Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL: Uudessa deittisovelluksessa mennään suoraan treffeille - juttelu on "turhaa"

Vierailija
09.04.2024 |

"Slipper-sovelluksessa ei swaippailla profiileja tai mätsäillä. Savolaisen sovelluksessa selataan treffi-ilmoituksia, joissa ehdotetaan suoraan jotakin aktiviteettia ja ajankohtaa. Ilmoituksen tekijä valitsee jonkun aktiviteettiin ilmoittautuneista henkilöistä, ja tällöin muut ilmoittautuneet katoavat näkyvistä. Valinta on kuitenkin mahdollista perua.

Siinä on myös sellainen hauska detalji, että deittipäivän aikana myös valitun ilmoittautujan chatti poistuu automaattisesti, kun esimerkiksi Tinderissä niitä saattaa jäädä roikkumaan. Tässä on tavallaan pakko heti vaihtaa yhteystiedot, jos yhtään kiinnostaa. Tästä siis puuttuu se kiusallinen jälkipeli, missä täytyy jälkikäteen kysellä viesteillä toisen fiiliksiä, ja että nähdäänkö vielä, sovelluksen kehittäjä Marko Savolainen kertoo."

Valistunut arvaukseni on, että sovellus ei ota tuulta siipien alle.

https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/4b0fd204-a158-472d-ac31-d8fa98b8…

Kommentit (206)

Vierailija
121/206 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka kyselit vastausta ranskalaisilla viivoilla, en pysty lainaamaan kommenttiasi tämän paskan palstauudistuksen takia, mutta:

-moni nainen on parisuhteessa siksi, koska on kohdannut tasoisensa miehen ja toisin päin

Vierailija
122/206 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosielämässä vain saattaa olla vaikea deittailla. Ehkä opiskelijana helppoa, kun suurin osa oli sinkkuja ja oli tapahtumia jatkuvasti missä pääsi tutustumaan. Nyt on minulla ikää sen verran että suurin osa on jo varattuja, eikä ole niitä tapahtumiakaan usein mihin tulisi paljon sinkkuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/206 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä joka kyselit vastausta ranskalaisilla viivoilla, en pysty lainaamaan kommenttiasi tämän paskan palstauudistuksen takia, mutta:

-moni nainen on parisuhteessa siksi, koska on kohdannut tasoisensa miehen ja toisin päin

Miten tämä on mahdollista, kun mukaasi naiset arvioivat oman ns. tasonsa liian korkealle?

Vierailija
124/206 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä on mahdollista, kun mukaasi naiset arvioivat oman ns. tasonsa liian korkealle?

Kyllä, mutta petyttyään laskevat tasoaan mukamas alle oman tasonsa, vaikka se on heidän oikea tasonsa.

Vierailija
125/206 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tinderissähän on miehiä muistaakseni 4 kertaa niin paljon kuin naisia. Vaikka olisi niin kuvitteellinen tilanne, että kaikki miehet ja naiset olisivat tismalleen samantasoisia; jos miehiä on nelinkertainen määrä niin heistä väistämättä alkaa tuntua siltä että on vaikea saada mätsiä tai juttuseuraa naisesta. Ja vastaavasti naisesta alkaa tuntua että on (liiankin) helppo saada miehistä mätsejä ja toivoo että miehet olisivat valikoivia.

Lisäksi osa naisiksi rekisteröityneistä käyttäjistä on miesten tekemiä valeprofiileja, osa taas sovelluksen täkyjä (Tinder on ollut tästä oikeudessakin Yhdysvalloissa). Osa on maksullisia, osa lesboja. Homomiehiä on enemmän Grindrissä, joten se ei tasapainota tilannetta. 

Oikeasti miestä etsiviä heteronaisia on lopulta hyvin pieni prosentti, ei heistä riitä millään kaikille mieskäyttäjille. 

&n

Se deittailu tosielämässä ei ole sitäkään vähää, mitä Tinderissä. Ei Suomessa ole edes sanaa sanalle "deittailu", kun sellaista ei ole ollut. Suomessa deittailu = Tinder ja nettisovellukset.

