Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö mun valita miehen ja tyttökaverien välillä?

Vierailija
12.04.2024 |

Oon törmännyt tähän ongelmaan kun oon seurustellut viimeiset 4 kuukautta ja ollaan menossa kihloihin (kihlajaiset vappuna).

mulla on 5-7 hyvän tyttökaverin porukka, jotka ollaan oltu tosi läheisii monta vuotta. Ollaan harrastettu ja käyty yhdessä läpi kirjoitukset, opiskelut, ja tietty biletetty ja ihastuttu poikiin. Tuettu toisia kun on ollut vaikeeta.

nyt mun bestikset ei oikein komppaa mun seurustelussa. Eivät kehu mun miestä, eivät haluu sitä mukaan juttuihin (tyttöjen ilta tai reissu jne).eivät ikinä puhu tai kysele miten meillä menee.

Tää on niin outoa koska yleensä jos jollain ollut poikkis, deitti tai jotain säätöö, ne on voinut olla mukana. Mut mun juttu on siinä eri et me muutettiin kimppaan aika pian ja ollaan suunniteltu tulevaisuus yhessä.

Ongelma on nyt tää et pitäis sopia kesän matkat. Mies haluu et mentäis Ranskaan pari vkoa mut tytöt on lähössä perinteiselle rantalomalle yhdessä. En voi lähtee molemmille ja haluun olla mun rakkaan kanssa mut tyttikset tykkäis et lähen heidän kanssa, on jo viestineet näin.

apua mitä mä teen?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EiQ voi hitsi unohdin sanoo et mähän oon niiq trolli mun tyttiksen- ja poikkiksenkaa11!1!

Ap

Vierailija
22/39 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetti että nämä naisten larppaajat incelit ovat rasittavia. Ihan oikeasti, kuvitteletko että KUKAAN sekuntiakaan uskoo aloitusta ja jatkoja naisen kirjoittamaksi? 

Sen on kirjoittanut naisia vihaava ja halveksiva mies, joka itse asiassa ei ole kertaakaan elämässään ollut naisen kanssa missään tervehdystä läheisemmässä kanssakäymisessä, eikä tule olemaankaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

4/5

Vierailija
24/39 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon, että aloittaja voi aivan hyvin olla kaksi-kolmekymppinen nainen, todennäköisesti pääkaupunkiseudulta tai muusta suuremmasta kaupungista. Käsitykseni perustuu työskentelyyn kyseisen segmentin kanssa vuosikymmenten ajan ja aktiiviseen somen seuraamiseen. Olen pannut merkille muutoksia nuorissa ihmisissä, niin naisissa kuin miehissäkin.

Nykyisin nuoret laittavat koko elämänsä someen ja jakavat kaiken ystäviensä kesken. Kun tulee yhteentörmäys näiden kanssa, nuorella ei olekaan enää ketään, jonka puoleen kääntyä. Erityisesti tytöille ja naisille vertaishyväksynnästä on tullut äärimmäisen tärkeää, mikä ruokkii ystävyyssuhteiden vääristymistä ja jopa kiusaamista.

Ja kun muuta tukijaa tai neuvojaa ei löydy, tehdään se mitä osataan, eli käännytään netin puoleen.

Aloittajalle en osaa sanoa muuta kuin sen, että älä alistu ryhmäpaineeseen, vaan tee itse omat ratkaisusi. Kyse ei ole vain lomamatkasta, vaan loppuelämästäsi. Haluatko elää sen jonkun nuoruuden ystäväryhmän ehdoilla, miten tärkeä tämä ryhmä on sitten joskus ollutkaan?

Mielestäni kirjoituksestasi käy ilmi se, että ystäväjoukkonne on jo hajaantumassa tai muuttamassa muotoaan. Tämä on luonnollista siirryttäessä nuoruudesta aikuisuuteen, kuten opiskelusta työelämään ja ystävyyssuhteista perheen perustamiseen. Olette ehkä vaiheessa, jossa teidän kaikkien on aika siirtyä eteenpäin ja jollain tasolla tiedostatte tämän. Onko ryhmässänne kuitenkin yksilöitä, joille ryhmän koossapysyminen on tärkeämpää kuin muille, esim. johtajahahmoja tai henkilöitä, jotka ovat emotionaalisesti erityisen riippuvaisia? He saattavat aktiivisesti pyrkiä estämään teitä muita "lipeämään ruodusta" ja muuttamaan käyttäytymistään ja elämänne suuntaa.

Pohdi näitä asioita ja tietysti ota ne puheeksi sekä miehesi, että ystäviesi kanssa. Tuo esiin avoimesti tunteesi, sinualla on siihen oikeus.

Vierailija
25/39 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grow up.

Vierailija
26/39 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet tyttöjen reissuun tietenkin . 

