Pörssistä ei nyt kannata ostaa mitään. Romahdus tulee kohta.
Teknokupla puhkeaa heti kun korot alkavat nousemaan. Se vetää muutkin osakkeet mukaansa vessasta alas.
Ja markkinat ovat vasta nyt heräämässä siihen että korkojen suunta on ylös eikä alas.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kultasalkku on noussut kuukaudessa 11%. 6 kuukaudessa 19%.
Mulla tuo alumiinisalkku on autotallin keski hyllyssä. Ylempää hankala ottaa kun tarvitsee.
Mulla taas on osakkeet on nyt sitavarten, että myyn ne pois elämisen kulujen tieltä. Kun viimein nousevat -60 % kuopasta. Kun viimeinenkin lapsi on yläasteella, menen töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teknokupla? Onkos nyt teknohuuma käynnissä?
Kyllä.
Kaikenlaisia kommentteja sitä näkee netissä. Avaatko vähän tätä ajatustasi. Olen varma että et tarkoita nyt musiikki-genreä!
Ja tekno on vissiinkin lyhennetty sanasta "teknologia". Ja sillä on monta eri-osahaaraa. Kerro tarkemmin.
Usan teknologia indeksi nasdaq nousi 54% viime vuonna. Se on paljon se.
Ap
Ei mitään merkitystä yksittäisten osakkeiden kohdalla. Jotkut tietyt nousee kohisten ja vetää indeksiä ylös, toisten pysyessä samoina tai jopa laskiessa. Aivan tuuripeliä siis jos on sijoitta
Lässyti lässyti. Esim. SP500: kolmessa vuodessa lähes +40%. Itsellä lentoyhtiöitä, jotka ovat sinä aikana joko laskeneet rajusti tai pysyneet suunnilleen samana. Energiayhtiötkin edelleen samoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tätä olet jankannut jo 25 vuotta....
ps. jos on TEKNOkupla niin silloin ei kannata ostaa TEKNOJA vaan JOTAIN MUUTA. pörssistä löytää AINA aliarvostettuja yhtiöitä.
Sekoitat minut johonkin muuhun. Itse olen tähän asti suhtautunut positiivisesti osakkeisiin.
Karhumarkkinassa melkein kaikki osakkeet laskevat. On parempi shortata osakkeita kuin yrittää poimia ne harvat jotka nousevat. Ammattilaiset tekevät kovimmat tilinsä silloin kun markkinat romahtavat.
Ap
Shorttaaminenkin ON osakkeisiin sijoittamista.
Millä ihmeen järjenjuoksulla?
Ap
shorttaamalla MYYT osakkeita, jotka käytännössä VUOKRAAT (lainaat) joltakin. Käytännössä transaktiot ovat
1) hankit osaketta
2) myyt osakkeet, jotka juuri hankit.
3) odotat
4)OSTAT osakkeet takaisin markkinoilta.
5) Palautat osakkeet lainaajalle korvauksen kera.
Mitä muuta tämä on kuin OSAKKEISIIN sijoittamista?
Miksi te kommentoitte noin rumasti? Ettekö osaa asiallisesti keskustella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teknokupla? Onkos nyt teknohuuma käynnissä?
Kyllä.
Kaikenlaisia kommentteja sitä näkee netissä. Avaatko vähän tätä ajatustasi. Olen varma että et tarkoita nyt musiikki-genreä!
Ja tekno on vissiinkin lyhennetty sanasta "teknologia". Ja sillä on monta eri-osahaaraa. Kerro tarkemmin.
Usan teknologia indeksi nasdaq nousi 54% viime vuonna. Se on paljon se.
Ap
Ei mitään merkitystä yksittäisten osakkeiden kohdalla. Jotkut tietyt nousee kohisten ja vetää indeksiä ylös, toisten pysyessä samoina tai jopa las
Finnair on ollut oikea sudenkuoppa. Mulla meni 6000 € siihen osakeantiin ja osakkeet junnaavat paikoillaan. Ennen osakeantia mun vaisto sanoi, että voisin myydä osakkeet -20 % tappiolla pois. Olisi vain pitänyt, mutta sitten mietin taas, että kyllä nousevat. Olisin saanut jotain rahaa siitä silloin pois. Oltaisiin lasten kanssa päästy matkalle.
Korollisista talletuksista saa varmemman tuoton kuin tuuliviirimäisestä pörssistä.
Mitäs kaikkee omistelette/aiotte ostella?
Vierailija kirjoitti:
EKP alentaa korkoja joko kesäkuussa tai syyskuussa. Voi olla, että alentaa molemmilla kerroilla. Osakkeiden ostoaika on hyvä vielä vajaa pari kuukautta. Sen jälkeen lähtee osakkeet taas ylöspäin. Mitään katastrofia ei ole tulossa, kunhan vain muistaa hajauttaa eri aloille ja maantieteellisesti myös.
Uskokoot ken tahtoo. Öljy ja muut raaka aineet ovat nousseet rutkasti. Koronlasku heikentäisi euroa, mikä pahentaisi tilannetta entisestään. Ehkä ne kuitenkin kerran uskaltaa laskea korkoa. Jos eu menee taantumaan, saattaa tulla enemmän korkonlaskuja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Mä myyn kaikki osakkeet pois elämisen kulujen tieltä. Nyt on enää noin 20 000 € jäljellä, toinen 20 000 € on tappiolla. Nyt myyn vain pois. Odotan, että lapset kasvaa ja opiskelen amk-tutkintoa. Sitten menen töihin. Olen ollut sijoitusrahoilla kotiäitinä. Myyn / kulutan kaikki pois. Sijoitan hyvään ja rauhalliseen perhe-elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noniin. Eilen rysähti.
Iran kun aloittaa sodan Israelia vastaan, niin eipä se kyllä tule tekemään hyvää osakkeille.
sota on ollut AINA hyvä (tietyille) osakkeille.
Mulla on niitä, nousivat kivasti viime viikolla. En harrasta shorttaamista, vaan odotan osakkeiden tuottavan tasaisesti osinkojen kautta
Sijoitukset on hajautettu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ps. jos on TEKNOkupla niin silloin ei kannata ostaa TEKNOJA vaan JOTAIN MUUTA. pörssistä löytää AINA aliarvostettuja yhtiöitä.
Sekoitat minut johonkin muuhun. Itse olen tähän asti suhtautunut positiivisesti osakkeisiin.
Karhumarkkinassa melkein kaikki osakkeet laskevat. On parempi shortata osakkeita kuin yrittää poimia ne harvat jotka nousevat. Ammattilaiset tekevät kovimmat tilinsä silloin kun markkinat romahtavat.
Ap
Ap
shorttaamalla MYYT osakkeita, jotka käytännössä VUOKRAAT (lainaat) joltakin. Käytän
"
shorttaamalla MYYT osakkeita, jotka käytännössä VUOKRAAT (lainaat) joltakin. Käytännössä transaktiot ovat
1) hankit osaketta
2) myyt osakkeet, jotka juuri hankit.
3) odotat
4)OSTAT osakkeet takaisin markkinoilta.
5) Palautat osakkeet lainaajalle korvauksen kera.
Mitä muuta tämä on kuin OSAKKEISIIN sijoittamista?"
Enhän minä tuossa mitään osaketta omista, joten miten se voisi olla sijoittamista???
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
shorttaamalla MYYT osakkeita, jotka k
Munkaan päähän tuo ei mahdu. Tai jos oikein pinnistelisin, niin varmasn tajuaisin. Mutta vaikuttaa pieneltä tuotolta.
Vierailija kirjoitti:
Consumer staples, defensiiviset, ja energia yhtiöt jos nyt on pakko laittaa rahoja jonnekin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Rahat ase/puolustus sektorin osakkeisiin tai ETFiin nyt.
On jo Saabia niin maan penteleesti.
Vierailija kirjoitti:
Korollisista talletuksista saa varmemman tuoton kuin tuuliviirimäisestä pörssistä.
Asunnoista voi saada tosi paljon rahaa. Jos on oikeaan aikaan oikeassa paikassa. Sain yhdestä asunnosta voittoa 300 %. Sillä ollaan eletty kohta 10 vuotta. Ei mitään luksuselämää, mutta en ole käynyt töissä. Olen ollut kotiäitinä.
Juuri tällä viikolla möin kaiken pois, vielä täytyy odotella muutamat osingot ennen kuin lopetan koko Nordnetin tilin
Vierailija kirjoitti:
Adidas meni alamäkeä pitkään, siitä tulossa hyvät voitot lähivuosina.
Mulla on Finnairia, Harviaa, Reveniota, Qt-groupia. Harvia on nyt noussut tosi hyvin.
Noi muut on tuottaneet tappiota -50 %. Finnair enemmän. Tosin muutama vuosi nousi sen + 50 %, aloitin silloin sijoittamisen. Silloin tuli voittoa 30 000 € yhtenä syksynä. Nyt tulee takkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
shorttaamalla MYYT osakkeita, jotka k
Shorttaaminen on lyhyeksi ostamista.
EKP alentaa korkoja joko kesäkuussa tai syyskuussa. Voi olla, että alentaa molemmilla kerroilla. Osakkeiden ostoaika on hyvä vielä vajaa pari kuukautta. Sen jälkeen lähtee osakkeet taas ylöspäin. Mitään katastrofia ei ole tulossa, kunhan vain muistaa hajauttaa eri aloille ja maantieteellisesti myös.