Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttääkö moni enää ihan tavallista rannekelloa, jossa ei ole älyominaisuuksia?

Vierailija
09.04.2024 |

Kaikki ne joilla on ranteessa kello, niin se on älykello.

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Putin ainakin käyttää erilaisia arvokelloja jä pyrkii niillä näyttämään varallisuuttaan ja valtaansa. Suomessakin on näitä wannabe Putineja jotka pullistelevat egoaan kallilla kelloilla.

Sillä erolla että Suomessa on vain kourallinen harrastajia, jotka tunnistaa "arvokellon" sellaisen nähdessään. 

Edes ammattilainen ei erota feikkiä aidosta. Metrin päästä jonkun toisen ihmisen ranteessa.

Vierailija
62/103 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttökellona Triwa, ne on mun silmän mukaisia, lisäksi useita 60 ja 70-luvun kelloja. Ei mitään kalliita, valittu ulkonäön perusteella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykello hyv esimerkki ussavuttomien turhakkeesta: jengi ei tiedä nukkuneensa ilman jotai anturia xD varmaan siitä voi katsoa onko saanut orkun tai ejakuloinutkin kun on elämästä vieraantunut...kukaan ei myöskään alkukiiman jälkeen tsekkaile niit viestejä ja 1/100 maksaa yhtään mitään sillä kun ei se raha sinne tyhjästä tule...aivan naurettavaa kulutushysteriaa taas luotu helpon dopamiinin koukussa rimpuileville reppanoille. 

Kyllä kunnon laatukello vaan on hieno asia, kunhan ei ole rolex! ne on luusereiden kuten LV-veskat.

Rolex luusereille? Taitaakin olla oikein asiantuntija palstalla.

Rolexin maine on edelleen hieman lähmäinen periytyen erityisesti 80-luvulta.

Hieman samanlainen, kuin ennen Bemarilla ja nyt LV:llä.

Johtuu siis todellisesta ja kuvitellusta käyttäjäkunnasta. Kellossahan ei ole valittamista.

Valitsisin siis mieluummin vaikka Omegan, Jaeger LeCoultren tai Patekin.

Vierailija
64/103 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei moni mutta minä käytän.

Vierailija
65/103 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teräskuorinen kasari-tyylinen digitaalikello on mun juttu isolla J:llä. Mulla on ollut sellaisia ranteessa tauotta 5-vuotiaasta (1980-luvun alusta) lähtien, ja tulee olemaan monttuun asti. Ja jotta olisin vielä kummallisempi tapaus, pidän kelloa oikeassa kädessä koska olen vasenkätinen.

Muut lopettivat rannekellojen käytön 90-luvun lopulla "kun onhan kännykässä kello", mutta siihen kelkkaan en lähtenyt. Viime vuosina jengi on hankkinut jonkin verran noita älykelloja, mutta siihenkään en ole lähtenyt vaan jatkan "älyttömällä" kellolla.

Viimeiset 20 vuotta olen käyttänyt Casio A158WA -kelloja joita saa kaupasta tänäkin päivänä, ja olen ostanut muutaman ylimääräisen jemmaan että riittää loppuiäksi. Näitä ei tarvitse latailla kun patteri kestää 10 vuotta, vrt. älykelloihin jotka kestää maksimissaan muutaman päivän.

https://www.casio.com/intl/watches/casio/product.A158WA-1/

Vierailija
66/103 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä lähtien kun puhelimissa on ollut kellot (joskus 90-luvun alussa itsellä ekat) en ole rannekelloa käyttänyt.

Kaapissa on sveitsiläinen Raymond Weil, jonka ostin joskus lentokoneesta ylimääräisillä valuutoilla. Koskaan en ole sitä pitänyt :) Ei ole taipumusta eikä tarvetta snobbailuun.

67/103 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on perintökello jostain 60-70 luvun vaihteesta. Ja tossa se edelleen ranteessa raksuttaa. Ei järin arvokas mutta tunnearvoa on sitäkin enemmän.

Vierailija
68/103 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satunnaisesti tulee käytettyä .kelloa tulee käytettyä ihan asusteen jatkeena ja ihan muutenkin ajan käyttäjänä.

On sellainen sukellus Kello ja toinen en sellainen kookas crono..

Älykelloa en ole ostanut kun en ole tarvinnut sen ominaisuuksia

Vierailija
69/103 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin muuten, koska maksaa 5000 euroa ja paristonkin uusin alkuvuodesta merkkiliikkessä, mutta pitäisi pidennyttää ranneketta tai vaihtoehtoisesti laihduttaa. Jälkimmäinen olisi parempi ratkaisu muutenkin. Ehkä syksyllä kello sopii taas ranteeseen ilman, että on kireä. 

Vierailija
70/103 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän ihan kelloja...minulla on omegaa,rolexia,orista. .joita käytän ihan päivittäin..

Huomaan että kellon jättämisestä saa paljon huomiota jos on vähän parempi merkki ..pankissakin palvelu parani heti 

Vierailija
71/103 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vanhaa viisarimallista Aku Ankka -kelloa, jossa Akun kädet osoittavat kellonaikaa.  En luovu siitä. .) Toisinaan vaihdan  aurinko-kuu-tähtitaivas -viisarikelloon v. 1990 tai äitini kihlakelloon (Leijona, nuppivetoinen v. 1957).

N65

Vierailija
72/103 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kasa vanhoja mekaanisia rannekelloja, ei mitään erityisen arvokasta, mutta ihan kunniallisia kelloja kuitenkin.

