Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjääkö tällä summalla

Vierailija
12.04.2024 |

Olen oikeutettu tt tukeen mutta olen nyt päättänyt etten sitä enää hae, liittyy yksityisyyteen yms.

Vuokran, sähkön ja muiden pakollisten menojen jälkeen jää noin 450e. Pärjääkö tuolla hyvin?

Olen sinkku ja lapseton ihminen.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakolliset menot ovat netti, vakuutus ja sähkö. En ole ruokia tuosta laskenut. No lääkkeisiin meneekin vielä parikymppiä tuosta eli oikea summa on siinä 430e.

Ap

Vierailija
22/41 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakolliset menot ovat netti, vakuutus ja sähkö. En ole ruokia tuosta laskenut. No lääkkeisiin meneekin vielä parikymppiä tuosta eli oikea summa on siinä 430e.

Ap

Pyhällä hengelläkö siis elät, jos ruoka ei ole sinulle pakollinen menoerä? Sen sijaan vakuutus ei kyllä ole millään lailla pakollinen, eikä nettikään. Ilmankin pärjää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aina nämä "pakolliset menot" Joillekin ne ovat etelänmatka, autolaina, osakesäästötili kun taas toisille ne ovat ruoka, vaatteet ja asuminen....

Vierailija
24/41 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuohan on todellakin runsas summa. Hienosti pärjäät.

Vierailija
25/41 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki pakolliset on maksettu ja sulle jää 450 euroa silkkaan huvitteluun, et totisesti tarvitsekaan mitään yhteiskunnan tukia.

Tarvitsee jos niitä saa. Monien tuttavieni mukaan kaikki hyöty otetaan irti ja jos joutuu maksamaan elatusmaksuja niin töihin ei kannata mennä eikä muuttaa yhteen kenenkään kanssa. Näin saa tuet ja jää sama raha käyttöön kuin töissä käymällä ja elatusmaksuja maksamalla, voi jäädä jopa enemmän siis työttömänä käteen huvittelurahaa.

Työttömät yksinhuoltajat säästävät suuria summia kuukausittain.

Täysin totta, eivät siltikään lapsillensa osta mitään mutta itse nauttivat lähinnä elämästä.

Vierailija
26/41 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pyhällä hengelläkö siis elät, jos ruoka ei ole sinulle pakollinen menoerä? Sen sijaan vakuutus ei kyllä ole millään lailla pakollinen, eikä nettikään. Ilmankin pärjää.

Itseasiassa vakuutus on pakollinen koska vuokranantaja sitä vaatii.

Ap

Vierailija
27/41 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sillä pärjää yksin. Minulla yksinhuoltajana on 30€ kolmelle viikolle joten revi siitä.

En usko, ootko kussu asias?

Vierailija
28/41 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki pakolliset on maksettu ja sulle jää 450 euroa silkkaan huvitteluun, et totisesti tarvitsekaan mitään yhteiskunnan tukia.

Tarvitsee jos niitä saa. Monien tuttavieni mukaan kaikki hyöty otetaan irti ja jos joutuu maksamaan elatusmaksuja niin töihin ei kannata mennä eikä muuttaa yhteen kenenkään kanssa. Näin saa tuet ja jää sama raha käyttöön kuin töissä käymällä ja elatusmaksuja maksamalla, voi jäädä jopa enemmän siis työttömänä käteen huvittelurahaa.

"Huvittelurahaa, joo" Toimeentulotuessa on pakolliset kulut asumismenot ja mahdollisesti elatusavut. Puhelin, netti, ruoka, vaatteet, auton ylläpito, harrastukset ym. sisältyy toimeentulotukeen eli ne pitää maksella siitä "huvittelurahasta" viissatasesta kuussa. Mahdollisia ulosottoja palkasta ei kannata sopia pienemmiksi koska tt- tukihan ne sitten maksaa. Olen saanut kaksi kertaa eri työpaikoissa ollessa tt- tukea. Syynä juuri elarit ja ulosotot  ja pitkä työmatka. Töissä kävin ihan mielenkiinnosta ja ajankuluksi. Tt- tuki maksoi käytännössä ulosottoni ja elatusmaksuni. Niin, se tt- tuki on siis asumiskulut+ noin 500e/ kk. Eläähän sillä mutta ei ainakaan maksullisesti huvitella.

Vierailija
29/41 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä jää alle kolmesataa ja siitä siis ruoat! Pärjään tuolla, jos ei olisi lemmikkejä niin jäisi yli sata euroa enemmän 

Vierailija
30/41 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ryyppää ja polta niin todellakin pärjää, ruassakin säästää kunhan tekee itse eikä osta valmista.

Se joka sanoi ettei netti ole pakollinen niin kyllä se vaan nykyään on. Ilman on hankala hoitaa asioita kuten työnhaku, laskujen maksu sekä yhteydenpito ihmisiin. Toki voihan sitä soitella päivittäin mutta en usko että nykypäivänä kukaan jaksaa tai kerkeää jaaritella puhelimessa kun on Whatsappin sun muut.

Jos ihmisellä ei ole tarve olla sosiaalisesti muihin yhteydessä millään tavalla niin toki, voihan silloin käydä netissä vaikka kerran kuukaudessa maksamassa laskut ja kuitata työnhaut.

Vierailija
31/41 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinun mielestäsi ruoka "pelkkää huvittelua" 😆 Tuskin ap on tosta ostanut kuukauden ruoat

Kyllä ainakin minusta ruoka kuuluu pakollisiin menoihin. Ilman ruokaa ei kovin kauan pysy hengissä.

Ap tarkoitti varmaankin kiinteitä menoja. Toimeentulotuen on kuitenkin laskettu kattavan pakollisia menoja, joihin lukeutuvat ruoan lisäksi esimerkiksi vaatteet ja tietoliikennekulut.

Vierailija
32/41 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lla on pakko olla todella edullinen asunto jos noin paljon jää käteen 

Vierailija
33/41 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin, mulla menee n.50e ruokaa vk.

Vierailija
34/41 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

150€ ruokaan ja lopuilla olutta.

Vierailija
35/41 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pärjää niin pitää opetella tekemään ruokaa. 

Vierailija
36/41 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjää. Minulla menee 200-300 ruokiin uukaudessa ja tuosta summasta jäisi peräti 150 euroa muuhun hölynpölyyn. 

Vierailija
37/41 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää hyvin jos ei ole velkoja.

Vierailija
38/41 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää ehkä jos olet sinkkujen ja lapsettomuuden lisäksi autoton, auto vie rahaa.

Vierailija
39/41 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän paljoa enempää jää edes monelle työssäkäyvälle pakollisten kulujen jälkeen.

TÄMÄ. Mulle jäi viime kuun palkasta niiden minulle pakollisten menojen jälkeen 313e.

Vierailija
40/41 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäi epäselväksi, meneekö tästä vielä ruokakulut, lääkkeet ja terveydenhuolto ja esim. hammaslääkärit, silmälasit jne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme