Kassat, voisitteko jo lopettaa sen väkinäisen "hyvää päivänjatkoa"-hokemisen? On nyt jo nähty, että se ei suomalaiseen kulttuuriin sovi.
"Kiitti hei" on suomalaisen käytännön mukainen lopputoivotus.
Kommentit (218)
Minä ilahdun aina ja uskon että moni muukin tykkää.
Kaikki eivät ole samanlaisia mörököllejä kuten sinä.
Tälläisen ihmisen kanssa eläminen on varmaan puhdasta nautintoa...
Hyvää palvelua se on!
Ja luuletko, että ne kassat sen ovat ihan itse keksineet🤦
Kuka on tunkenut aloittajan alapään täyteen hiekkaa kun noin ottaa päästä :D
Ihanaa päivänjatkoa ja kiitti hei! 🎈🐹🌺
Vierailija kirjoitti:
Hyvää palvelua se on!
Ja luuletko, että ne kassat sen ovat ihan itse keksineet🤦
Joku konsultti keksinyt, että hei, pakotetaan nämä sanomaan vastentahtoisesti kaikille hyvää päivänjatkoa, niin saadaan myyntiluvut nousuun!
Vierailija kirjoitti:
Kuka on tunkenut aloittajan alapään täyteen hiekkaa kun noin ottaa päästä :D
Voi se olla mieskin.
Sellainen, jolla on herne nenässä, porkkana korvassa ja meloni hanurissa.
Jos jokainen saisikin sanoa omalla tyylillään jonkin toivotuksen, mutta tuo kuulostaa niin siltä, että jossain koulutuksessa annettu paperi, että sanotte sitten kaikki täsmälleen tämän, piste.
Komppaan ap:ta, se on teennäistä. Ymmärrän jonkun juhlapyhän yhteydessä jos toivotetaan puolin ja toisin vaikkapa hyvää pääsiäistä tms mutta hyvää päivänjatkoa ei sovi suomalaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Joku konsultti keksinyt, että hei, pakotetaan nämä sanomaan vastentahtoisesti kaikille hyvää päivänjatkoa, niin saadaan myyntiluvut nousuun!
Konsultti on fiksu!
Itse tykkään. Toivotan saman myös jokaisen oppituntini päätteeksi. Usein saan saman toivotuksen takaisin myös yläkoulun teineiltä. Se lämmittää meiltä.
Ope 47
Paikallisessa Prismassa myyjät katsovat silmiin ja hymyilevät samalla. Minusta se on joka kerta kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Voin vain ilmaista hämmästykseni siitä, että joku ihan oikeasti jaksaa tehdä tällaisesta asiasta aloituksen. Miksi? Miksi sinua harmittaa niin kovin se, että toivotetaan mukavaa päivänjatkoa?
Kiitos vastauksesta jo etukäteen ja ihanaa päivänjatkoa!
Minuakin häiritsee väkinäisyys. Mitä ihmeellistä siinä on?
Mun mielestäni se on ihana tapa. Mörököllit tilatkoon netistä tavaransa, ettei tarvitse olle missään tekemisissä vieraiden ihmisten kanssa
Kyllä näkee, että jotkut eivät tiedä markkinoinnista pätkääkään...
Menkää te nettiin ostoksille, ankeuttajat🥳
Tästä mä oon ollu tuohtunu monta vuotta. Ei kassa voi tietää millasen elämän keskellä asiakas käy kaupassa: syöpähoidot, omaisen kuolema, konkurssi, hometalo jne., joten hyvän päivän jatkon toivotus on vain irvokasta.
AINA olen ehdottanu tilalle sitä kaikille sopivaa "Kiitos käynnistä ja tervetuloa uudelleen!". On neutraali, kohtelias eikä loukkaa ketään. MIKSI tuo virke ei ole käytössä?
Se on varmaan keksitty ajan säästämiseksi, ettei kukaan enää maksettuaan ja tavarat kerättyään rupea enää huutelemaan mitään kiitos heippoja, kun ollaan kertaalleen jo kiitelty maksun yhteydessä. On teennäistä, kopioitu USA:sta, "Have a good day".
Voin vain ilmaista hämmästykseni siitä, että joku ihan oikeasti jaksaa tehdä tällaisesta asiasta aloituksen. Miksi? Miksi sinua harmittaa niin kovin se, että toivotetaan mukavaa päivänjatkoa?
Kiitos vastauksesta jo etukäteen ja ihanaa päivänjatkoa!