65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja eläkeläistalouksissa on jo lähes puolet koko maan varallisuudesta
"65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja ylipäätään eläkeläistalouksissa on nyt jo lähes puolet koko maan varallisuudesta. Yksinkertaisesti epäreilu ajatus, että juuri eläkeläiset olisivat kategorisesti sopeutustoimien ulkopuolella"
Kommentit (2622)
Pikku mies hölmöliini on ihan päästään sekaisin. Mania päällä. Kone täynnä anonyymeilta kopioituja viestejä.
Mun PORILAISEN trade Hönö Tiaisen mielestä olisi hyvä, että työttömällä voisi olla joku lemmikki, jos on aina kotona.
Mutta kun kaikki on liian kallista.
Kyllä ihmisellä pitäisi voida olla edes yksi harrastus tai sitten lemmikki.
Nyt on vain vauvapalsta ja hallitus leikkaukset.
Itse en osaa edes ostaa lippua jääkiekko-otteluun tai junaan. En ole koskaan mennyt linja-autolla tai junalla yksin toiseen kaupunkiin.
Vierailija kirjoitti:
Mun PORILAISEN trade Hönö Tiaisen mielestä olisi hyvä, että työttömällä voisi olla joku lemmikki, jos on aina kotona.
Itse en osaa edes ostaa lippua jääkiekko-otteluun tai junaan. En ole koskaan mennyt linja-autolla tai junalla yksin toiseen kaupunkiin.
Jos ikää on 50 niin täytyisi päästä kokemaan edes junalla toisessa kaupungissa käynti.
Vierailija kirjoitti:
Oi joi voi voi tyhmää pikkumiestä.
Pikkumies on katkeroitunut lyhyt pikkumies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ikää on 50 niin täytyisi päästä kokemaan edes junalla toisessa kaupungissa käynti.
Pikkumies on 50 eikä ole ollut edes junassa.
Työttömiä arvostellaan joten minä PORILAINEN trade Hönö Tiainen en käy ulkona ollenkaan paitsi viemässä roskat ja puolison kanssa ruokakaupassa.
En uskalla mennä ulos edes kävelylle, koska yhden kerran naapuri rupesi haukkumaan minua työttömyydestä noin 8 vuotta sitten. En käy kävelyllä edes töissä ollessa, koska se ei ole vakituinen työpaikka ja olen siis periaatteessa aina työtön.
Se, että työttömät ei uskalla mennä edes ulos kävelylle nykyään tulee vielä kalliiksi Suomelle, koska tulee sairauksia, kun ei liiku.
Tämä työttömien palsta haukkuminen on levinnyt palstojen ulkopuolelle eikä moni työtön uskalla mennä asunnosta ulos.
Joten vietän päivänä haukkuen palstalla esim. eläkeläisiä.
Katkera lyhyt pikkumies vihaa ihmisiä ja kopioi heidän viestejään ja postaa niitä palstalle. Siinä se vapaa-aika sitten meneekin.
Muilla miehillä on moottoripyörät ja vaimot.
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä arvostellaan joten minä PORILAINEN trade Hönö Tiainen en käy ulkona ollenkaan paitsi viemässä roskat ja puolison kanssa ruokakaupassa.
En uskalla mennä ulos edes kävelylle, koska yhden kerran naapuri rupesi haukkumaan minua työttömyydestä noin 8 vuotta sitten. En käy kävelyllä edes töissä ollessa, koska se ei ole vakituinen työpaikka ja olen siis periaatteessa aina työtön.
Se, että työttömät ei uskalla mennä edes ulos kävelylle nykyään tulee vielä kalliiksi Suomelle, koska tulee sairauksia, kun ei liiku.
Tämä työttömien palsta haukkuminen on levinnyt palstojen ulkopuolelle eikä moni työtön uskalla mennä asunnosta ulos.
Joten vietän päivänä haukkuen palstalla esim. eläkeläisiä.
Oi joi. Kenenkä viestejä mahdat kopioida.
Minä olen käynyt juoksulenkeillä koko talven.
Mun äitini on 65-v eläkeläinen eikä ole varakas. Teki työuransa perusduunarina naisvaltaisella alalla. Isäni oli peliongelmainen. Eli äitini ei pystynyt saamaan säästöön pitkän työuransa aikana, kiitos itsekeskeisen peliongelmaisen äijän. Äitini pieni palkka kului arjessa sinnittelyyn, kun äijä vaan pelasi ajattelematta perhettä. Äijää ei enää onneksi ole arkea pilaamassa. Äitini eläke on sen verran pieni, että siitä ei säästöön jää.
Eläkeläiset saa halvalla uimahallikortteja, kun moni työtön, kuten minä PORILAINEN TRADENOMI HÖNÖ TIAINEN, ei haukkumisen pelossa uskalla mennä edes asunnosta ulos kävelylle eikä liiku ollenkaan.
Sitten kohta ei enää kykene töihin paitsi korkeintaan toimisto töihin.
Tämä on se mitä poliitikot ja media ovat saaneet aikaan. Työttömät ei uskalla mennä asunnosta ulos ja liikuntaa ei harrasteta ollenkaan
Pikkumies kirjoittelee tänne jotain ihme viestejä. Onko se siis työtön, joka ei käy ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikkia 65-75 vuotiaita voi lyödä samaan nippuun. Siihen kuuluu hyvin monta eri tasoista eläkkeensaajaa. On toki niitä hyvin toimeentuleviakin. Mutta puolet eläkkeensaajista saa alle 1700 euroa kuusssa. Ja hyvin monet vielä paljon vähemmän.
Jos verotus nousee ja alv% niin monet ovat hädissään. Tämä pitäisi uskoa, että on tosiasia.
