Onko normaalia pelätä naapureitaan näin?
Pelkään ihan koko ajan, että minusta tehdään valitus/puhutaan pahaa!
Olen hiljainen eläjä, en aiemmin valittanut vaikka asuin (oli todella levotonta) narkkien naapurissa.
En välitä pääsääntöisesti naapurien äänistä, jos ei mene ihan yli.
Sen pelkään omia ääniäni, niistähännvoidaa valittaa.
Mm seuraavat asiat ovat kauheita:
- Kotoa poistuminen
- Kotiin tuleminen
- Siivous (noin 15 min päivässä, kerran viikossa noin 1 h suursiivous) ja pyykinpesu aiheuttavat myös ahdistusta.
- Vessassa käynti
- Suihku
Jne jne, en uskalla tehdä kohta enää mitään täällä!
Miten tästä voi päästä yli?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Olet mielisairas.
Hienoa, että jaksoit vastata pitkän viestin joka varmasti auttaa paljon aloittajaa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet mielisairas.
Hienoa, että jaksoit vastata pitkän viestin joka varmasti auttaa paljon aloittajaa....
No, oikeassahan hän on. Kuulostaa että ap:lla selkeästi on mielenterveyteen liittyviä ongelmia.
Lääkärikäynti ja lääkitys voisi auttaa?
testaa ettei ole skitsofreniaa tai muuta vastaavaa,,,
Mikä on pahinta mikä voi tapahtua, vaikka naapurit puhuisivat sinusta pahaa ap? Mikä on pahinta siinä, että sinusta tehtäisiin valitus? Ja ovatko pelkosi edes realistisia?
Joku orastava psykoosi? Olin noin sekaisin kun sain vauvan. Pelkäsin että naapurit suuttuu kun vauva itkee. Silloin ajattelin että ihan aiheellinen huoli, mutta jälkeenpäin ajateltuna kyllä mielenterveys rakoili.
Ainakin moni naapuri tuntuu pelkäävän MINUA, kun eivät uskalla rappukäytävässä vastata tervehdykseen tai katsoa naamaan. Mutta tämä onkin valitettavan tavallista Suomessa muutenkin.
pääset yli ymmärtämällä/muistuttamalla sen, että nuo luettelemasi asiat ovat täysin normaaleja, joita naapurit sietävät. Jos joku ei siedä, se on hänen ongelmansa, ei sinun. Sinua ei voi häätää tuollaistan asioiden tekemisen vuoksi.
Mistään noista äänistä ei voi antaa häätöä, valittaa jokainen voi mistä haluaa tietysti, eri asia puututaanko niihin valituksiin.
Oot todella hiljainen naapuri kaikesta päätellen, eli ei pitäisi olla mitään huolen aihetta.
Mitä väliä naapureilla on? Mistä nuo pelot johtuvat? Suurin osa ihmisistä ei p*skaakaan välitä naapureidensa ajatuksista.
mul on vähän samanlaisia pelkoja,en halua olla tekemisissä naapureiden kanssa
kerrostalot on ihan hirveitä asuntoja ihmisille monella tavalla,kaikki on niissä huonoa! miksei ihmisille annetas pientä tonttia johon jokainen voisi rakentaa pienen omakotitalon?kerrostalot ei ole enää tätä päivää
Vierailija kirjoitti:
Ainakin moni naapuri tuntuu pelkäävän MINUA, kun eivät uskalla rappukäytävässä vastata tervehdykseen tai katsoa naamaan. Mutta tämä onkin valitettavan tavallista Suomessa muutenkin.
Siinä taas yksi tuppautuja. Etkö vain yksinkertaisesti voisi pitää turpaasi rullalla??
Jos pelkää jo omasta kodistaan poistumista/sinne tuloa niin kaikki ei ole ok.
Vierailija kirjoitti:
kerrostalot on ihan hirveitä asuntoja ihmisille monella tavalla,kaikki on niissä huonoa! miksei ihmisille annetas pientä tonttia johon jokainen voisi rakentaa pienen omakotitalon?kerrostalot ei ole enää tätä päivää
Siksi, että se olisi panostus kansalliseen hyvinvointiin. Eihän sellaista voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Ettet sitten vain näyttäisi joltain elokuvien psykomurhaajalta 👹
Kiinnostaako sinua ap milloin naapurit siivoavat? Tai käyvät suihkussa? Tai vessassa? Välitätkö siitä, millon naapurit lähtevät kotoaan ja palaavat? Niin.. Niitä naapureita kiinnostaa ihan yhtä vähän sinun elämäsi...
Hulluja te olette. Käykää välillä kävelyllä..
Mikä EI aiheuta ahdistusta?