaisiin lukukausimaksuilla niin lukuvuosi maksaisi karkeasti 23500€. Silloin nelivuotisen tutkinnon hinnaksi Helsingissä tulisi noin 100000€ (ja asuminen, ruo

Juuri näin. Suomessa keskiluokka maksaa rikkaidenkin korkeakoulutuksen. Reilu systeemi?

Vierailija
268/873 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli 653 000 koditonta. Siellä ne kodittomat asuu teltoissa ja pahvilaatikoissa suurkaupunkien kaduilla. Eikä mikään muutu. On se niin hieno maa...

Kuinkahan suuri osa näistä kodittomista on jotain huumepölöjä? Eikö jenkeissä pysty ihan hanttihommilla hankkimaan jonkinlaisen murjun ettei tarvitse asunnottomana olla?

Minimipalkka $7.25, New Yorkissa asunnon mediaanihinta $685k. Helposti onnistuu, tarvitaan vain riittävästi tunteja vuorokauteen!

Kuka pakottaa työskentelemään minimipalkalla, vi tun idi ootti?!

Vierailija
269/873 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan suuri osa näistä kodittomista on jotain huumepölöjä? Eikö jenkeissä pysty ihan hanttihommilla hankkimaan jonkinlaisen murjun ettei tarvitse asunnottomana olla?

asuttiin kaliforniassa ja siellä ihan työssäkäyvätkin on huumepölöjä näin suomalaisin silmin. Siellä kun saa ihan laillisesti pössytellä, joten ihmiset sitä koko ajan tekevät ja voi luoja että en kaipaa yhtään sitä marin käryä. Sitten käytetään aivan älyttömiä määriä kipulääkkeitä ja unilääkkeitä ja aina löytyy lääkäri, joka määrää lisää ja vahvempaa.  Lasten kohdalla piti todellakin järjestää seulontaa heidän kaveriensa suhteen etteivät saisi vääriä vaikutteita, jos vaikka jonkun kaverin vanhemmat olisivat marin käyttäjiä. Tai sitten että voisi seuloa pois kristilliset (jenkeissä kun se uskonnollisuuskin on ihan eri sfääreissä kuin suomessa ja saa kummallisia ajatuksia aikaan)

Vierailija
270/873 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen asunut sellaisissa maissa, missä ylemmän keskiluokan condoissa on uima-altaat ja kuntosalit, ja missä melkein kaikilla noiden condojen asukkailla on apulainen. En silti menisi sanomaan, että kaikilla ihmisillä niissä maissa olisi hyvä elämä. Esimerkiksi, mitenhän sillä teidän apulaisella, oliko hänelläkin hyvä elämä ja eläke ja terveydenhuolto järjestyksessä? 

Missä kohtaa ap sanoi että kaikilla oli?

Niimpä. Suomalainen keskiluokka on uhrattu sille että saataisiin hyvä elintaso kaikenmaailman lusmuilijoille ja raiskaajamamuille. Suomen keskiluokkalaisella kun on sama elintaso kuin amerikan workin class köyhällä.

Vierailija
271/873 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista omaisuutta sieltä löytyy aniharvalta, että sillä kustannettaisiin mitään isompia hoitoja, jos sattuu vakuutus tippumaan. Eikä se vakuutuskaan takaa, että esim syöpä ei vie konkurssiin. 

No eihän kukaan vastuullinen ihminen jätä vakuutusturvaansa hoitamatta. Kai sinullakin on normaali kotivakuutus ja tapaturmavakuutus, sairaskuluvakuutus lapsillesi? Jokaisella keskiluokkaisella on. Yhdysvalloissa on vielä siinä helppoa, että vakuutukset kuuluvat työsuhde-etuihin eikä vain itsellesi vaan koko perheellesi.

Niin vastuullista ihmistä et tästä maailmasta löydäkään, että jokaisen onnettomuuteen tai vahinkoon olisi varautunut.

Ja onko jenkit sitten jotenkin erityisen vastuuttomia, kun yleisimpiä syitä henkilökohtaiseen konkurssiin on nimenomaan sairaalakulut? 

No jaa. Eiköhän se ole ihan vaan luonnollista. ?

Vakuutus on kuitenkin siellä työtäkäyvälle parempi, koska siinä on vain maksajia mukana.

Vierailija
272/873 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tainnut ihan vastata vihervassujen propagandaa, missä USA näyttäytyy helvettinä maan päällä. Siellä rehellinen ja ahkera menestyy ja vaurastuu, täällä taas saat käyttää rahasi irakilaisten ja afgaanien elättämiseen.

Vierailija
273/873 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Mitä maksoit yliopistosta? Ootko ostanut talon ja auton, onko kesämökkikin? Käyttänyt terveyspalveluita? Onko sulla lapsia, jotka on ilmaiseksi koulussa? Ja verottaja ei todellakaan vie kaikkea. Miten edes voisi? 

Sanotko, että tein luokkahypyn kun minulla on talo ja auto, joista omistan puolet?

Vierailija
274/873 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä expatti sopimukset on yleensä kannattavia. Mutta tilanne on täysin eri ilman lähettävää firmaa. Kilpailu on kovaa ja kelkasta putoaa nopeasti. Olen itsekin olut siellä Nokia rouvana aikoinaan, vietin mukavat vuodet, oli uima-allas, juhlia, shoppailua, opiskelua. 

Ei ollut kiva katsoa kodittomia kadunvarsilla eikä eläkeläisiä kaupoissa kärryjä työntelemässä.

Se on maa, jossa voit olla pienipalkkainen duunari, tehdä kahta työtä ja silti ei ole varaa asuntoon eikä terveydenhuoltoon.

Tähän meidän nykyinen hallitus pyeärkii. Kahden kerroksen työmarkkinat. Orjat tekee halvalla kahta työtä, kun sosiaaliturvaa ei ole.

Taattua vassarinpaskan propagandaa. Vassareiden itkua vielä ainakin kolme vuotta 🤗

Ai alkaaks sit taas persun itku? Sitä onkin kuultu jo kohta 30 vuotta. 

Vierailija
275/873 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne vaan paratiisiin sitte, persut! Veikkaan, että monella tulis äitiä ikävä ja tulis takasin maitojunalla nauttimaan esim. Suomen lomakulttuurista. Mutta eikun kokeilemaa, kyllähän jotkut onnistuu ja menestyy. 

Vierailija
276/873 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingin yliopiston menot olivat viime vuonna 730 miljoonaa ja opiskelijoita oli yhteensä 30996. Se tarkoittaa että jos touhu rahoitettaisiin lukukausimaksuilla niin lukuvuosi maksaisi karkeasti 23500€. Silloin nelivuotisen tutkinnon hinnaksi

Juuri näin. Suomessa keskiluokka maksaa rikkaidenkin korkeakoulutuksen. Reilu systeemi?

Edellämainitun demarisyövän takia suomen syntyvyysluvut on romahtaneet. Naiset loisii itselleen elintasoa miesten maksamista veroista ja levittävät valtion siunauksella demarifemakkosyöpäänsä. Ja valtiontalouden tilasta voidaankin päätellä kuinka helvetin hyvin tämäkin taas meni. Yhtä hyvin kuin tatti tappuraisen Uniper-neuvottelut ja verkkokinkun Kreikka-takuutukset jne.

Vierailija
277/873 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Juuri näin. Suomessa keskiluokka maksaa rikkaidenkin korkeakoulutuksen. Reilu systeemi?"

Minä kuule olen maksanut parhaimpina vuosina yli miljoonaa euroa veroa. Varmaan sillä kuitataan minun yliopisto opinnot moneen kertaan.

Yhdysvalloissa olisin maksanut kolmanneksen siitä veroina.

Reilu systeemi?

Vierailija
278/873 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotko, että tein luokkahypyn kun minulla on talo ja auto, jois

Juu, jos alussa oli vaan paskanen keppi. 

Vierailija
279/873 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Suomessa ei ymmärretä, että meille annetaan propaganda-kuva Yhdysvalloista.

USA on monella tapaa sosialismin vastakohta, joten Suomessakin on paljon vasemmistotahoja joiden omilta väitteiltä menisi pohja pois jos kerrottaisiin rehellisesti, että USA on upea maa vierailla tai elää, ja että maan yhteiskunta- ja talousjärjestelmä on osoittanut olevansa ylivertainen kyvyssään luoda elintasoa ja vaurautta. 

Jos on niin vauras maa niin miksi siellä on sitten kerjäläisten telttakyliä keskellä kaupunkia vähän joka paikassa?

Koska hyväätarkoittavat pässinpäät ovat ajaneet läpi paapomispolitiikan, jossa narkkareita ja mielenterveysong

"Huh huh nyt on paksua propagandaa"

Luitko artikkelin, ennen kuin aloit mölistä propagandasta?

https://www.thefp.com/p/harm-reduction-kensington-causes-harm

Vierailija
280/873 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ollut pariin otteeseen seminaarireissulla Usassa. Asiantuntijanaisten kanssa keskustellessa ainakin 2 asiaa nousee selkeästi esiin. Ja nyt kyse oli siis koodareista.

1) Lomat. Ihan tavallista on, että sinulla on lomaa 2 viikkoa vuodessa. Parempia etuja tarjoaa osa firmoista, muuta suuri osa ei.

2) Äitiysvapaat - niitä käytännössä ei ole. On oikeus 3 kk palkattomaan äitiyslomaan

Lisäksi kadehtivat suomalaista ilmaista ja hyvätasoista koulua.

Jossain mainostettiin näppärää töihin mukaan otettavaa rintamaidon pumppaulaitetta, jossa oli mukana viilennysosio, johon pumpattu äidinmaito voitiin säilöä työpäivän ajaksi ja viedä lopuksi kotiin vauvalle. Äitiysloma on lyhyt ja imettävät äidit käyvät töissä.