Vierailija
27/39 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mies ei kuulu nyt siihen tyttönaisporukkaan, se pitää hyväksyä. Ehkei he halua udella teidän suhteesta tai osaa ei kiinnosta. Sun pitää päättää kummalle matkalle meet vai ei mene. Ja miehen kanssa matka voisi olla eri aikaan teoriassa ellei ole varattu vielä, mies ei saa kiristää. Tai sitten säästät ja meet vaan toiselle, tyttöjen kanssa. Ja mies voi mennä myös toisen ihmisen kanssa matkalle, kaverinsa, sukulaisen. Ehkä se selviää hyvin. Mitä sä itse haluat on tärkeintä! Sun oma valinta ja mitä haluaisit. Mitä taas et halua. Sen mukaan mennään! Onko mies turvallinen.

Vierailija
28/39 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
29/39 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että mitä tekisit? No vaihe 1 on että muutat pois porvoosta. Se sitten ratkaiseekin kaiken, pertti 52 v.

Vierailija
30/39 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että en menisi turhille matkoille, johon en halua. Koska turvallisuus pitää aina ekana huomioida, ei turhaa riskiä missään. Menisin kai nuorena vaan äidin kanssa tyyliin tai vaan yhden ihmisen seurassa joka on joku järkevä nainen. :D Nyt oon jo liian vanha sellaiseen että vanhemman kanssa. Kuka ne matkat maksaa, meneekö rahaa.

Vierailija
31/39 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4/5

-4/5

Vierailija
32/39 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mies menisi ainakin minulla edelle. 

Vierailija
33/39 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kasvaa aikuiseksi. Panosta parisuhteeseen ja lähde Ranskaan poikaystäväsi kanssa. Tyttökavereiden kanssa vaikka yhdessä drinkille joku ilta.

Vierailija
34/39 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus oli miehen tai erittäin lapsellisen naisen tekemä. Ongelma keinotekoinen. 

Naisille vinkiksi, että omista, hyvistä ystävistä kannattaa aina pitää kiinni. Miehet saattaa vaihtua, mutta tosiystävät eivät jätä eikä heitä jätetä.

Ystävät voivat myös jättää.

Vierailija
35/39 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kasvaa aikuiseksi. Panosta parisuhteeseen ja lähde Ranskaan poikaystäväsi kanssa. Tyttökavereiden kanssa vaikka yhdessä drinkille joku ilta.

Täysin samaa mieltä. Rakkauteen kannattaa panostaa, jos se tuntuu oikealta. 

Vierailija
36/39 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi voivat olla kateellisia sinulle, kun oletkin nyt löytänyt elämänkumppanin, eikä heillä sellaista ole? Jos olette tiivis kaveriporukka, on myös ihan luonnollista, että halutaan porukan säilyvän yhtä tiiviinä ja samanlaisena kuin ennenkin. He mahdollisesti pelkäävät menettävänsä sinut tuolle miehelle. Pelkäävät, että mies menee heidän edelle ja ajaudut pois kaveriporukasta ehkä kokonaan. 

Kuuntele sydäntäsi matkan suhteen. Keiden kanssa mieluummin lähdet reissuun? Kumman reissun väliin jättämistä katuisit enemmän? Mikäli päädyt lähtemään reissuun kihlattusi kanssa, ystäväsi saattavat ottaa nokkiinsa ja jättää sinut porukan ulkopuolelle. Näin voi tosin käydä, mikäli lähtisitkin tuolle matkalle, mutta jatkat suhdetta miehen kanssa. Valitettavasti läheisetkin ystävyyssuhteet voivat päättyä siinä missä parisuhteetkin. Suosittelen avointa ja rehellistä keskustelua ystäviesi kanssa.

Vierailija
37/39 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai haluun lähteä matkalle mun rakkaan kanssa. Se olis vähän niinkuin lemmenloma kihlajaisten jälkeen. Mentäis pariisiin ja sitten rivieralle, oishan toi romanttista. Ja mun mies ois kyllä ihana matkakumppani ja näkisin ja kokisin varmaan paljon kaikkee uuutta hänen kanssa.

mut onhan myös kaverit tärkeitä ja heistä mun pitää lähtee matkalle heidän kanssa. Mut nää yhteiset reissut on jo niin nähty ja koettu, en odottais sieltä mitään elämyksiä. Enkä jaksais enää bilettää ja löhötä rannalla koko lomaa. Lisäksi tiedän et olis ikävä miestä. Ollaan reissattu yhdessä ja vähän eri kokoonpanoilla niin kauan etten välttis enää jaksais. Siinä sitten tiettuäy päälle vielä kaikki konfliktit ja pahatmielet mitä tyttöjen kanssa tulee kun ollaan väsyneitä ja bailataan.

mut tosiaan ymmärrän et he niin haluu mut mukaan, vanha jengi koossa jne

Vierailija
38/39 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barbi-Muhammed menee naisesta mutta et sinä Ap

Vierailija
39/39 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n henkinen ikä?