Tuo 1700€/kk on brutto. Siitä jää käteen vain 1445€/kk.
Voi olla ja niin pitääkin olla. He eivät vetäneet kokaa nokkaan tai muuuta suoniin vaan menivät TÖIHIN. On tietysti ollut kansiapäälliköitä jne jotka ovat päässeet huijauksista rikastumaan. Nyt jaellaan näille elinkeinotukia jne. Siis mitä tarkoitit?
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset saa halvalla uimahallikortteja, kun moni työtön, kuten minä PORILAINEN TRADENOMI HÖNÖ TIAINEN, ei haukkumisen pelossa uskalla mennä edes asunnosta ulos kävelylle eikä liiku ollenkaan.
Tämä on se mitä poliitikot ja media ovat saaneet aikaan. Työttömät ei uskalla mennä asunnosta ulos ja liikuntaa ei
Oi joi
Tradenomeja valmistuu 5000 vuodessa. Kukahan toi on.
Kuopiolainen tradenomi varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on se mitä poliitikot ja media ovat saaneet aikaan. Työttömät ei uskalla mennä asunnosta ulos ja liikuntaa ei
Oi joi
Tradenomeja valmistuu 5000 vuodessa. Kukahan toi on.
Kuopiolainen tradenomi varmaan.
Varmaan se tradenomi, jolla on myös tutkinto turva-alalta.
Totta ja he ovat suurin äänestäjä ryhmä ja itsekkäin tulevat kauan vielä päättämään omista oikeuksistaan mihin ei voida vaikuttaa.syövät yhteiskunnan resurris myös terveyskeskuksista jokainen 70-90v kuvataan joka vaivasta nuoret ja työikäiset kuolee siihen ettei pääse mangneettikuvauksiin, röngtenkuvauksiin, hoitoon. Eläkkeet 70-90v noin 1970-1300ekk, täydet asumistuet neliömääräästä riippumatta. Sitten on nää rikkaat eläkeläiset 3000-40 000 ja lento edut, matka edut, uimahalli ym.. edut joka eläkeläisille. Minulla on tuttu eläkeläinen joka on miljonääri hän haukkuu aina terveyskeskuksessa työntekijöitä, joutu ite maksamaan happipullon oli järkyttynyt. Rikkaat vanhukset haluaa kaiken ilmanteeksi. Nykyään suuret ikäluokat on yhteiskunnan syöpiä. Palvelukodissa, sairaalassa heidän suuria tuloja ei huomioida. Rikkaat on ahneita. Mitä jos he kaikki menisivät yksityiselle ja maksaisivat itse palveluistaan. Yhteiskunta vois pitää vain köyhistä huolen. Sannamariinkaan ei suostunut luopumaan lapsilisästä. Sen takia pitää ottaa köyhiltä kun rikkaat ärähtää. Köyhille ei lento eroa mutta rikkaille. Nykyään käteen jää palkoista max 1600e kk ja saman saa kotona olijat ja enemmänkin tukien kera ja eläkeläiset. Mitä järkeä on käydä töissä jatkuvien veron nousun takia. Yksin asuva työssä käyvä on köyhempi kuin eläkeläinen pienillä tuloilla tai työtön. Kun maksaa itse vuokran, asumiskulut.
Oliko se porilainen tradenomi mikä oli työkkärissä töissä palkkatuella hetken aikaa?
Koskahan tajutaan, että ihminen masentuu, jos koko ajan laitetaan uuteen työpaikkaan opettelemaan palkkatuella, sijaisena ja lisäksi palkattomia työkokeiluita. Elämä on pelkästään sitä, että pitää murehtia riittääkö rahat, saako työpätkää. Koskaan ei tule aikaa, että ei ole stressiä rahojen riittävyydestä ja voisi vaikka keskittyä johonkin mukavaan harrastukseen. On myös raskasta, että joutuu opettelemaan joka vuosi ihan kaiken saman mitä vakituiset, voisi jättää vaikka työttömät puhelinpalvelusta pois. Työttömät joutuvat jo luopumaan omistusasunnoista, matkoista ja harrastuksista + muista vapaa-ajan menoista. Aina pitää säästää rahaa työttömyysajan ruokaan ja vuokraan.
Miksi työttömän pitää osata kaikki sama mitä vakituinen, jos työtä on 6 kuukautta?
Ja seuraavana vuonna taas uusi työpaikka.
minä PORILAINEN TARDENOMI HÖNÖ TIAINEN en ole harrastanut liikuntaa 30 vuoteen. En jaksa. Elämä on täyttä paskaa. Ja vielä jatkuvaa työttömien haukkumista.
Itse olen jo neljättä syksyä uudessa työpaikassa koe-ajalla. Työsopimus 6 kuukautta, josta koe-aika 3 kuukautta eikä aluksi saa sairasajan palkkaa.
Suomessa elämä on mennyt ihan sairaaksi. Pahoinvoivia ihmisiä Suomi täynnä.
Siksipä vihaankin kaikkia menestyneitä ja etenkin eläkeläisiä ja sairaanhoitajia ja partureita ja asfalttimiehiä ja omistusasujia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää loismummot ja loispapat töihin!
En mene enää,olin 47v. Eiköhän tuo aika riitä yhdelle ihmiselle. Tehkää nuoremmat perässä.
Ei riitä kun jäit niin aikaisin eläkkeelle ja muiden piikkiin. Pitäisi sitä itsensä elättää eikä loisia muiden niskoilla
63v ja 6 kk on ihan vanhuuseläkeikä. Ei sitä aiemmin ikäiseni päässyt.
Voi voi. Kenen viestejä mahdat kopioida.
Pikkuinen lyhyt mies hölmöliini.