Vierailija
126/206 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että miesten kokemukset naisista jotka "arvioivat tasonsa liian korkealle" tulee tinderistä yms. paikoista missä miehiä on moninkertainen määrä naisiin nähden. Silloin naiset alkavat valikoimaan paljon enemmän, kun saa ns. ylemmältäkin tasolta mätsejä. Tosin se välillä on myös omaan jalkaan ampumista, koska miehet usein mätsäävät "alemmalta tasolta" naisia pelkkään seksiin.

Vierailija
127/206 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen miten monen laittaa oikealla vaikuttaa paljon myös vastakkaisen puolen toimintatapa. Siis jos tuntuu siltä että saa joka kerta mätsin kun laittaa oikella, alkaa katsomaan tarkemmin kenet laittaa oikealla. Jos taas alkaa tuntua siltä että ei saa juuri koskaan mätsiä eikä ole kenenkään kanssa mitään keskustelua menossa, alkaa laittamaan enemmän oikealle että löytyisi edes joku johon tutustua.

Naisilla on usein niin että saa aina tai usein mätsin, joten alkaa valikoivaksi. Miehillä käy usein niin että ei saa mätsiä, joten alkaa laittamaan enemmän oikealle. Mutta riippuu tietysti miehestä/naisesta. Kyllä mallin näköinen tai julkkismies tai muuten vain huippuhyvän profiilin tehnyt mies saa aika usein mätsin ja luulen että he eivät laita kaikkia oikealle.

Näinhän se tahtoo mennä. Lisäksi välillä on pakko tyk

Taas tämä kirjastopokaaja. Turussa tehtiin juuri muutama vuosi takaperin poliisille ilmoitus, kun joku wannabe pickup-artisti oli löytänyt Turun Kaupunginkirjastoon iskemään naisia.

Vierailija
128/206 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tinderissähän on miehiä muistaakseni 4 kertaa niin paljon kuin naisia. Vaikka olisi niin kuvitteellinen tilanne, että kaikki miehet ja naiset olisivat tismalleen samantasoisia; jos miehiä on nelinkertainen määrä niin heistä väistämättä alkaa tuntua siltä että on vaikea saada mätsiä tai juttuseuraa naisesta. Ja vastaavasti naisesta alkaa tuntua että on (liiankin) helppo saada miehistä mätsejä ja toivoo että miehet olisivat valikoivia.

Lisäksi osa naisiksi rekisteröityneistä käyttäjistä on miesten tekemiä valeprofiileja, osa taas sovelluksen täkyjä (Tinder on ollut tästä oikeudessakin Yhdysvalloissa). Osa on maksullisia, osa lesboja. Homomiehiä on enemmän Grindrissä, joten se ei tasapainota tilannetta. 

Oikeasti miestä etsiviä heteronaisia on lopulta hyvin pieni prosentti, ei heistä riitä millään kaikille mieskäyttäjille. 

&n

Miten deittaillaan sieltä tosielämän kautta, kun ikää on kohta 40 vuotta?

Vierailija
129/206 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielikuva ainakin itselläni johtuu siitä, mitä miehet ovat itse näissä keskusteluissa kertoneet. No, ehkä eivät nyt IHAN kaikkia swaippaa oikealle, eli kaikkein epäkiinnostavimman näköiset varmaan swaippaavat oikealle.

Siis epäkiinnostavimmat vasemmalle, mutta valtaosa oikealle

Vierailija
130/206 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että miesten kokemukset naisista jotka "arvioivat tasonsa liian korkealle" tulee tinderistä yms. paikoista missä miehiä on moninkertainen määrä naisiin nähden. Silloin naiset alkavat valikoimaan paljon enemmän, kun saa ns. ylemmältäkin tasolta mätsejä. Tosin se välillä on myös omaan jalkaan ampumista, koska miehet usein mätsäävät "alemmalta tasolta" naisia pelkkään seksiin.

Sinulle ei tule mieleen, että nainenkin voisi käyttää Tinderiä hakeakseen pelkkää seksiä?

Vierailija
131/206 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja silti ne miehet eivät osaa käyttäytyä. Joo, en ole enää Tinderissä. En halua puhua seksistä ihmisten kanssa, joita en ole edes tavannut.

Vierailija
132/206 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle ei tule mieleen, että nainenkin voisi käyttää Tinderiä hakeakseen pelkkää seksiä?

On se mahdollista, mutta itselleni miehenä seitsemän sinkkuvuoden aikana ei ole tullut vastaan yhtäkään naista, joka olisi sanonut etsivänsä vain seksiä. Vaikka itse olen etsinyt vain sitä  Nämä naiset menevät ihan eri miehille.

Vierailija
133/206 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse taas huomannut, että naiset tykkää kyttyrää siitä että mies flirttaa jokaiselle vastaantulevalle naiselle. Ainakin, jos jotain vakavampaa seurustelua haluavat. 

Sama juttu. Kummasti nää flirttimiehet ei tykkää, jos seuralainen sortuu samanlaiseen käytökseen. Double standards

Vierailija
134/206 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta petyttyään laskevat tasoaan mukamas alle oman tasonsa, vaikka se on heidän oikea tasonsa.

Oman tason määrittäminen on hirveän vaikeaa. Olen siis mies ja mun käsitys omasta tasosta on seilannut siellä ja täällä vuosien varrella. Mulla on ollut pari tosi kaunista älykästä ja hauskaa tyttöystävää ja olen miettinyt silloin että olen varmaan aika kiinnostava naisten mielestä. Ja toisaalta olen saanut pakkeja naisilta jotka oli... sanotaanko tosi kaukana kaunottarista ja alkoi tuntua että en taida kiinnostaa ketään. Muodosta siinä sitten käsitys mikä on sun oikea taso.

Vierailija
135/206 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja silti ne miehet eivät osaa käyttäytyä. Joo, en ole enää Tinderissä. En halua puhua seksistä ihmisten kanssa, joita en ole edes tavannut.

Sama kokemus on kaikilla heteronaiskavereillani, jotka kokeilivat Tinderiä löytääkseen pitkän suhteen: mies vie jutut seksiin jo ennen ensitapaamista, ikään kuin varmistaakseen, että varmasti saa pesää. No ei saa, vaan pakit. Ystäväni poistivat sovelluksen nopeasti ja nyt siellä on taas muutama nainen vähemmän. 

Ei se ole mikään ilmainen seksiwolt. 

Vierailija
136/206 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jösses mitä satuja taas. No usko tuohon, jos se helpottaa omaa sinkkuna oloasi. 

Vierailija
137/206 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman tason määrittäminen on hirveän vaikeaa. Olen siis mies ja mun käsitys omasta tasosta on seilannut siellä ja täällä vuosien varrella. Mulla on ollut pari tosi kaunista älykästä ja hauskaa tyttöystävää ja olen miettinyt silloin että olen varmaan aika kiinnostava naisten mielestä. Ja toisaalta olen saanut pakke

Todella outo ajatusmaailma, että jos joku tietyn näköinen nainen on joskus halunnut olla kanssasi, kaikkien sinun mielestäsi rumempien naisten pitäisi antautua sinulle automaattisesti. 

Vierailija
138/206 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus on kaikilla heteronaiskavereillani, jotka kokeilivat Tinderiä löytääkseen pitkän suhteen: mies vie jutut seksiin jo ennen ensitapaamista, ikään kuin varmistaakseen, että varmasti saa pesää. No ei saa, vaan pakit.

Jep, miehet todellakin ampuvat itseään jalkaan. Turha ihmetellä miksi naisia on tinderissä niin vähän. Ei tuota seksiwolt menoa vaan jaksa. Ihan ikään ja ulkonäköön katsomatta miehet paljastuvat törpöiksi. En sitä kakkaa jaksa kauhoa läpi löytääkseen yhden fiksun.

Vierailija
139/206 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Todella outo ajatusmaailma, että jos joku tietyn näköinen nainen on joskus halunnut olla kanssasi, kaikkien sinun mielestäsi rumempien naisten pitäisi antautua sinulle automaattisesti. "

Pikemminkin se meni niin että aika moni nainen oli kiinnostunut ja sain valita ne jotka kiinnosti minua eniten. Niillä kauniilla naisilla on todellakin vientiä, joten ei se ole niin kaukaa haettua että jos saa kauniin naisen parisuhteeseen, on tod. näk. kiinnostava aika yleisestikin. Vaikka tietysti on outoja poikkeuksiakin.

Vierailija
140/206 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjakakkaaja iski uimahallissa altaassa sattumalta ollut ulostetutkija tyrmistyi

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005659250.html