Pörssistä ei nyt kannata ostaa mitään. Romahdus tulee kohta.
Teknokupla puhkeaa heti kun korot alkavat nousemaan. Se vetää muutkin osakkeet mukaansa vessasta alas.
Ja markkinat ovat vasta nyt heräämässä siihen että korkojen suunta on ylös eikä alas.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Juuri tällä viikolla möin kaiken pois, vielä täytyy odotella muutamat osingot ennen kuin lopetan koko Nordnetin tilin
Sijoitan op:n kautta. Kulut aina jotain 7 €, vaikka myisin 5000 €:lla osakkeita.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Finnairia, Harviaa, Reveniota, Qt-groupia. Harvia on nyt noussut tosi hyvin.
Noi muut on tuottaneet tappiota -50 %. Finnair enemmän. Tosin muutama vuosi nousi sen + 50 %, aloitin silloin sijoittamisen. Silloin tuli voittoa 30 000 € yhtenä syksynä. Nyt tulee takkiin.
Finnair on siinä mielessä turvallinen sijoitus, että valtio ei sitä päästä menemään konkurssiin. Ei päästänyt koronan alkuaikanakaan, kun sen kurssi romahti lähelle nollaa
Jos osaisin ostaa amerikan markkinoilta, niin ostaisin Adobea. Olen seuraillut sitä päivittäin, nousee vain. Käytän Adoben tuotteita. Kehittävät kokoajan uutta ja bisnes paisuu vain.
Shorttaaminen on lyhyeksi myymistä, ei ostamista!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Finnairia, Harviaa, Reveniota, Qt-groupia. Harvia on nyt noussut tosi hyvin.
Noi muut on tuottaneet tappiota -50 %. Finnair enemmän. Tosin muutama vuosi nousi sen + 50 %, aloitin silloin sijoittamisen. Silloin tuli voittoa 30 000 € yhtenä syksynä. Nyt tulee takkiin.
Finnair on siinä mielessä turvallinen sijoitus, että valtio ei sitä päästä menemään konkurssiin. Ei päästänyt koronan alkuaikanakaan, kun sen kurssi romahti lähelle nollaa
Se oli silloin. Nyt en ole enää ihan varma. Osake on roskaluokassa. Kuinka kauan valtio haluaa tekohengittää Finnairia.
Jos sota leviää, niin Finnairin kaltaiset yritykset kärsii. Olen pumpannut sinne rahaa niin paljon, että ei voi muuta kuin antaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Jos osaisin ostaa amerikan markkinoilta, niin ostaisin Adobea. Olen seuraillut sitä päivittäin, nousee vain. Käytän Adoben tuotteita. Kehittävät kokoajan uutta ja bisnes paisuu vain.
Adobe, ihan totta. Googletan lähes joka päivä adoben, kun menen sen palveluun. Osakekurssit hyppää silmille. Plussaa vain. Ovat ottaneet haltuun verkko-ohjelmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Adobe, ihan totta. Googletan lähes joka päivä adoben, kun menen sen palveluun. Osakekurssit hyppää silmille. Plussaa vain. Ovat ottaneet haltuun verkko-ohjelmat.
Oho! Googletin 6 kk käyrän, -17 %. No, omalta kohdalta voin sanoa, että viettää aikaa verkossa vaan lisääntyy. Ihmiset tuottavat entistä enemmäm sisältöä nettiin ja siihen tarvitaan palveluita. Ostaisin.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs kaikkee omistelette/aiotte ostella?
ETF ja rahastoja. IUSQ, Storebrand Global, Handelsbanken USA, pikkusijoitukset Nordnetin pohjoismaisia sisäänheittorahastoja.
Jatkan kuukausiostoja IUSQ-ETF:ään. Jos rommaa kunnolla, käteistä on ja teen ylimääräisiä ostoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahat ase/puolustus sektorin osakkeisiin tai ETFiin nyt.
On jo Saabia niin maan penteleesti.
Kaivosteollisuutta tarvitaan aseteknologiankin valmistamiseen. Vink vink
Vaatiiko muka nykyaikaiset high tech aseet niin paljon metallia että se vaikuttaisi hintoihin?
Mikä firma olisi hyvä?
Ovatko vauvapalstan sijoitusvinkit nykyajan "taksikuski-indeksi" eli merkki siitä, että romahdus on edessä?
Vierailija kirjoitti:
Ovatko vauvapalstan sijoitusvinkit nykyajan "taksikuski-indeksi" eli merkki siitä, että romahdus on edessä?
Niin minulle täällä sanottiin, kun aloitin joskus 2017. Romahdus on ollut aina nyrkan takana, kun av-mamma sijoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Juuri oli täällä pitkä mitä kannattaa ostaa pörssistä ketju. Silloin kun mammat ostelee kannattaa myydä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minulle täällä sanottiin, kun aloitin joskus 2017. Romahdus on ollut aina nyrkan takana, kun av-mamma sijoittaa.
Sama virsi vuonna 2014. Pysähtynyt kellokin on kahdesti päivässä oikeassa.
Kuplan puhkeamista on ennustettu 2017 alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä on nämä tietyt tahot ennustaneet ihan just tulevaksi koko minun sijoittajaurani ajan (vuodesta 94 alkaen). Ja todennnäköisesti PAAALJON ennen sitäkin. Kuten myös asuntojen hintojen romahduttajat. Vaikka asuntojen hinnat ovat nyt laskeneet, vieläkään ei olla lähellekään niitä hintoja kun minullekin vakuuteltiin että elämäni suurin virhe on NYT ostaa asunto kun hinnat ihan just romahtavat.
Vierailija kirjoitti:
2009 alkaen.
Moni on vesi kielellä ainakin siitä asti odottanut että asunnot "rommaa".
Noh, vaikka ne nyt tulisivatkin kunnolla alas, niin eipä niitä kelan tuilla osteta.
Ja lasku jatkuu.
"Mammat sijoittaa" 🤣
Kaivosteollisuutta tarvitaan aseteknologiankin valmistamiseen. Vink vink