Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nelipäiväinen työviikko

Vierailija
23.02.2023 |

Vasemmistopuolueet ja ammattiyhdistysliikkeet voisivat aloittaa toimistoissaan nelipäiväisen työviikon viiden päivän palkalla.
Ihan vaan kokeeksi

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän työvoimaa alalle niin työt jakautuisivat tasaisemmin. Liika kiire ja urakkatahtisuus syö kaikki mehut. Eikä palaudu kunnolla ennen seuraavaa työpäivää. Tietysti 6 tunnin työpäivä samalla palkalla toisi myös palautumiseen lisää aikaa.

Vierailija
2/12 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän 4 päiväinen työviikko periaatteessa muuta tarvitsisi, kun 2h per päivä lisää töitä. Jos siis puhutaan siitä perinteisestä 8-16 työajasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän 4 päiväinen työviikko periaatteessa muuta tarvitsisi, kun 2h per päivä lisää töitä. Jos siis puhutaan siitä perinteisestä 8-16 työajasta.

Tuskin edesauttaisi hyvinvointia. Pitäisi olla sellainen kuin britannian kokeilu, että palkka ja niiden neljän päivän työaika pysyvät samoina kuin ennen 5-päiväisenä.

Vierailija
4/12 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olinko eka?

Vierailija
5/12 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin edesauttaisi hyvinvointia. Pitäisi olla sellainen kuin britannian kokeilu, että palkka ja niiden neljän päivän työaika pysyvät samoina kuin ennen 5-päiväisenä.

Onko työ itsessään se rasite vai? Omalla kohdallani ainakin se on se oman ajan puuttuminen. Tuntuu, että viikonloppu on ohi ennenkuin ehtii alkaa. Voisin aivan helposti tehdä 10h/päivä, mikäli saisin yhden vapaan lisää.

Vierailija
6/12 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikääntyneemmätkin jaksaisivat esim. hoitoalalla pidempään, jos olisi joustoa. Esim. 3- 4 työpäivää/ vko. Max. 6h työvuorot. Itse en jaksa hoitotyötä enää täyspäiväisesti. Olen 57.

Vierailija
7/12 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko työ itsessään se rasite vai? Omalla kohdallani ainakin se on se oman ajan puuttuminen. Tuntuu, että viikonloppu on ohi ennenkuin ehtii alkaa. Voisin aivan helposti tehdä 10h/päivä, mikäli saisin yhden vapaan lisää.

Et taida olla perheellinen? Illat jäävät nytkin tosi lyhyiksi. Ei päiviä voi enää tästä pidentää.

Vierailija
8/12 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yli vuoden tehnyt jo nelipäiväistä, kun teen tunteja sisään. Eli neljä päivää töissä viiden päivän palkalla. Mukavaa, kun on yleensä aina pitkä viikonloppu. Työnantaja myöskin joustaa jos tulee yllättäviä menoja, silloin voi käyttää sen vapaapäivän vaikka keskellä viikkoa.

Vierailija
9/12 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt kolmepäiväistä työviikkoa jo monet vuodet, siis saan siitä ihan sen saman 15€/tunti kuin muut 5 päiväisessä. onhan se paljon vähemmän, mutta riittää hyvin ja vapaa-aikaa on riittävästi. Edellisessä näytti, että miehet tekivät jo alle sen töitä, suurimman osan aikaa selasivat kännykkää, että ei se kolmipäiväinen varmaan näkyisi edes työn tuloksessa, jos kielletään kännykät työpäiväksi.

Vierailija
10/12 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida olla perheellinen? Illat jäävät nytkin tosi lyhyiksi. Ei päiviä voi enää tästä pidentää.

Totta, onhan tämä omalla tavallaan kaksipiippuinen juttu, eli mitä kukakin pitää itse tärkeänä. Itselle tosiaan ei-perheellisenä ole hirveästi merkitystä, toki ymmärrän siten, että jos haluaa illalla viettää enemmän aikaa lasten kanssa. Tuntuu vaan niin karulta, että vähennettäisiin työmäärää.

Vierailija
11/12 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskunnassa on iät ja ajat tehty nelipäiväistä ellei lyhempääkin työviikkoa. Maakuntien sedät ja tädit oikein ylpistellen kertovat (esim maakuntakenttien yhteydessä) kuinka matkaavat isolle kirkolle tiistaina ja torstaina tai perjantaina kotiin.

Vierailija
12/12 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos EK on huolissaan lyhyistä työpäivistä niin hehän voivat aloittaa 7-päiväisen työviikon vaikka heti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi