Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja eläkeläistalouksissa on jo lähes puolet koko maan varallisuudesta

Vierailija
10.04.2024 |

"65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja ylipäätään eläkeläistalouksissa on nyt jo lähes puolet koko maan varallisuudesta. Yksinkertaisesti epäreilu ajatus, että juuri eläkeläiset olisivat kategorisesti sopeutustoimien ulkopuolella" 

Kommentit (2622)

Vierailija
901/2622 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kohta saa  irtisanoa vakituisia helposti.

https://yle.fi/a/74-20081928

Vierailija
902/2622 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua PORILAISTA TARDENOMI HÖNÖ TIAISTA  ei voi lähettää koulutukseen toiseen kaupunkiin yksin. Ensinnäkään en osaa ostaa juna tai linja-auto lippuja. En osaa käyttää karttasovelluksia. 

Voin jäädä väärässä paikassa pois niin että joudutaan laittamaan viranomaiset etsimään. 

On ihmisiä, kuten minä, jotka ovat jo 50 eivätkä ole koskaan menneet junalla tai linja-autolla toiseen kaupunkiin.

Eli jos on lyhyt sijaisuus niin pitää laittaa työkavereita koulutukseen mukaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/2622 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Alle 50 henkeä työllistäviltä yrityksiltä ja organisaatioilta poistuisi työsopimuslakiin perustuva takaisinottovelvollisuus. Vanhaa työntekijää ei enää tarvitsisi ottaa uudestaan palkkalistoille samoihin tai samankaltaisiin tehtäviin, vaikka yrityksen taloudellinen tilanne kohenisi nopeasti irtisanomisen jälkeen.

Työntekijät ovat irtisanomisen suhteen ikuisella koeajalla."

https://www.pam.fi/artikkelit/hallitusohjelma-nakertaa-tyontekijan-turv…

Vierailija
904/2622 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omia vanhempiani vähän ihmettelen. Kumpikin olivat puoli vuotta-vuoden ammattikoulua käyneitä duunareita. Nyt eläkkeellä on varaa kahteen autoon, isoon omakotitaloon, kahteen kesämökkiin ym. Ei meillä lapsilla tuollaiseen ole varaa mitenkään. 

Odota, kunnes olet itse eläkkeellä.

Siinä onkin meidän ikäluokalla odottamista. Te olitte siinä iässä olleet jo reilun vuosikymmenen eläkkeellä kun se meillä vasta alkaa. Työnsankarit pakenivat työelämää jo keski-iässä. No mikäs paetessa kun rahoitus oli järjestetty muiden piikkiin.

Pääsin eläkkeelle 64 v.

Vierailija
905/2622 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Alle 50 henkeä työllistäviltä yrityksiltä ja organisaatioilta poistuisi työsopimuslakiin perustuva takaisinottovelvollisuus. Vanhaa työntekijää ei enää tarvitsisi ottaa uudestaan palkkalistoille samoihin tai samankaltaisiin tehtäviin, vaikka yrityksen taloudellinen tilanne kohenisi nopeasti irtisanomisen jälkeen.

Työntekijät ovat irtisanomisen suhteen ikuisella koeajalla."

https://www.pam.fi/artikkelit/hallitusohjelma-nakertaa-tyontekijan-turv…

Kohta saa irtisanoa lyhyitä miehiä.

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
906/2622 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhaastattelussa kysyttiin minulta TRADENOMI HÖNÖ TIAISELTA, PORISTA  enkö puhu englantia edes matkoilla. 

Siis, millä matkoilla. Ei ole vakituista työpaikkaa eikä rahaa matkustaa. 

Kun menet Suomessa ruokakauppaan niin ei myyjä englantia puhu. 

Englannin käyttö loppuu siihen, kun tutkinto on suoritettu. 

Jos olet 50 niin et ole puhunut englantia täällä Suomessa kenenkään kanssa. 

Miten johtajina työskentelevät ihmiset voi olla noin pihalla. 

Kysytään työhaastattelussa, että etkö puhu englantia edes matkoilla. Millä hemmetin matkoilla? 

Vierailija
907/2622 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos eläkeläiset pistettäisiin keräämään vaikka 1 roska vuodessa, niin suomi olisi yli miljoona roskaa puhtaampi! 

Vai yksi roska vuodessa? Sinun kaltaistesi ansiosta saan kerätä tuhansia roskia ja lukuisia koirien jätöksiä vuodessa.

Tiesitkö, että kiinteistön omistaja joutuu tonttinsa kohdalta pitämään jalkakäytävän ja kadun siistinä? Siinä saa eläkeläinen heiluttaa katuharjaa ja lapiota riittävästi, kun pitää kadun ja jalkakäytävän puhtaana roskista, lumesta, sepelistä, syksyn lehdistä, oksennuksista  ja muusta töhnästä lähes 50 metrin matkalla.

Tämän NS. Asumismuotoon liittyvän velvoitteen lisäksi eläkeläiset voisivat ajatella kotimaan etua ja valtiota.

Itsekkyyden sijaan antaa eikä pelkästään ottaa.

Eli poimia roskia eläkett

Sinäkin voit sen tehdä, pidä Suomi siistinä.

Vierailija
908/2622 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitini eläke käteen on vain noin 1300€, vaikka työuraa takana 44 vuotta. Palkkansa oli niin pieni, että sillä ei taloja eikä kesämökkejä osteltu. Perintöä siis ei ole tulossa. Minä olen se, joka tulee jossain vaiheessa auttamaan äitiäni taloudellisesti. En käsitä vallalla olevaa vihaa sodan jälkeen syntynyttä sukupolvea kohtaan. He ovat antaneet ison panostuksen Suomelle pitkillä työurillaan veroja kiltisti maksaen. 

Vierailija
909/2622 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä TRADENOMI HÖNÖ TIAINEN, PORISTA olin palkkatukityössä niin vakituisia lähetettiin Helsinkiin koulutukseen. 

Itse en ole ikinä käynyt Helsingissä enkä ollut junassa. 

Vierailija
910/2622 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä kitise, kohta me kuollaan ja saat huikea perinnön. Tässä menee vielä pari vuotta kituessa, mutta sitten saat noin 300 000 euroa. Onko vähän, olisiko pitänyt elää vielä säästäväisemmin, vaikka ne ulkomaan matkat jäivät tekemättä. Mistä tässä vielä ehtisi säästämään, kerro?

No se omaisuus on rakennettu osin meitä riistämällä, joten siinä saadaan rippeitä omistamme takaisin.

Sulla ei ole kaikki muumit laaksossa, olet uskomaton ääliö.

Vierailija
911/2622 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten minua v*tuttaa se, että ei aikoinaan saanut valita kenelle maksamani verorahat menevät.

Kohta 30 vuotta olen töitä tehnyt ja tätä kus*päistä  nuorempaa sukupolvea elättänyt. Maksanut heidän äitinsä äitiyslomat sun muut, maksanut näiden pikku-kus*päiden lapsilisiä, terveydenhuoltoa, koulutusta ym.

Vielä on työvuosia minulla jäljellä ja toivon, että jatkossa saisi valita minne omat verorahat menevät. Sen tiedän mihin omani eivät ainakaan menisi.

Vierailija
912/2622 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Irtisanominen helpottuu.

On selvää, että jokainen työssä oleva joutuu jatkossa miettimään tarkemmin, ettei vaan ärsyttäisi työnantajaa tai tekisi mitään virheitä, koska ei voi etukäteen tietää, mikä riittää irtisanomiseen."

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/39aa29b3-e460-4a1b-92cd-56f6a2d91…

Vierailija
913/2622 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkää eläkeläiset jälkeläiset perinnöttömäksi. Se on niille ihan oikein. 

Vierailija
914/2622 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset on itsekkäitä eivätkä tee mitään Suomen hyväksi.

Niin paitsi että kulutetaan koko pieni eläkkeemme  josta menee alv:veroa joko 14/24% yhteiskunnalle. Sitä omaa eläkettä.Joilla sitten valtio maksaa mm.tukia ym hyvinvointia.

Niin ja senkin  nuorempien piikkiin, onko sekin joku sankarityö. Siis nyt pitäisi kiittää teitä kuluttamisesta joka tehdään nuorempien rahoilla?

Suollat uskomatonta paskaa, kuinka joku voi olla noin pihalla.

Vierailija
915/2622 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työhaastattelussa kysyttiin minulta TRADENOMI HÖNÖ TIAISELTA, PORISTA  enkö puhu englantia edes matkoilla. 

Siis, millä matkoilla. Ei ole vakituista työpaikkaa eikä rahaa matkustaa. 

Kun menet Suomessa ruokakauppaan niin ei myyjä englantia puhu. 

Englannin käyttö loppuu siihen, kun tutkinto on suoritettu. 

Jos olet 50 niin et ole puhunut englantia täällä Suomessa kenenkään kanssa. 

Miten johtajina työskentelevät ihmiset voi olla noin pihalla. 

Kysytään työhaastattelussa, että etkö puhu englantia edes matkoilla. Millä hemmetin matkoilla? 

Työhaaststtelussa kysyttiin minulta lyhyeltä mieheltä onko vaimoa.

Sanoin ei.

Työnantaja sanoi, että hyvä eikä varmaan tolla ulkonäöllä tuukaan. Ei tarvitse maksaa isyyslomia.

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
916/2622 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minä TRADENOMI HÖNÖ TIAINEN, PORISTA olin palkkatukityössä niin vakituisia lähetettiin Helsinkiin koulutukseen. 

Jos minä TRADENOMI HÖNÖ TIAINEN, PORISTA pääsisin vakituiseksi niin tuosta en selviäisi. Täyttä painajaista olisi lähteä jonnekin vieraaseen kaupunkiin. 

Mutta irtisanominen helpottuu.

Vierailija
917/2622 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollaset pikkumiehet on ärsyttäviä. Ahdistelevat töissä naisia. 

Kohta ne saa irtisanoa.

Lyhyt mies pikkumies.

Vierailija
918/2622 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää suostu maksamaan työlöisenä nykyisten eläkeläisten eläkkeistä, rahoittamaan laiskimusten elämää.

Keräisivät edes roskia julkisilla paikoilta pois eläkkeensä vastineeksi. Itsekkäät eläkeläiset eivät tee mitään muuta kuin oman tapansa ympärillä pyörivät.

Vierailija
919/2622 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sille ottajia PS Soinista lähtien joten tarkkuuskiväärit olisivat tarpeen ja niitä varten eläkeläiskeruu. Miten sinä sitten äänestäisit joa eläkekertymäsi olisi 0€ kun nykyiset eläkeläiset ovat luoneetk oko eläkesysteemin.

Vierailija
920/2622 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minä TRADENOMI HÖNÖ TIAINEN, PORISTA pääsisin vakituiseksi niin tuosta en selviäisi. Täyttä painajaista olisi lähteä jonnekin vieraaseen kaupunkiin. 

Mutta irtisanominen helpottuu.

Kyllä, ihan turhaan vakituisena kävit Helsingissä koulutuksessa, kohta pikkumies  saa kenkää.

Ja omistusasunto on sulla turha, kun ei sulla ole lapsiakaan, eli keräät perintöjä ihan turhaan.

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan