Pärjääkö tällä summalla
Olen oikeutettu tt tukeen mutta olen nyt päättänyt etten sitä enää hae, liittyy yksityisyyteen yms.
Vuokran, sähkön ja muiden pakollisten menojen jälkeen jää noin 450e. Pärjääkö tuolla hyvin?
Olen sinkku ja lapseton ihminen.
Kommentit (41)
Kyllähän tuo summa menee vaikka säästöönkin, jos pakolliset on jo hommattu.
Jos sulle jää tuo summa pakollisten menojen jälkeen, niin et sä juurikaan mitään toimeentulotukea edes saa.
Eihän paljoa enempää jää edes monelle työssäkäyvälle pakollisten kulujen jälkeen.
Tuohan on aika runsaasti. Minulle jää n. 200 euroa vain vuokrani jälkeen. Pärjään nippa nappa kunhan vain ostan äärimmäiset pakolliset asiat ja yritän säännöstellä kaikkea kulutusta.
Mitä on nuo pakollise menot? Puhelimet, vakuutukset, lääkkeet?
Vierailija kirjoitti:
Jos sulle jää tuo summa pakollisten menojen jälkeen, niin et sä juurikaan mitään toimeentulotukea edes saa.
Kyllä saan 40e + sähkölaskuun tietysti tukea ja vakuutukseen
Ap
Meille jää 650€ vuokran jälkeen elämiseen. Ei riitä.
Yh ja 2 nälkäistä lasta.
Normaali nelihenkisen perheen budjetti.
Jos kaikki pakolliset on maksettu ja sulle jää 450 euroa silkkaan huvitteluun, et totisesti tarvitsekaan mitään yhteiskunnan tukia.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki pakolliset on maksettu ja sulle jää 450 euroa silkkaan huvitteluun, et totisesti tarvitsekaan mitään yhteiskunnan tukia.
Tarvitsee jos niitä saa. Monien tuttavieni mukaan kaikki hyöty otetaan irti ja jos joutuu maksamaan elatusmaksuja niin töihin ei kannata mennä eikä muuttaa yhteen kenenkään kanssa. Näin saa tuet ja jää sama raha käyttöön kuin töissä käymällä ja elatusmaksuja maksamalla, voi jäädä jopa enemmän siis työttömänä käteen huvittelurahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsee jos niitä saa. Monien tuttavieni mukaan kaikki hyöty otetaan irti ja jos joutuu maksamaan elatusmaksuja niin töihin ei kannata mennä eikä muuttaa yhteen kenenkään kanssa. Näin saa tuet ja jää sama raha käyttöön kuin töissä käymällä ja elatusmaksuja maksamalla, voi jäädä jopa enemmän siis työttömänä käteen huvittelurahaa.
Työttömät yksinhuoltajat säästävät suuria summia kuukausittain.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo summa menee vaikka säästöönkin, jos pakolliset on jo hommattu.
Terävä havainto 👍
Vierailija kirjoitti:
Onko sinun mielestäsi ruoka "pelkkää huvittelua" 😆 Tuskin ap on tosta ostanut kuukauden ruoat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinun mielestäsi ruoka "pelkkää huvittelua" 😆 Tuskin ap on tosta ostanut kuukauden ruoat
Kyllä ainakin minusta ruoka kuuluu pakollisiin menoihin. Ilman ruokaa ei kovin kauan pysy hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Sori mutta kyllä on oikeutettu tt tukeen jos jää tuo summa.
"Perusosa on kiinteä summa niistä menoista, jotka on tarkoitettu jokapäiväisen elämän välttämättömiin menoihin (esim. ruoka ja vaatteet). Jokaiselle perheenjäsenelle huomioidaan laskelmassa menoeränä oma perusosansa. Vuonna 2024 perusosan määrä yksin asuvalle on 587,71 e/kk."
Kyllä sillä pärjää yksin. Minulla yksinhuoltajana on 30€ kolmelle viikolle joten revi siitä.
No riippuu ihan ihmisestä, kyllä tuo summa mulle riittäisi