Käyttääkö moni enää ihan tavallista rannekelloa, jossa ei ole älyominaisuuksia?
Kaikki ne joilla on ranteessa kello, niin se on älykello.
Kommentit (103)
En tiedä monesta, mutta itse käytän tavallista enkä edes kallista.
Vierailija kirjoitti:
Käytän titaanirunkoista ja titaanirannekkeella varustettua Leijona-rannekelloa. Katson siitä äjan, enkä tuhlaa sitä yhdyssanojen opiskeluun, koska osaan ne.
Mulla sama mutta Citizen, edellinen vastaava oli Leijona. Harmi vaan, kun se Leijona ei kestänyt ylen pitkään. Sitkeä etsiminen auttoi, löytyi tuo Citizen joka on lisäksi liikkeestä aktivoituva, eli ei patterinvaihtoja.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kellon remmit ärsyttää ihoa, en tykkää noita käyttää.
Nikkeliallergia? Ne remmien soljet ovat yleensä nikkelipitoisia, ihottuma on taattu. Kokeile täystitaanista kelloa, jossa kellon taustakin on titaania.
käytän, kello on mulle asuste. Kotona ollessani en viitsi pitää, mutta muuten töissä toimistopäivinä ja muina kuin 5min lähikauppareissuilla on kello lähes aina. En omista mitään superkalliita kelloja, kaikki alle 200e enkä fanita yhtä tiettyä merkkiä.
Mekaaniset automaattikellot ovat kyllä aika älyttömiä. Epätarkkoja ja pysähtyvät jos niitä ei käytä jatkuvasti.
Kyllä kvartsikoneisto on ihan ylivoimainen.
Luovuin rannekellosta jo vuosia sitten. Alkoi vain käymään hermoon työpaikalla suorittaminen ja kellon määräämä tahti ja numerot ylipäätään. Vapaa-ajalla pyrin olemaan ja elämään täysin päinvastoin. Pakko myöntää, että katselen kelloja joskus. En halua omistaa mutta hienon näköinen mekaaninen tai kvartsi on ilo silmälle, kunnes ajattelen tuon tuomaa vaivihkaista orjuuttamista ja siirryn katselemaan muuta.
Käytän päivittäin.huoleton Certina oli kymmenkunta vuotta.vaihtui kolmevuotta sitten raymond weiliin.on hyvä.ei muita koruja.
Miksi käyttää jotain älykelloa, joka seuraa sinusta jokaisen liikkeen, vaikka ei se urheilun seuraaminen olisi haitta, mutta siinä tulee myös ne ohjelmat mukaan, että sinua seurataan, että missä olet käynyt päivän aikana? Itse ostin aikoinaan älykellon, joka näytti myös kartalla ne paikat, missä olen käynyt? Ja kyllä jätin sen pois siitäkin syystä, että toki tiedän itse, jos olen hyvässä kunnossa ja tuntuu hyvältä, että miksi tarvitsen siihen jotain älykelloa tarkistamaan? En toki käytä myöskään mitään rannekelloa. Ja ei koskaan tiedä oikeasti, että mihin ne tiedot sinusta lähtee eteenpäin muille yrityksille, kun käyttää sitä älykelloa. Joten ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttänyt aina peruskelloja. Kerran innostuin älykelloa kokeilemaan. Kyllästyin parissa viikossa jatkuvaan lataamiseen ja sen ominaisuuksien säätämiseen. Sen koommin en ole älykelloja katsellut. Kaikki perinteiset kellot kiinnostaa paljon. Joka päivä ranteessa.
Minkä rimpulan hankit ? Kerran viikossa lataus, joka kestää noin 15 minuuttia, eikä ole pitänyt mitään säätää kuin kaksi vuotta sitten kun tämän uusimman hankin.
Mikä kello?
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on jonkin verran koruina sellaisia isoja metallirannekkeisia analogisia kelloja.
Naisille sen sijaan on olemassa muitakin koruja kuin vain kelloja, mistä johtuen naisilla hyvin harvoin näkee mitään muuta kuin älykelloja. Älykellon toiminnon ovat ylivertaiset perinteisiin kelloihin verrattuna. Vähän niin kuin vertaisi tietokonetta ja kirjoituskonetta toisiinsa.
Älykello on minusta ajannäyttäjänä erittäin paljon huonompi. Pitää jatkuvasti olla lataamassa ja rikkoutuu helpommin.
Funktionaalisesti ajateltuna se perinteinen patterikello viisareilla on tosi hyvä. Toimii tarkasti ja luotettavasti vuosien ajan. Todellisia ikiliikkujia.
En ole käyttänyt ylipäänsä rannekelloa yli 20 vuoteen. Se on vapauttavaa, kun irroittaa itsensä lineaarisen ajan kahleista.
Käytän ihan tavallista oikeaa aikaa näyttävää rannekelloa. Saatan olla tässä asiassa kalkkis ja vanhanaikainen,mutta ei se minua haittaa yhtään .
Käytän rannekelloa, ja minulla on niitä muutama, ne ovat myös asusteita. En tarvitse älykelloa kertomaan kuinka voin, nukuinko hyvin, kaipaanko liikuntaa vai lepoa, onko ruoka-aika vai pitääkö juoda nestettä, oma älyni riittää noiden asioiden toteamiseen, en tarvitse siihen ulkopuolista apua.
Olin kolmisenkymmentä vuotta kokonaan ilman rannekelloa mutta viime vuodet olen käyttänyt urheilukelloa suunnistamisen apuna ja reittien tallentamiseen lähinnä. Näin muutaman vuoden jälkeen muistaa jo katsoa siitä aikaakin, eikä kaiva aina puhelinta esiin :-)
Kyllä. Automaattikellot on ihan keräily- sekä käyttöharrastuksena. Seikoja lähinnä. Naisille ei ole liikaa valikoimaa näissä, mikä on harmi.
Mitä järkeä on älykellossa? Käytetty urheilu ja älykelloja varmaan 10 vuotta. Niitä pitää ladata, päivittää, vaihtaa vähän väliä. Mitä väliä on mittaamisesta jos liikkuu tunteja päivässä. Salitulokset mitataan kiloissa. Akkoton ja savuton. Seuraus:
paino pudonnut, koronakiloja 10 pois. Nukkuu hyvin muutenkin. Ei tarvi olla kellon pomputtavana. Kaksi tavallista, toinen työveloitus, toinen sukeltajankello. Suosittelen
Kyllä. Mutta vain sellaiset, joilla on varaa olla tuijottamatta puhelinta.
AIka moni näyttää käyttävän. Näkyyähän noita älykellojakin kyllä aika paljon nykyään. Ja jotenkin tuntuu että enemmän näkyy myös niitä joilla ei ole minkään sortin kelloa.
Käyttää. Itse en käytä.