Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pörssistä ei nyt kannata ostaa mitään. Romahdus tulee kohta.

Vierailija
11.04.2024 |

Teknokupla puhkeaa heti kun korot alkavat nousemaan. Se vetää muutkin osakkeet mukaansa vessasta alas.

Ja markkinat ovat vasta nyt heräämässä siihen että korkojen suunta on ylös eikä alas.

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt, virallisen totuuden mukaan sijoittaminen on raha-automaatti, joka tuottaa aina. :D Oikeasti nautin siitä, kun tämän kehityksen myötä elämän realiteetit rupeavat valkenemaan kaiken maailman itseään täynnä oleville besserwissereille, jotka kuvittelevat olevansa jotain suurta, mahtavaa ja korvaamatonta. Todelliseen turvattuun eliittiin kuuluu maailmassa vain hyvin pieni osa ihmisistä.

Vierailija
22/90 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se tuokin tapa tuhlata elämänsä. Pohtia pörssikursseja.

Parempi se kuin tuhlata elämänsä 9-5 duunissa.

Kuka taksikuski tekee 9-5 vuoroa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin. Eilen rysähti. 

Iran kun aloittaa sodan Israelia vastaan, niin eipä se kyllä tule tekemään hyvää osakkeille.

Vierailija
24/90 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tätä olet jankannut jo 25 vuotta....

ps. jos on TEKNOkupla niin silloin ei kannata ostaa TEKNOJA vaan JOTAIN MUUTA. pörssistä löytää AINA aliarvostettuja yhtiöitä.

Vierailija
25/90 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noniin. Eilen rysähti. 

Iran kun aloittaa sodan Israelia vastaan, niin eipä se kyllä tule tekemään hyvää osakkeille.

sota on ollut AINA hyvä (tietyille) osakkeille.

Vierailija
26/90 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli uutispätkäkin pörssi romahduksesta.

Vierailija
27/90 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat ase/puolustus sektorin osakkeisiin tai ETFiin nyt.

Vierailija
28/90 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimääräistä ruokaa ei kannata ostaa, maailmanloppu on tulossa.

Vierailija
29/90 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teknokupla? Onkos nyt teknohuuma käynnissä?

Kyllä.

Kaikenlaisia kommentteja sitä näkee netissä. Avaatko vähän tätä ajatustasi. Olen varma että et tarkoita nyt musiikki-genreä!

Ja tekno on vissiinkin lyhennetty sanasta "teknologia". Ja sillä on monta eri-osahaaraa. Kerro tarkemmin.

Usan teknologia indeksi nasdaq nousi 54% viime vuonna. Se on paljon se.

Ap

Ei mitään merkitystä yksittäisten osakkeiden kohdalla. Jotkut tietyt nousee kohisten ja vetää indeksiä ylös,  toisten pysyessä samoina tai jopa laskiessa.  Aivan tuuripeliä siis jos on sijoittanut yksittäisiin osakkeisiin eikä indeksiin.

Vierailija
30/90 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ps. jos on TEKNOkupla niin silloin ei kannata ostaa TEKNOJA vaan JOTAIN MUUTA. pörssistä löytää AINA aliarvostettuja yhtiöitä.

Sekoitat minut johonkin muuhun. Itse olen tähän asti suhtautunut positiivisesti osakkeisiin.

Karhumarkkinassa melkein kaikki osakkeet laskevat. On parempi shortata osakkeita kuin yrittää poimia ne harvat jotka nousevat. Ammattilaiset tekevät kovimmat tilinsä silloin kun markkinat romahtavat.

Ap

Vierailija
31/90 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Kaikenlaisia kommentteja sitä näkee netissä. Avaatko vähän tätä ajatustasi. Olen varma että et tarkoita nyt musiikki-genreä!

Ja tekno on vissiinkin lyhennetty sanasta "teknologia". Ja sillä on monta eri-osahaaraa. Kerro tarkemmin.

Ap

Ei mitään merkitystä yksittäisten osakkeiden kohdalla. Jotkut tietyt nousee kohisten ja vetää indeksiä ylös,  toisten pysyessä samoina tai jopa laskiessa.  Aivan tuuripeliä siis jos on sijoittanut yksittäisiin osakkeisiin eikä indeksiin.

Melkein kaikki osakkeet korreloivat ainakin jossain määrin indeksin kanssa.

Ap

Vierailija
32/90 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Ap

... no se LASKEVA osake vetää ideksiä ALAS päin. saatanan dille. Ei se niin toimi että vain nousevat osakkeet vaikuttavat indeksiin vaan ENNALTA valitut osakkeet vaikuttavat indeksiin valitulla painolla. eli jos indeksissä olevat osakkeet nousevat, indeksi nousee, jos ne laskevat indeksi laskee ja jos osa nousee ja osa laskee niin indeksi voi nousta tai laskea, riippuen osakkeiden painosta ja hinnan muutoksesta.

Vierailija
33/90 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kultasalkku on noussut kuukaudessa 11%. 6 kuukaudessa 19%.

Vierailija
34/90 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahat ase/puolustus sektorin osakkeisiin tai ETFiin nyt.

Ettei tuo vaan olisi jo hinnoissa.

Aika moni kun on jo aikoja sitten tiennyt irakin aikeista.

Ap

Vierailija
35/90 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekoitat minut johonkin muuhun. Itse olen tähän asti suhtautunut positiivisesti osakkeisiin.

Karhumarkkinassa melkein kaikki osakkeet laskevat. On parempi shortata osakkeita kuin yrittää poimia ne harvat jotka nousevat. Ammattilaiset tekevät kovimmat tilinsä silloin kun markkinat romahtavat.

Ap

Shorttaaminenkin ON osakkeisiin sijoittamista.

Vierailija
36/90 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se tuokin tapa tuhlata elämänsä. Pohtia pörssikursseja.

Ei ole tuhlaamista. Voi noinkin elää. Saan 40 % meidän talouden tuloista myymällä osakkeita. 

Vierailija
37/90 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvia esim. on noussut ihan sikana. Tiedän sen, kun ostin niitä, kun olivat kalleimmillaan. Nyt myyn pois, kun saan jotain rahaa niistä. Olen enää 22 % tappiolla. 

Vierailija
38/90 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Kulta nousee kun geopoliittiset riskit ovat suuret.

Ap

Vierailija
39/90 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuo alumiinisalkku on autotallin keski hyllyssä.  Ylempää hankala ottaa kun tarvitsee.

Vierailija
40/90 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Shorttaaminenkin ON osakkeisiin sijoittamista.

Millä ihmeen järjenjuoksulla?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan