65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja eläkeläistalouksissa on jo lähes puolet koko maan varallisuudesta
"65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja ylipäätään eläkeläistalouksissa on nyt jo lähes puolet koko maan varallisuudesta. Yksinkertaisesti epäreilu ajatus, että juuri eläkeläiset olisivat kategorisesti sopeutustoimien ulkopuolella"
Kommentit (2622)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin aion olla varakkaimmillani 65-vuotiaana. Tai ehkä hiukan aikaisemmin, jos jään töistä pois ennen sitä eläkesäästöjen turvin.
Ei tuossa ole mitään epäreilua, kaikki vanhenevat, ja liki jokainen joka säästää tai sijoittaa työiköisenä säännöllisesti, on eläkkeelle jäädessään varakas omaan nuoruuteen verrattuna.
Lisäksi tuo on se ikä, jossa perinnöt on saatu. Hyvä lisä vanhuuden turvaan niille, joille tulee perintöä. Lapset sitten aikanaan perivät myös, jos hyvin käy niin vasta vanhuuden kynnyksellä hekin.
Ok, boomer.
Mietipä vielä uudelleen. Voiko alle 60v ihminen olla boomeri? Jos Suomessa viimeinen suuri ikäluokka on syntynyt 1950 ? Ojalan laskuopin mukaat tuollinen ihminen täyttää tänä vuonna 75v ja on ollut jo eläkk
Ok, boomer.
Mä kans luulin et boomerit on tietty ikäluokka, mut sitten te tulitte ja todistitte sen vääräksi olemalla boomereita.
Olisi todella omituista , jos 25- 35 vuotiaat olisivat varakkain ikäluokka. Miten he olivat omaisuutensa hankkineet ? Paitsi perimällä isovanhempansa.
Vierailija kirjoitti:
"No niin se yhteiskuntarauha on aina ennenkin toiminut, me maksetaan veroja että meistä huolehditaan jos emme itse pysty, vastineeksi me eo tapeta rikkaita aina kun meillä on hätä."
Tämä on kuulemma nykyään ilkeää kiusaamista, rikkaat suuttuu siitä jos heillä on yhteiskunnallista vastuuta.
Myös sinulta odotetaan yhteiskunnallista vastuuta! Tee työsi ja ansatse elantosi, niin saat osallistua maksamillasi veroilla hippien ja ulkomaalaisten elatukseen1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No niin se yhteiskuntarauha on aina ennenkin toiminut, me maksetaan veroja että meistä huolehditaan jos emme itse pysty, vastineeksi me eo tapeta rikkaita aina kun meillä on hätä."
Tämä on kuulemma nykyään ilkeää kiusaamista, rikkaat suuttuu siitä jos heillä on yhteiskunnallista vastuuta.
Myös sinulta odotetaan yhteiskunnallista vastuuta! Tee työsi ja ansatse elantosi, niin saat osallistua maksamillasi veroilla hippien ja ulkomaalaisten elatukseen1
Ei kun ei odoteta, minä olen kirjaimellisesti terveyteni puolesta kyvytön edes huolehtimaan itsestäni, minä uhrasin terveyteni ja koko elämäni sille vastuulle, töissä minun terveys meni, kuinka paljon enemmän minulta voi vielä vaatia?
Takuueläkeläisten tarinat on yhteiskunnan kaikista karmeimpia, nyt kiusaat äärimmäisen väärää kohdetta.
Hienoa. Jokainen on eläkkeensä ansainnut. Heillä oli liiankin kova työtahti ja koko ajan töissä. Moni ei pysy perässä tai jos vaivoja. Mutta tietysti olisi hyvä että muutkin sukupolvet selviävät ja saavat tuloja, tai tuen. Ettei kukaan jää ilman. Aika ja raha voi olla tasapainossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sinä olet menettänyt kyvyn ymmärtää mitä olet ansainnut ja mitä et."
Minä en ole ansainnut sitä että mun omat huolehtii musta kun en siihen itse pysty?
Selvä.
Tapellaan sitten, puhe ei auta.
Ystäväni, miksi elää kituuttaa, kun Mononen hautaa niin halvalla?
Olet kuvottava.-eri
Te vassenasset ja koko punavihreä syöpäläislauma olette inhottavia sekä ihmisoletettuina intivideinä että aivan erityisesti poliitikkoina!
Pohjoismainen sosialisti on tunnetusti koko Universumin niljakkain matelija!
Sinä hyökkäät heikkojwn päälle kuin hirviö ja kun se ei onnistu yrität mennä poliitiikan taakse piiloon.
Tyypillistä. Nepovauvat ja heidön pehmeä selkäranka ja leuka on syöpä suomen sielussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun elää pitkään ja säästeliäästi niin siitä sitä kertyy.
Omat vanhempani ovat 80+ ikäisiä enkä voi sanoa että koskaan olisi kauhean säästäväisesti eletty perheenä tai he kahdestaan. Kolme kiinteistöä joista kaksi myyty roimalla voitolla. Lomaosakkeita. Omakotitalon arvo kymmenkertaistunut. Remontteja ja rakennustöitä tehty kymppitonneilla. Ulkomaanmatkoja, paljon alkoholia ja tupakkaa. Tavaraa, tavaraa, tavaraa, vaatetta ym. Ruoka oli pääsääntöisesti ihan paskaa ja auto aina vanha. Satojatuhansia säästössä ja hirveä valitus kun ovat niin pienituloisia. Opittu tapa vinkua ettei kukaan tajua miten hyvissä varoissa ovat. Mitään rahaa ei raskita käyttää vaan hyppyytetään lapsia, sukulaisia ja naapureita tekemään ilmaiseksi mitä milloinkin tarvitsee. Maksatetaan köyhemmillä kaikki. Minä en enää juokse hät
"Mitä ehdotat toimenpiteiksi tuossa tilanteessasi? Vanhemmat saunan taakse ja nappi otsaa, loppuu se pihistely ja köyhien hyväksikäyttö. Ja mikä parasta, sinusta tulee rikas;)"
Kirjoittaja lienee Karl Marxin oppilaita.
Marx nimitti vanhaksi elänyttä setäänsä kirjeissään "Perinnönestäjäksi"!
Tässä nähdään taas vasemmiston moraali! Marxhan olisi halunnut 'sosialisoida' setänsä omaisuuden ihan vain itselleen! Tässä näemme vasemmistolaisuuden periolemuksen!
Tottahan se. Ja juuri niillä, joilla on vielä hyvä eläke päälle. Säästöön jää koko ajan lisää. Siksi hallituksestakin tuli se heitto, että saisi alennusveroilla lahjoittaa omaisuutta jälkipolvelle. Ajatellaan, että se vauhdittaisi mm. rakennusalaa, koska lapset käyttäisi rahaa remontteihin, asuntoihin yms. Vanhoilla ne rahat makaa tilillä tai jossain rahastossa. Eihän nuo mitään käytä ja hyvistä työeläkkeistä säästetään koko ajan lisää.
Muuten olen miettinyt tuon eläkejärjestelmän epäoikeudenmukaisuutta senkin kannalta, että kun tiedämme eläkkeiden olevan suhteettoman isoja maksettuihin maksuihin ja nuoremmat ne maksaa, niin tässä on samalla hyväosaisille tulonsiirto käynnissä. Esimerkki: Minä ja kollegani saamme samaa palkkaa ja maksamme yhtä paljon eläkemaksuja. Hänen äitinsä saa minimieläkettä, minun vanhempani todella hyvää eläkettä. Vanhempani toki ansaitsevat enemmän eläkettä kuin hänen äitinsä, mutta silti se eläke ei vastaa mitenkään heidän maksamiaan maksuja kuten ei tietysti työkaverin äidinkään. Äitinsä elää kädestä suuhun, omat vanhempani säästävät vähintään toisen eläkkeen joka kuukausi ja maksavat meille matkoja, remonttia jne. Ja koska eläkettä jää säästöön, niin perin nekin rahat vielä. Eli minä saan palautusta maksamistani maksuista ihan toisella tavalla kuin työkaverini. Nuoremmista ne, joiden vanhemmat saa nyt hyvää eläkettä ja perintöä tulee lisää sitä kautta, eivät ole mitenkään kärsijöitä. Hehän saavat näistä hyvistä eläkkeistä edut itselleen. Sitten ne, jotka vaan maksaa maksuja, mutta vanhemman eläke on pieni, niin on vain maksumiehenä pyramidissa.
Aivan loistava homma, vihdoinkin.
Varallisuuden pitää lähteä kerrostumaan, upeaa että vihdoinkin myös Suomessa. Vielä kun saadaan perintövero pois sotkemasta selviä asioita niin alkaa raha liikkua täälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole ansainnut sitä että mun omat huolehtii musta kun en siihen itse pysty?
Selvä.
Ystäväni, miksi elää kituuttaa, kun Mononen hautaa niin halvalla?
Olet kuvottava.-eri
Te vassenasset ja koko punavihreä syöpäläislauma olette inhottavia sekä ihmisoletettuina intivideinä että aivan erityisesti poliitikkoina!
Pohjoismainen sosialisti on tunnetusti koko Universumin niljakkain matelija!
Sinä hyökkäät heikkojwn päälle kuin hirviö ja kun se ei onnistu yrität mennä poliitiikan taakse piilo
Sinä olet yksinkertaisesti tyhmä, ahne ja tietämätön. Juuri noihin ominaisuuksiin vasemmistolaisuus perustuu.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kuullut työssäkäyvästä joka asuu kimppakämpässä (poislukien reissutyöläiset).
Hesassa näitä nuorempia kimppakämpässä asuvia ravintola yms. työntekijöitä on vaikka kuinka.
Se että et ole kuullut niistä johtuu vain omasta suppeasta (me, myself and I) maailmankuvastasi.
Vierailija kirjoitti:
Kylmä yksiö on luksusta? Just.-eri
Kylmä yksiö on tässä tapauksessa oma vika.
Vierailija kirjoitti:
Stereotyyppi ahneista ja itsekkäistä boomereista ei ole syntynyt tyhjästä.
Muilleko ne työllä ansaitut rahat pitäisi jakaa?Paljonko muuten itse jaat nuoremmille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule tämä minun 300 euron vuokra ei todellakaan ole se luksus joka pilaa multa kaiken, mun lääkitys on, omavastuu osuus käytönnössä tarkoittaa että minä elän joka vuodesta alun velaksi ja lopun aikaa maksan sitä velkaa ja sitten alkaa uusi vuosi ja taas on vedetty ruuvia vähän tiukemmalle.
Kerro sinä mitä on ihmisarvoinen elämä, yritä edes, jos kerran tiedät paremmin.
Eikö sinun pitäisi mielummin osoittaa kiitollisuutta, että sulle ylipäätään kustannetaan se lääkitys?
Jos minä en saa sen lisäks ruokaa enkä lämmintä asuntoa, niin kustannetaanko?
Vai pakotetaanko minut valitsemaan yksi kolmesta välttämättömyydestä?
Miksi ihmeessä kuvittelet, että kenenkään pitäisi kustantaa sinulle yhtään
Punikit eivät yksinkertaisesti pysty ymmärtämään sitä yksinkertaista tosiseikkaa, että valtio ei pysty antamaan kenellekään mitään, mitä se ei ole aikaisemmin ottanut pois joltakin toiselta!
"Sinä olet yksinkertaisesti tyhmä, ahne ja tietämätön. Juuri noihin ominaisuuksiin vasemmistolaisuus perustuu."
Sinä taasennolet valehtelija, jokainen sinun väittämä oli ilkeä valhe ilman perusteluja.
Juuri noihin ominaisuuksiin vasemmistolaisuus perustuu.
Rukoile että minä en saa koskaan tietää sinun nimeä perskokkare.
"Punikit eivät yksinkertaisesti pysty ymmärtämään sitä yksinkertaista tosiseikkaa, että valtio ei pysty antamaan kenellekään mitään, mitä se ei ole aikaisemmin ottanut pois joltakin toiselta!"
Tämäkin on vale, pelivaraa saadaan valtion omistuksilla, niitä mitä myydään kilpaa pois ja joka kuitataan tällä valheella.
Vierailija kirjoitti:
Selvä.
Sun pitää ymmärtää, että ensisijaisesti yhteiskunnan pitää suojella lapsia, nuoria ja työkykyisiä. Koska et ole lapsi, nuori etkä työkykyinen sinun on ymmärrettävä, että tulee piste, kun sinut on pakko "jättää hankeen" että muut selviää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kun ei odoteta, minä olen kirjaimellisesti terveyteni puolesta kyvytön edes huolehtimaan itsestäni, minä uhrasin terveyteni ja koko elämäni sille vastuulle, töissä minun terveys meni, kuinka paljon enemmän minulta voi vielä vaatia?
Takuueläkeläisten tarinat on yhteiskunnan kaikista karmeimpia, nyt kiusaat äärimmäisen väärää kohdet
Voithan aina muuttaa vaikkapa Turkkiin, Somaliaan tai Syyriaan ja anoa sieltä humanitaarista tur va paik kaa!
Miksei se toimisi myös niin päin? Saisit täyden ylläpidon ja me pääsisimme eroon sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin aion olla varakkaimmillani 65-vuotiaana. Tai ehkä hiukan aikaisemmin, jos jään töistä pois ennen sitä eläkesäästöjen turvin.
Ei tuossa ole mitään epäreilua, kaikki vanhenevat, ja liki jokainen joka säästää tai sijoittaa työiköisenä säännöllisesti, on eläkkeelle jäädessään varakas omaan nuoruuteen verrattuna.
Lisäksi tuo on se ikä, jossa perinnöt on saatu. Hyvä lisä vanhuuden turvaan niille, joille tulee perintöä. Lapset sitten aikanaan perivät myös, jos hyvin käy niin vasta vanhuuden kynnyksellä hekin.
Ok, boomer.
Olen syntynyt 1970-luvulla, kuulun siis sukupolveen X ja vanhempani ovat/olivat boomereita.
Näin viisikymppisenä sitä kumminkin tajuaa, että jos nyt aletaan huonontaa eläkeläisten asemaa, se ei kohdistu minun vanhempieni ikäluokkaan, vaan minuun itseeni. Eihän ne muutokset ikinä tule voimaan heti. Ja siis minä olen ikäni maksanut niitä suuria eläkemaksuja ja saanut moneen kertaan leikatun pienen eläkekertymän, pienemmän kuin boomerit ja pienemmän kuin nuoremmat sukupolvet.
Ainoa, mitä minä voin tehdä, on säästää ja sijoittaa itse oman vanhuuteni turvaksi. Siksi en tykkää yhtään, kun yritetään päästä leikkaamaan eläkeläisiltä heidän väitetyn varakkuutensa vuoksi. Tätä kannattaa kyllä muidenkin nyt työikäisten miettiä.
Näin on! Mieheni kuuluu suuriin ikäluokkiin, oli 75 kun äitinsä kuoli. Eli suurten ikäluokkien vanhemmissa on/oli myös ns tervaskantoja.