Lähinnä edellisten sukupolvien peruja, muutama kirppislöytö ja yksi ihan omakin.

Suosikkejani ovat manuaali Leopard Super 60-luvulta ja automaatti Oris Twen 70-luvulta, sellainen missä on vain päivämäärä, ei päivän nimeä.

Hyvin käy ja kukkuu sekä joka viikonpäivälle oma kello!

Vierailija
73/103 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juuri käytä kelloa, eikä mulla ole kännykkäkään kädessä jatkuvasti. Sielä missä liikun on yleensä kelloja aina näkyvillä.

Ennen käytin miehen lahjaksi saamaa kultakelloa, vaikka se aika reilunkokonen olikin kapeaan ranteeseen.

Vierailija
74/103 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan oman Mondaine-merkkisen kelloni ranteeseen, kun poistun kotoani ulos. Sisällä kotona on monta seinäkelloa, kännyn kello, telkkarin kello ja ipadin kello, josta näen ajan helposti. Siellä en siis tarvitse rannekelloa. Älykello ei ole tarpeellisten hankintojen listallani.

Vierailija
75/103 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin käyttämään rannekelloa uudestaan noin kolmekymppisenä, jotenkin kuuluu aikuisen miehen pukeutumiseen siinä missä laadukkaat kengät tai hyvin istuvat nahkasormikkaat kylmällä kelillä.

Nykyään itselläni on puolen kymmentä rannekelloa jotka sopivat hieman erilaisiin tilanteisiin. Kello on miehen koru, ja sillä voi täydentää tai muuttaa asuaan haluamaansa suuntaan. 

Osaan kelloista myös liittyy joku tarina tai muisto. 

Vanhin kelloistani on saatu vanhemmilta rippilahjaksi vuosikymmeniä sitten. Yksi on vaimon ostama kun täytin 30v ja tämä kello oikeastaan herätti uudelleen kiinnostukseni kelloihin. Yksi kello on ostettu muistoksi eräästä työelämän tapahtumasta jne. Yhtään ns luksuskelloa en omasta mielestäni omista, mutta haaveissa olisi parin vuoden kuluttua hankkia 50v kunniaksi joku keskivertoa laadukkaampi aikarauta.

Työpaikallani laatukelloja näkee aika monella, sanoisin että noin puolet keskijohdosta tai senioriasiantuntijoista ylöspäin omistaa jonkun mekaanisen ajannäyttäjän. Ehkä vähän yleisempää yli kuin alle kolmikymppisillä  

Ns älykellot ovat itselleni turhia. En halua olla koko aikaa tietoinen tulevista viesteistä tai uutisotsikoista, eikä minulla ole myöskään tarvetta seurata pulssiani tai verenpainetta kaikenaikaa. 

Mielestäni miehellä tulee olla ainakin yksi kello, vaikka sitä ei edes käyttäisi jatkuvasti. Kelloton mies on kuin mies joka ei omista puukkoa, kravattia tai taskulamppua. 

Vierailija
76/103 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt elämäni aikana älykelloa kolme päivää. Sitten möin sen kapistuksen pois. Nyt on ranteessa casion g-shock kello, jossa on sekä viisarit että digitaalinen näyttö. Väriltään kello on pirteä limenvihreä.

edellinen kelloni oli myös g-shock mutta koska vaihtelu virkistää ostin uuden. Se on pirtsakka oranssi väriltään. Annan sen veljelleni työkelloksi koska nämä g-shockit ei pelkää kolhuja.

ennen tuota ekaa gShockia oli mulla casion melko perinteinen digitaalikello ja sitä ennen oli alle satasen leijona mutta se katosi. Sitä ennen oli vuosikausia jokin markettikello.

en tarvitse tietää montako askelta otan päivässä tai mikä on sykkeeni tai muuta turhaa mitä nämä älykellot kertoo. Mulle riittää että kello näyttää ajan ja ehkä viikonpäivän. 

rannekelloa ei tarvitse latailla vaan riittää että käyttöö sen paristonvaihossa muutaman vuoden välein eikä se ole edes kallista. Ei tarvitse pelätä että riittääkö akku.

mulle g-shock on näyttämässä aikaa enkä muuta tietoa tarvitse

m40

Vierailija
77/103 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttää.

Minun viisarikello on sen verran älykäs että se toimii aurinkoenergialla.

Vierailija
78/103 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellon käyttäminen jäi, kun tuli mukana kuljetettava puhelin, josta näki ajan. Eli silloin, kun halkonokiat vaihtui pienempiin yli 20 vuotta sitten. 

Vierailija
79/103 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kellon remmit ärsyttää ihoa, en tykkää noita käyttää. 

Vierailija
80/103 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä käyttää. En omista älykelloa, enkä tule koskaan omistamaankaan. Saa käyttäjästään vaikutelman, miten juoksee ja suorittaa elämäänsä kieli vyön alla. Jatkuva itsensä tarkkailu ei ole tervettä. 

Minulla on kyllä ihan muuhun se älykello kuin itsensä tarkkailemiseen. Valotaulusta näkee pimeelläkin ajan. Tekstarit ja mumeron kuka soittaa näkee heti kellosta eikä tarvitse kaivella välttämättä puhelinta laukusta tuolla kulkiessa. Kyllä mietin pitkään onko siitä mitään hyötyä mutta kyllä on ollut enkä lähde ilman kelloa juurikaan mihinkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi