Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja eläkeläistalouksissa on jo lähes puolet koko maan varallisuudesta

Vierailija
10.04.2024 |

"65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja ylipäätään eläkeläistalouksissa on nyt jo lähes puolet koko maan varallisuudesta. Yksinkertaisesti epäreilu ajatus, että juuri eläkeläiset olisivat kategorisesti sopeutustoimien ulkopuolella" 

Kommentit (2622)

Vierailija
1001/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kartutti eläkettä niillä superkarttumavuosilla ottamalla palkan päälle vielä työsuhdeauton. Juu, silloin sellaisen sai. On käynyt ammatikoulun aikoinaan. Eteni kun ei siihen aikaan vaadittu esim. esimieheksi mitään koulutusta. Nettoeläkkeensä on 2 x mun nettopalkka. Äiti kartutti superkarttumaa tekemällä ylitöitä. Juu, silloin sai painaa ylitöitä niin paljon kun halusi, ihan tavan toimistotyöläine oli, kävi jonkun pikakirjoittajakurssin aikoinaan. Äidin nettoeläke on sama kuin mun palkka. Kun mä katson eläkettäni, tulee se olemaan puolet äitini eläkkeestä. Ei superkarttumia tai muita etuja. Ei mahdollisuutta ylitöihin. Työt on tiukasti koulutuksen mukaan, ei mahdollisuutta edetä uralla ilman mittavaa monen vuoden korkeakoulututkintoa.

Kyllähän mua joskus ketuttaa, että miksi itse ei pääse samaan. Vähän jää säästöön mutta olen ja tulen olemaan köyhempi kuin vanhempani. Ensimmäistä kertaa historiassa näin kun katson sukuni historiaa. Heillä on velaton asunto pääkaupunkiseudulla, on kesämökki, 2 autoa ja sijoitusasunto. Minulla on velaton asunto Itä-Suomessa, ei ollut koskaan varaa pääkaupunkiseutuun.

Vierailija
1002/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni kartutti eläkettä niillä superkarttumavuosilla ottamalla palkan päälle vielä työsuhdeauton. Juu, silloin sellaisen sai. On käynyt ammatikoulun aikoinaan. Eteni kun ei siihen aikaan vaadittu esim. esimieheksi mitään koulutusta. Nettoeläkkeensä on 2 x mun nettopalkka. Äiti kartutti superkarttumaa tekemällä ylitöitä. Juu, silloin sai painaa ylitöitä niin paljon kun halusi, ihan tavan toimistotyöläine oli, kävi jonkun pikakirjoittajakurssin aikoinaan. Äidin nettoeläke on sama kuin mun palkka. Kun mä katson eläkettäni, tulee se olemaan puolet äitini eläkkeestä. Ei superkarttumia tai muita etuja. Ei mahdollisuutta ylitöihin. Työt on tiukasti koulutuksen mukaan, ei mahdollisuutta edetä uralla ilman mittavaa monen vuoden korkeakoulututkintoa.

Kyllähän mua joskus ketuttaa, että miksi itse ei pääse samaan. Vähän jää säästöön mutta olen ja tulen olemaan köyhempi kuin vanhempani. Ensimmäistä kertaa historiassa näin kun katson su

Mitä sä sinne olet mennyt, pääkaupunkiseudullahan työt on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän mua joskus ketuttaa, että miksi itse ei pääse samaan. Vähän jää säästöön mutta olen ja tulen olemaan köyhempi kuin vanhempani. Ensimmäistä kertaa historiassa näin kun katson su

Perithän sinä vanhempasi.

.

Vierailija
1004/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän mua joskus ketuttaa, että miksi itse ei pääse samaan. Vähän jää säästöön mutta olen ja tulen olemaan köyhempi kuin vanhempani.

On mulla työpaikka mutta alalla jossa palkka on sama kaikkialla Suomessa. Täällä idässä voin sentään asua edullisemmin.

Vierailija
1005/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän mua joskus ketuttaa, että miksi itse ei pääse samaan. Vähän jää säästöön mutta olen ja tulen olemaan köyhempi kuin vanhempani.

Niin perin yhdessä sisarusteni kanssa. Perintö voi olla 0 euroa tai sitten vähän enemmän, ei voi koskaan tietää enkä pelaa elämääni sen varaan.

Vierailija
1006/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö. Ei ole omaisuuksia näkyny.

Vierailija
1007/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Perithän sinä vanhempasi."

Entäs me joilla ei ole vanhempia?

Tämä epäreiluus ja toivottomuus on tehnyt sen että joka päivä kun menen töihin siimä matkalla mietin että hyppäänkin junaan ja menen pistämään ministeriä kylmäks, ehkä joku muu saa elää suomessa joka ei olis kylmä painajainen sitten tulevaisuudessa.

Toistaseks olen mieleni malttanut mutta minä en varmasti ole ainoa, se että koko elämänsä näkee kuinka lähea kaikilla muilla on yllimäskyllimäs ja itse ei ikinä muka ansaitse edes normaalia perustoimeentuloa tekee aika koston himoiseks.

Vierailija
1008/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä epäreiluus ja toivottomuus on tehnyt sen että joka päivä kun menen töihin siimä matkalla mietin että hyppäänkin junaan ja menen pistämään ministeriä kylmäks, ehkä joku muu saa elää suomessa joka ei olis kylmä painajainen sitten tulevaisuudessa.

Toistaseks olen mieleni malttanut mutta minä en varmasti ole ainoa, se että koko elämänsä näkee kuinka lähea kaikilla muilla on yllimäskyllimäs ja itse ei ikinä muka ansaitse edes normaalia perustoimeentuloa tekee aika koston himoiseks.

Tämä on juurikin ajan henki, ihmiset jupisee pöydän ympärillä jonka keskellä on puukko ja kaikki toivoo että joku muu tarttuu siihen puukkoon ja menee tekemään jotain sankarillista.

Se joka menee tulee oleen suomen luigi, koko kansan sankari.

Vierailija
1009/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin stanan tuottavaa hyysätä eläkeläisiä, varsinkin kun ne eläkkeet ei ole ansaittuja vaan revitään työssäkäyviltä.

Kyllä saadaan vientituotetta, niin ettei satamaan mahdu.

Vierailija
1010/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on juurikin ajan henki, ihmiset jupisee pöydän ympärillä jonka keskellä on puukko ja kaikki toivoo että joku muu tarttuu siihen puukkoon ja menee tekemään jotain sankarillista.

Se joka menee tulee oleen suomen luigi, koko kansan sankari.

Poliittikkojen täydellinen kieltäytyminen vastuusta käytännössä takaa sen että väki joutuu turvautuun ainoaan heille jääneeseen valtaan vaikuttaa, eli väkiVALTAAN.

Vierailija
1011/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samasta ikäryhmästä löytyy runsaasti myös kaikkein pienempiä eläkkeitä ja varattomia kansalaisia. Tilasto on niinkuin se luetaan eli sillä voi valehdella ihan mitä vain.

Mitä sitten? Lait ja säädökset pitää tehdä ajatellen vain kaikkein rikkaimpia. Pienituloiset eläkeläiset voivat mennä metsään keräämään pettua. 

Terkuin, Riikka Orpo

Vierailija
1012/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokoomus kyllä varmasti suostuu leikkaamaan pienituloisimmilta eläkeläisiltä.

hyvätuloiset on rahansa aina ansainneet, oikeistoideologian mukaisesti

Vierailija
1013/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen ainut lapsi eli mun eläkevuodet on turvattu perinnöllä.

Vierailija
1014/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa ne pienituloiset eläkeläiset eli takuueläkeläiset EI OLE niitä eläkkeitään ansainnut.

Eikä tässä ole mitään ideologiaa seassa!

Vierailija
1015/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu kyllä he on tehnyt niin jo paljon, meille ne kymppi sieltä ja toinen täältä leikkaukset on kertyny aika isoksi joeksi jo.

Minä elän äärimmäisen minimalistisesti ja sekään ei enää riitä, minä en tiedä miten saan enää lääkkeeni ja muut elämisen peruskulut maksettua saati sitten tehtyä hankintoja.

Vierailija
1016/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 60-l syntyneet 90-l lamaan valmituneet ja vuosia pilipalikursseilla ja kotona lasten kanssa tai pätkätöissä olleet eivät tule saamaan teidän kadehtimia eläkkeitä, hyvä jos kansaneläkettä tippuu. Että turha kadehtia meitä noin 6-kymppisiä. Aika lohduttomat ovat ajatukset.

Vierailija
1017/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan meidät perii? Ootko ap miettinyt?

Pitänee tehdä kuitenkin testamentti ja kirjata siihen, että rintaperillinen ei peri mitään jos liittyy perussuomalaisiin. Sehän on ihmisoikeusloukkauksiin keskittyvä apinalauma, joka pitäisi kieltää laittomana rikollisjärjestönä. Rikollinen elämäntapa on perintökaaressa listattu syy sivuuttaa rintaperillisen lakiosaoikeuskin.

Vierailija
1018/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa ne pienituloiset eläkeläiset eli takuueläkeläiset EI OLE niitä eläkkeitään ansainnut.

Eikä tässä ole mitään ideologiaa seassa!

Se että sinusta kaikista huono-osaisimpien joita takuueläkeläiset ovat pitäisi vielä erikseen ansaita ihmisarvoinen kohtelu on kyllä minusta aika arveluttavaa ideologiaa.

Rys-sämäistä omien hankeen hylkäämistä, miten se ei ole ideologista?

Ei se biologiaa tai oikeudenmukaisuutta ainakaan ole.

Vierailija
1019/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Ei ole omaisuuksia näkyny.

Juu, ei. Asun mieheni perikunnan talossa, ei mökkiä, ei autoa(ei ajokorttia), suht hyvä eläke kuitenkin on jolla matkustella ja tehdä muuta mukavaa.Ei lapsia joten ei tarvitse perintöäkään kenellekään jättää.

Vierailija
1020/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukahan meidät perii? Ootko ap miettinyt?

Pitänee tehdä kuitenkin testamentti ja kirjata siihen, että rintaperillinen ei peri mitään jos liittyy perussuomalaisiin. Sehän on ihmisoikeusloukkauksiin keskittyvä apinalauma, joka pitäisi kieltää laittomana rikollisjärjestönä. Rikollinen elämäntapa on perintökaaressa listattu syy sivuuttaa rintaperillisen lakiosaoikeuskin.

Pörriäiset teidät perii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän